DSG yarı otomatik mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

abidinkofficial

Profesör
397
Marka
Volkswagen
Şanzımalar hakkında bir iki merak ettiğim şey var. Öncelikle internetten ilanlara bakarken, örneğin DSG Jetta'nın açıklama kısmına bir çok insan şanzımanı yarı otomatik olarak işaretliyor. Bu benim hep merak ettiğim bir konuydu, biraz araştırınca yarı otomatik şanzımanların baya eski bir teknolojiye sahip oldukları kanısına vardım fakat çoğu insan DSG şanzımanlı bir araba için yarı otomatik seçeneğini işaretlemiş. Merak ettiğim, şimdi DSG yarı otomatik mi yoksa değil mi? Günümüzde hâlâ yarı otomatik şanzımanlar var mı? Eğer DSG yarı otomatikse veya değilse Sahibinden.com'un yanlış bilen geri kalanı benim gibi cahil mi? İnternette yarı otomatiklere hep sövmüşler, ama DSG de arızaları haricinde sevilen, performanslı bir şanzıman, bu biraz tezat bir durum değil mi? Belki de ben yarı otomatik olayını yanlış anlamış olabilirim..
 
O sövülenler Peugeot-Citroen'deki ETG, Toyota'daki MMT gibi tek debriyajlı(kavra alı) şanzımanlar. DSG ise çift debriyaja sahip otomatikleştirilmiş manuel bir şanzımandır, yarı otomatik diye geçer aynı Renault'nun EDC'si veya Hyundai'nin DCT'si gibi.
 
DSG dediğiniz şanzımanı aşırı karmaşık veya ultra bir şey sanmamak lazım, bildiğimiz manuel şanzımanın çift debriyajlı hali.
İçerisinde yine manuel şanzımanda bulunan manşon, senkron, senkromeç v.s bulunuyor sadece çift debriyajı var.
yani yarı otomatik, tam otomatik şanzımanlarda kavrama işlevini tork konvertör dediğimiz parça yapar ve vites aktarımını planet dişli denilen dişliler gerçekleştirir.
 
Gidin tork konvertörlü alın uğraşmayın dsg ile 45 le giderken 5 le yokuş çıkmaya çalışıyor:confused:(Şaka maka 97 bin km dir Dsg kullanıyoruz ajsnsksnsnsj)
 
aynı şanzımanın gelişmiş versiyonları porsche de vs. kullanılıyor prensip olarak. ayrıca dsg için özel konuşmadım edc için de aynı şey geçerli. ama yine okumadan yazacağın için problem yok kardeş :)
Ohoo asıl sen anlamıyorsun. Daha önceden de söylemiştim, okuduğunu anlamama bizim insanımızın basic özelliği. Orada kötü bişey yazdım mı? Hayır. Dsg'ye laf attım mı? Hayır. Hemen savunmaya geçmememeyi denemelisin çok zevkli. Ben de orada aşırı iyi olduğunu vurguladım. Günümüzde neredeyse bütün spor otomobiller çift kavrama kullanıyor bunu hepimiz biliyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
İnsanlar şanzımanda manuel seçeneği varsa yarı otomatik zannediyor.amarok a bakıyorum ilanların yarısı yarı otm.yazıyor.halbuki hepsi bambaşka sistem.insanlar bilmiyor
 
Manuel kontrol edilebilen şanzımanlar yarı otomatik, manuel kontrol edilemeyen şanzımanlar otomatik olarak sınıflandırılır
Tork konvertörlü, tek kavramalı yarı otomatik, cvt ve çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar piyasada sıklıkla kullanılıyor..Şu şanzıman mükemmeldir şu şanzıman kötüdür diyemeyiz, hepsinin iyi ve kötü yanları var.Kullanıcı beklentileri seçimde etkendir
Tork konvertörlüler ; sağlamlığı, sarsıntısız geçişleri ve kötü yakıt tüketimi ve çok iyi olmayan performansıyla bilinir
Tek kavramalı yarı otomatikler ; sağlamlığı, sarsıntılı vites geçişleri, kötü performans, kötü yakıt tüketimi ve düşük maliyeti ile bilinir
CVT ; Kasnak ve kayışlarla çalışan bir sistemdir. Yakıt tüketimi iyidir ve sarsıntısız çalışır. Şehir içinde kullanılacak ideal şanzımandır. Ancak performanslı bir şanzıman değildir ve yüksek torka dayanamadığı için her araca uygun değildir. Audi multitronic adıyla kullanmıştır (kayış yerine zincir kullanmıştır dayanıklılığı arttırması açısından) ancak sonrasında yavaş yavaş piyasadan çekmiştir (Stronic'e çevrildi hepsi). Her markada pazarlama stratejisi olarak cvt farklı isimle anılır (Örn : Toyota MultidriveS)
DSG, EDC : Çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlardır. Performans, düşük yakıt tüketimi açısında avantajlıdır, ancak sorun çıkarırsa çok masraflıdır.
Ayrıca EDC aynı mantıkta çalışmasına rağmen henüz bir DSG kadar iyi bir şanzıman değildir. Vag grubu 2003 yılından beri bu şanzımanı kullanıyor ve geliştiriyor. O yıllarda Renault BVA kullanıyordu. EDC şanzımanı Renault son 5-6 yıldır kullanıyor. Dolayısıyla ikisini kıyasladığımızda belirgin farkları var. Mesela EDC vites geçişlerinde saçmalıyor, özellikle de kalkışta 1-2 arasında. Zamanla gelişecektir diye düşünüyorum
Ha bir de DSG'yi ultra bir şey sanmamak lazım diyen arkadaşa da selam olsun. Kendisini google'a direct shift gearbox yazarak çıkan şemalara bakmaya ve diğer şanzımanlarla kıyaslamaya davet ediyorum :) .
Çok spesifik değil de o yüzden mi arıza yaptığında servislerde ütopik rakamlar çıkıyor ? Sanayi sitelerinde bile bu şanzımanı görünce %90'ı bana getirme diyor..Tamir etmeye çalışanlar da eline yüzüne bulaştırıyor ?
 
Manuel kontrol edilebilen şanzımanlar yarı otomatik, manuel kontrol edilemeyen şanzımanlar otomatik olarak sınıflandırılır
Tork konvertörlü, tek kavramalı yarı otomatik, cvt ve çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar piyasada sıklıkla kullanılıyor..Şu şanzıman mükemmeldir şu şanzıman kötüdür diyemeyiz, hepsinin iyi ve kötü yanları var.Kullanıcı beklentileri seçimde etkendir
Tork konvertörlüler ; sağlamlığı, sarsıntısız geçişleri ve kötü yakıt tüketimi ve çok iyi olmayan performansıyla bilinir
Tek kavramalı yarı otomatikler ; sağlamlığı, sarsıntılı vites geçişleri, kötü performans, kötü yakıt tüketimi ve düşük maliyeti ile bilinir
CVT ; Kasnak ve kayışlarla çalışan bir sistemdir. Yakıt tüketimi iyidir ve sarsıntısız çalışır. Şehir içinde kullanılacak ideal şanzımandır. Ancak performanslı bir şanzıman değildir ve yüksek torka dayanamadığı için her araca uygun değildir. Audi multitronic adıyla kullanmıştır (kayış yerine zincir kullanmıştır dayanıklılığı arttırması açısından) ancak sonrasında yavaş yavaş piyasadan çekmiştir (Stronic'e çevrildi hepsi). Her markada pazarlama stratejisi olarak cvt farklı isimle anılır (Örn : Toyota MultidriveS)
DSG, EDC : Çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlardır. Performans, düşük yakıt tüketimi açısında avantajlıdır, ancak sorun çıkarırsa çok masraflıdır.
Ayrıca EDC aynı mantıkta çalışmasına rağmen henüz bir DSG kadar iyi bir şanzıman değildir. Vag grubu 2003 yılından beri bu şanzımanı kullanıyor ve geliştiriyor. O yıllarda Renault BVA kullanıyordu. EDC şanzımanı Renault son 5-6 yıldır kullanıyor. Dolayısıyla ikisini kıyasladığımızda belirgin farkları var. Mesela EDC vites geçişlerinde saçmalıyor, özellikle de kalkışta 1-2 arasında. Zamanla gelişecektir diye düşünüyorum
Ha bir de DSG'yi ultra bir şey sanmamak lazım diyen arkadaşa da selam olsun. Kendisini google'a direct shift gearbox yazarak çıkan şemalara bakmaya ve diğer şanzımanlarla kıyaslamaya davet ediyorum :) .
Çok spesifik değil de o yüzden mi arıza yaptığında servislerde ütopik rakamlar çıkıyor ? Sanayi sitelerinde bile bu şanzımanı görünce %90'ı bana getirme diyor..Tamir etmeye çalışanlar da eline yüzüne bulaştırıyor ?
Herkese cevapları için teşekkür ederim.
Kusra bakmayın biraz anlamaya çalışıyorum ama, şimdi başta yazdığınıza göre, eğer VW bir şekilde DSG'den manuel kullanım özelliğini çıkarırsa bu şimdi yarı değil de tam otomatik mi olacak? Yarı ve tam otomatik olayı buna mı bağlı?
 
DSG kullanması çok zevkli bir şanzıman ancak yaya yürüme hızı ile ilerlediğiniz durumlarda bile arabayı 2. viteste tutup yarım kavrama ile ilerletmeye çalışmasa daha zevkli olacak.
 
DSG dediğiniz şanzımanı aşırı karmaşık veya ultra bir şey sanmamak lazım, bildiğimiz manuel şanzımanın çift debriyajlı hali.
İçerisinde yine manuel şanzımanda bulunan manşon, senkron, senkromeç v.s bulunuyor sadece çift debriyajı var.
yani yarı otomatik, tam otomatik şanzımanlarda kavrama işlevini tork konvertör dediğimiz parça yapar ve vites aktarımını planet dişli denilen dişliler gerçekleştirir.
Yani manuel seçim yapıp yapamamakla alakası yok? Peki CVT bunların hangisine giriyor?
 
Herkese cevapları için teşekkür ederim.
Kusra bakmayın biraz anlamaya çalışıyorum ama, şimdi başta yazdığınıza göre, eğer VW bir şekilde DSG'den manuel kullanım özelliğini çıkarırsa bu şimdi yarı değil de tam otomatik mi olacak? Yarı ve tam otomatik olayı buna mı bağlı?

Değil. Aslında "yarı otomatik" diye bir şey günümüzde kalmadı. Çoook eskilerde, viteslerin tamamen manuel olarak değiştirildiği ancak debriyaj pedalı bulunmayan şanzımanlar varmış. Asıl yarı otomatik bunlar. Bugün yarı otomatik olarak adlandırılan şanzımanların gerçek adı "otomatikleştirilmiş manuel"dir. Mekanik olarak bir manuel şanzıman. Vites değişimleri bir robot tarafından gerçekleştiriliyor. DSG de bir otomatikleştirilmiş manuel şanzıman, ancak çift debriyajı var. Vites küçültürken çok kısa sürede bir debriyaj ayrılırken diğer debriyaj kavrıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Değil. Aslında "yarı otomatik" diye bir şey günümüzde kalmadı. Çoook eskilerde, viteslerin tamamen manuel olarak değiştirildiği ancak debriyaj pedalı bulunmayan şanzımanlar varmış. Asıl yarı otomatik bunlar. Bugün yarı otomatik olarak adlandırılan şanzımanların gerçek adı "otomatikleştirilmiş manuel"dir. Mekanik olarak bir manuel şanzıman. Vites değişimleri bir robot tarafından gerçekleştiriliyor. DSG de bir otomatikleştirilmiş manuel şanzıman, ancak çift debriyajı var. Vites küçültürken çok kısa sürede bir debriyaj ayrılırken diğer debriyaj kavrıyor.
Şimdiii.. Konuyu üç kez okudum, vardığım kanı (belki ben tam kavrayamadım ama) herkes farklı şeyler söylüyor gibime geliyor :) En iyisi ben hiç kurcalamayım. Açıklayan herkese tekrar tekrar teşekkür ederim anladım ki ben bu işlerin adamı değilim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokhanaydogdu06
Herkese cevapları için teşekkür ederim.
Kusra bakmayın biraz anlamaya çalışıyorum ama, şimdi başta yazdığınıza göre, eğer VW bir şekilde DSG'den manuel kullanım özelliğini çıkarırsa bu şimdi yarı değil de tam otomatik mi olacak? Yarı ve tam otomatik olayı buna mı bağlı?

Yani mantıken evet. En basit tanım o şekilde olduğu için söyledim.Ama DSG zaten çift kavramalı bir şanzıman, dolayısıyla doğuştan yarı otomatik..Manuel kullanım özelliği olmasa dsg diye bir şey de olmaz.
Kısaca bir arabanın aktarma organı olan şanzımanda ; debriyaj kullanılmışsa bu yarı otomatiktir bir şanzımandır. Debriyaj yerine tork konvertörü kullanılıyorsa bu tam otomatiktir
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Hocam tork konvertörlü şanzımandada manuel kullanım var bknz: zf ,o yüzden manuel kullanım varmı yok mu diye bakıp yarı otomatik tam otomatik diye sınıflandırmak yanlış olur kanısındayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg ve TuncYcl
Hocam tork konvertörlü şanzımandada manuel kullanım var bknz: zf ,o yüzden manuel kullanım varmı yok mu diye bakıp yarı otomatik tam otomatik diye sınıflandırmak yanlış olur kanısındayım.

ZF cift kavramali gibi calisan istisna bir sanziman..Tork konvertorlu oldugunu bilmesem cift kavrama bu derim..Ama bu sekilde sadece ZF var baska var mi ?
 
ZF cift kavramali gibi calisan istisna bir sanziman..Tork konvertorlu oldugunu bilmesem cift kavrama bu derim..Ama bu sekilde sadece ZF var baska var mi ?
hahahha güldürmeyin adamı bilmesek ZF şanzımanların kralı sanacağız, aisin şanzımandan bihaber konuştuğunuz nasılda belli, sırf BMW kullanıyor ve otopark övüyor diye çoğu kişi kullanmadan yorum yapma peşinde, okey güzel şanzıman ZF şanzımana sahip aracım olsun isterim ama fazla abartılıyor
 
Hiç şöyle arıza yapmadan 200 bin devirmiş7 ileri kuru kavrama DSG şanzımana şahit oldunuz mu ? Merakımdan soruyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...