Ehlliyet sınavına gireceklere tavsiye

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Merhabalar. Yakın zamanda ehliyet sınavına gireceğim tavsiyelerinizi bekliyorum.
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Tabanı ince bir spor ayakkabı giy, pedalları hissetmek önemli. Benim gibi süet kundurayla gidip nereye bastığını şaşırma sonra. :D

Aracın dizelse rahatsın, benzinli ise gaza abanmayı unutma. Bağırması önemli değil.

Güzergah içinde ikinci vitese tak 30-40 ilerle. 40'ın üstüne çıkınca erken bitiyor, süre doldurma mevzusu olunca erken bitmesi pek hoş olmuyor.

Yeşil ışık görürsen geçme derdine gaza basma, bırak kırmızı yansın. Yeşilde geçeyim de dur kalk yapmayayım diyenlerin çoğu yanlışlıkla kırmızıda geçip kalıyor.

Kurul dedikleri şey yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfa, geneli de öğretmen. Sevimli tipler çoğunlukta. İdealistim diyerek çok sıkı bir görevliye denk gelmezsen hiç sıkıntı yaşamazsın.
Tek yapman gereken araca bindiğin an rahat olduğunu ve bu işi yapabileceğini onlara göstermen, ondan sonra dönüp sana bakmıyorlar bile. Benim yanımdaki mesajlaştı sürüş boyunca, arkamdaki de uyuyordu. :D

Sürüş esnasında ayağın debriyajın üzerinde dursun, unutma ihtimalin olmaz. Heyecan yapıp debriyaj unutan çok.

Aslında çok zor bir şey yok, stresi yönetebilirsen ve az çok arabaya hakimsen rahatça halledersin.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Ben de şu sıralar direksiyon sınavını bekleyen biri olarak farkettiğim bir durumu söyleyeyim; Kurallara uyarak standart bir gezinti yapacakmış gibi, yanındakiler de arkadaşınmış gibi düşününce daha rahat ve sorunsuz bir sürüş oluyor. 3 hocalı sınav demosunda farkettiğim durumlardan biri buydu, bir diğeri de ayakkabı ve kıyafet seçimi olarak nasıl rahat olacaksa öyle takılmak lazım gran tuvalet olmaya gerek yok açıkçası sınava eşofmanla bile gitmeyi düşünmedim değil :) Son olarak da sınavda ya hata yaparsam düşüncesinden tamamen uzak olmak lazım, direksiyon derslerinde bile bu modla girince illaki hata yapabiliyorken sınavda böyle düşünüp hata yapmamak imkansız olur, yani işin özü gün içinde nasıl araba kullanacaksan kuralları dahil edip gezintiye çıkıyormuş gibi sınava gir, emin ol çok rahat edeceksin. Bir arkadaş tavsiyesi olsun :)
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,287
1
9,437
4,970
kocaeli
İlk direksiyon dersimi dün aldım .

Bizim LINEA ile hemen hemen aynı kilometrelerde olmasina rağmen bazı özellikleri çok garip geldi sanderonun

Debriyaj ile fren birbirine yakın , ayaklarım birbirine deyiyordu .
Debriyaj pedalı sertti , bırakmaya alışamadım :)
Gaza da dozajlı basmama rağmen araç ani tepkiler veriyor . Pedallara alşmak biraz zaman alacak .

Kontak yerini de yadırgadım mesela , anahtarı çıkartayım diye direksiyon kumandasını tutuyorum :D

Velhasıl , arabayı tanımak - arabaya alışmak çok önemli .

Sınava da 08.11 Tarihinde gireceğim galiba
 

funtroverted

Profesör
Beta Programı
8 Eyl 2016
122
157
1,235
32
“Yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfadan” biri olarak belirlenmiş rotada sakince ve kurallara uyarak bir tur bizleri dolaştıran adayları direksiyon sınavından geçiriyorum.
- araçla ilgili sorulan sorulara cevap verin
- sakin olun
- fazla özgüvenliler genelde kalıyor
- kemerinizi takmayı unutmayın
- koltuğunuzu aynalarınızı ayarlayın
- size sorulan sorular genelde stresinizi azaltıp sizi rahatlatmak içindir.
- “idealist dangalak” diye adlandırılan sert mizaçlı arkadaşlarımız da sizin iyiliğiniz için size öyle davranıyordur. Yanlış anlamayın ama kimse bir trafik canavarına sebep olmak istemez.
- rotayı bilmeniz bir zorunluluk.
- acele etmeyin size ayrılan süre boyunca rahat rahat rotanızı tamamlayın
 

selimcicekyurt

Selim
Profesör
10 Eyl 2016
769
1,140
2,320
23
İstanbul
Marka
Opel
Kendimden baz alarak verebileceğim tavsiyeler;
1. Araca binmeden önce rahat ol, normalde de her zaman kullanıyormuşsun ve arkadaşlarınla ufak gezintiye çıkacaksın gibi düşün. (İmza atarken falan benim elim titremişti biraz ama ona rağmen normalde kullanıyorsun gibi bir havan var demişlerdi o ışığı vermişim demek ki.)
2. Ne aşırı yavaş ne aşırı hızlı git. En çok merak edilen konulardan biri direksiyon sınavında sollama yapılabilir. Hatta bunu sana müfettişlerden birisi de söyleyebilir. O an yol çizgisine bakmadan sakın fırlama. Ben o hataya düştüm ama neyse ki sollama yasağı yoktu.
3. Arkadaki müfettişlerle konuşurken her zaman dikiz aynasından bak.

Son olarak emin ol beklediğinden çok daha rahat bir sınav oluyor. Ben çok resmi bir şey bekliyordum, iyi sürdüğümü görünce 5 dakika sonra araba muhabbeti çevirmiştik. Hatta arkadaki müfettiş telefonunu uzatarak "hava alanı otoparkında şu arabayı unutmuşlar yav." gibisinden diyaloglara girmişti.
Şimdiden başarılar inşallah tek seferde geçersin.
 
  • Wow
Tepkiler: fujiwara

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,855
26,186
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Aksilik olmaması adına direksiyon dersleri ile direksiyon sınavı arasında farklı araçlar sürülmemesini öneririm ben. Pedal hakimiyetine (daha doğrusu alışmaya) önem veriyorsanız derslere sabit ayakkabıyla gitmek de bi seçenek olabilir
 

SerdarS

Serdar
Asfalt Kurutucu
20 Haz 2020
14
25
645
Bilecik
Marka
Renault
Tabanı ince bir spor ayakkabı giy, pedalları hissetmek önemli. Benim gibi süet kundurayla gidip nereye bastığını şaşırma sonra. :D

Aracın dizelse rahatsın, benzinli ise gaza abanmayı unutma. Bağırması önemli değil.

Güzergah içinde ikinci vitese tak 30-40 ilerle. 40'ın üstüne çıkınca erken bitiyor, süre doldurma mevzusu olunca erken bitmesi pek hoş olmuyor.

Yeşil ışık görürsen geçme derdine gaza basma, bırak kırmızı yansın. Yeşilde geçeyim de dur kalk yapmayayım diyenlerin çoğu yanlışlıkla kırmızıda geçip kalıyor.

Kurul dedikleri şey yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfa, geneli de öğretmen. Sevimli tipler çoğunlukta. İdealistim diyerek çok sıkı bir görevliye denk gelmezsen hiç sıkıntı yaşamazsın.
Tek yapman gereken araca bindiğin an rahat olduğunu ve bu işi yapabileceğini onlara göstermen, ondan sonra dönüp sana bakmıyorlar bile. Benim yanımdaki manitasıyla mesajlaştı sürüş boyunca, arkamdaki de uyuyordu. :D

Sürüş esnasında ayağın debriyajın üzerinde dursun, unutma ihtimalin olmaz. Heyecan yapıp debriyaj unutan çok.

Aslında çok zor bir şey yok, stresi yönetebilirsen ve az çok arabaya hakimsen rahatça halledersin.
Konuşma şeklin ve tanımlamaların çok ciddiyetsizce bence bu forumda daha olgun hareketlerde bulunan bi kitle var diye düşünüyorum. Gözetmen arkadaşlardan birinin “manita” dediğin kişiyşe mesajlaşma macerası ve ortalama 10dakika süren bir sınavda arkada uyuduğunu söylediğin bir diğer gözetmen :/ Yevmiye için gelen memur tayfa yakıştırman. Toplumun sürücü olmak için geçtiği rotaya ve bakış açısındaki sadece o an sınav geçme düşüncesi sonrası trafikte yaşananlar şaşırtmıyor.

Soruna gelince konuya dönelim.Güzergahta ışık varsa oldukça dikkatli ol yaklaşırken ışıklara saniyelere göre kendini ayarla duracak ve geçeceğin zamanı. Ayna ve koltuk ayarları, sorulan sorulara cevap vermen, senden istenilenleri net ve kararlı bir şekilde yapmaya gayret etmen sana sürücü hayatın boyu katkı yapacak şeyler örnek sürücü davranışları içeren, gördüğünde trafikte takdir ettiğin sürücülerin davranışlarını yaşatmaya çalış. Başarılar dilerim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

muhammed37

Panpa
17 Haz 2018
2,649
2,914
4,020
İstanbul
Marka
Volkswagen
Aksilik olmaması adına direksiyon dersleri ile direksiyon sınavı arasında farklı araçlar sürülmemesini öneririm ben. Pedal hakimiyetine (daha doğrusu alışmaya) önem veriyorsanız derslere sabit ayakkabıyla gitmek de bi seçenek olabilir
ayakkabı konusuna katılıyorum derslere sabit ayakkabı ile gidiyordum ehliyet aldığım ilk yıl boyunca sabit ayakkabıyla kullanmaya çalıştım böylelikle daha rahat sürüyordum ve başka ayakkabı ile kullanınca zorlanıyordum sürüş tecrübesi kazandıkça ve ehliyeti aldıktan sonra kullanacağın arabaya alıştıkça farklı ayakkabı giysende rahatlıkla kullanabilecek duruma geleceksin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Ben de şu sıralar direksiyon sınavını bekleyen biri olarak farkettiğim bir durumu söyleyeyim; Kurallara uyarak standart bir gezinti yapacakmış gibi, yanındakiler de arkadaşınmış gibi düşününce daha rahat ve sorunsuz bir sürüş oluyor. 3 hocalı sınav demosunda farkettiğim durumlardan biri buydu, bir diğeri de ayakkabı ve kıyafet seçimi olarak nasıl rahat olacaksa öyle takılmak lazım gran tuvalet olmaya gerek yok açıkçası sınava eşofmanla bile gitmeyi düşünmedim değil :) Son olarak da sınavda ya hata yaparsam düşüncesinden tamamen uzak olmak lazım, direksiyon derslerinde bile bu modla girince illaki hata yapabiliyorken sınavda böyle düşünüp hata yapmamak imkansız olur, yani işin özü gün içinde nasıl araba kullanacaksan kuralları dahil edip gezintiye çıkıyormuş gibi sınava gir, emin ol çok rahat edeceksin. Bir arkadaş tavsiyesi olsun :)
Eyvallah abicim
 

yakkocan

Yakup ÖZER
Profesör
2 May 2020
462
387
1,345
22
Ankara
Marka
Yok
Tabanı ince bir spor ayakkabı giy, pedalları hissetmek önemli. Benim gibi süet kundurayla gidip nereye bastığını şaşırma sonra. :D

Aracın dizelse rahatsın, benzinli ise gaza abanmayı unutma. Bağırması önemli değil.

Güzergah içinde ikinci vitese tak 30-40 ilerle. 40'ın üstüne çıkınca erken bitiyor, süre doldurma mevzusu olunca erken bitmesi pek hoş olmuyor.

Yeşil ışık görürsen geçme derdine gaza basma, bırak kırmızı yansın. Yeşilde geçeyim de dur kalk yapmayayım diyenlerin çoğu yanlışlıkla kırmızıda geçip kalıyor.

Kurul dedikleri şey yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfa, geneli de öğretmen. Sevimli tipler çoğunlukta. İdealistim diyerek çok sıkı bir görevliye denk gelmezsen hiç sıkıntı yaşamazsın.
Tek yapman gereken araca bindiğin an rahat olduğunu ve bu işi yapabileceğini onlara göstermen, ondan sonra dönüp sana bakmıyorlar bile. Benim yanımdaki manitasıyla mesajlaştı sürüş boyunca, arkamdaki de uyuyordu. :D

Sürüş esnasında ayağın debriyajın üzerinde dursun, unutma ihtimalin olmaz. Heyecan yapıp debriyaj unutan çok.

Aslında çok zor bir şey yok, stresi yönetebilirsen ve az çok arabaya hakimsen rahatça halledersin.
Usta aşinalık var kullanmayı sanayide öğrendim bilgilerin için de çok çok teşekkür ederim 🙏
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bir kız arkadaşım direksiyon sınavına girmişti. Araç ve trafikle ilgili oldukça başarılıydı. Geri geri paralel park kısmı ise tam bir saçmalık. Dubaların sağ dış kısmına şerit çekmişler. Lastik şeridin üstüne bilmem kaç santimetre gelirse parkı kabul etmiyorlardı. Nitekim bir tanesi elinde şerit metreyle santimle ölçüp mis gibi parkı kabul etmedi de kızı geçirmedi. Çoğu benim diyen sürücüden daha iyi park etmişti. Yandaki araçla durma mesafesi, geriye gelişi, tam zamanında içeri kırışı ve ön arka araçla arasındaki mesafe mükemmeldi. Ama neymiş, lastik şeridin üstüne bir kaç santimetre değmiş. Direksiyona geç kendin park et desen muhtemelen öyle park edemezdi ki her deneyimli sürücü iyi bilir ki özellikle paralel park konusu ancak zamanla ve bol pratikle kusursuz hale getirilebilir. Sürücü adayı direksiyon sınavında dubalara vurmadıysa, yolun ortasında da aracı bırakmadıysa işini iyi yapmış kabul edilmeli. Elinde şeritle manyak gibi ölçü alıp bir kaç santimetreyle sınavdan bırakmak olacak iş değil. Orada ki başka eğitmenlerden de bir kaçı niye bıraktın ki diye laf etmişti. Böyle cinsler de çıkmıyor değil.
 
Son düzenleme:

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,729
6,803
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bir kız arkadaşım direksiyon sınavına girmişti. Araç ve trafikle ilgili oldukça başarılıydı. Geri geri paralel park kısmı ise tam bir saçmalık. Dubaların sağ dış kısmına şerit çekmişler. Lastik şeridin üstüne bilmem kaç santimetre gelirse parkı kabul etmiyorlardı. Nitekim bir tanesi elinde cetvel santimle ölçüp mis gibi parkı kabul etmedi de kızı geçirmedi. Çoğu benim diyen sürücüden daha iyi park etmişti. Yandaki araçla durma mesafesi, geriye gelişi, tam zamanında içeri kırışı ve ön arka araçla arasındaki mesafe mükemmeldi. Ama neymiş, lastik şeridin üstüne bir kaç santimetre değmiş. Direksiyona geç kendin park et desen muhtemelen öyle park edemezdi ki her deneyimli sürücü iyi bilir ki özellikle paralel park konusu ancak zamanla ve bol pratikle kusursuz hale getirilebilir. Sürücü adayı direksiyon sınavında dubalara vurmadıysa, yolun ortasında da aracı bırakmadıysa işini iyi yapmış kabul edilmeli. Elinde cetvelle manyak gibi ölçü alıp bir kaç santimetreyle sınavdan bırakmak olacak iş değil. Orada ki başka eğitmenlerden de bir kaçı niye bıraktın ki diye laf etmişti. Böyle cinsler de çıkmıyor değil.
Paralel park mevzusu gerçekten büyük saçmalık. Onun için mutlaka çalışın derim. Bir taktik belirleyin sadece o alan özelinde, gerisi zaten zamanla gelişecek bir şey.
Ben bugün bin defa paralel park yaptığım evimin önüne 3.de girdim. Bazen psikolojimi, kafa dalgınlığımı neyse artık olmuyor yani ki o stres altında saçma sapan bir ölçümle olmasını istiyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,205
45,797
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Paralel park mevzusu gerçekten büyük saçmalık. Onun için mutlaka çalışın derim. Bir taktik belirleyin sadece o alan özelinde, gerisi zaten zamanla gelişecek bir şey.
Ben bugün bin defa paralel park yaptığım evimin önüne 3.de girdim. Bazen psikolojimi, kafa dalgınlığımı neyse artık olmuyor yani ki o stres altında saçma sapan bir ölçümle olmasını istiyorlar.
Üstelik sadece 1 hakkın var park konusunda. Paralel park gibi bolca pratik ve tecrübe isteyen bir uygulamada sadece 1 park hakkı verilmesi, onun da santimetrelerle ölçülmesi kadar saçma bir durum olamaz. Aday, öndeki ve arkadaki araca vurmadıysa, aracı trafiğin akışını engelleyebilecek mesafede dışarıda bırakmadıysa, öndeki ve arkadaki aracın çıkabileceği bir alan bıraktıysa gayet yeterli iş yapmış olarak kabul edilmeli diye düşünüyorum. Geriye kalan mesafe ayarlamaları artık işin detayı ve ince ayrıntısıdır. O da ancak zamanla tecrübe sahibi olarak edinilebilecek bir öğrenimdir ki dediğin gibi usta şoförler bile çoğu zaman bir kaç hamlede girmek durumunda kalabiliyor park yerine.

Benim de yegane tavsiyem park konusunun özellikle çalışılması. Çünkü kemer, ayna, sinyal v.s bunları her şekilde halledebilirsin. Ama paralel park konusu söylediğimiz üzere bazen benim diyen sürücünün bile zorlandığı bir konu. Sınav içinde de 1 hakkın olduğu düşünüldüğünde üstüne ekstra çalışılması gereken kısmın bu olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,855
26,186
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Paralel park mevzusu ders veren direksiyon hocasına bağlı biraz da. Bazı hocalar ezbere park yaptırıyor kendi taktikleriyle naparsan yap o şekilde tam oturuyo araba :D ben de öyle parketmiştim 2 yıldan uzun zamandır ehliyetim var aldığımdan beri de aktif araç kullanırım hala doğru düzgün yapamam paralel parkı (bilen bilir @Munferit :d ) yolu kapamadıkça içerde istediğim kadar hamle yaparım kime ne diye düşünüyorum hep
 

EOK

Emre Özcan Karademir
Profesör
Beta Programı
26 Şub 2019
593
1,141
2,320
23
İstanbul
Marka
Seat
Şöyle bir konum var kendi ehliyet sürecimi anlatmıştım. Ne kadar yardımcı olur bilemem ama buyur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yakkocan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım