Konuşma şeklin ve tanımlamaların çok ciddiyetsizce bence bu forumda daha olgun hareketlerde bulunan bi kitle var diye düşünüyorum. Gözetmen arkadaşlardan birinin “manita” dediğin kişiyşe mesajlaşma macerası ve ortalama 10dakika süren bir sınavda arkada uyuduğunu söylediğin bir diğer gözetmen :/ Yevmiye için gelen memur tayfa yakıştırman. Toplumun sürücü olmak için geçtiği rotaya ve bakış açısındaki sadece o an sınav geçme düşüncesi sonrası trafikte yaşananlar şaşırtmıyor.Tabanı ince bir spor ayakkabı giy, pedalları hissetmek önemli. Benim gibi süet kundurayla gidip nereye bastığını şaşırma sonra.
Aracın dizelse rahatsın, benzinli ise gaza abanmayı unutma. Bağırması önemli değil.
Güzergah içinde ikinci vitese tak 30-40 ilerle. 40'ın üstüne çıkınca erken bitiyor, süre doldurma mevzusu olunca erken bitmesi pek hoş olmuyor.
Yeşil ışık görürsen geçme derdine gaza basma, bırak kırmızı yansın. Yeşilde geçeyim de dur kalk yapmayayım diyenlerin çoğu yanlışlıkla kırmızıda geçip kalıyor.
Kurul dedikleri şey yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfa, geneli de öğretmen. Sevimli tipler çoğunlukta. İdealistim diyerek çok sıkı bir görevliye denk gelmezsen hiç sıkıntı yaşamazsın.
Tek yapman gereken araca bindiğin an rahat olduğunu ve bu işi yapabileceğini onlara göstermen, ondan sonra dönüp sana bakmıyorlar bile. Benim yanımdaki manitasıyla mesajlaştı sürüş boyunca, arkamdaki de uyuyordu.
Sürüş esnasında ayağın debriyajın üzerinde dursun, unutma ihtimalin olmaz. Heyecan yapıp debriyaj unutan çok.
Aslında çok zor bir şey yok, stresi yönetebilirsen ve az çok arabaya hakimsen rahatça halledersin.
ayakkabı konusuna katılıyorum derslere sabit ayakkabı ile gidiyordum ehliyet aldığım ilk yıl boyunca sabit ayakkabıyla kullanmaya çalıştım böylelikle daha rahat sürüyordum ve başka ayakkabı ile kullanınca zorlanıyordum sürüş tecrübesi kazandıkça ve ehliyeti aldıktan sonra kullanacağın arabaya alıştıkça farklı ayakkabı giysende rahatlıkla kullanabilecek duruma geleceksinAksilik olmaması adına direksiyon dersleri ile direksiyon sınavı arasında farklı araçlar sürülmemesini öneririm ben. Pedal hakimiyetine (daha doğrusu alışmaya) önem veriyorsanız derslere sabit ayakkabıyla gitmek de bi seçenek olabilir
Eyvallah abicimBen de şu sıralar direksiyon sınavını bekleyen biri olarak farkettiğim bir durumu söyleyeyim; Kurallara uyarak standart bir gezinti yapacakmış gibi, yanındakiler de arkadaşınmış gibi düşününce daha rahat ve sorunsuz bir sürüş oluyor. 3 hocalı sınav demosunda farkettiğim durumlardan biri buydu, bir diğeri de ayakkabı ve kıyafet seçimi olarak nasıl rahat olacaksa öyle takılmak lazım gran tuvalet olmaya gerek yok açıkçası sınava eşofmanla bile gitmeyi düşünmedim değilSon olarak da sınavda ya hata yaparsam düşüncesinden tamamen uzak olmak lazım, direksiyon derslerinde bile bu modla girince illaki hata yapabiliyorken sınavda böyle düşünüp hata yapmamak imkansız olur, yani işin özü gün içinde nasıl araba kullanacaksan kuralları dahil edip gezintiye çıkıyormuş gibi sınava gir, emin ol çok rahat edeceksin. Bir arkadaş tavsiyesi olsun
![]()
Usta aşinalık var kullanmayı sanayide öğrendim bilgilerin için de çok çok teşekkür ederimTabanı ince bir spor ayakkabı giy, pedalları hissetmek önemli. Benim gibi süet kundurayla gidip nereye bastığını şaşırma sonra.
Aracın dizelse rahatsın, benzinli ise gaza abanmayı unutma. Bağırması önemli değil.
Güzergah içinde ikinci vitese tak 30-40 ilerle. 40'ın üstüne çıkınca erken bitiyor, süre doldurma mevzusu olunca erken bitmesi pek hoş olmuyor.
Yeşil ışık görürsen geçme derdine gaza basma, bırak kırmızı yansın. Yeşilde geçeyim de dur kalk yapmayayım diyenlerin çoğu yanlışlıkla kırmızıda geçip kalıyor.
Kurul dedikleri şey yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfa, geneli de öğretmen. Sevimli tipler çoğunlukta. İdealistim diyerek çok sıkı bir görevliye denk gelmezsen hiç sıkıntı yaşamazsın.
Tek yapman gereken araca bindiğin an rahat olduğunu ve bu işi yapabileceğini onlara göstermen, ondan sonra dönüp sana bakmıyorlar bile. Benim yanımdaki manitasıyla mesajlaştı sürüş boyunca, arkamdaki de uyuyordu.
Sürüş esnasında ayağın debriyajın üzerinde dursun, unutma ihtimalin olmaz. Heyecan yapıp debriyaj unutan çok.
Aslında çok zor bir şey yok, stresi yönetebilirsen ve az çok arabaya hakimsen rahatça halledersin.
Paralel park mevzusu gerçekten büyük saçmalık. Onun için mutlaka çalışın derim. Bir taktik belirleyin sadece o alan özelinde, gerisi zaten zamanla gelişecek bir şey.Bir kız arkadaşım direksiyon sınavına girmişti. Araç ve trafikle ilgili oldukça başarılıydı. Geri geri paralel park kısmı ise tam bir saçmalık. Dubaların sağ dış kısmına şerit çekmişler. Lastik şeridin üstüne bilmem kaç santimetre gelirse parkı kabul etmiyorlardı. Nitekim bir tanesi elinde cetvel santimle ölçüp mis gibi parkı kabul etmedi de kızı geçirmedi. Çoğu benim diyen sürücüden daha iyi park etmişti. Yandaki araçla durma mesafesi, geriye gelişi, tam zamanında içeri kırışı ve ön arka araçla arasındaki mesafe mükemmeldi. Ama neymiş, lastik şeridin üstüne bir kaç santimetre değmiş. Direksiyona geç kendin park et desen muhtemelen öyle park edemezdi ki her deneyimli sürücü iyi bilir ki özellikle paralel park konusu ancak zamanla ve bol pratikle kusursuz hale getirilebilir. Sürücü adayı direksiyon sınavında dubalara vurmadıysa, yolun ortasında da aracı bırakmadıysa işini iyi yapmış kabul edilmeli. Elinde cetvelle manyak gibi ölçü alıp bir kaç santimetreyle sınavdan bırakmak olacak iş değil. Orada ki başka eğitmenlerden de bir kaçı niye bıraktın ki diye laf etmişti. Böyle cinsler de çıkmıyor değil.
Üstelik sadece 1 hakkın var park konusunda. Paralel park gibi bolca pratik ve tecrübe isteyen bir uygulamada sadece 1 park hakkı verilmesi, onun da santimetrelerle ölçülmesi kadar saçma bir durum olamaz. Aday, öndeki ve arkadaki araca vurmadıysa, aracı trafiğin akışını engelleyebilecek mesafede dışarıda bırakmadıysa, öndeki ve arkadaki aracın çıkabileceği bir alan bıraktıysa gayet yeterli iş yapmış olarak kabul edilmeli diye düşünüyorum. Geriye kalan mesafe ayarlamaları artık işin detayı ve ince ayrıntısıdır. O da ancak zamanla tecrübe sahibi olarak edinilebilecek bir öğrenimdir ki dediğin gibi usta şoförler bile çoğu zaman bir kaç hamlede girmek durumunda kalabiliyor park yerine.Paralel park mevzusu gerçekten büyük saçmalık. Onun için mutlaka çalışın derim. Bir taktik belirleyin sadece o alan özelinde, gerisi zaten zamanla gelişecek bir şey.
Ben bugün bin defa paralel park yaptığım evimin önüne 3.de girdim. Bazen psikolojimi, kafa dalgınlığımı neyse artık olmuyor yani ki o stres altında saçma sapan bir ölçümle olmasını istiyorlar.
Alınganlık sezdim, gerek yok. Bir memur çocuğu olarak yanlış bir şey söylediğimi düşünmüyorum. Ek yevmiye iyidir.“Yevmiye mevzusuna oraya gelen memur tayfadan”
Buna alınmam. 12 saatte güzel para veriyorlar.Alınganlık sezdim, gerek yok. Bir memur çocuğu olarak yanlış bir şey söylediğimi düşünmüyorum. Ek yevmiye iyidir.![]()
![]()