Ekşi’de bir rezalet başlığına denk geldim ve bizim gibi büyük bir forumda da bu durumun tartışılması gerektiğini düşünüyorum. Gerçekten Honda gibi bir firmadan beklenmeyen bir sonuç.
Direk olarak olayı kopyalıyorum:
merhaba honda nın 28.02.2018 de satışa çıkardığı honda civic 1.6 i-dtec manuel aracını satın aldım . bu araçla alakalı tecrübelerimi ve mağduriyetimi sizinle paylaşacağım .
aracı 28.02.2018 de honda ayışığı altunizade den sipariş verdim ve aracı 1 hafta sonrasında teslim aldım . aracı 6 . aya kadar yani 6.000 e kadar sorunsuz bindim 6.000 km de araç dpf arıza lambası yandı bende servisi arayıp sorunu söyledim kendileri 60/80 km sabit hızla 2500-3000 devirde 15-20 dk sürülmesi gerektiğini partikül ün dolduğunu söylediler bende buna istinaden 20 dk bahsettikleri sabit hızla aracı otobanda sürdüm . sonrasında sonucun değişmediğini fark ettim ve servisi aradım aracın servise gelmesi gerektiğini söylediler bende aracı ayışığı honda altunizade ye götürdüm . aracı servise aldılar partikül filtre temizliği yapılması gerektiğini söylediler aracı servise bıraktım ve akşamında aracın hazır olduğunu söylediler ve gidip aracı teslim aldım. aracı teslim aldıktan 10 km sonra bu sefer aracın motor arıza ışığı yandı , hemen aracı kenara çekip servisi aradım serviste bulunan erhan bey bu şekilde kullanımda sorun olmayacağını bize getirip arıza ışığının söndürülmesi gerektiğini söyledi , araç motor arıza ışığıyla birlikte birde motor yağ lambası uyarısı verdi bende aracı tekrar servise götürdüm . bilgisayara bağlayarak mevcut hatayı sildiler ve geçici bir hata olduğunu önemli bir şey olmadığını söylediler bende tabi inanarak aracı tekrar teslim aldım . teslim aldıktan 20-25 km sonra tekrar motor arıza ışığı yandı ben servisi aradım ve yetkili olduğu söylenen erhan beyle durumu paylaştım bu durumun kronik olduğunu ve sürekli yaptığını söyledim kendileri aracın yakıtıyla alakalı olduğunu ve içerisindeki yakıtın tüketildikten sonra tekrardan servise gelip bakılmasını deponun boşaltılıp yeni mazot alınması gerektiğini söyledi . bende aracın mazotunun çeyrek depo kalana kadar kullanıp aracı servise götürdüm . servis beni arayıp 200 tl mazot alınıp aracın test edilmesi gerektiğini söylediler bende uygun gördüm ve yeni yakıt alınıp denenmesini istedim . araç 5 gün serviste kaldı ve bütün testlerinin yapıldığını aracı herhangi bir sorunu olmadığını söylediler . bende tabi tekrardan güvenip aracı aldım ama sonuç değişmedi !!! aracı alıp otoparkıma götürdüm ve 4-5 gün sonra kullanmak istedim otobana çıkıp gitmek istediğim yere giderken 5-6 km sonra motor arıza ışığı tekrar yandı !!! bende en son 20.08.2018 de aracı tekrar servise götürdüm bu sefer ibrahim bey araçla ilgilendi bilgisayara bağladı ve tekrar rejenerasyon yaptı herhangi bir sorun olmadığını söyledi bende aracı alıp teste çıktım teste çıktığımda yağ lambasının yandığını gördüm araçta bir sorun olduğunu söyledim ibrahim beyde aracı bırakmamı istedi ve honda türkiye den bilir kişilerin gelip inceleme yapıp onların karar vermesi gerektiğini söyledi . 20.08.2018 de aracı servise bıraktım ve 28.08.2018 de honda ayışığı altunizade beni aradı sorunun kullanıcı hatası olduğunu ve dpf in değişmesi gerektiğini 15.040 tl ücret ödemem gerektiğini söyledi . bu durumun kesinlikle kullanıcı hatası olduğunu kabul etmiyorum araç 4 -5 kere yetkili servisinize götürülüp sorun yoktur denip bana teslim edilen araç nasıl oluyorda kullanıcı hatası oluyor ? kullanıcı olarak hatam nedir ne yapmışım ? hatam sanırım honda yı tercih etmemde yatıyor. 5 aylık bir araç 6.000 km de nasıl oluyorda arıza ışığı yanıyor ve bana mal edilebiliyor. honda markasına güvenerek 1 ay içerisinde arkadaşlarıma tavsiye edip honda ayışığından 4 araç aldırdım . honda markasına güvenerek daha pazarda yeri belli olmayan i-dtec dizel teknolojisi aracı aldım ama sonuç çok kötü bir tecrübe oldu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en son honda türkiye ile görüştüm ve durumu anlatan mail attım sonuç bekliyorum . inşallah müşteriye kullanıcı hatası diyip işin içinden çıkma çabasından vazgeçerler . olumsuz bir netice alırsam hukuki sürece başvurucam . size şuan bu araçla alakalı tavsiyem kesinlikle bu aracı alırken dpf ( partikül filtre ) sorununu bilerek alın biraz araştırınca bu i-dtec honda dizel teknoljisinde insanlar dpf le alakalı çok sıkıntı yaşıyor magdurlardan biride benim . 6 aylık aracımı 1 aydır kullanamıyorum ve daha 6.000 km de aracım . hondaya kesinlikle yakışmadı bu durum
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
evet arkadaşlar honda türkiyeden beklenen cevap geldi !!! kendileri konunun kullanıcı hatası olduğunu söyleyip , başımın çaresine bakmamı istediler . evet kullanıcı olarak hatalıyım kabul ediyorum !!! hatam da şu honda ya güvenip , onlara 130.000 tl para vermek (araç şuan 158.000 tl ) !!! bu yapılanın sadece satış pazarlama degil direkt olarak insanları kandırıp nitelikli dolandırıcılık olduğunu düşünüyorum . sesimi duyurabilecegim yere kadar duyuracağım ve pazartesi günü savcılıga başvuracağım . bundan sonra süreci bekliyecegiz adaletin tecelli edecegini düşünüyorum .
bu arada bana aracı satan firma olan honda ayışığı nı aradığımda yardım istedigimde , onlarla yaşadığım tecrübeyi ve şikayeti forumlardan ve şikayet var da yazdığım için bana bundan sonra hizmet veremiyeceklerini söylüyorlar !!! bende zaten hizmet vermediklerini ve kullanıcı hatası diyip işin içinden sıyrıldıklarını söylüyorum . kabahatim de onlarla yaşadığım tecrübeyi bu gibi platformlarda dile getirmemmiş . yani arkadaşlar bu ülkede kral çıplak demiyeceksin ve 3 maymunu oynuyacaksın . maymunlardan biri olmayacağım ve sonuna kadar hakkımı arayıp onların yaptığı ve yapabileceklerini herkese söyleyecegim lütfen sizde hondanın bu kumpasına gelmeyin ve bu tecrübemi dile getirin daha fazla insan magdur olmasın . kalın saglıcakla .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
arkadaşlar ısrarlarım üzerine sorunlu oldugunu düşündükleri parçayı honda ayışığına söktürdüm ve sonuç dpf çatlak çıktı . bu zamana kadar savunmaları aracı düşük devirde veya kötü mazottan kaynaklanabilecegini söyleyen honda şimdi aracı çok yüksek devirde kullanıp bu hale getirdigimi söylüyor artık bunların bu saçmalamalarına gülüyorum ve son çare olan hukuki süreci bugün başlatıyorum . bu arada özel servis ve bütün dpf bilir kişileriyle yaptıgım istişarelerde ortak fikir şu ; kardeşim sen bunu istesende 6.000 km de bu hale getiremezsin bu ya servisin defalarca yaptıgı rejenerasyondan yada malzemenin kalitesizliginden kaynaklanıyor dediler . resimleri aşağıda sizinle paylaşıyorum . bu duruma duyarsız kalmayan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum . bundan sonra mahkemenin karanını beklemekten başka çarem kalmadı .
**Forum kurallarına aykırıysa şimdiden özür diliyorum.
Direk olarak olayı kopyalıyorum:
merhaba honda nın 28.02.2018 de satışa çıkardığı honda civic 1.6 i-dtec manuel aracını satın aldım . bu araçla alakalı tecrübelerimi ve mağduriyetimi sizinle paylaşacağım .
aracı 28.02.2018 de honda ayışığı altunizade den sipariş verdim ve aracı 1 hafta sonrasında teslim aldım . aracı 6 . aya kadar yani 6.000 e kadar sorunsuz bindim 6.000 km de araç dpf arıza lambası yandı bende servisi arayıp sorunu söyledim kendileri 60/80 km sabit hızla 2500-3000 devirde 15-20 dk sürülmesi gerektiğini partikül ün dolduğunu söylediler bende buna istinaden 20 dk bahsettikleri sabit hızla aracı otobanda sürdüm . sonrasında sonucun değişmediğini fark ettim ve servisi aradım aracın servise gelmesi gerektiğini söylediler bende aracı ayışığı honda altunizade ye götürdüm . aracı servise aldılar partikül filtre temizliği yapılması gerektiğini söylediler aracı servise bıraktım ve akşamında aracın hazır olduğunu söylediler ve gidip aracı teslim aldım. aracı teslim aldıktan 10 km sonra bu sefer aracın motor arıza ışığı yandı , hemen aracı kenara çekip servisi aradım serviste bulunan erhan bey bu şekilde kullanımda sorun olmayacağını bize getirip arıza ışığının söndürülmesi gerektiğini söyledi , araç motor arıza ışığıyla birlikte birde motor yağ lambası uyarısı verdi bende aracı tekrar servise götürdüm . bilgisayara bağlayarak mevcut hatayı sildiler ve geçici bir hata olduğunu önemli bir şey olmadığını söylediler bende tabi inanarak aracı tekrar teslim aldım . teslim aldıktan 20-25 km sonra tekrar motor arıza ışığı yandı ben servisi aradım ve yetkili olduğu söylenen erhan beyle durumu paylaştım bu durumun kronik olduğunu ve sürekli yaptığını söyledim kendileri aracın yakıtıyla alakalı olduğunu ve içerisindeki yakıtın tüketildikten sonra tekrardan servise gelip bakılmasını deponun boşaltılıp yeni mazot alınması gerektiğini söyledi . bende aracın mazotunun çeyrek depo kalana kadar kullanıp aracı servise götürdüm . servis beni arayıp 200 tl mazot alınıp aracın test edilmesi gerektiğini söylediler bende uygun gördüm ve yeni yakıt alınıp denenmesini istedim . araç 5 gün serviste kaldı ve bütün testlerinin yapıldığını aracı herhangi bir sorunu olmadığını söylediler . bende tabi tekrardan güvenip aracı aldım ama sonuç değişmedi !!! aracı alıp otoparkıma götürdüm ve 4-5 gün sonra kullanmak istedim otobana çıkıp gitmek istediğim yere giderken 5-6 km sonra motor arıza ışığı tekrar yandı !!! bende en son 20.08.2018 de aracı tekrar servise götürdüm bu sefer ibrahim bey araçla ilgilendi bilgisayara bağladı ve tekrar rejenerasyon yaptı herhangi bir sorun olmadığını söyledi bende aracı alıp teste çıktım teste çıktığımda yağ lambasının yandığını gördüm araçta bir sorun olduğunu söyledim ibrahim beyde aracı bırakmamı istedi ve honda türkiye den bilir kişilerin gelip inceleme yapıp onların karar vermesi gerektiğini söyledi . 20.08.2018 de aracı servise bıraktım ve 28.08.2018 de honda ayışığı altunizade beni aradı sorunun kullanıcı hatası olduğunu ve dpf in değişmesi gerektiğini 15.040 tl ücret ödemem gerektiğini söyledi . bu durumun kesinlikle kullanıcı hatası olduğunu kabul etmiyorum araç 4 -5 kere yetkili servisinize götürülüp sorun yoktur denip bana teslim edilen araç nasıl oluyorda kullanıcı hatası oluyor ? kullanıcı olarak hatam nedir ne yapmışım ? hatam sanırım honda yı tercih etmemde yatıyor. 5 aylık bir araç 6.000 km de nasıl oluyorda arıza ışığı yanıyor ve bana mal edilebiliyor. honda markasına güvenerek 1 ay içerisinde arkadaşlarıma tavsiye edip honda ayışığından 4 araç aldırdım . honda markasına güvenerek daha pazarda yeri belli olmayan i-dtec dizel teknolojisi aracı aldım ama sonuç çok kötü bir tecrübe oldu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en son honda türkiye ile görüştüm ve durumu anlatan mail attım sonuç bekliyorum . inşallah müşteriye kullanıcı hatası diyip işin içinden çıkma çabasından vazgeçerler . olumsuz bir netice alırsam hukuki sürece başvurucam . size şuan bu araçla alakalı tavsiyem kesinlikle bu aracı alırken dpf ( partikül filtre ) sorununu bilerek alın biraz araştırınca bu i-dtec honda dizel teknoljisinde insanlar dpf le alakalı çok sıkıntı yaşıyor magdurlardan biride benim . 6 aylık aracımı 1 aydır kullanamıyorum ve daha 6.000 km de aracım . hondaya kesinlikle yakışmadı bu durum
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
evet arkadaşlar honda türkiyeden beklenen cevap geldi !!! kendileri konunun kullanıcı hatası olduğunu söyleyip , başımın çaresine bakmamı istediler . evet kullanıcı olarak hatalıyım kabul ediyorum !!! hatam da şu honda ya güvenip , onlara 130.000 tl para vermek (araç şuan 158.000 tl ) !!! bu yapılanın sadece satış pazarlama degil direkt olarak insanları kandırıp nitelikli dolandırıcılık olduğunu düşünüyorum . sesimi duyurabilecegim yere kadar duyuracağım ve pazartesi günü savcılıga başvuracağım . bundan sonra süreci bekliyecegiz adaletin tecelli edecegini düşünüyorum .
bu arada bana aracı satan firma olan honda ayışığı nı aradığımda yardım istedigimde , onlarla yaşadığım tecrübeyi ve şikayeti forumlardan ve şikayet var da yazdığım için bana bundan sonra hizmet veremiyeceklerini söylüyorlar !!! bende zaten hizmet vermediklerini ve kullanıcı hatası diyip işin içinden sıyrıldıklarını söylüyorum . kabahatim de onlarla yaşadığım tecrübeyi bu gibi platformlarda dile getirmemmiş . yani arkadaşlar bu ülkede kral çıplak demiyeceksin ve 3 maymunu oynuyacaksın . maymunlardan biri olmayacağım ve sonuna kadar hakkımı arayıp onların yaptığı ve yapabileceklerini herkese söyleyecegim lütfen sizde hondanın bu kumpasına gelmeyin ve bu tecrübemi dile getirin daha fazla insan magdur olmasın . kalın saglıcakla .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
arkadaşlar ısrarlarım üzerine sorunlu oldugunu düşündükleri parçayı honda ayışığına söktürdüm ve sonuç dpf çatlak çıktı . bu zamana kadar savunmaları aracı düşük devirde veya kötü mazottan kaynaklanabilecegini söyleyen honda şimdi aracı çok yüksek devirde kullanıp bu hale getirdigimi söylüyor artık bunların bu saçmalamalarına gülüyorum ve son çare olan hukuki süreci bugün başlatıyorum . bu arada özel servis ve bütün dpf bilir kişileriyle yaptıgım istişarelerde ortak fikir şu ; kardeşim sen bunu istesende 6.000 km de bu hale getiremezsin bu ya servisin defalarca yaptıgı rejenerasyondan yada malzemenin kalitesizliginden kaynaklanıyor dediler . resimleri aşağıda sizinle paylaşıyorum . bu duruma duyarsız kalmayan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum . bundan sonra mahkemenin karanını beklemekten başka çarem kalmadı .
**Forum kurallarına aykırıysa şimdiden özür diliyorum.