Emeklilik Kombinim: 20’ Puma - 15’ Passat Variant

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Selamlar,

Bazılarınızın bileceği üzere son pist aracımdan sonra otomobillere olan aşkıma bi mesafe koymaya karar verip binek araçlara yöneldim. Astra henüz tamirden çıkmadı ama alıcısı sağolsun bekliyor.

En son böyle bi kombinimiz vardı evde:



Bu kombinden bize 1 yıl hizmet eden astraya ve 4 yıla yakın hizmet eden b180 i uğurladık

Pumamız detaylı foto olarak böyle oldu ve 1 yıldır beraberiz, çok memnunuz:









Puma gerçekten çok atak bir araç, 1.0 ecoboost 125 beygirlik motor aracı rahatlıkla çekiyor, hatta fazla gereksiz hızlı diyebilirim bu segment bir araç için. Sürüşü inanılmaz keyifli, konfor-tutuş dengesi çok yerinde, style+comfort pakette bulunmayan tiptronic vites özelliği kendini hiç aratmıyor, sport sürüş modu ve L şanzıman moduna alınca vites seçimleri oldukça akıllıca, bu pakette bulduğum saçma eksiklikler kol dayama, arka kampana fren olması, sis farına kadar tüm ampüllerin led olup uzunların halojen olması (led taktım ama randıman alamadım, yuvaya oturmadı) ve radar olmasına rağmen acc özelliğinin aktif olmaması, yine de style yani en baz paketine göre oldukça dolu ve çağın gereksinimlerini yakalamış bir araç, uzun dönem tüketimi için dikkatsiz sürüş 6.5 l/100km rahatlıkla diyebilirim. İç malzeme kalitesi segment ihtiyaçlarını karşılıyor ve 1 yıldır en ufak trim sesi sorunu yaşamadık. Bakıma yeni girdi yetkili serviste ve taksitli 1250 tl gibi cüzzi bir rakam ödedik, bakım kapsamında yağ(fmy marka yani opet :( ) oem hava ve yağ filtresi değişti, yağ bakımı sonrası motor sesi arttı, gerçekten kötü bir yağ ve opetten yakıt alma zorunluluğu olması hoş değil. Overall'da bu piyasada şiddetle tavsiye edeceğim bir araç olur kendisi, mümkünse ST Line alın, 50 bin daha verip zamanında ST-line almadığım için pişmanım.

Sıra geldi evin yeni ağır abisine; VW Passat Variant, 1.4 TSI 150 HP DSG ACT BMT Highline, ve üstüne alınmış zibilyon tane donanım, bu donanımların farkında olmayan eski sahibi, yine eski GS'lı futbolcu Ali Turan'a teşekkür ederim, arabayı epey ucuza satmış oldu :)

E2F73728-1391-422E-A03C-D60CC36B63CA.png

5ED2342C-9AC6-490F-9203-9B344007F442.png

A7BF179C-995C-4E50-A932-D1FF03118A2B.png


5ED2342C-9AC6-490F-9203-9B344007F442.png


78AC7909-9A8D-4EE4-9377-03D78B983DF0.png

3964582A-7233-40F5-A084-B32E32F26F08.png


150 hp bu araç için oldukça yetersiz gelmekte, 2.0 tdi 190 lık almak lazım en az, koca cüssesini kaldırmasında baya bi zorlanıyor ama gücüyle işimiz yok, keyfini süreceğiz :)

Passat'ın konforu 18" lerle epey az geldi ama 235/45 r18 lerle(az bi yanak değil) daha iyi bi konfor beklerdim ve yalıtımı zayıf aracın, özellikle a sütunundan gereğinden fazla ses alıyor, fitillerde bi problem olabilir bakacağım. İlerleyen dönemde kapı içleri(ses kalitesi öncelikli) ve davlumbaz içi(lastik sesini kesmek için) yalıtım yapılabilir.

Yol tutuşu beklentimin gereksiz üstünde, konforlu olmasını tercih ederdim

Arabanın sol tarafını birisini komple anahtarla çizmiş, bu yüzden ucuza almamızda etkisi büyük, onu ya mikron boyatacağım ya da ince ince doldurtup boya koruma yaptıracağım. Ama renk çok sıkıntı bakalım ne olacak :)

Araç hatasız, boyasız, hasar kayıtsız ve henüz 57 bin km de !

Arabayı almaya sırf discover pro-hayalet ve variant'taki kocamaaan açılır tavan opsiyonlarının hatrına gitmiştim ama inanılmaz ötesi dolu çıktı :D

360 derece kamera
Anahtarsız giriş
Elektrikli bagaj
Dynaudio ses sistemi
Direksiyon ısıtma
3 bölgeli otomatik klima(arka koltukta priz)
Bagaj içinde sabitleme ve ağırlık taşıma için raylar
Arka cam perdesi
Adaptif Cruise Control
Adaptif farlar
Adaptif Süspansiyon
Sürüş Modu
Ön cam ısıtma
Ahşap iç trim

Yanındaki ekstra kaymakları sıfır kışlık kumholar, yetkili serviste yeni 2500 liralık detaylı bakıma girmiş olması, muayeneye 1 ay önce girmesi, ve sıfır takılmış aküsü cıncık oldu :)

Bu kadar şımarınca gözüme çarpan donanım eksiklikleri:

Otomatik uzun far
Otomatik park
Kör nokta uyarı
Tabela Okuma
Yaya tanıma
Şerit takip

Tabi şerit takip vs için ön cam değişmesi lazım, ona cam kırılmadıkça bir güncelleme yapamam ama önümüzdeki yıl içinde otomatik park ve kör nokta sistemini entegre edeceğiz.

Yakıt tüketimi çok değişkek, uzun dönem gerçekçi 8 litre diyebilirim, eco mod gerçekten sailing ile falan ciddi yakıt avantajı sağlıyor. Genel olarak artık evimizde binek 2 araç oldu. Bu iki araç hakkında sorularınızı seve seve cevaplarım.
 
Son düzenleme:
Selamlar,

Bazılarınızın bileceği üzere son pist aracımdan sonra otomobillere olan aşkıma bi mesafe koymaya karar verip binek araçlara yöneldim. Astra henüz tamirden çıkmadı ama alıcısı sağolsun bekliyor.

En son böyle bi kombinimiz vardı evde:



Bu kombinden bize 1 yıl hizmet eden astraya ve 4 yıla yakın hizmet eden b180 i uğurladık

Pumamız detaylı foto olarak böyle oldu ve 1 yıldır beraberiz, çok memnunuz:









Puma gerçekten çok atak bir araç, 1.0 ecoboost 125 beygirlik motor aracı rahatlıkla çekiyor, hatta fazla gereksiz hızlı diyebilirim bu segment bir araç için. Sürüşü inanılmaz keyifli, konfor-tutuş dengesi çok yerinde, style+comfort pakette bulunmayan tiptronic vites özelliği kendini hiç aratmıyor, sport sürüş modu ve L şanzıman moduna alınca vites seçimleri oldukça akıllıca, bu pakette bulduğum saçma eksiklikler kol dayama, arka kampana fren olması, sis farına kadar tüm ampüllerin led olup uzunların halojen olması (led taktım ama randıman alamadım, yuvaya oturmadı) ve radar olmasına rağmen acc özelliğinin aktif olmaması, yine de style yani en baz paketine göre oldukça dolu ve çağın gereksinimlerini yakalamış bir araç, uzun dönem tüketimi için dikkatsiz sürüş 6.5 l/100km rahatlıkla diyebilirim. İç malzeme kalitesi segment ihtiyaçlarını karşılıyor ve 1 yıldır en ufak trim sesi sorunu yaşamadık. Bakıma yeni girdi yetkili serviste ve taksitli 1250 tl gibi cüzzi bir rakam ödedik, bakım kapsamında yağ(fmy marka yani opet :( ) oem hava ve yağ filtresi değişti, yağ bakımı sonrası motor sesi arttı, gerçekten kötü bir yağ ve opetten yakıt alma zorunluluğu olması hoş değil. Overall'da bu piyasada şiddetle tavsiye edeceğim bir araç olur kendisi, mümkünse ST Line alın, 50 bin daha verip zamanında ST-line almadığım için pişmanım.

Sıra geldi evin yeni ağır abisine; VW Passat Variant, 1.4 TSI 150 HP DSG ACT BMT Highline, ve üstüne alınmış zibilyon tane donanım, bu donanımların farkında olmayan eski sahibi, yine eski GS'lı futbolcu Ali Turan'a teşekkür ederim, arabayı epey ucuza satmış oldu :)

Ekli dosyayı görüntüle 37581
Ekli dosyayı görüntüle 37583
Ekli dosyayı görüntüle 37582

Ekli dosyayı görüntüle 37583

Ekli dosyayı görüntüle 37584
Ekli dosyayı görüntüle 37585

150 hp bu araç için oldukça yetersiz gelmekte, 2.0 tdi 190 lık almak lazım en az, koca cüssesini kaldırmasında baya bi zorlanıyor ama gücüyle işimiz yok, keyfini süreceğiz :)

Passat'ın konforu 18" lerle epey az geldi ama 235/45 r18 lerle(az bi yanak değil) daha iyi bi konfor beklerdim ve yalıtımı zayıf aracın, özellikle a sütunundan gereğinden fazla ses alıyor, fitillerde bi problem olabilir bakacağım. İlerleyen dönemde kapı içleri(ses kalitesi öncelikli) ve davlumbaz içi(lastik sesini kesmek için) yalıtım yapılabilir.

Yol tutuşu beklentimin gereksiz üstünde, konforlu olmasını tercih ederdim

Arabanın sol tarafını birisini komple anahtarla çizmiş, bu yüzden ucuza almamızda etkisi büyük, onu ya mikron boyatacağım ya da ince ince doldurtup boya koruma yaptıracağım. Ama renk çok sıkıntı bakalım ne olacak :)

Araç hatasız, boyasız, hasar kayıtsız ve henüz 57 bin km de !

Arabayı almaya sırf discover pro-hayalet ve variant'taki kocamaaan açılır tavan opsiyonlarının hatrına gitmiştim ama inanılmaz ötesi dolu çıktı :D

360 derece kamera
Anahtarsız giriş
Elektrikli bagaj
Dynaudio ses sistemi
Direksiyon ısıtma
3 bölgeli otomatik klima(arka koltukta priz)
Bagaj içinde sabitleme ve ağırlık taşıma için raylar
Arka cam perdesi
Adaptif Cruise Control
Adaptif farlar
Adaptif Süspansiyon
Sürüş Modu
Ön cam ısıtma
Ahşap iç trim

Yanındaki ekstra kaymakları sıfır kışlık kumholar, yetkili serviste yeni 2500 liralık detaylı bakıma girmiş olması, muayeneye 1 ay önce girmesi, ve sıfır takılmış aküsü cıncık oldu :)

Bu kadar şımarınca gözüme çarpan donanım eksiklikleri:

Otomatik uzun far
Otomatik park
Kör nokta uyarı
Tabela Okuma
Yaya tanıma
Şerit takip

Tabi şerit takip vs için ön cam değişmesi lazım, ona cam kırılmadıkça bir güncelleme yapamam ama önümüzdeki yıl içinde otomatik park ve kör nokta sistemini entegre edeceğiz.

Yakıt tüketimi çok değişkek, uzun dönem gerçekçi 8 litre diyebilirim, eco mod gerçekten sailing ile falan ciddi yakıt avantajı sağlıyor. Genel olarak artık evimizde binek 2 araç oldu. Bu iki araç hakkında sorularınızı seve seve cevaplarım.
Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanın. Kendim b7 kasa Passat kullanıyorum. Annemde 2.0 TDI 150'lik comfortline var. Kalite ve yalıtım olarak b8 bariz geride. Fakat teknolojik olarak b8'in üstünlüğü tartışılmaz. En basitinden benim aracımda Bluetooth bile yok. Fakat yeni yenidir. Sadece rüzgar sesine alışmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Hayırlı uğurlu olsun Özgür. Allah kaza bela göstermesin hepsi çok güzel maşaallah. Passat için söylediklerine birebir katılıyorum. 150'lik 2.0 tdi kullanmıştım 18 jantlarla. Standart süspansiyonlara sahipti ve konforlu diyemem. Arka süspansiyonlar özellikle sesli çalışıyordu. Ama seninkinde adaptif amortisörler olduğu için konforunun daha iyi olacağını düşünmüştüm. A sütunundan gelen ses benim kullandığım araçta da vardı. Makyajsız kasalarda bu kronik diye biliyorum. Haricinde viraj limiti efsaneydi aracın. Hangi hızda girersen gir hep daha fazlasını istiyordu. Tekrar güle güle kullanın inşaallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Hayırlı olsun. Aracı alma serüveninizde de öneride bulunmuştum. Passat variant gerçekten muhteşem bir araba. B7 sine sahiptim. Sizin aracınız gibi 1.4 tsi olup 150 beygir act motor olan fazla yok. Özellikle 360 kamera, çift navigasyon, acc büyük artılar her gelen araçta bu özellikler yapılmıyor. Ekstra yaptırmak istediğin özellikler için sana opsiyonel otomotivi tavsiye ederim. Araca Stage 1 yazılım attırabilirsin bence bir zararı olduğunu düşünmüyorum aksine yararı var bende yazılım attırmıştım çok atrak olmuştu araç. DSG den dolayı bakımına serviste devam ettirmeni öneririm. En azından bir sorunda yaptıkları işe garanti ve indirim yapıyorlar. Ama arada bir dsg nin özellikle sıkışık trafikte şak şak özellikle 1 den 2 ye vites atma sesine alış. Kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperEnd ve RYAN7R
Öncelikle güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim :) aslında daha ucuza mondeolar vardı ama marka algısı, yakıt tüketimi, yedek parça uygun fiyatlılığı-bulunurluğu, ikinci el değeri gibi faktörler türkiyede birkaç markanın dışına çıkmaya müsade etmiyor. B7, golf 6 falan bunlar kesinlikle daha kaliteliydi ama teknoloji olarak ve tasarım olarak çok zayıf kalmışlardı ki zaten tutmadı. Bakımlara yetkili serviste devam edecğeim, fiyatı uygun diye sırf, yazılım falan katiyen oynatmam arabayla, neyse o dur araba :) necati kaygusuza giderim işçilik için, tanıdık, malzemeleri zaten kendim temin edeceğim.
 
Öncelikle güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim :) aslında daha ucuza mondeolar vardı ama marka algısı, yakıt tüketimi, yedek parça uygun fiyatlılığı-bulunurluğu, ikinci el değeri gibi faktörler türkiyede birkaç markanın dışına çıkmaya müsade etmiyor. B7, golf 6 falan bunlar kesinlikle daha kaliteliydi ama teknoloji olarak ve tasarım olarak çok zayıf kalmışlardı ki zaten tutmadı. Bakımlara yetkili serviste devam edecğeim, fiyatı uygun diye sırf, yazılım falan katiyen oynatmam arabayla, neyse o dur araba :) necati kaygusuza giderim işçilik için, tanıdık, malzemeleri zaten kendim temin edeceğim.
passat zamanında sitede boş vakitlerimde keyfi doldurduğum opsiyonlara sahip güle güle kullanmanız dileği ile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kalender195
Hayırlı uğurlu olsun, güzel duruyorlar, adaptif süspansiyonlu bir Passat Variant emekli olmak için cüzi seçeneklerden biri gibi duruyor güle güle kullanınız.

Puma’yı ST line almamışsın diye hayıflanmışsın ama o ekstra 50 bin ₺ yi Passat da değerlendirmiş gibi olmuş sanırım. Yani illaki 2. Araca bütçe ayrılacağı için isabet olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Özgür abi hayırlı olsun, güle güle kullanın :)

Şu piyasada bizimde tek ümidimiz, aracın donanımlarından haberdar olmayan bir satıcı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Özgür ailenize hayırlı, uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanın.

Fiyat olarak nasıl oldular?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Valla tl bazlı konuşmanın bi anlamı kalmadı, passat için 40 bin dolar bozdurduk 9.7 den, 382 ye geldi,Pumayı geçen sene kasımda 260 a almıştık, temmuzda mercedes 212 ye gitti, astra çok fena zarar yazdı, 110 a vericem
 
Valla tl bazlı konuşmanın bi anlamı kalmadı, passat için 40 bin dolar bozdurduk 9.7 den, 382 ye geldi,Pumayı geçen sene kasımda 260 a almıştık, temmuzda mercedes 212 ye gitti, astra çok fena zarar yazdı, 110 a vericem
Yaşadığın deneyimleri, heyecanları, anıları parayla tarif edemesin. İstersen 100bin lira zarar et hepsi tecrübe. O yüzden canını sıkma boşver
 
Hayırlı olsun, umarım keyifle kullanırsınız. Güzel seçimler olmuş. Variant çok optimum bir araç. Gırtlak dolu olması da şahane olmuş. Memnun bırakacağından eminim. Performans ya da konfor konusundaki eksiklikleri de sınıfı kaynaklı bana kalırsa. Daha üste çıktığında premium olması gerekiyor zaten. O yüzden parasının hakkını veren araçlardan birisi diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Hayırlı olsun,

Ben de B8 Passat kullanıyorum ve sizinki gibi Highline ama sizinki yanında biraz çakma kalıyor benim ki 😇,
Yazdıklarının çoğuna katılıyorum ... lakin motor (enimkide 1.4 tsi 150) bana gayet yeterli hissettiriyor. Bir kaç hafta önce kuzey Almanyada otoban deneyimim de oldu ... açıkçası 200 lü hızlara çıkışı bence gayet makul yeterli.. hiç zayıf hissettirmedi... tabiki daha büyük bir motor daha iyi olur bu şasiye, limitleri çok yüksek .. ancak bu motor da az yakıyor ... :)

Yalıtım konusunda araç yol sesi konusunda çok özel bir seviyede değil lakin özellikle otoban kullanımında (120 ve üstü hızlarda) sanki araç sessizleşiyormuş gibi geliyor bana .. ve o yol tutuşu, direksiyonu .. veya tarif edemediğim başka yönleri bu aracı "otobana uygun tasarlanmış"hissiyatı getiriyor... ben bu Almanya seyahatimde oldukça memnun kaldım ..

Süspansiyon sistemi konusunda %100 haklısınız, bazılarına gereksiz gelebilecek bir dinamiklik ve gerçekten sınırları çok yukarda bir yol tutuşu var.. ben de biraz daha konfor beklerdim ki benim araç 17inch jantlı .. belki lastiklerim çok sert yanak olabilir, emin değilim ama ne olursa olsun biraz daha yumuşak bir araç daha dengeli olurdu ..mevcut yapısı cüssesinden beklenmeyecek bir çeviklikte
 
Hayırlı olsun,

Ben de B8 Passat kullanıyorum ve sizinki gibi Highline ama sizinki yanında biraz çakma kalıyor benim ki 😇,
Yazdıklarının çoğuna katılıyorum ... lakin motor (enimkide 1.4 tsi 150) bana gayet yeterli hissettiriyor. Bir kaç hafta önce kuzey Almanyada otoban deneyimim de oldu ... açıkçası 200 lü hızlara çıkışı bence gayet makul yeterli.. hiç zayıf hissettirmedi... tabiki daha büyük bir motor daha iyi olur bu şasiye, limitleri çok yüksek .. ancak bu motor da az yakıyor ... :)

Yalıtım konusunda araç yol sesi konusunda çok özel bir seviyede değil lakin özellikle otoban kullanımında (120 ve üstü hızlarda) sanki araç sessizleşiyormuş gibi geliyor bana .. ve o yol tutuşu, direksiyonu .. veya tarif edemediğim başka yönleri bu aracı "otobana uygun tasarlanmış"hissiyatı getiriyor... ben bu Almanya seyahatimde oldukça memnun kaldım ..

Süspansiyon sistemi konusunda %100 haklısınız, bazılarına gereksiz gelebilecek bir dinamiklik ve gerçekten sınırları çok yukarda bir yol tutuşu var.. ben de biraz daha konfor beklerdim ki benim araç 17inch jantlı .. belki lastiklerim çok sert yanak olabilir, emin değilim ama ne olursa olsun biraz daha yumuşak bir araç daha dengeli olurdu ..mevcut yapısı cüssesinden beklenmeyecek bir çeviklikte

Abi senin 135i mi vardı eskiden?
 
Selamlar tekrardan,
Pumayla Passat ın yanına 308 eklendi bide, evde araç fazlalığı oldu, bu yüzden ilk başta Passat’ı satmayı düşünsem de şu an Puma ilanda, fiyat çok yüksek biliyorum ama piyasaya göre inanın uygun yazdım:

Puma 1.0T A/T Style+Konfor P. Hatasız-Boyasız-Değişensiz İlan No: 1080347226
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...p-hatasiz-boyasiz-degisensiz-1080347226/detay

Passatı yaptırıp komple satayım diyordum ama arabada nokta hata olmayınca kıyamadım, gerçekten kusursuz oldu, sol taraftaki anahtar çiziğin lokal mikron boyattım.


Sonraki plan 1-2 sene içerisinde Passat’ı satıp stellantis grubundan 1 tane full elektrikli araç almak.
 
Arkadaşlar selam,
Puma yı mı passatı mı satsak diye düşünürken Puma satıldı 815’e, yeni sahibine hayırlı olsun diyelim.

Şimdi açıkçası elektrikli otomobil alma fikrim var ama kafam çok karışık, aklımdaki opsiyonlar:

e2008, 1m civarı, passatı takasa alırım diyo bayi
Skywell ET5, 1290, 500km ye yakın menzil cezbedici, fiyat uygun, bataryaları TOGG ile aynı ama cesaret istiyor almak
TOGG ön siparişe yazılmak ama yine cesaret ister
1.2 thp 408, nisan teslim, passatı takasa alırım diyo, 1.3-1.4m civarı, ne yazık ki elektrikli yok, siz olsanız napardınız? Kaşınma bin mis gibi passatına mı derdiniz, 308 var bide yeni kasa bilmeyenler için, onun yanına almayı planlıyoruz.