Evet, ilerleyen günlerde düzenli haftalık videolar çekmeye başlayacağım, 2. haftam arabayla, 30 ağustosta arabada kalmalı uzun yol seyahatine çıkacağım, güzel anılar biriktereceğim umarım
Öncelikle, model Y gerçekten kalite anlamında beklentimin çok üstünde, amerikan olduğu için çok dandik bekliyordum fakat yalıtım, malzeme kalitesi gerçekten aşırı iyi, ben genel anlamda minimalist bir insanım, ilk başta zor olsa da kullandıkça minimalistliği çok keyif veriyor arabanın.
Dün dötüme 350Z yapıştı, herif kafayı yedi, çok fena sapladım, ne yazık ki güzel bir video çekemedim.
Menzil 550 km çok zor, uzun dönem gerçekçi, karışık şartlarda 450 km derim, kışın bu 350-400 olur.
Rejeneratif fren işi çok güzel, tek pedal kullanıyosunuz arabayı. Ülkemizdeki sürücülerin vasat sürüşünden dolayı içten yanmalı araçta boş yere fren yapıp yakıt tüketiminizi artırmak zorunda kalıyosunuz ya da çok öngörülü sürmek gerekiyor. Elektrikli de hiç gerek yok. Kesinlikle sürüşüm bu yüzden medenileşti ve daha az tehlikeli sürüyorum. Sadece bazen sinirlenip gazı kökleyip ışınlanma keyfisi yapıyorum. Yalnız ışınlanmanın bedeli tüketimi epey arttırıyor.
Long range 0-100 5 saniye, Performance 3.7, ikisinin de 100-200 değeri 12-13 saniye aralığında, 150 den sonra güçte marjinal bir düşüş başlıyor ama yine de çok iyi. Sıfırdan kalkışlarda verimlilik %99.9 olduğu için kanınız çekiliyor.
Standart otomobillerde ESP saniyede 5 müdahele yaparken elektrikli otomobillerde 20 bin müdahele yapıyor, o yüzden patinajsız, kusursuz bir sürüş var.
İyi ki RWD olan model gelmemiş. 4 çekerim keyfi gerçekten muazzam. Araç cüssesine göre inanılmaz iyi yol tutuyor. Virajı çok iyi alıyor.
Süspansiyonlar sert, araçta 255/45 R19 lastik var, 16” li standart bir araçtan daha fazla yanak var aslında. Güçlü bir araç olduğu için langır lungur etmemesi için sert koymuşlar, iyi olmuş. Performance alanlara allahtan sabır diliyorum, 21” ile eziyet olur. Keşke benim 19” ler kapak jantlı olmasaydı. Yapısal jant var, sökünce de görüntü güzel ama orijinal kalsın böyle
Araçta yapabileceğiniz en büyük aksiyon aksesuar almak. Ben şimdilik yapmayacağım. Sadece komple açılmayan cam tavan var ve perdesi yok. Bu gerçekten büyük bir eziyet. Sonradan takma kaliteli perdeler satılıyor. Alacağım aksesuar o olurdu.
Kadran yok, kadran olmaması çok hoşuma gitti çünkü her arabada kadranı göreceğim diye ideal direksiyon pozisyonumu ayarlayamıyordum. Bunda 10 numero. Her şey ortadaki ekranda, ilk başta alışmak zor oluyor. Linux tabanlı, ara yüz apple ve android karışımı olmuş bence.
Araç gerçekten tehlikeli derecede hızlı, tehlikeli olduğu için “sakin” sürüş modu eklenmiş, güç tahminimce yarı yarıya düşüyor, dip gaz yapsanız bile maks güç yarısı kadar falan.
Araç D segmenti MPV klasmanında, aşırı büyük, aşırı, alışamadığım nokta bu, model 3 alabilsem çok keyifli olurdu. Passattan bile en boy iç bagaj hacmi olarak çok büyük.
Otonom sürüş en bazı, zaten diğerlerini alsanız bile avrupa ve tr de yasak olduğu için kullanamıyorsunuz. Yani otopilotum standart acc+şerit takipli arabadan çok bir ekstrası yok, daha kaliteli, daha akıllı, belli, 308 ile karşılaştırdığım zaman ama teslanın yıllardır reklamı yapıldığı kadar iyi olduğunu düşünmüyorum. Yapılırken Amerika baz alınmış, Türkiye’de sapıtıyor.
En büyük rezalet araçta sensör olmaması, her şeyi araçtaki kameralarla yapmaya çalışmışlar, yanlış mesafe ölçüyor, arka taraf neyse, kamera var, ama ön tamponda kamera yok, koyulması lazımdı kesinlikle, ön camdaki kamerayla halletmeye çalışmışlar, olmamış, bu kadar büyük bi arabayla dar yerlere girmek çok riskli.
Araç çok ilgi çekiyor ve ben pek mutlu değilim, aklım sürekli arabada, güvenlik modunu açık bırakıyorum, bknz. sentry mode, yani gittiğim yerleri kaliteli tutmaya çalışıyorum, yoksa millet çizer mizer gıcıklığına. Yıl sonuna kadar her köşe başında görürüz gibime geliyor, ben rahatlarım o zaman.
Evde şarj imkanı olmayanlar dışarda edebilir, her türlü benzinli araçtan ucuza geliyor. Şarj ağı epey yaygınlaştı.
Mtv konusu çok can sıkıcı, 6 aylık 11500, benzinden edeceğiniz kâr “motoru olmayan arabanın” “motorlu taşıtlar vergisine” gidiyor.
Araba yapılırken her şey sıfırdan düşünülmüş, araba gözüyle bakmıyorum, bu bir cihaz ve gerçekten her şeyi en iyi şekilde yapabilsin diye tasarlanmış.
Servis ağı yavaş yavaş yayılıyor, bi sıkıntı çıkarsa ne halt edeceğiz korkusu kötü.
Kasko sınırsız imm 10 taksit anadolu sigorta 13 bin tl, trafik 3300 3 taksit, anadolu sigorta şarjınızın bitmesi durumunda sınırsız hak olarak sizi en yakın şarj istasyonuna götürüyor. Bu arada, geçen sene %40 indirim aktarmama rağmen “bayi zoruyla” peugeot ya 20 bin tl kasko ödediğimi belirtmek isterim…
Lastikler çok pahalı, kışın nanayı yedik, EV lastikler özel diyorlar ama almazsak nolur, o konuyu araştıracağım.
Arabaya genel olarak puanım 8/10, 2 puanı ruhsuzluğu, aşırı büyük olması ve teknolojilerinin beklediğim kadar iyi olmamasından dolayı kırdım.
Buraya kadar okuduysanız, TEŞEKKÜRLER