Emeklilik Kombinim: 20’ Puma - 15’ Passat Variant

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Arkadaşlar, ben otopilot un standart olanı aldım arabada, sizce iyileştirilmiş olana ekstra 100 bin tl mi yoksa full oto pilota 200 bin tl verilir mi? Ben tr de çok çalışacağına inanmıyorum
zamanında pist için araba toplayan adam, şimdi otopilota 200tl verecek.

sen çok yaşlandın ya brocum :P

Ben olsam standardını alır geçerim.
 
İlandayız, konu komşuya salın arkadaşlar :D
Düşük Km Kazasız Tramersiz Full Opsiyonlu(ACC-DCC-Tavan-Hayalet) İlan No: 1091483218
Hocam konu dışı biraz ama ilandaki fotonun çekildiği yer ankarada mı bulunuyor evler baya hoşuma gitti açıkçası ankarada böyle bir semt var mı diye bi aklıma takıldı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Arkadaşlar, ben otopilot un standart olanı aldım arabada, sizce iyileştirilmiş olana ekstra 100 bin tl mi yoksa full oto pilota 200 bin tl verilir mi? Ben tr de çok çalışacağına inanmıyorum
Öncelikle hayırlı olsun. Fiyatların uçacağını düşünmüyorum. Döviz bazında bu rakamlarda kalacaktır. Zaten yurt dışı fiyatlarına bakınca ekstra bir ucuzluk olmadığını göreceksiniz. Tesla’nın sürüş, konfor, malzeme kalitesi ve yapım aşamaları açısından kalite sıkıntıları maalesef çok oluyor. Passat’ın üstüne bu anlamda geriye gitmiş olacaksınız. Teknolojisi ve hızlanması gibi şeylere ise diyecek laf yok, çok iyi. Tamamen tercih meselesi yani.

Otopilot içinse yine ne aradığınıza bağlı ancak bence kesinlikle değer. Otopilotlarda şu an 3. nesildeyiz. Standart otopilot 2., gelişmiş denen versiyon 3. nesil. Bu nesle ilk geçiş Mercedes EQS ve son kasa S serisinde olmuştu. Bende 2. nesil olanı var. 150km/h’ye sabitleyip otopilotla otoban sürüşü dahi mümkün. İstanbul’da da çokça denedim ve inanılmaz memnun kaldım. İstanbul ya da genel olarak Türkiye’deki en büyük eksiklik tabela azlığı. Hız tabelası Avrupa’ya göre aşırı az özellikle. Tabela olduğu yerde de kimsenin taktığı yok. Bu nedenle tabelaya göre git derseniz pek bir anlamı olmuyor. Mesela bir yerde yol yapımı var. 80’e düşürmüş hızı. Sonrasında hız sınırı kalktı tabelası yok. Araç 80’le gitmeye devam ediyor doğal olarak. Yoksa çoğunlukla en azından şerit çizgileri var. O olmasa öndeki araca göre de gidiyor. Yolun sağ ve solunda bitiş çizgileri var ise fazlasıyla yeterli. Hatta yol yapımında farklı renkteki yeni şeritleri de algılıyor. Otobanlarda ise sorun yok. Şerit, tabela vs. daha düzgün. Dün uzun yol yaparken bayağı uykum geldi ve çoğunlukla otopilotla geldim. Çok daha güvenli geldi mesela.

Bence otopilot zaten otobandan ziyade sıkışık trafikte bir nimet. İstanbul trafiğinde alıyorsunuz otopilota keyfinize bakıyorsunuz. CarPlay’le oynuyorsunuz çoğu zaman ya da bir şeyler yiyip içiyorsunuz eller serbest olduğundan. Elbette ancak sıkışık trafikte şerit değiştirtmek biraz zor oluyor çünkü milim milim geçiyor millet haliyle, otopilot ise nizami geçişe olanak yoksa şerit değiştirmiyor. Yine normal şartlarda trafik kanununda sağdaki araç soldaki araçtan hızlı gitmemelidir. Bu nedenle otopilottayken sağda önünüz açık dahi olsa soldakini geçmiyor. 3. Neslin en büyük artılarından biri içindeki navigasyona bağlı olarak ilerideki yolun durumuna göre daha hızlı aksiyon alabilmesi. Atıyorum 120 km/h ile gidiyorsunuz ancak ileride bir viraj var ve bu hızla dönmek mümkün değil önceden hız düşürüp dönebileceği hızda dönüp tekrar 120’ye çıkıyor. Bunu ikinci nesil de yapıyor ancak 3’te çok daha yumuşak geçişler oluyor. Bir de kanuni olarak direksiyona daha az dokunsanız da gidebiliyor. (2. Nesilde her 2 dk’da bir kere dokunmak kanunen mecburi, araç da buna mecbur bırakıyor insanı)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
zamanında pist için araba toplayan adam, şimdi otopilota 200tl verecek.

sen çok yaşlandın ya brocum :p

Ben olsam standardını alır geçerim.
Abi zaman değişiyor, adapte olmak lazım :D bide ben harbi yaşlandım ya, hayatımda aksiyon istemiyorum :/
Ben olsam vasat sürüşe sahip tesla y için şu dolulukta adaptif süspansiyonlu sw passati mümkün değil satmazdım ya neyse hayırlısı olsun özgürüm 😂
Abi şu passat ı bi ben sevemedim :D teslanın minimalistliği tam beni yansıtıyor, fiyat çok cazip, düşünecek pek bir şey yok
Hocam konu dışı biraz ama ilandaki fotonun çekildiği yer ankarada mı bulunuyor evler baya hoşuma gitti açıkçası ankarada böyle bir semt var mı diye bi aklıma takıldı :D
Yurtkent villaları olarak geçiyo hocam :)
Öncelikle hayırlı olsun. Fiyatların uçacağını düşünmüyorum. Döviz bazında bu rakamlarda kalacaktır. Zaten yurt dışı fiyatlarına bakınca ekstra bir ucuzluk olmadığını göreceksiniz. Tesla’nın sürüş, konfor, malzeme kalitesi ve yapım aşamaları açısından kalite sıkıntıları maalesef çok oluyor. Passat’ın üstüne bu anlamda geriye gitmiş olacaksınız. Teknolojisi ve hızlanması gibi şeylere ise diyecek laf yok, çok iyi. Tamamen tercih meselesi yani.

Otopilot içinse yine ne aradığınıza bağlı ancak bence kesinlikle değer. Otopilotlarda şu an 3. nesildeyiz. Standart otopilot 2., gelişmiş denen versiyon 3. nesil. Bu nesle ilk geçiş Mercedes EQS ve son kasa S serisinde olmuştu. Bende 2. nesil olanı var. 150km/h’ye sabitleyip otopilotla otoban sürüşü dahi mümkün. İstanbul’da da çokça denedim ve inanılmaz memnun kaldım. İstanbul ya da genel olarak Türkiye’deki en büyük eksiklik tabela azlığı. Hız tabelası Avrupa’ya göre aşırı az özellikle. Tabela olduğu yerde de kimsenin taktığı yok. Bu nedenle tabelaya göre git derseniz pek bir anlamı olmuyor. Mesela bir yerde yol yapımı var. 80’e düşürmüş hızı. Sonrasında hız sınırı kalktı tabelası yok. Araç 80’le gitmeye devam ediyor doğal olarak. Yoksa çoğunlukla en azından şerit çizgileri var. O olmasa öndeki araca göre de gidiyor. Yolun sağ ve solunda bitiş çizgileri var ise fazlasıyla yeterli. Hatta yol yapımında farklı renkteki yeni şeritleri de algılıyor. Otobanlarda ise sorun yok. Şerit, tabela vs. daha düzgün. Dün uzun yol yaparken bayağı uykum geldi ve çoğunlukla otopilotla geldim. Çok daha güvenli geldi mesela.

Bence otopilot zaten otobandan ziyade sıkışık trafikte bir nimet. İstanbul trafiğinde alıyorsunuz otopilota keyfinize bakıyorsunuz. CarPlay’le oynuyorsunuz çoğu zaman ya da bir şeyler yiyip içiyorsunuz eller serbest olduğundan. Elbette ancak sıkışık trafikte şerit değiştirtmek biraz zor oluyor çünkü milim milim geçiyor millet haliyle, otopilot ise nizami geçişe olanak yoksa şerit değiştirmiyor. Yine normal şartlarda trafik kanununda sağdaki araç soldaki araçtan hızlı gitmemelidir. Bu nedenle otopilottayken sağda önünüz açık dahi olsa soldakini geçmiyor. 3. Neslin en büyük artılarından biri içindeki navigasyona bağlı olarak ilerideki yolun durumuna göre daha hızlı aksiyon alabilmesi. Atıyorum 120 km/h ile gidiyorsunuz ancak ileride bir viraj var ve bu hızla dönmek mümkün değil önceden hız düşürüp dönebileceği hızda dönüp tekrar 120’ye çıkıyor. Bunu ikinci nesil de yapıyor ancak 3’te çok daha yumuşak geçişler oluyor. Bir de kanuni olarak direksiyona daha az dokunsanız da gidebiliyor. (2. Nesilde her 2 dk’da bir kere dokunmak kanunen mecburi, araç da buna mecbur bırakıyor insanı)
Valla şu an benim 308 de var 2. Nesil otopilot, gayet her işi yapıyor ve yeterli, varsın ara sokakta sürmesin açıkçası, ilerleyen zamanlarda full sürüne geçince, özellikle Türkiye de oturunca yazılımsal olarak satın alabilirim.
 
Arkadaşlar, kalbime inen bir bilgi geldi, aracı ben 204 beygir sanıyordum, 299 beygirmiş ve yıllık MTV 15452 TL, doğru mudur?
 
Böyle ülkenin, böyle düzenin, böyle vergilendirmenin… arabayı 150kw sanıyodum 220kw imiş, yıllık mtv 15500, ulan elon, bi kazık atacağını biliyodum, web sitesinde en ufak 1 yerde bile arabaların kaç kw olduğu yazmıyor, abv… bakalım, iptal etme olasılığım arttı şu an :(
 
Evet Puma gitti biliyosunuz, 2 dolu araba, güzel birkaç poz :) Peugeot soğukta inanılmaz çok yakıyor ama havaların ısınmasıyla yakıt tüketimimde marjinal bir düşüş oldu, araç çok yakmıyormuş :)
C868F1E5-67CE-4E1C-89F1-B134CE0C3D71.jpeg
1E48AE55-320F-49FE-8DEE-54F32F6F849C.jpeg
BF5EE4EC-D463-422D-9713-CC5541761867.jpeg
6972D8DD-3786-4EA7-A607-7B1979981DD9.jpeg
A30968E9-BCB6-40F1-A12A-B2E48CA166CC.jpeg
 
Passat a 1070 teklif geldi, satılmaz diyordum, vazgeçtim şimdilik satmaktan, ilandan kaldırdım arkadaşlar
 
  • Wow
Tepkiler: Bedirhan
Ya ne zamandır diyecem diyemedim,
Peugeot’nun Türkiye’ye özel bazı yazılımsal geliştirmeleri sunmadıklarını fark ettim, bunlar:

-Sinyal verince otomatik şerit değiştirme (yeni nesil VAG’larda var)
-Viraja gelince ACC’nin aracı yavaşlatmaması
-Tabela okumanın sözde gelişmiş olup sadece hız tabelalarını okuması
-SOS hizmetinin kapalı olması
-Sesli komut sisteminin çalışmaması

Biliyorum, derdini seveyim diyebilirsiniz ama ciddi meblağalar isteniyor bu araç için ve vaadettiği 2. nesil otonomken 1. nesil otonom özelliklerini sunması hiç ama hiç hoş değil. Peugeot Türkiye’ye şikayette bulunsak sonuç alamayız gibi ama direk Fransa’ya yazsak sizce sonuç alır mıyız? Ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum ve müşteri şikayetleri olmasın diye en ufak konuda bile diken üstündeyiz, Stellantis gibi dünyanın en değerli markası konumuna gelmiş bi grubun bunu dikkate alması gerektiğini düşünüyorum.
 
Ya ne zamandır diyecem diyemedim,
Peugeot’nun Türkiye’ye özel bazı yazılımsal geliştirmeleri sunmadıklarını fark ettim, bunlar:

-Sinyal verince otomatik şerit değiştirme (yeni nesil VAG’larda var)
-Viraja gelince ACC’nin aracı yavaşlatmaması
-Tabela okumanın sözde gelişmiş olup sadece hız tabelalarını okuması
-SOS hizmetinin kapalı olması
-Sesli komut sisteminin çalışmaması

Biliyorum, derdini seveyim diyebilirsiniz ama ciddi meblağalar isteniyor bu araç için ve vaadettiği 2. nesil otonomken 1. nesil otonom özelliklerini sunması hiç ama hiç hoş değil. Peugeot Türkiye’ye şikayette bulunsak sonuç alamayız gibi ama direk Fransa’ya yazsak sizce sonuç alır mıyız? Ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum ve müşteri şikayetleri olmasın diye en ufak konuda bile diken üstündeyiz, Stellantis gibi dünyanın en değerli markası konumuna gelmiş bi grubun bunu dikkate alması gerektiğini düşünüyorum.
SOS hala yasal zorunluluk olmadı mı ya
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ya ne zamandır diyecem diyemedim,
Peugeot’nun Türkiye’ye özel bazı yazılımsal geliştirmeleri sunmadıklarını fark ettim, bunlar:

-Sinyal verince otomatik şerit değiştirme (yeni nesil VAG’larda var)
-Viraja gelince ACC’nin aracı yavaşlatmaması
-Tabela okumanın sözde gelişmiş olup sadece hız tabelalarını okuması
-SOS hizmetinin kapalı olması
-Sesli komut sisteminin çalışmaması

Biliyorum, derdini seveyim diyebilirsiniz ama ciddi meblağalar isteniyor bu araç için ve vaadettiği 2. nesil otonomken 1. nesil otonom özelliklerini sunması hiç ama hiç hoş değil. Peugeot Türkiye’ye şikayette bulunsak sonuç alamayız gibi ama direk Fransa’ya yazsak sizce sonuç alır mıyız? Ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum ve müşteri şikayetleri olmasın diye en ufak konuda bile diken üstündeyiz, Stellantis gibi dünyanın en değerli markası konumuna gelmiş bi grubun bunu dikkate alması gerektiğini düşünüyorum.

Bahsettiğiniz 2. nesil otonom özellikleri genelde Bosch'un sensörleri ile sağlanıyor. Orada da kalite kalite sınıflar var. Araç üreticisinin kendi sistemleri ile entegre halde ne kadar iyi çalışıyor konusu markadan markaya değişiklik gösteriyor bu nedenle. En üst sınıf sensörler yoksa Türkiye'deki yol koşullarına (şeritlerin her yerde olmaması, haritaların çok hızlı güncellenmemesi, yol kalitesi, tabelaların çoğu yerde eksik veya yanlış olması vs.) bağlı olarak sunmamış olabilirler. Yine sensörler iyi olabilir ama sistem sensörlerden gelen verileri yeterince hızlı analiz edip aksiyon alacak yeteneğe henüz erişmemiş olabilir. Bu ikisi de vardır ancak %5 oranında ağır yük altında sistem kapanıyor, yavaşlıyor vs. dahi olabilir. Günün sonunda markanın bir sorumluluğu var. Sen atıyorum hız sabitlemeyi açtın ve viraj desteği de sundun. Haritada viraj yok ama çok yakın bir tarihte yol değişmiş haritaya yansımamış henüz çünkü bildiren yok, gidip kendin bakman lazım firma olarak ve hiçbir firma bu anlamda hızlı değil. Zira inanılmaz bir maliyet. Gelişmiş ülkelerde plan aşamasında dahi haritaların ne zaman günceleneceği belli oluyor ki zaten bu yerlerde oturmuş şehir planları olduğundan değişiklikler çok minimal oluyor. Türkiye'de ise yollar çok sık değişiyor. Haliyle bodoslama girebilirsin bariyerlere ve firma davalık olur. Yine şeritleri yanlış çizilen, eksik çizilen yerler dolayısıyla sensörlerin de en gelişmiş olmaması sebebiyle hatalar yapıp ölüm ya da yaralanma ya da en iyi ihtimalle maddi hasarlı kazalar olabilir. Bu da marka algısını çok düşürür. Bunların haricinde sistem bir anlığına bellek yetersizliğinden, yazılım saçmalamasından vs. çalışmasa yine kazaya sebep olabilir. Peugeot özelinde 2. nesil otonom sürüşte Avrupa'da dahi şarampole giren araçlar oldu. Firmalar araçlarını kağıt üstünde dolduruyor ancak her özellik mükemmel çalışmayabiliyor. Bu biraz iPhone'da da 4gb ram var Xiaomi'de de gibi. Bu gibi durumlarda yeterli testler yapılmadan bu gibi özelliklerin açılmaması bence daha doğru olan bir yaklaşım. Sesli komut da aynı şekilde bir makine öğrenme sürecine tabii. Bu da büyük bir maliyet ve zaman işi. İlk etapta Fransızca, Almanca, İngilizce gibi diller dururken Türkçe geri planda kalıyor maalesef. Yazdıklarınızdan bir tek tabela okuma daha iyi olabilir kesinlikle ancak o da işte yine sensör kalitesine işaret ediyor. Premium markalarda tabelalardan ziyade yerdeki uyarılara kadar okuyor sistem. Yaya geçitleri (zebralar), yerdeki hız uyarıları, dikkat uyarıları vs. ekrana yansıyor. Hatta çoğu yerde bu verileri navigasyon ile de karşılaştırıp ona göre verebiliyor. Mesela bir yerde geçici olarak yol yapımından dolayı hız 80'e düşmüş. Ancak yol yapımı bittiği noktada tekrar 130 olacakken tabela konmamış. Geçici şeritler bittiğinde tabelayı okuyamasa da 130 göstermeye başlıyor gibi bir sürü kullanım örneği mevcut. Bu komplike konularda her ne kadar oyuncaklar hoşumuza gitse de güvenliği birinci plana alarak bir karar alınıyorsa (ki öyle olduğuna inanmak istiyorum, çünkü firma elbette daha çok donanım sunup satışını artırmak isteyecektir :) ) saygı duyuyorum ve destekliyorum.

SOS Arama konusunda bence de bu arada bir yasal zorunluluk olmalı. Onun sensör ya da yazılımla alakası yok, basit bir gps paylaşımı ve telefon görüşmesi prosedürü. Burada tek düşündükleri şey ek maliyet. AB içinde roaming ücreti sıfır olduğundan ve araç içi gsm kartı konunca ek ücret ödemek zorunda olunmadığından bu hizmet sunuluyor ve AB'de zaten yasal olarak da zorunlu oldu. Hatta bu kart vasıtasıyla istenirse araç içi internet paketi de alabiliyorsunuz. Hem araçtaki telefonlara internet paylaşıyor hem de araç üzerinden internet ile birçok uygulamayı kullanabiliyorsunuz. Türkiye'de saçma sapan bir ek maliyet getirildi bu duruma. TRT Bandrolü dahi kondu ki binli eurolarla ifade edilen rakamlara tekabül ediyordu. Bu nedenle BMW, Mercedes vs. online hizmetlerini uzunca süreler Türkiye'de kullanıma sunmamıştı.

Edit: Mercedes ve BMW'nin olayında BTK hizmetler için sunulan sim kartların Türkiye'den sağlanmasını yoksa IMEI kaydettirilmesi gerektiğini, ayrıca SOS Call'ların 112 Acil'e bağlanması gerektiğini söylemiş zamanında. Bunun için de elbette kullanım ücreti kesilecek firmalardan. Dolayısıyla bayağı bir maliyet çıkıyormuş ve firmalar da biz ücretsiz olarak genel merkezimizden sunduğumuz bir hizmet için ilk kez böyle bir altyapı çalışmasına tabii tutuluyoruz diye iptal etmişler :) PSA'da da aynı olabilir. Cidden bunu yurt dışındaki adamın anlaması çok zor çünkü.
 
Son düzenleme:
@bt yasal zorunluluk olsun olmasın, verebildiği aşikar, ucuza kaçılmış, hiç olmasa buton umrumda olmayacak. Daha yeni 2020 Puma sattım, onda SOS cayır cayır çalışıyordu.

@mcb abi o zaman aracın multimedyasında arabanız bunları yapabiliyor diye "Türkçe" intro yüklemesin, insan beklentiye giriyor ve araçta bilerek kapatıldığını görüyorsun. Otonom sistem hiçbir zaman sıfır hata zaten çalışmıyor, yapabildiğini yapsın, bu konularda markalar hiçbir zaman sorumluluk almıyor zaten. Trafikte otonomla ilerlerken biri zart diye önüme kırınca kontrolü alıp fren yapıyor, arabaya kalsak zort diye girecek, benzer mantık. Yapabildiğini yapsın araba, ne kadar yaptığını görelim. Sorumluluk bana ait zaten. Sesli komut, umrumda değil, gereksiz bir özellik, ben zaten Siri kullanıyorum aktif, ama bana oraya tuşunu koyup bastığımda "özellik çalışmıyor" diyince sinir oluyorum. Tabela işi de, bildiğin ilgili yazılım ekibinin tembelliği ya da proje sürecinin tembelliği, Türkiye'deki tabela normunu araca yüklememişler. Bu arabaya segmentine göre çok yüksek fiyatlar isteniyor, isterken iyi, sunarken o yok bu yok, bu fiyata kabul edilemez bir şey.

Şerit değiştirme çalışmıyor, Cupra Forementor'da cayır cayır çalışıyor, yine bir ucuza kaçma örneği, bildiğin firmanın proje yönetimi faaliyete alamamış, milleti nasıl kandırırızın hesabı yapılmış, bunun adı dolandırıcılık. Biz yapsak bunu müşteriye şikayet edilir, içimizden geçilir, çok net söylüyorum. Bakalım, 200+ kişinin olduğu yeni 308 sahibi arkadaşın olduğu bir gruba girdim, milleti örgütleyip alabildiğimizi aldırmaya çalışacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve mcb
@bt yasal zorunluluk olsun olmasın, verebildiği aşikar, ucuza kaçılmış, hiç olmasa buton umrumda olmayacak. Daha yeni 2020 Puma sattım, onda SOS cayır cayır çalışıyordu.

@mcb abi o zaman aracın multimedyasında arabanız bunları yapabiliyor diye "Türkçe" intro yüklemesin, insan beklentiye giriyor ve araçta bilerek kapatıldığını görüyorsun. Otonom sistem hiçbir zaman sıfır hata zaten çalışmıyor, yapabildiğini yapsın, bu konularda markalar hiçbir zaman sorumluluk almıyor zaten. Trafikte otonomla ilerlerken biri zart diye önüme kırınca kontrolü alıp fren yapıyor, arabaya kalsak zort diye girecek, benzer mantık. Yapabildiğini yapsın araba, ne kadar yaptığını görelim. Sorumluluk bana ait zaten. Sesli komut, umrumda değil, gereksiz bir özellik, ben zaten Siri kullanıyorum aktif, ama bana oraya tuşunu koyup bastığımda "özellik çalışmıyor" diyince sinir oluyorum. Tabela işi de, bildiğin ilgili yazılım ekibinin tembelliği ya da proje sürecinin tembelliği, Türkiye'deki tabela normunu araca yüklememişler. Bu arabaya segmentine göre çok yüksek fiyatlar isteniyor, isterken iyi, sunarken o yok bu yok, bu fiyata kabul edilemez bir şey.

Şerit değiştirme çalışmıyor, Cupra Forementor'da cayır cayır çalışıyor, yine bir ucuza kaçma örneği, bildiğin firmanın proje yönetimi faaliyete alamamış, milleti nasıl kandırırızın hesabı yapılmış, bunun adı dolandırıcılık. Biz yapsak bunu müşteriye şikayet edilir, içimizden geçilir, çok net söylüyorum. Bakalım, 200+ kişinin olduğu yeni 308 sahibi arkadaşın olduğu bir gruba girdim, milleti örgütleyip alabildiğimizi aldırmaya çalışacağım.
Memnuniyetsizliğinizi anlıyorum :) Ancak bu sistemler olsa ve yukarıda saydığım birçok faktörden dolayı kötü çalışsa bu sefer daha memnuniyetsiz olabilirsiniz. Marka algısı çok daha düşebilir gözünüzde. Bu tamamen markanın kendi kararı yani. Düzgün çalışıyor olsa neden bu özellikleri açmasın ki? Otonom tabii ki sıfır hata çalışmıyor ancak hata oranları çok çok düşük. AB'de bunlarla ilgili sorumluluklar var. Bunlar firmayı Türkiye'de de bağlıyor. Trafikte bırakın önünüze kırmayı önünüzdeki araç şeridinize doğru ani bir hareket ettiğinde bile (hala kendi şeridinde olduğu halde) tedbir amaçlı yavaşlıyor araç. 2. nesil bu anlamda çok gelişmiş bir sistem halihazırda. Sorumluluk ise yasal olarak tamamen size ait değil. Markalar bazı durumlarda her şeyi açıp risk alıyor, bazı durumlarda ise böyle kısıtlamalara gidiyor. Mesela CarPlay ilk çıktığında bazı araçlara koymadı BMW, Mercedes. Çünkü içindeki hardware (işlemci, bellek vs.) ve yazılım çok da uygun değildi. Çalışsa çalışırdı. Sistemi kırıp çalıştıranlar da oldu. Ancak sistem donmaları, yavaşlık falan hiç de güzel bir deneyim sunmadı. Böyle olacaksa olmasın demiş yani Mercedes. Birkaç sene sonra multimedya sistemini yenileyip koydular. Bu firmalar para kazanma amaçlı kurulmuş firmalar. O yüzden donanımı koyup özelliği açmamazlık yapmazlar kolay kolay. Rekabet çok zira. Siz de saymışsınız zaten birçok farklı araçta bazı özellikler açık diye. İş sensörü koymakla da bitmiyor bir de. Sensörü koydun, onu işleyip araca aksiyon aldırmak için yazılımınızın çok iyi çalışıyor olması şart. Bunu tam başaramamış da olabilirler. Mesela TOGG'dan da biliyorum otonom sürüş ilk çıkacak araçlarda yok tüm donanım hazır olduğu halde. Yazılım güncellemesi 6 ay-1 yıl içinde gelip bu özellik açılacak.

Teknoloji ilerledikçe araçlarda da telefonlardaki gibi kağıt üstü ile gerçek deneyimler arasındaki farklar bambaşka oluyor. Tesla'da da bunu anlatmaya çalışmıştım. Kağıt üstünde muhteşem ancak arabayı araba yapan konfor, yol tutuş, yalıtım vs. rezalet. Burada da kağıt üstünde her özellik var görünüyor ama ya açık değil ya da premium markalar gibi çalışmıyor. iPhone'daki kamera kağıt üstünde Mi'den daha kötü ama çektiğinize elde ettiğiniz görüntü bambaşka gibi. Peugeot'ya başvurun elbette ancak bir sonuç almanız beni şaşırtır doğruyu söylemem gerekirse.

Son olarak sinyal verince şerit değiştirmeyle alakalı bir şey söyleyeyim. Bende sistem kör nokta uyarısı ve 360 derece sensörlerin birlikte çalışmasıyla çalışıyor. Sizde donanım olarak bunlar yok ise özellik olarak yazsalar da çalışacağını düşünmüyorum. Bu donanım varsa o zaman iki seçenek var: ya yazılım yetersiz kalıyordur ya da yazılımı işleyecek temel donanım (işlemci, bellek vs.) eksiktir. Hiçbiri yoksa firmanın saçma bir yaklaşımı mevcuttur. Ben bu ihtimali çok düşük görüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve inzfatih
Evet, passatı 18 nisanda 54 bin dolara uğurlayacaktık fakat arabasız kalmak istemedik, düşen piyasa koşullarında 1.5 hafta önce 50 bin dolardan verdim, güzel arabaydı, yeni sahibi kıymetini benden kat kat daha iyi bilecek birisiydi, keyifle biner umarım :)

Teslamızı 29 Temmuz’da teslim aldık, memnunum şu an, akaryakıt zamlarının üzerine ilaç gibi oldu
 
IMG_7532.jpeg

Annemlerin evinde klasik fotomuz
IMG_7483.jpeg

IMG_7513.jpeg
evin garajında fotolarımız, wallbox perşembe kurulcak hayırlısıyla
IMG_7478.jpeg


Buzdolapları superchargerda yan yana :D

Yani arkadaşlar, yorum soruyosanız, ruhsuz, ucuza yolculuk edebileceğiniz, kusursuz bir görev adamı, daha fazla diyecek bir şeyim yok, teşekkürler :D
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7501.jpeg
    IMG_7501.jpeg
    2.2 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_7478.jpeg
    IMG_7478.jpeg
    3 MB · Görüntüleme: 0
Ekli dosyayı görüntüle 42838
Annemlerin evinde klasik fotomuz
Ekli dosyayı görüntüle 42841

Ekli dosyayı görüntüle 42840
evin garajında fotolarımız, wallbox perşembe kurulcak hayırlısıyla
Ekli dosyayı görüntüle 42844


Buzdolapları superchargerda yan yana :D

Yani arkadaşlar, yorum soruyosanız, ruhsuz, ucuza yolculuk edebileceğiniz, kusursuz bir görev adamı, daha fazla diyecek bir şeyim yok, teşekkürler :D
Bu yakıt fiyatlarıyla, her gün gelen zamlarla en doğrusunu yaptın. Çoğumuzun bu aracı yürütecek, şarj edecek olanakları olmadığı için içten yanmalı araçlara devam. Zonguldak'ta bunu kullanmaya kalksam muhtemelen yolda kalırım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Yaptığım hesaplara göre, aldığımdan beri olan ortalama tüketimimi göz önünde bulundurursak, hep evde şarj etseydim düşük tarifede km de 9 kuruş, yüksek tarifede 22 kuruş yakıyorum. Yalnız çok kötü bişi oldu, 9 ay sonra şirkette aldığım pozisyon sebebiyle aylık 200L yakıt hakkım olacak, canım sıkıldı :D