Hayırlı olsun tekrar. Araç borcum olmasaydı satıp almak isteyebilirdim. Yeni sahibine hayırlı olsun.İlandayız, konu komşuya salın arkadaşlar
Düşük Km Kazasız Tramersiz Full Opsiyonlu(ACC-DCC-Tavan-Hayalet) İlan No: 1091483218
Hayırlı olsun tekrar. Araç borcum olmasaydı satıp almak isteyebilirdim. Yeni sahibine hayırlı olsun.İlandayız, konu komşuya salın arkadaşlar
Düşük Km Kazasız Tramersiz Full Opsiyonlu(ACC-DCC-Tavan-Hayalet) İlan No: 1091483218
zamanında pist için araba toplayan adam, şimdi otopilota 200tl verecek.Arkadaşlar, ben otopilot un standart olanı aldım arabada, sizce iyileştirilmiş olana ekstra 100 bin tl mi yoksa full oto pilota 200 bin tl verilir mi? Ben tr de çok çalışacağına inanmıyorum
Ben olsam vasat sürüşe sahip tesla y için şu dolulukta adaptif süspansiyonlu sw passati mümkün değil satmazdım ya neyse hayırlısı olsun özgürümİlandayız, konu komşuya salın arkadaşlar
Düşük Km Kazasız Tramersiz Full Opsiyonlu(ACC-DCC-Tavan-Hayalet) İlan No: 1091483218
Hocam konu dışı biraz ama ilandaki fotonun çekildiği yer ankarada mı bulunuyor evler baya hoşuma gitti açıkçası ankarada böyle bir semt var mı diye bi aklıma takıldıİlandayız, konu komşuya salın arkadaşlar
Düşük Km Kazasız Tramersiz Full Opsiyonlu(ACC-DCC-Tavan-Hayalet) İlan No: 1091483218
Öncelikle hayırlı olsun. Fiyatların uçacağını düşünmüyorum. Döviz bazında bu rakamlarda kalacaktır. Zaten yurt dışı fiyatlarına bakınca ekstra bir ucuzluk olmadığını göreceksiniz. Tesla’nın sürüş, konfor, malzeme kalitesi ve yapım aşamaları açısından kalite sıkıntıları maalesef çok oluyor. Passat’ın üstüne bu anlamda geriye gitmiş olacaksınız. Teknolojisi ve hızlanması gibi şeylere ise diyecek laf yok, çok iyi. Tamamen tercih meselesi yani.Arkadaşlar, ben otopilot un standart olanı aldım arabada, sizce iyileştirilmiş olana ekstra 100 bin tl mi yoksa full oto pilota 200 bin tl verilir mi? Ben tr de çok çalışacağına inanmıyorum
Abi zaman değişiyor, adapte olmak lazım bide ben harbi yaşlandım ya, hayatımda aksiyon istemiyorum :/zamanında pist için araba toplayan adam, şimdi otopilota 200tl verecek.
sen çok yaşlandın ya brocum
Ben olsam standardını alır geçerim.
Abi şu passat ı bi ben sevemedim teslanın minimalistliği tam beni yansıtıyor, fiyat çok cazip, düşünecek pek bir şey yokBen olsam vasat sürüşe sahip tesla y için şu dolulukta adaptif süspansiyonlu sw passati mümkün değil satmazdım ya neyse hayırlısı olsun özgürüm
Yurtkent villaları olarak geçiyo hocamHocam konu dışı biraz ama ilandaki fotonun çekildiği yer ankarada mı bulunuyor evler baya hoşuma gitti açıkçası ankarada böyle bir semt var mı diye bi aklıma takıldı
Valla şu an benim 308 de var 2. Nesil otopilot, gayet her işi yapıyor ve yeterli, varsın ara sokakta sürmesin açıkçası, ilerleyen zamanlarda full sürüne geçince, özellikle Türkiye de oturunca yazılımsal olarak satın alabilirim.Öncelikle hayırlı olsun. Fiyatların uçacağını düşünmüyorum. Döviz bazında bu rakamlarda kalacaktır. Zaten yurt dışı fiyatlarına bakınca ekstra bir ucuzluk olmadığını göreceksiniz. Tesla’nın sürüş, konfor, malzeme kalitesi ve yapım aşamaları açısından kalite sıkıntıları maalesef çok oluyor. Passat’ın üstüne bu anlamda geriye gitmiş olacaksınız. Teknolojisi ve hızlanması gibi şeylere ise diyecek laf yok, çok iyi. Tamamen tercih meselesi yani.
Otopilot içinse yine ne aradığınıza bağlı ancak bence kesinlikle değer. Otopilotlarda şu an 3. nesildeyiz. Standart otopilot 2., gelişmiş denen versiyon 3. nesil. Bu nesle ilk geçiş Mercedes EQS ve son kasa S serisinde olmuştu. Bende 2. nesil olanı var. 150km/h’ye sabitleyip otopilotla otoban sürüşü dahi mümkün. İstanbul’da da çokça denedim ve inanılmaz memnun kaldım. İstanbul ya da genel olarak Türkiye’deki en büyük eksiklik tabela azlığı. Hız tabelası Avrupa’ya göre aşırı az özellikle. Tabela olduğu yerde de kimsenin taktığı yok. Bu nedenle tabelaya göre git derseniz pek bir anlamı olmuyor. Mesela bir yerde yol yapımı var. 80’e düşürmüş hızı. Sonrasında hız sınırı kalktı tabelası yok. Araç 80’le gitmeye devam ediyor doğal olarak. Yoksa çoğunlukla en azından şerit çizgileri var. O olmasa öndeki araca göre de gidiyor. Yolun sağ ve solunda bitiş çizgileri var ise fazlasıyla yeterli. Hatta yol yapımında farklı renkteki yeni şeritleri de algılıyor. Otobanlarda ise sorun yok. Şerit, tabela vs. daha düzgün. Dün uzun yol yaparken bayağı uykum geldi ve çoğunlukla otopilotla geldim. Çok daha güvenli geldi mesela.
Bence otopilot zaten otobandan ziyade sıkışık trafikte bir nimet. İstanbul trafiğinde alıyorsunuz otopilota keyfinize bakıyorsunuz. CarPlay’le oynuyorsunuz çoğu zaman ya da bir şeyler yiyip içiyorsunuz eller serbest olduğundan. Elbette ancak sıkışık trafikte şerit değiştirtmek biraz zor oluyor çünkü milim milim geçiyor millet haliyle, otopilot ise nizami geçişe olanak yoksa şerit değiştirmiyor. Yine normal şartlarda trafik kanununda sağdaki araç soldaki araçtan hızlı gitmemelidir. Bu nedenle otopilottayken sağda önünüz açık dahi olsa soldakini geçmiyor. 3. Neslin en büyük artılarından biri içindeki navigasyona bağlı olarak ilerideki yolun durumuna göre daha hızlı aksiyon alabilmesi. Atıyorum 120 km/h ile gidiyorsunuz ancak ileride bir viraj var ve bu hızla dönmek mümkün değil önceden hız düşürüp dönebileceği hızda dönüp tekrar 120’ye çıkıyor. Bunu ikinci nesil de yapıyor ancak 3’te çok daha yumuşak geçişler oluyor. Bir de kanuni olarak direksiyona daha az dokunsanız da gidebiliyor. (2. Nesilde her 2 dk’da bir kere dokunmak kanunen mecburi, araç da buna mecbur bırakıyor insanı)
SOS hala yasal zorunluluk olmadı mı yaYa ne zamandır diyecem diyemedim,
Peugeot’nun Türkiye’ye özel bazı yazılımsal geliştirmeleri sunmadıklarını fark ettim, bunlar:
-Sinyal verince otomatik şerit değiştirme (yeni nesil VAG’larda var)
-Viraja gelince ACC’nin aracı yavaşlatmaması
-Tabela okumanın sözde gelişmiş olup sadece hız tabelalarını okuması
-SOS hizmetinin kapalı olması
-Sesli komut sisteminin çalışmaması
Biliyorum, derdini seveyim diyebilirsiniz ama ciddi meblağalar isteniyor bu araç için ve vaadettiği 2. nesil otonomken 1. nesil otonom özelliklerini sunması hiç ama hiç hoş değil. Peugeot Türkiye’ye şikayette bulunsak sonuç alamayız gibi ama direk Fransa’ya yazsak sizce sonuç alır mıyız? Ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum ve müşteri şikayetleri olmasın diye en ufak konuda bile diken üstündeyiz, Stellantis gibi dünyanın en değerli markası konumuna gelmiş bi grubun bunu dikkate alması gerektiğini düşünüyorum.
Ya ne zamandır diyecem diyemedim,
Peugeot’nun Türkiye’ye özel bazı yazılımsal geliştirmeleri sunmadıklarını fark ettim, bunlar:
-Sinyal verince otomatik şerit değiştirme (yeni nesil VAG’larda var)
-Viraja gelince ACC’nin aracı yavaşlatmaması
-Tabela okumanın sözde gelişmiş olup sadece hız tabelalarını okuması
-SOS hizmetinin kapalı olması
-Sesli komut sisteminin çalışmaması
Biliyorum, derdini seveyim diyebilirsiniz ama ciddi meblağalar isteniyor bu araç için ve vaadettiği 2. nesil otonomken 1. nesil otonom özelliklerini sunması hiç ama hiç hoş değil. Peugeot Türkiye’ye şikayette bulunsak sonuç alamayız gibi ama direk Fransa’ya yazsak sizce sonuç alır mıyız? Ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum ve müşteri şikayetleri olmasın diye en ufak konuda bile diken üstündeyiz, Stellantis gibi dünyanın en değerli markası konumuna gelmiş bi grubun bunu dikkate alması gerektiğini düşünüyorum.
Memnuniyetsizliğinizi anlıyorum Ancak bu sistemler olsa ve yukarıda saydığım birçok faktörden dolayı kötü çalışsa bu sefer daha memnuniyetsiz olabilirsiniz. Marka algısı çok daha düşebilir gözünüzde. Bu tamamen markanın kendi kararı yani. Düzgün çalışıyor olsa neden bu özellikleri açmasın ki? Otonom tabii ki sıfır hata çalışmıyor ancak hata oranları çok çok düşük. AB'de bunlarla ilgili sorumluluklar var. Bunlar firmayı Türkiye'de de bağlıyor. Trafikte bırakın önünüze kırmayı önünüzdeki araç şeridinize doğru ani bir hareket ettiğinde bile (hala kendi şeridinde olduğu halde) tedbir amaçlı yavaşlıyor araç. 2. nesil bu anlamda çok gelişmiş bir sistem halihazırda. Sorumluluk ise yasal olarak tamamen size ait değil. Markalar bazı durumlarda her şeyi açıp risk alıyor, bazı durumlarda ise böyle kısıtlamalara gidiyor. Mesela CarPlay ilk çıktığında bazı araçlara koymadı BMW, Mercedes. Çünkü içindeki hardware (işlemci, bellek vs.) ve yazılım çok da uygun değildi. Çalışsa çalışırdı. Sistemi kırıp çalıştıranlar da oldu. Ancak sistem donmaları, yavaşlık falan hiç de güzel bir deneyim sunmadı. Böyle olacaksa olmasın demiş yani Mercedes. Birkaç sene sonra multimedya sistemini yenileyip koydular. Bu firmalar para kazanma amaçlı kurulmuş firmalar. O yüzden donanımı koyup özelliği açmamazlık yapmazlar kolay kolay. Rekabet çok zira. Siz de saymışsınız zaten birçok farklı araçta bazı özellikler açık diye. İş sensörü koymakla da bitmiyor bir de. Sensörü koydun, onu işleyip araca aksiyon aldırmak için yazılımınızın çok iyi çalışıyor olması şart. Bunu tam başaramamış da olabilirler. Mesela TOGG'dan da biliyorum otonom sürüş ilk çıkacak araçlarda yok tüm donanım hazır olduğu halde. Yazılım güncellemesi 6 ay-1 yıl içinde gelip bu özellik açılacak.@bt yasal zorunluluk olsun olmasın, verebildiği aşikar, ucuza kaçılmış, hiç olmasa buton umrumda olmayacak. Daha yeni 2020 Puma sattım, onda SOS cayır cayır çalışıyordu.
@mcb abi o zaman aracın multimedyasında arabanız bunları yapabiliyor diye "Türkçe" intro yüklemesin, insan beklentiye giriyor ve araçta bilerek kapatıldığını görüyorsun. Otonom sistem hiçbir zaman sıfır hata zaten çalışmıyor, yapabildiğini yapsın, bu konularda markalar hiçbir zaman sorumluluk almıyor zaten. Trafikte otonomla ilerlerken biri zart diye önüme kırınca kontrolü alıp fren yapıyor, arabaya kalsak zort diye girecek, benzer mantık. Yapabildiğini yapsın araba, ne kadar yaptığını görelim. Sorumluluk bana ait zaten. Sesli komut, umrumda değil, gereksiz bir özellik, ben zaten Siri kullanıyorum aktif, ama bana oraya tuşunu koyup bastığımda "özellik çalışmıyor" diyince sinir oluyorum. Tabela işi de, bildiğin ilgili yazılım ekibinin tembelliği ya da proje sürecinin tembelliği, Türkiye'deki tabela normunu araca yüklememişler. Bu arabaya segmentine göre çok yüksek fiyatlar isteniyor, isterken iyi, sunarken o yok bu yok, bu fiyata kabul edilemez bir şey.
Şerit değiştirme çalışmıyor, Cupra Forementor'da cayır cayır çalışıyor, yine bir ucuza kaçma örneği, bildiğin firmanın proje yönetimi faaliyete alamamış, milleti nasıl kandırırızın hesabı yapılmış, bunun adı dolandırıcılık. Biz yapsak bunu müşteriye şikayet edilir, içimizden geçilir, çok net söylüyorum. Bakalım, 200+ kişinin olduğu yeni 308 sahibi arkadaşın olduğu bir gruba girdim, milleti örgütleyip alabildiğimizi aldırmaya çalışacağım.
Bu yakıt fiyatlarıyla, her gün gelen zamlarla en doğrusunu yaptın. Çoğumuzun bu aracı yürütecek, şarj edecek olanakları olmadığı için içten yanmalı araçlara devam. Zonguldak'ta bunu kullanmaya kalksam muhtemelen yolda kalırımEkli dosyayı görüntüle 42838
Annemlerin evinde klasik fotomuz
Ekli dosyayı görüntüle 42841
Ekli dosyayı görüntüle 42840
evin garajında fotolarımız, wallbox perşembe kurulcak hayırlısıyla
Ekli dosyayı görüntüle 42844
Buzdolapları superchargerda yan yana
Yani arkadaşlar, yorum soruyosanız, ruhsuz, ucuza yolculuk edebileceğiniz, kusursuz bir görev adamı, daha fazla diyecek bir şeyim yok, teşekkürler