Karşıt görüşlere saygım sonsuz arkadaşlar. Yukarda yazdığım mesaj öznellik içerir. Otomobil bir tercih meselesidir, herkesin araç alırken bir kriteri vardır ve buna göre aracını seçer. Ben golf alırım kimisi corolla alır. Ben aracımı seçerken şanzımanı ZF8 olsun isterim ama Aisin'de olsa üzülmem.
Ben yukardaki mesajımda son 15-20 yıla değindim aslında. Ulaşabileceğimiz C , B sınıfı araçlar üzerinden yorum yaptım yoksa Japonların efsane araçları Supra , GTR vs sürüş zevki çok yüksek araçlar elbetteki var. Bunlara değinmeyeceğim. Yukardaki mesajımı biraz daha açmak istiyorum. Örnek olarak detaylar demiştim kimine önemsiz gelir kimine önemli.. Mesela bugun bu sitede yayınlanan civic testini izledim. 90+bin tl vereceğim araçta otomatik kararan dikiz aynası yok, bu benim için bir detaydır, araba alırken belki buna dikkat etmem ama o kadar para vereceğim araçta arkama geçecek çakma xenonlar için aynanın iğnesiyle çıt çıt uğraşmak istemem.
Başka bir detay geçen gün başıma geldi. 2005 astra , otomobil anahtarının kumandasının pilinin azaldığını ekranda uyarı olarak gösterebiliyor. Bence yılına göre güzel bir detay.
Yine örnek olarak, 2005 model corolla'da korna düğmesine bastınız, direk bastığınız düğmeden direk bağlantıyla korna çalar. Ama 2005 astra'da kornaya bastınız, önce bastığınız yer can bus ağıyla cim modülü denen parçaya sinyal yollar, bu parçada kornaya sinyal yollar, korna çalar. Sonra Astrada cim modülü bozulur, kornaya basmak istersiniz ama korna çalmaz teybin sesi yükselmeye başlar falan...Çünkü bu parça hem direksiyon üzerindeki teyp tuşlarını hemde kornayı kontrol eder..İşte bunu bilmeyen adam gidip direk korna çalmıyor diye hiç bir yere bakmadan korna alıp takarsa yine çalmaz. Çünkü sorun başka bir yerdedir. Bu gibi örnekler eminim dahada çoğaltılır.
Şu an leon fr kullanıcı aracı hakkında ne biliyordur bende bilmem ama 6-7 sene öncesine kadar Honda tayfasını iyi biliyorum. TSI ve turbo beslemeler yokken vtec açıyor lafı baya meşhurdu. Onlardan kralı yoktu forumlarında ona tokat buna tokat muhabbetleri Şimdi onların sesi çok kesildi belkide onlar leon fr alıp aynı şeylere devam ediyorlar.
işte sizin dediğiniz gibi Avrupa araçları tercih edenler donanım gibi özelliklere bakarlar Civic te otomatik kararan ayna yok dediniz mesela ben o arabada ilk baktığım şey arka süspansiyon ve atmosferik motorudur
astra hakkında bir şey demek istemiyorum Opellerden nefret ederim
Bunlar Opel ama olabilecek en kötü süspansiyon sistemini döşeyip satan araca güzel gözle bakamam
Bu da mı ilgini çekmedi Allah taş yapar ya Vectra A GT candır
Opel de hangi süspansiyon sistemi var reis ?Bunlar Opel ama olabilecek en kötü süspansiyon sistemini döşeyip satan araca güzel gözle bakamam
Astra F aşık olduğum bir araçtır, Omega bizim alt komşuda vardı çok kaliteli araçtır fakat ısınamıyorum işte
GM nin maliyeti en çok sorun ettiği zamanlarda üretilen Opeller benim için söz konusu,Opel de hangi süspansiyon sistemi var reis ?
Reis her araba bir renault 9 olamaz.GM nin maliyeti en çok sorun ettiği zamanlarda üretilen Opeller benim için söz konusu,
arkada torsiyon önde tam kare beşik...
japon aracım henüz yokYani konu sapmasın yukarda kast ettiğim son 15-20 yıldaki avrupa araçlarının daha komplike ve daha detaycı olmaları. Bu da avrupa araçlarının japonlara göre sorun çıkarma olasılığını bir tık arttırır. Yoksa motor , süspansiyon elbetteki araç alınırken kriterler listesindedir. Bana 1.6 hacminde turbo yada atmos olarak iki seçenek sunsalar turboyu seçerim. Atmos seçenede saygımız sonsuz. Civic'in arkada bağımsız süspansiyon olması konforunu arttırır ama torsiyonlu 308'e göre viraja biraz daha yavaş girer falan. Kriterler çoğaldıkça çoğalır. Aracınızdan zevk alıyorsanız sorun yoktur
Özellikle Spring mümkünse 92 , sağ aynası opsiyonluReis her araba bir renault 9 olamaz.
Sizin o arabaların tek kapıları çok hoşuma gidiyo 2.0 Trend bide 1.6 Blackline vardı yanılmıyosamBizim ilk aracımız olan 2002 Mk1 focus 1.6 sw da çok sağlamdı. 150.000 de aldık 190.000 km ye kadar kullandık hiçbir sorun çıkartmadı bize.
Aynen hocam. Bu focus larin temizini de bulmak zorlaştı apacilerin ellerine çoğu düşmüş.Sizin o arabaların tek kapıları çok hoşuma gidiyo 2.0 Trend bide 1.6 Blackline vardı yanılmıyosam
Çok karakterli arabalar, bi komşumuzda var oldukça dolu ve 40 k civarında km si Ghia olması lazım LPG de Yok üstelikAynen hocam. Bu focus larin temizini de bulmak zorlaştı apacilerin ellerine çoğu düşmüş.
Ghia paket efsane. Bizimkisi collection olması gerekÇok karakterli arabalar, bi komşumuzda var oldukça dolu ve 40 k civarında km si Ghia olması lazım LPG de Yok üstelik
Sunroofların manuel olması çok hoşuma gidiyo , arkadaşta 2003 Fiesta vardı sunroof kollu acayip hoşuma gitmişti ne kadar az elektronik o kadar az arızaGhia paket efsane. Bizimkisi collection olması gerek
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.