En Az Arıza Çıkaran Araç?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Sadece motor arızası mı ya da yolda bırakması mı aracın sorunlu olduğunu gösterir?

Bir japon araba kullanıcısı olarak 35.000de motor takozu değişti kahroldum.
 

Patri

Profesör
22 Eyl 2016
258
440
1,395
Karşıt görüşlere saygım sonsuz arkadaşlar. Yukarda yazdığım mesaj öznellik içerir. Otomobil bir tercih meselesidir, herkesin araç alırken bir kriteri vardır ve buna göre aracını seçer. Ben golf alırım kimisi corolla alır. Ben aracımı seçerken şanzımanı ZF8 olsun isterim ama Aisin'de olsa üzülmem.

Ben yukardaki mesajımda son 15-20 yıla değindim aslında. Ulaşabileceğimiz C , B sınıfı araçlar üzerinden yorum yaptım yoksa Japonların efsane araçları Supra , GTR vs sürüş zevki çok yüksek araçlar elbetteki var. Bunlara değinmeyeceğim. Yukardaki mesajımı biraz daha açmak istiyorum. Örnek olarak detaylar demiştim kimine önemsiz gelir kimine önemli.. Mesela bugun bu sitede yayınlanan civic testini izledim. 90+bin tl vereceğim araçta otomatik kararan dikiz aynası yok, bu benim için bir detaydır, araba alırken belki buna dikkat etmem ama o kadar para vereceğim araçta arkama geçecek çakma xenonlar için aynanın iğnesiyle çıt çıt uğraşmak istemem.

Başka bir detay geçen gün başıma geldi. 2005 astra , otomobil anahtarının kumandasının pilinin azaldığını ekranda uyarı olarak gösterebiliyor. Bence yılına göre güzel bir detay.

Yine örnek olarak, 2005 model corolla'da korna düğmesine bastınız, direk bastığınız düğmeden direk bağlantıyla korna çalar. Ama 2005 astra'da kornaya bastınız, önce bastığınız yer can bus ağıyla cim modülü denen parçaya sinyal yollar, bu parçada kornaya sinyal yollar, korna çalar. Sonra Astrada cim modülü bozulur, kornaya basmak istersiniz ama korna çalmaz teybin sesi yükselmeye başlar falan...Çünkü bu parça hem direksiyon üzerindeki teyp tuşlarını hemde kornayı kontrol eder..İşte bunu bilmeyen adam gidip direk korna çalmıyor diye hiç bir yere bakmadan korna alıp takarsa yine çalmaz. Çünkü sorun başka bir yerdedir. Bu gibi örnekler eminim dahada çoğaltılır.

Şu an leon fr kullanıcı aracı hakkında ne biliyordur bende bilmem ama 6-7 sene öncesine kadar Honda tayfasını iyi biliyorum. TSI ve turbo beslemeler yokken vtec açıyor lafı baya meşhurdu. Onlardan kralı yoktu forumlarında ona tokat buna tokat muhabbetleri :) Şimdi onların sesi çok kesildi belkide onlar leon fr alıp aynı şeylere devam ediyorlar. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Karşıt görüşlere saygım sonsuz arkadaşlar. Yukarda yazdığım mesaj öznellik içerir. Otomobil bir tercih meselesidir, herkesin araç alırken bir kriteri vardır ve buna göre aracını seçer. Ben golf alırım kimisi corolla alır. Ben aracımı seçerken şanzımanı ZF8 olsun isterim ama Aisin'de olsa üzülmem.

Ben yukardaki mesajımda son 15-20 yıla değindim aslında. Ulaşabileceğimiz C , B sınıfı araçlar üzerinden yorum yaptım yoksa Japonların efsane araçları Supra , GTR vs sürüş zevki çok yüksek araçlar elbetteki var. Bunlara değinmeyeceğim. Yukardaki mesajımı biraz daha açmak istiyorum. Örnek olarak detaylar demiştim kimine önemsiz gelir kimine önemli.. Mesela bugun bu sitede yayınlanan civic testini izledim. 90+bin tl vereceğim araçta otomatik kararan dikiz aynası yok, bu benim için bir detaydır, araba alırken belki buna dikkat etmem ama o kadar para vereceğim araçta arkama geçecek çakma xenonlar için aynanın iğnesiyle çıt çıt uğraşmak istemem.

Başka bir detay geçen gün başıma geldi. 2005 astra , otomobil anahtarının kumandasının pilinin azaldığını ekranda uyarı olarak gösterebiliyor. Bence yılına göre güzel bir detay.

Yine örnek olarak, 2005 model corolla'da korna düğmesine bastınız, direk bastığınız düğmeden direk bağlantıyla korna çalar. Ama 2005 astra'da kornaya bastınız, önce bastığınız yer can bus ağıyla cim modülü denen parçaya sinyal yollar, bu parçada kornaya sinyal yollar, korna çalar. Sonra Astrada cim modülü bozulur, kornaya basmak istersiniz ama korna çalmaz teybin sesi yükselmeye başlar falan...Çünkü bu parça hem direksiyon üzerindeki teyp tuşlarını hemde kornayı kontrol eder..İşte bunu bilmeyen adam gidip direk korna çalmıyor diye hiç bir yere bakmadan korna alıp takarsa yine çalmaz. Çünkü sorun başka bir yerdedir. Bu gibi örnekler eminim dahada çoğaltılır.

Şu an leon fr kullanıcı aracı hakkında ne biliyordur bende bilmem ama 6-7 sene öncesine kadar Honda tayfasını iyi biliyorum. TSI ve turbo beslemeler yokken vtec açıyor lafı baya meşhurdu. Onlardan kralı yoktu forumlarında ona tokat buna tokat muhabbetleri :) Şimdi onların sesi çok kesildi belkide onlar leon fr alıp aynı şeylere devam ediyorlar. :)

işte sizin dediğiniz gibi Avrupa araçları tercih edenler donanım gibi özelliklere bakarlar Civic te otomatik kararan ayna yok dediniz mesela ben o arabada ilk baktığım şey arka süspansiyon ve atmosferik motorudur :)
astra hakkında bir şey demek istemiyorum Opellerden nefret ederim :)
 

emre16

Panpa
8 Eyl 2016
1,607
4,922
4,070
28
Aydın / Bursa
Marka
Renault
işte sizin dediğiniz gibi Avrupa araçları tercih edenler donanım gibi özelliklere bakarlar Civic te otomatik kararan ayna yok dediniz mesela ben o arabada ilk baktığım şey arka süspansiyon ve atmosferik motorudur :)
astra hakkında bir şey demek istemiyorum Opellerden nefret ederim :)
images

Bu da mı ilgini çekmedi Allah taş yapar ya Vectra A GT candır :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34

Patri

Profesör
22 Eyl 2016
258
440
1,395
Yani konu sapmasın yukarda kast ettiğim son 15-20 yıldaki avrupa araçlarının daha komplike ve daha detaycı olmaları. Bu da avrupa araçlarının japonlara göre sorun çıkarma olasılığını bir tık arttırır. Yoksa motor , süspansiyon elbetteki araç alınırken kriterler listesindedir. Bana 1.6 hacminde turbo yada atmos olarak iki seçenek sunsalar turboyu seçerim. Atmos seçenede saygımız sonsuz. Civic'in arkada bağımsız süspansiyon olması konforunu arttırır ama torsiyonlu 308'e göre viraja biraz daha yavaş girer falan. Kriterler çoğaldıkça çoğalır. Aracınızdan zevk alıyorsanız sorun yoktur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Yani konu sapmasın yukarda kast ettiğim son 15-20 yıldaki avrupa araçlarının daha komplike ve daha detaycı olmaları. Bu da avrupa araçlarının japonlara göre sorun çıkarma olasılığını bir tık arttırır. Yoksa motor , süspansiyon elbetteki araç alınırken kriterler listesindedir. Bana 1.6 hacminde turbo yada atmos olarak iki seçenek sunsalar turboyu seçerim. Atmos seçenede saygımız sonsuz. Civic'in arkada bağımsız süspansiyon olması konforunu arttırır ama torsiyonlu 308'e göre viraja biraz daha yavaş girer falan. Kriterler çoğaldıkça çoğalır. Aracınızdan zevk alıyorsanız sorun yoktur :)
:) japon aracım henüz yok
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Türkiye'de boş araç satıyorlar diye de Japonlar basittir ondan az sorun çıkarır demek doğru değil. Hem vergi nedeniyle hem Türkiye'yi önemsemedikleri için boş araç satıyorlar.
ABD'de Lexus, Honda vs. çok satıyor mesela. Donanım olarakta gırtlak araçlar var. Kullanıcılarla yapılan anketlerde en sorunsuz araçlar yine onlar.
 

Ekli dosyalar

  • CR-Cars-II-Brand-Comparison-Chart-10-15.jpg
    CR-Cars-II-Brand-Comparison-Chart-10-15.jpg
    223 KB · Görüntüleme: 276
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,370
7,209
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
Bizim ilk aracımız olan 2002 Mk1 focus 1.6 sw da çok sağlamdı. 150.000 de aldık 190.000 km ye kadar kullandık hiçbir sorun çıkartmadı bize.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16

mfs1907

Profesör
18 Eyl 2016
112
154
1,235
İstanbul
Marka
Hyundai
Hocam bizde e110 kasa corolla vardı. 1.6lt ve 110hp idi. Deyim yerinde ise köpek gibi çekiyordu. Babamın şirket arabasıydı ve şirket bayiiden sıfır vermişti , 150.000km hiçbir sıkıntı çıkartmamştı. Sonra o kadar memnunduk ki aynısının makyajlısını (AE112) şahsi araç olarak aldık. O da 100.000 e gelmeden sattık ve yine aynı motora sahip corolla verso aldık. Tabi daha ağır ve hantal kaldı aile aracı olduğu için. İki sefer bozuldu. 50.000 de marş motoru kömürü bitmişti ve 40.000 de (annem sağolsun vitesleri kütür kütür değiştirirdi) kavrama değişti.
800px-2000-2001_Toyota_Corolla_%28AE112R%29_Ascent_sedan_%282011-11-17%29_01.jpg

(Bu da AE112 corolla :rolleyes: )
Yani görüldüğü üzere 10 yılı aşkın süre toyota kullandık ve hala aynı motor kullanılıyordu. Bu japonların sorunsuz olduğunu da yeni motor çıkarmama konusunda ne kadar inatçı olduklarını da bizzat tecrübe ettik.
Not: Öğrenciyim ve şu an cebimde 20 bin olsa direkt yukardaki arabadan alırdım. (En iyi araba demiyorum bende yeri ayrıdır o yüzden.)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım