En Az Arıza Çıkaran Araç?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
2007 Honda City. 120 bine geldik. Bir kere yolda kalmadik.

Araba kucuk kazalar haric servis yuzu gormedi. Altini fena vurduk, motor lambasi yandi. Aylarca ilginc sesler geldi motordan. Hep kendi kendini onardi. Lamba sondu, sesler kesildi.

Ailecek inancimiz, bir gun gidecek. Ama gittiginde donemeyecek.
 
Hayır 2008 Renault Sümbül alacak. Hem az yakıyor çok kaçıyor (20tl ile 250 km menzil veriyor yol bilgisayarı) hemde her türlü zulme karşı araba dayanıklı. Kısacası ögrenci adama az yakan çok kaçan ve sorunsuz bir araba lazım bu araba ise Sümbül :).
Oyle deme bendekide size cok yakin 35 lira ya 75 km :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Genel de sağlam otomobiller japon markalar oluyor özellikle Toyota,Mazda,Isuzu vs. Bir de Toyota land cruiser lar cok sağlam kaç bin km devirseler de banamisin deniyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Sailor
Japon otomobillerinin az arıza vermesi basitliğinden kaynaklanıyor. Avrupa araçlarında genelde japonlara göre daha karmaşık elektrik tesisatları kullanılır. Avrupa araçları bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde, bilinçsiz ve cahil çakal ustaların (!) eline düştüğü gün bazı otomobil markaları çok sorunlu gibi ağızdan ağıza dolaştı durdu. Çünkü ustayım diye geçinen adam, bu aracta arızanın nerde olduğunun tespitini bile yapamayacak seviyede.Deneme yanılma yolu ile o parça değiş bu parça değiş, hem insanları aracından soğutur hemde markayı kötüler dururdu. Günümüzde bu OBD cihazlarının her dükkana girmesiyle biraz daha düzeldi gibi.

Ben bizzat yaşadım isim vermiyim bir avrupa markasının servisinde, servis müdürü olan adam, xxx modelin aydınlatma kısmında kullanılan parçaları bilmiyordu. Yani çok basit bir bilgi olmasına rağmen... Sonradan açılan bir muhabbette ise bana toyota markasını övüp durmuştu :)

Sonuc olarak japonlar sorunsuzdur iyidir, ama detay seven araçlarla ilgili biraz teknik bilgisi olan adam Avrupa araçlarına biner. Benim ayağımı yerden kessin, yağına suyuna bile bakmam diyen adama zaten işte araba : Japon
 
Japon otomobillerinin az arıza vermesi basitliğinden kaynaklanıyor. Avrupa araçlarında genelde japonlara göre daha karmaşık elektrik tesisatları kullanılır. Avrupa araçları bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde, bilinçsiz ve cahil çakal ustaların (!) eline düştüğü gün bazı otomobil markaları çok sorunlu gibi ağızdan ağıza dolaştı durdu. Çünkü ustayım diye geçinen adam, bu aracta arızanın nerde olduğunun tespitini bile yapamayacak seviyede.Deneme yanılma yolu ile o parça değiş bu parça değiş, hem insanları aracından soğutur hemde markayı kötüler dururdu. Günümüzde bu OBD cihazlarının her dükkana girmesiyle biraz daha düzeldi gibi.

Ben bizzat yaşadım isim vermiyim bir avrupa markasının servisinde, servis müdürü olan adam, xxx modelin aydınlatma kısmında kullanılan parçaları bilmiyordu. Yani çok basit bir bilgi olmasına rağmen... Sonradan açılan bir muhabbette ise bana toyota markasını övüp durmuştu :)

Sonuc olarak japonlar sorunsuzdur iyidir, ama detay seven araçlarla ilgili biraz teknik bilgisi olan adam Avrupa araçlarına biner. Benim ayağımı yerden kessin, yağına suyuna bile bakmam diyen adama zaten işte araba : Japon
aynı fıkırde degılım bıraz gorecelı bır yorum bu :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Porsche
Japon otomobillerinin az arıza vermesi basitliğinden kaynaklanıyor. Avrupa araçlarında genelde japonlara göre daha karmaşık elektrik tesisatları kullanılır. Avrupa araçları bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde, bilinçsiz ve cahil çakal ustaların (!) eline düştüğü gün bazı otomobil markaları çok sorunlu gibi ağızdan ağıza dolaştı durdu. Çünkü ustayım diye geçinen adam, bu aracta arızanın nerde olduğunun tespitini bile yapamayacak seviyede.Deneme yanılma yolu ile o parça değiş bu parça değiş, hem insanları aracından soğutur hemde markayı kötüler dururdu. Günümüzde bu OBD cihazlarının her dükkana girmesiyle biraz daha düzeldi gibi.

Ben bizzat yaşadım isim vermiyim bir avrupa markasının servisinde, servis müdürü olan adam, xxx modelin aydınlatma kısmında kullanılan parçaları bilmiyordu. Yani çok basit bir bilgi olmasına rağmen... Sonradan açılan bir muhabbette ise bana toyota markasını övüp durmuştu :)

Sonuc olarak japonlar sorunsuzdur iyidir, ama detay seven araçlarla ilgili biraz teknik bilgisi olan adam Avrupa araçlarına biner. Benim ayağımı yerden kessin, yağına suyuna bile bakmam diyen adama zaten işte araba : Japon
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Porsche
Japon otomobillerinin az arıza vermesi basitliğinden kaynaklanıyor. Avrupa araçlarında genelde japonlara göre daha karmaşık elektrik tesisatları kullanılır. Avrupa araçları bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde, bilinçsiz ve cahil çakal ustaların (!) eline düştüğü gün bazı otomobil markaları çok sorunlu gibi ağızdan ağıza dolaştı durdu. Çünkü ustayım diye geçinen adam, bu aracta arızanın nerde olduğunun tespitini bile yapamayacak seviyede.Deneme yanılma yolu ile o parça değiş bu parça değiş, hem insanları aracından soğutur hemde markayı kötüler dururdu. Günümüzde bu OBD cihazlarının her dükkana girmesiyle biraz daha düzeldi gibi.

Ben bizzat yaşadım isim vermiyim bir avrupa markasının servisinde, servis müdürü olan adam, xxx modelin aydınlatma kısmında kullanılan parçaları bilmiyordu. Yani çok basit bir bilgi olmasına rağmen... Sonradan açılan bir muhabbette ise bana toyota markasını övüp durmuştu :)

Sonuc olarak japonlar sorunsuzdur iyidir, ama detay seven araçlarla ilgili biraz teknik bilgisi olan adam Avrupa araçlarına biner. Benim ayağımı yerden kessin, yağına suyuna bile bakmam diyen adama zaten işte araba : Japon
bende tam tersi olduğunu düşünüyorum, teknik konusunda takıntılı ve bilgili olan insanın bineceği araç Japondur
neden? atmosferik motor ve tam otomatik şanzıman Japonlar için vazgeçilmezdir sen sıradan bir kullanıcı çevir tüm otomatik şanzımanların aynı olduğunu sanar fakat Japon aracına binen sürücüye sorduğunda tam otomatik olduğunun bilincindedir ve bu sebepten almıştır.
Atmosferik motor, çoğu motorcu ve bu iş ile ilgilenen kişi turbo motorları sevmez çünkü derdini görmüştür sorununu motor ömrünü düşürdüğünü bilir ve " aynı işi atmosferik motorlar sorunsuz yapıyor " düşünceysiyle Japon alır.
Alt yapı, yoldan bir Leon FR kullanıcısı çevir ve sor bakalım aracının alt yapısı hakkında ne biliyor, eminim ki tek bildiği 1.4 turbo motor sayesinde bir çok düz yol gazcısını düzde tokatlamaktır.
Bir Mıtsubishi Lancer kullanıcısına sorduğunda aracının görünmeyen kısmı hakkında sana çok sayıda bilgi verebilir veya ilk olarak aldığı 99 model Civic sahibine sorduğunda bu anlattıklarımı anlatır.
Avrupa araçlarını daha çok arabadan pekte anlamayan sadece donanım, renk, tipine bakan yani yüzeysel kullanıcılar alırken
Japon araçlarını " neyleyim ben 6 lı cd çaları " diye düşünüp alt yapıya ve uzun ömürlülüğe saflığa önem veren kişiler alır.
 
4 senede 185.000 km yapmış 1.4 D4D corollamızın hiçbir arıza çıkarmamasının en büyük kanıtıdır Japon sağlamlığı. birde tam otomatik olsaydı tadından yenmeyecekti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...