En hoşlanmadığınız araba markaları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,396
2
3,037
3,770
37
Avusturya
Marka
Mercedes
Fiyat bazında değerlendirme yapmadım. Öyle olsa orada saydığım markaların modellerinin çoğu en sevilenler listesine girer. Sürüşte bir şey sunamayın arabayı ben sevmem. Detaylı konfor, sürüş zevki, viraj limiti, yol tutuş karakteri, yalıtım v.s gibi bir çok sürüş elemanlarının ortalaması alındığında Suzuki'yi herhangi bir yere koyamam. Belki zevkli sürüş için swift'i ayırabilirim ama gerisi anlattığım kriterlerde bana hitap etmiyor. Gerçi ismini verdiğim markalarda ki çoğu modeller bu konuda fazla bir şey sunmuyor.

Citroen'den ise Allah beni ne kadar uzak tutarsa o kadar iyi. Bir kere sıfır alma hatasında bulundum. 2012 C4. Vasat olmayan tek yanı yalıtımıydı. Bu kadar berbat ve gürültü çıkaran süspansiyonları olan, dümenden hallice direksiyonu, virajdan da bir şey anlamayan bir otomobil görmedim. PSA'nın emp platformuna geçene kadar rezalet ötesi sürüşe sahip araçlardı. İlk çıkan DS serileri bile citroen altyapısıyla berbat sürüşe sahipti. Yenilenen modellerle durumu kurtardılar ama yeni DS'leri Citroen markası içine koymadım yorumumda. Son çıkan Suv kasalarda Citroen'in sorunsuzluk durumu ne durumda bilmem ama önceki modellerinde narin alt takımları, sürekli bozulan elektroniklerinden de bıkmış usanmıştım. Dışarıdan bir müdahaleye hiç gelemiyor. Serviste multimedya taktırıyorsun direksiyon tuşları veya başka bir yeri bozuluyor. Yoğunca suyun içine giriyorsun sensör ıslandı diye esp arzıası veriyor. Citroen, Peugeot gibi köklü bir değişim geçirir de anlayışını değiştirirse ne ala. Ama benim satın aldığım dönemki gibiyse hala mümkün değil para verip almam.

Bu aşağıdaki süspansiyon seslerini asfalt yol üzerindeki her çukurda, bozuk yolda alıyorsun. Bazen aracın bir tarafı koptu gibi hissediyorsun. Bunun sevilecek hiç bir yanı yok. O yılların ve aynı altyapıyı kullanan diğer Citroen modellerinde de durum hiç farklı değildi. C3, DS4, DS5, C4 hepsi aynıydı. Yanlış anlaşılmasın araç öyle eski model de değil. Otomobil olarak üretilen son nesil C4
Ekli dosyayı görüntüle 33499

Geçmiş olsun Citroen’le ilgili :) Kişisel deneyimler tabii etkiliyor sonraki alım kararlarını. Ben de 2013 modelini kullandım bir süre C4’ün. Bir süre de DS4 kullandım ki hemen hemen aynı araçtı zaten. Aldığım arkadaş 2 kere çeşitli zamanlarda aradı tekrar satmayı düşünür müyüm diye. Ben de çok memnun kalmıştım. Klasik bakımlar ve triger değişimi dışında bir kere rot başı, bir kere kapı menteşesi bir kere de ABS sensörü (Burada arabanın suçu yoktu, bir kötü yolda metal bir parça sekip yoldan saplanmış resmen) değiştirdim o kadar. Yılda minimum 25bin km kullandım. Yani öyle az yıpranacak koşullarda da kullanmadım. Aynı sınıfta kullandığım Astra H ve K ve Focus MK3’te ise daha çok sorun yaşadım, daha çok servis ziyaret ettim. Virajlarda kesinlikle güven vermezdi haklısınız, sürücü odaklı araba hiçbir zaman yapmadı zaten Citroen ancak arkada bağımsız süspansiyon olmayan bir araca göre fazlaca konforluydu. Arka makasın sesi ise çoktu gerçekten ama. Servis ise her zaman oldukça ucuzdu. PSA ile birlikte son yıllarda çok daha iyi oldu. Kuzeninde C5 Aircross var ve sürüş zevki haricinde güzel araç bence fiyatına göre. Konforu iyi, kullanışlı, az yakıyor ve fiyatı çok uygun. Citroen bence az yakan, konforu yeterli olan araçların markası. Bu nedenle Citroen deyince kesinlikle uzak dururum diyemiyorum. Avrupa’da MPV’leri ve hafif ticarileri çok satıyor. Bu kadar sorunlu olsa o araçlar bu kadar tutmazdı zira alım gücü muadil Almanlara da yetiyor. Tasarımı ise her modelde bambaşka. Bazıları bence rezalet bazıları ise beklenmeyecek ölçüde güzel.

Suzuki de alt gelirli adamın dostu. Onda da malzeme, konfor, sürüş zevki ve hatta güvenlik kötü ancak motor-şanzıman taş gibi, tasarım güzel ve çok ucuz. Bu nedenle gözümde saygıyı hak ediyor çünkü en azından bir şeyi iyi beceriyorlar. Asla tercih edilmez diyemem bu nedenle.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,370
46,064
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Geçmiş olsun Citroen’le ilgili :) Kişisel deneyimler tabii etkiliyor sonraki alım kararlarını. Ben de 2013 modelini kullandım bir süre C4’ün. Bir süre de DS4 kullandım ki hemen hemen aynı araçtı zaten. Aldığım arkadaş 2 kere çeşitli zamanlarda aradı tekrar satmayı düşünür müyüm diye. Ben de çok memnun kalmıştım. Klasik bakımlar ve triger değişimi dışında bir kere rot başı, bir kere kapı menteşesi bir kere de ABS sensörü (Burada arabanın suçu yoktu, bir kötü yolda metal bir parça sekip yoldan saplanmış resmen) değiştirdim o kadar. Yılda minimum 25bin km kullandım. Yani öyle az yıpranacak koşullarda da kullanmadım. Aynı sınıfta kullandığım Astra H ve K ve Focus MK3’te ise daha çok sorun yaşadım, daha çok servis ziyaret ettim. Virajlarda kesinlikle güven vermezdi haklısınız, sürücü odaklı araba hiçbir zaman yapmadı zaten Citroen ancak arkada bağımsız süspansiyon olmayan bir araca göre fazlaca konforluydu. Arka makasın sesi ise çoktu gerçekten ama. Servis ise her zaman oldukça ucuzdu. PSA ile birlikte son yıllarda çok daha iyi oldu. Kuzeninde C5 Aircross var ve sürüş zevki haricinde güzel araç bence fiyatına göre. Konforu iyi, kullanışlı, az yakıyor ve fiyatı çok uygun. Citroen bence az yakan, konforu yeterli olan araçların markası. Bu nedenle Citroen deyince kesinlikle uzak dururum diyemiyorum. Avrupa’da MPV’leri ve hafif ticarileri çok satıyor. Bu kadar sorunlu olsa o araçlar bu kadar tutmazdı zira alım gücü muadil Almanlara da yetiyor. Tasarımı ise her modelde bambaşka. Bazıları bence rezalet bazıları ise beklenmeyecek ölçüde güzel.

Suzuki de alt gelirli adamın dostu. Onda da malzeme, konfor, sürüş zevki ve hatta güvenlik kötü ancak motor-şanzıman taş gibi, tasarım güzel ve çok ucuz. Bu nedenle gözümde saygıyı hak ediyor çünkü en azından bir şeyi iyi beceriyorlar. Asla tercih edilmez diyemem bu nedenle.
Tesekkurler. Dedigim gibi araclarin fiyatlarina gore tercih edip etmeyecegimi degerlendirmiyorum ben. Oyle olsa Egea, Leon gibi f/p urunu araclar varken diger modellerin hepsi hukumsuz kalirdi.

Surus kalitesi dendiginde ozellikle bahsettigim Citroen modellerinin, cogu rakibinden daha iyi oldugu bir yanini goremiyorum. Yeniler guncellenmis Psa altyapisi ve biraz daha ozenle daha iyi hale geldiler ama hala bana hitap etmiyorlar. Ben ayni anda hem detayli konforu hem de surus keyfini beraber sunabilen, kisacasi genel surus kalitesi anlaminda iyi olan araclari seviyorum. Surusun bir kismina yuklenip obur kismini eksik birakmak kolay. Onemli ve zor olan hem konforu hem surus zevkini ayni anda sunabiliyor olmak. Citroen ise bu ikisini ayni anda sunmak konusunda epey yetersiz bir marka. Zaten hic bir modelinin de buna dair bir iddiasi yok. Haliyle ilk yorumumda bahsettigim markalarin cogu modelinde oldugu gibi Citroen de tercih edeceklerim arasina giremiyor.
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,664
1
5,186
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Öncelikle, listedeki araçları alanların tercihlerini eleştirmiyorum. Kim ne isterse alabilir. Bunlar benim kişisel bakış açımdır.

Fiyatına ve daha önemlisi motor ve şanzıman paketine göre değişir elbette ama bir kaç madde sayabilirim.

*VAG. Eğer istekleri ve araçtan beklentileri "gerçekten" karşılıyorsa (ki genelde karşılamıyor, çoğunlukla sağdan soldan duyulan şeyler) alana saygım var, fakat muhtemelen tercih etmem. (Eski modelleri hariç, B5-B6 audi a4'e falan hayır demem)

Özellikle yeni araçları bana çok özensiz ve sıkıcı geliyor. Artık model adlarını bile takip etmemeye başladım. Yok kamiq'miş, aronaymış vs hangisinin hangi segmentte olduğunu bile bilmiyorum. Neden biliyor musunuz ? Çünkü artık hepsi aynı şeyin laciverdi.. Otomobil denilen şeyin tasarımında özen olur, bir platformdan çıkarılmış 8-10 araba, bana dibine kadar ticari kaygı kokusu veriyor. Model bazında ne almazsın diye soracak olursanız kesin konuşmak istemem ama açık ara passat.

Uzamasın diye diğerlerini kısa keseceğim ama burada yazılanları barındıran hemen her markanın modellerine soğuk durumdayım.

*Honda. Araçlarını ve motor-şanzıman kombinasyonlarını severim genel olarak ama bir kullanıcı kitlesi var ki, aynı kefeye girmemek için araç tercih edeceğimi düşünmüyorum. Düşünsene ip gibi bir fn2 type-r'ın var. Her çevirmeye alınıp egzoz kontrolü yapılıyor 🤦‍♂️

*Hyundai- Kia. Markadan hoşlanmıyorum diyemem fakat araçlarını çok tercih etmem muhtemelen. Sebebi net. Kötü araç yaptıklarını düşünmüyorum ama hala marka karakteri oturmadı. Globalde de durum bu. Yahu kardeş, insanın aklına konfor geldi mi mercedes, güvenlik dedin mi volvo, güvenilirlik dedin mi toyota vs gelir. Hyundai denince aklınızda ne canlanıyor ? Bu adamlar neyde iyi ? Karakter eksikliği olan araç sevmediğimden, yeni nesil vaglarla beraber uğurluyoruz.

*Range-Land rover. AVM suv'u almak istemem. Biri servisteyken diğerini kullanacak kadar araç da alamayacağıma göre geçiniz.

*Nissan- Suzuki. Nissan artık hepten sıkıcı bir marka oldu. Beni heyecanlandıran modeli yok binekler arasında. Suzuki desen kalite problemi var. Şöyle bir swift sport olsaydı da keyif alsaydık diyeceğim ama, maalesef.

*Renault megane, fiat egea, vw passat, renault clio vs. Filo arabalarına alerjim var. İkinci elde de başkasının eşek niyetine kullandığı arabayı sırf "rahat satarım yea" diye alıp önceki sahibinin sallamadıklarını değiştirmeye çalışıp kendimi deyim yerindeyse enayi yerine koyasım da yok. Geçiniz.

*Dacia. El arabası. Saygılarımla.

*Bmw. İkinci elde gerçekten temiz veya tanıdıktan bilindik araba falan olmadığı sürece sahibinden'de ilan sekmesine girmediğim markalardan. İkinci elde bu kadar içinden geçilen marka var mıdır soru işareti. Honda var ama onun gene temizi bulunuyor emekli dayıdan vs. Şu an bmw'yi satsam, tekrar bmw bakmam. Başkasından alacaksam mercedes'e yönelirim.
 
Son düzenleme:

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
@mcb b sınıfı otomatiklerin 160 binden başladığı ortamda Swift 205 bin liradan başlıyor. 195 bin liradan itibaren manuel, 200 bin liradan itibaren otomatik B-SUV alabildiğiniz ortamda (Eco, 2008, Arona, Kona, Stonic, 500x ilk aklıma gelenler) Vitara 275 bin liradan başlıyordu. Aynı sınıf değil ama Scross'a baksak o da 295 bin lira civarında. Nerede yaşıyorsunuz hatırlamıyorum ama Türkiye'de dediğiz gibi bir durum yok. Güvenlik (başarılı) ve konfor (sınıf ortalamasında) olarak yazılanlar da doğru olduğunu düşünmüyorum. Dacia benzetmesi zaten...

Dacia deyince ona da değinmeden olmaz. Amacına, fiyatına uygun hareket eden başarılı bir marka. Bu kadar yerilme nedeni sanırım doğru açıdan değerlendirilmemesi (bir örneği için: vay efendim Egea hb ile A3 nasıl aynı sınıfta olur, A3 C sınıfıysa Egea A sınıfından da düşük çünkü hem Fiat hem egea). Herkesin tercihi, beklentisi farklıdır ama çöp, teneke, şu, bu demek; değişik benzetmeler yapmak en hafif tabirle "hoş değil".

Swift sport güzellemesi çok yapılmış, İngiltere'de Swift sport ile Vitara'nın başlangıç fiyatı aynı. Türkiye'ye gelse 1.4 boosterjet motoruyla en iyi ihtimalle 280 bin lira civarından başlardı ki (Doğan grubu daha da üstte yapabilir, Jimny'de benzerini yaptılar) bu konuda yazan kişilerin gidip onu almayacağını kendileri gibi ben de biliyorum. İç plastiği tatmin etmez.

Genel olarak yorumlarda her zamanki gibi kullanılmayan arabalar yüceltilip diğerlerine taş atılmış, forum formundan bir şey kaybetmemiş. Maalesef üslubunca yorumlamayı bilmiyoruz. Bu durum foruma kafa dağıtmak için gelen insanları soğutup kaçırıyor. Forum neydi ne oldu birkaç yıldır hep birlikte gördük.

@Berkin @Bedirhan @alfhonso
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım