Fiyat bazında değerlendirme yapmadım. Öyle olsa orada saydığım markaların modellerinin çoğu en sevilenler listesine girer. Sürüşte bir şey sunamayın arabayı ben sevmem. Detaylı konfor, sürüş zevki, viraj limiti, yol tutuş karakteri, yalıtım v.s gibi bir çok sürüş elemanlarının ortalaması alındığında Suzuki'yi herhangi bir yere koyamam. Belki zevkli sürüş için swift'i ayırabilirim ama gerisi anlattığım kriterlerde bana hitap etmiyor. Gerçi ismini verdiğim markalarda ki çoğu modeller bu konuda fazla bir şey sunmuyor.
Citroen'den ise Allah beni ne kadar uzak tutarsa o kadar iyi. Bir kere sıfır alma hatasında bulundum. 2012 C4. Vasat olmayan tek yanı yalıtımıydı. Bu kadar berbat ve gürültü çıkaran süspansiyonları olan, dümenden hallice direksiyonu, virajdan da bir şey anlamayan bir otomobil görmedim. PSA'nın emp platformuna geçene kadar rezalet ötesi sürüşe sahip araçlardı. İlk çıkan DS serileri bile citroen altyapısıyla berbat sürüşe sahipti. Yenilenen modellerle durumu kurtardılar ama yeni DS'leri Citroen markası içine koymadım yorumumda. Son çıkan Suv kasalarda Citroen'in sorunsuzluk durumu ne durumda bilmem ama önceki modellerinde narin alt takımları, sürekli bozulan elektroniklerinden de bıkmış usanmıştım. Dışarıdan bir müdahaleye hiç gelemiyor. Serviste multimedya taktırıyorsun direksiyon tuşları veya başka bir yeri bozuluyor. Yoğunca suyun içine giriyorsun sensör ıslandı diye esp arzıası veriyor. Citroen, Peugeot gibi köklü bir değişim geçirir de anlayışını değiştirirse ne ala. Ama benim satın aldığım dönemki gibiyse hala mümkün değil para verip almam.
Bu aşağıdaki süspansiyon seslerini asfalt yol üzerindeki her çukurda, bozuk yolda alıyorsun. Bazen aracın bir tarafı koptu gibi hissediyorsun. Bunun sevilecek hiç bir yanı yok. O yılların ve aynı altyapıyı kullanan diğer Citroen modellerinde de durum hiç farklı değildi. C3, DS4, DS5, C4 hepsi aynıydı. Yanlış anlaşılmasın araç öyle eski model de değil. Otomobil olarak üretilen son nesil C4
Ekli dosyayı görüntüle 33499
Geçmiş olsun Citroen’le ilgili Kişisel deneyimler tabii etkiliyor sonraki alım kararlarını. Ben de 2013 modelini kullandım bir süre C4’ün. Bir süre de DS4 kullandım ki hemen hemen aynı araçtı zaten. Aldığım arkadaş 2 kere çeşitli zamanlarda aradı tekrar satmayı düşünür müyüm diye. Ben de çok memnun kalmıştım. Klasik bakımlar ve triger değişimi dışında bir kere rot başı, bir kere kapı menteşesi bir kere de ABS sensörü (Burada arabanın suçu yoktu, bir kötü yolda metal bir parça sekip yoldan saplanmış resmen) değiştirdim o kadar. Yılda minimum 25bin km kullandım. Yani öyle az yıpranacak koşullarda da kullanmadım. Aynı sınıfta kullandığım Astra H ve K ve Focus MK3’te ise daha çok sorun yaşadım, daha çok servis ziyaret ettim. Virajlarda kesinlikle güven vermezdi haklısınız, sürücü odaklı araba hiçbir zaman yapmadı zaten Citroen ancak arkada bağımsız süspansiyon olmayan bir araca göre fazlaca konforluydu. Arka makasın sesi ise çoktu gerçekten ama. Servis ise her zaman oldukça ucuzdu. PSA ile birlikte son yıllarda çok daha iyi oldu. Kuzeninde C5 Aircross var ve sürüş zevki haricinde güzel araç bence fiyatına göre. Konforu iyi, kullanışlı, az yakıyor ve fiyatı çok uygun. Citroen bence az yakan, konforu yeterli olan araçların markası. Bu nedenle Citroen deyince kesinlikle uzak dururum diyemiyorum. Avrupa’da MPV’leri ve hafif ticarileri çok satıyor. Bu kadar sorunlu olsa o araçlar bu kadar tutmazdı zira alım gücü muadil Almanlara da yetiyor. Tasarımı ise her modelde bambaşka. Bazıları bence rezalet bazıları ise beklenmeyecek ölçüde güzel.
Suzuki de alt gelirli adamın dostu. Onda da malzeme, konfor, sürüş zevki ve hatta güvenlik kötü ancak motor-şanzıman taş gibi, tasarım güzel ve çok ucuz. Bu nedenle gözümde saygıyı hak ediyor çünkü en azından bir şeyi iyi beceriyorlar. Asla tercih edilmez diyemem bu nedenle.