En Son Ne Aldınız?

1.2 Puretech motorlu herhangi bir PSA aracından zincire geçene kadar uzak durmak lazım.
Makyajlı Corsa zincir ile geliyor örneğin.
Bundan sonraki makyajlarda da zincir kullanımına geçeceklerini duyurdular.
Avrupa’da satamadıkları araçları, talep yoğunluğuyla beraber bu coğrafyaya gömdüler. (Bizde de var bir adet ihale.)

Twitter’a “Puretech” diye aratıp sürekli olayları takip edebilirsiniz. Millet bu arabaları tefe koyarken onlar nasılsa satarız diye buraya yığdı, hiçbir bayide araba yokken bunlarda vardı.

Zincirli makyajlılar gelene kadar uzak durmak lazım.
Kullanıcılar bunu bilmediği için kontrollerini de yaptırmadıklarından çok mağdur oldular hocam. Ama triger kontrolü çok zor değil ki bundan haberdar olanlar için. Her iki bakımda bir yağ değişimi yapılırken yetkili servisten ya da ustaya gidiyorsanız ustadan rica edilip yağ boşaltıldıktan sonra alt karter muhafazasının yerinden sökülmesi istenip kayışın durumu kontrol edilebilir. Her 15 bin bakımında trigerin de bir durumuna baktırılması zaten erken deformasyondan dolayı tıkanma veya kopma gibi şeylerin önüne kolayca geçer. İnsanların mağdur olmalarının en büyük sebebi bundan haberdar olmamaları ve haliyle trigeri 80-120 bin km boyunca hiç kontrol ettirmemeleriydi. Tabi zincirle gelenler çok daha garanti olacaktır o ayrı.

Benim merak ettiğim; zincirle gelen motorda tasarım farklılığına gidilmiş midir ? Saçma mı olur bilemiyorum ama kayışla çalışan 1.2 motorlara, bu güncellenen zincir takılabilir mi ki ?
 
Son düzenleme:
Kullanıcılar bunu bilmediği için kontrollerini de yaptırmadıklarından çok mağdur oldular hocam. Ama triger kontrolü çok zor değil ki bundan haberdar olanlar için. Her iki bakımda bir yağ değişimi yapılırken yetkili servisten ya da ustaya gidiyorsanız ustadan rica edilip yağ boşaltıldıktan sonra alt karter muhafazasının yerinden sökülmesi istenip kayışın durumu kontrol edilebilir. Her 15 bin bakımında trigerin de bir durumuna baktırılması zaten erken deformasyondan dolayı tıkanma veya kopma gibi şeylerin önüne kolayca geçer. İnsanların mağdur olmalarının en büyük sebebi bundan haberdar olmamaları ve haliyle trigeri 80-120 bin km boyunca hiç kontrol ettirmemeleriydi. Tabi zincirle gelenler çok daha garanti olacaktır o ayrı.

Benim merak ettiğim; zincirle gelen motorda tasarım farklılığına gidilmiş midir ? Saçma mı olur bilemiyorum ama kayışla çalışan 1.2 motorlara, bu güncellenen zincir takılabilir mi ki ?
Ya sizin gibi bilinçli olup bu sorunu bilip kabullenip alan ve her bakımda bir göz baktıran oranı yok gibi bir şey. Böyle kullanan kimsenin ben sorun yaşayacağını düşünmüyorum.

İnsanlar cazip geliyor alıyor. Bakımına servise gidiyor sorgulamıyor ki zaten kullanıcının bunu sorgulamaması lazım.

Keşke 80-120K leri görse araçlar kilometrelerde 40K kritik nokta gibi duruyor şuan için. (Ailedeki arabada 43K’da)
Zincire geçme kısmı zaten bunun kabulü benim gözümde. Tüm ülke sevkiyatlarını da buralara yönlendirip insanların kucağına bırakmaları iyi niyetli gelmiyor bana. Bin tane davaları var Avrupa ülkelerinde.

Kayış sisteminden zincire geçmek herhalde mümkün olmayacaktır. Zamanlaması, kasnağı vs. değişeceğinden.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ya sizin gibi bilinçli olup bu sorunu bilip kabullenip alan ve her bakımda bir göz baktıran oranı yok gibi bir şey. Böyle kullanan kimsenin ben sorun yaşayacağını düşünmüyorum.

İnsanlar cazip geliyor alıyor. Bakımına servise gidiyor sorgulamıyor ki zaten kullanıcının bunu sorgulamaması lazım.

Keşke 80-120K leri görse araçlar kilometrelerde 40K kritik nokta gibi duruyor şuan için. (Ailedeki arabada 43K’da)
Zincire geçme kısmı zaten bunun kabulü benim gözümde. Tüm ülke sevkiyatlarını da buralara yönlendirip insanların kucağına bırakmaları iyi niyetli gelmiyor bana. Bin tane davaları var Avrupa ülkelerinde.

Kayış sisteminden zincire geçmek herhalde mümkün olmayacaktır. Zamanlaması, kasnağı vs. değişeceğinden.
O zaman bilinçli kullanıcılar için en azından her 15 bin km'de bir kayışın sağlık durumunu kontrol ettirmek yeterli gelecektir. Zaten üst kapak sökülmeden alt kısımdan ve yan kısımlardan kayışı belli oranda görebilmek mümkün. Ben her bakımda yetkili servise gittiğimde triger kayışının durumunun kontrol edilmesini isteyeceğim. Bunu da açtıkları servis kaydındaki iş emrinde ' triger kayışı kontrol edildi. Durumu iyi ' şeklinde eklemelerini isteyeceğim. Bu şekilde kontrol ettirerek bir sorun çıkmayacaktır diye düşünüyorum inşaallah.

Ama dediğiniz gibi bu durumu bilmeyenler, özellikle ilk kullanıcılar sahiden sorun yaşadı. Neticede triger dediğimiz kayış bile olsa çoğu markada 90 binden önce değiştirilmiyor. Haliyle insanlar bu km'lere kadar triger kontrolü yaptırmayı da düşünemeyince olan oluyor.
 
Kullanıcılar bunu bilmediği için kontrollerini de yaptırmadıklarından çok mağdur oldular hocam. Ama triger kontrolü çok zor değil ki bundan haberdar olanlar için. Her iki bakımda bir yağ değişimi yapılırken yetkili servisten ya da ustaya gidiyorsanız ustadan rica edilip yağ boşaltıldıktan sonra alt karter muhafazasının yerinden sökülmesi istenip kayışın durumu kontrol edilebilir. Her 15 bin bakımında trigerin de bir durumuna baktırılması zaten erken deformasyondan dolayı tıkanma veya kopma gibi şeylerin önüne kolayca geçer. İnsanların mağdur olmalarının en büyük sebebi bundan haberdar olmamaları ve haliyle trigeri 80-120 bin km boyunca hiç kontrol ettirmemeleriydi. Tabi zincirle gelenler çok daha garanti olacaktır o ayrı.

Benim merak ettiğim; zincirle gelen motorda tasarım farklılığına gidilmiş midir ? Saçma mı olur bilemiyorum ama kayışla çalışan 1.2 motorlara, bu güncellenen zincir takılabilir mi ki ?
kontrol edilebilir bir şey tabi ama sonuçta aracın periyodik bakım tablosuna dahil olmayan bir şey, kullanıcıların büyük kısmının da bi süre yetkiliye götürdüğünü düşünürsek yapılacak hiçbir şey yok gibi çoğunluk için
 
kontrol edilebilir bir şey tabi ama sonuçta aracın periyodik bakım tablosuna dahil olmayan bir şey, kullanıcıların büyük kısmının da bi süre yetkiliye götürdüğünü düşünürsek yapılacak hiçbir şey yok gibi çoğunluk için
Zaten bu sorun ortaya çıkana kadar ki müşterilere ne yazık ki olan oldu. Sorunun kaynağı ve çözümü belirlendikten sonrasinda yapılması gereken tek şey ise düzenli baktırmak. En azından bu noktadan sonra alınabilecek önlem belli insanların mağdur olmaması adina
 
Son düzenleme:
Zaten bu sorun ortaya çıkana kadar ki müşterilere ne yazık ki olan oldu. Sorunun kaynağı ve çözümü belirlendikten sonrasinda yapılması gereken tek şey ise düzenli baktırmak. En azından bu noktadan sonra alınabilecek önlem belli insanların mağdur olmaması adina
Ben bu zincir olayında da biraz kafa karışıklığı yaşıyorum açıkçası. Kayışlar da bayağı güvenli geliyor bana. Kayışın bir güzelliği uzama yapmaması. 80-100bin km bandında nolur nolmaz diye değiştirince sorun yaşama riskini aslında çok çok düşürüyorsun. Değişim maliyeti de zincire kıyasla çok daha ucuz ve işçiliği kolay. Zincirde ise sorun yaşarsan yandın. Bir de zincir ister istemez aslında uzama yapan bir materyal. Kontrolü de kayıştan daha zor. Zamanında mesela Mercedes'in B serilerinde kronik bir soruna dönüşmüştü. Sadece zincir değil, dişliler de yediğinden değişiyor ve çok büyük maliyetler çıkarıyordu. Basit mantıkla düşünüyorum: Zincir yerine kayış mekanizması örneğin bisikletlerde çok daha iyi iş çıkarıyor. Kaldı ki buradaki dişli - zincir ya da kayış kullanımı dış etkilere de maruz kalan bir kullanımda. Bu halde bile kayış daha güvenli oluyor. Elbette motordaki durum çok daha karmaşık ancak bilemiyorum gerçekten hangisi daha güvenilir.
 
Son düzenleme:
Ben bu zincir olayında da biraz kafa karışıklığı yaşıyorum açıkçası. Kayışlar da bayağı güvenli geliyor bana. Kayışın bir güzelliği uzama yapmaması. 80-100bin km bandında nolur nolmaz diye değiştirince sorun yaşama riskini aslında çok çok düşürüyorsun. Değişim maliyeti de zincire kıyasla çok daha ucuz ve işçiliği kolay. Zincirde ise sorun yaşarsan yandın. Bir de zincir ister istemez aslında uzama yapan bir materyal. Kontrolü de kayıştan daha zor. Zamanında mesela Mercedes'in B serilerinde kronik bir soruna dönüşmüştü. Sadece zincir değil, dişliler de yediğinden değişiyor ve çok büyük maliyetler çıkarıyordu. Basit mantıkla düşünüyorum: Zincir yerine kayış mekanizması örneğin bisikletlerde çok daha iyi iş çıkarıyor. Kaldı ki buradaki dişli - zincir ya da kayış kullanımı dış etkilere de maruz kalan bir kullanımda. Bu halde bile kayış daha güvenli oluyor. Elbette motordaki durum çok daha karmaşık ancak bilemiyorum gerçekten hangisi daha güvenilir.
Bu 1.2 puretech motorlarda kayış olması değil, kayışın motor yağının içinde dönmesi sorun çıkarıyor. Yoksa zincirli bir araba kullanıcısı olarak ben de kayışı tercih ederim. Kayış yağda döndüğünden kayıştan dökülen parçalar yağ pompasını tıkıyor bunlarda
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Ben bu zincir olayında da biraz kafa karışıklığı yaşıyorum açıkçası. Kayışlar da bayağı güvenli geliyor bana. Kayışın bir güzelliği uzama yapmaması. 80-100bin km bandında nolur nolmaz diye değiştirince sorun yaşama riskini aslında çok çok düşürüyorsun. Değişim maliyeti de zincire kıyasla çok daha ucuz ve işçiliği kolay. Zincirde ise sorun yaşarsan yandın. Bir de zincir ister istemez aslında uzama yapan bir materyal. Kontrolü de kayıştan daha zor. Zamanında mesela Mercedes'in B serilerinde kronik bir soruna dönüşmüştü. Sadece zincir değil, dişliler de yediğinden değişiyor ve çok büyük maliyetler çıkarıyordu. Basit mantıkla düşünüyorum: Zincir yerine kayış mekanizması örneğin bisikletlerde çok daha iyi iş çıkarıyor. Kaldı ki buradaki dişli - zincir ya da kayış kullanımı dış etkilere de maruz kalan bir kullanımda. Bu halde bile kayış daha güvenli oluyor. Elbette motordaki durum çok daha karmaşık ancak bilemiyorum gerçekten hangisi daha güvenilir.
Bu 1.2 puretech motorlarda kayış olması değil, kayışın motor yağının içinde dönmesi sorun çıkarıyor. Yoksa zincirli bir araba kullanıcısı olarak ben de kayışı tercih ederim. Kayış yağda döndüğünden kayıştan dökülen parçalar yağ pompasını tıkıyor bunlarda
Mevzu dediğiniz gibi yağ içinde çalışıyor olması. Ama bende bilemiyorum yağın içinde çalışan zincirde de zaman içinde bir problem çıkar mı ondan da emin değilim. Netice itibariyle yağ içinde çalışan bir triger sistemi olduğundan her halükarda düzenli aralıklarla kontrolü şart.
 
Bu 1.2 puretech motorlarda kayış olması değil, kayışın motor yağının içinde dönmesi sorun çıkarıyor. Yoksa zincirli bir araba kullanıcısı olarak ben de kayışı tercih ederim. Kayış yağda döndüğünden kayıştan dökülen parçalar yağ pompasını tıkıyor bunlarda
PSA tarafı için netleşmiş oldu şimdi benim açımdan konu. Kayışın ya da zincirin yağ içinde çalışması garip bir tercih olmuş. Mühendisler neden böyle bir tercih yaptı acaba? Öte yandan kayışın yağın içinde çalışmadığı motorlarda da (Mercedes, Land Rover vs.) üst grupta genelde zincir tercih ediliyor ve ömürlük deniyor. Bana ise teoride hiç mantıklı gelmiyor. Ancak öte yandan sıfır bir Freelander alıp 15 sene civarında kullandık ve 325bin km civarındaydı sattığımızda. Zincir hiç değişmemişti. Mercedes'in B serilerinde ise kronik sorundu. O yüzden ne desem bilemiyorum.
 
Zincir evladiyelik. Ciddi ses yapana kadar değişim prosedürü yok, 303k kmdeki aracımın zinciri fabrikasyondu.
 
Toskana için otel ve şarap turu rezervasyonları
Norveç'e uçak bileti ve bu gezi dolayısıyla yeni bir takım bot
 
  • Üzgün
Tepkiler: mtb_rider
Zincir evladiyelik. Ciddi ses yapana kadar değişim prosedürü yok, 303k kmdeki aracımın zinciri fabrikasyondu.
Demirin demir üstünde hareket ettiği bir senaryoda aşınma nasıl bu kadar düşük gerçekten ilgimi çekiyor :D Bu nedenle evladiyelik olduğunu anlamakta zorluk çekiyorum.
 
Demirin demir üstünde hareket ettiği bir senaryoda aşınma nasıl bu kadar düşük gerçekten ilgimi çekiyor :D Bu nedenle evladiyelik olduğunu anlamakta zorluk çekiyorum.

Abi mesleğim gereği CNC makinalar hakkında hayli tecrübe sahibiyim. Bu cihazlarda hareket eden bir çok kısım var ve metal, metal üzerinde çalışıyor. Tabi bunların türlü teknolojileri var. Bu ekipmanlar düzgün bakıldığı sürece bir ömür sorunsuz çalışırlar. Hem de mikron mertebesine ulaşan tolerans kabiliyetini kaybetmeden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap ve mcb
Abi mesleğim gereği CNC makinalar hakkında hayli tecrübe sahibiyim. Bu cihazlarda hareket eden bir çok kısım var ve metal, metal üzerinde çalışıyor. Tabi bunların türlü teknolojileri var. Bu ekipmanlar düzgün bakıldığı sürece bir ömür sorunsuz çalışırlar. Hem de mikron mertebesine ulaşan tolerans kabiliyetini kaybetmeden.
valla benim aklımda okuldan metal metal üstünde aşınır diye kalmış :D Aynı mantıkla mesela yokuş tırmanan trenler bizim buralarda. Onlar da sonuçta çalışıyor. Ben hep kesin tekerler sıklıkla değişiyordur diye düşünürken buluyorum kendimi :D Ne güzel ama ömürlük olması çok iyi elbette.
 
Mevzu dediğiniz gibi yağ içinde çalışıyor olması. Ama bende bilemiyorum yağın içinde çalışan zincirde de zaman içinde bir problem çıkar mı ondan da emin değilim. Netice itibariyle yağ içinde çalışan bir triger sistemi olduğundan her halükarda düzenli aralıklarla kontrolü şart.

PSA tarafı için netleşmiş oldu şimdi benim açımdan konu. Kayışın ya da zincirin yağ içinde çalışması garip bir tercih olmuş. Mühendisler neden böyle bir tercih yaptı acaba? Öte yandan kayışın yağın içinde çalışmadığı motorlarda da (Mercedes, Land Rover vs.) üst grupta genelde zincir tercih ediliyor ve ömürlük deniyor. Bana ise teoride hiç mantıklı gelmiyor. Ancak öte yandan sıfır bir Freelander alıp 15 sene civarında kullandık ve 325bin km civarındaydı sattığımızda. Zincir hiç değişmemişti. Mercedes'in B serilerinde ise kronik sorundu. O yüzden ne desem bilemiyorum.
Zincirin yağsız çalışanı var mı ki? metal-metal sistem olduğu için yağlanması şart. Kayıştaki dezavantajlara da neden olmaz sonuçta motorda yağlanan her şeyle benzer malzeme kauçuk kayış gibi ufalanma yapmaz, ufalandıysa zaten büyük bi sıkıntısı vardır.

Ben yağsız düz kayıştan yanayım, değişimi hem kolay hem ucuz hem de baş ağrıtmıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb
Demirin demir üstünde hareket ettiği bir senaryoda aşınma nasıl bu kadar düşük gerçekten ilgimi çekiyor :D Bu nedenle evladiyelik olduğunu anlamakta zorluk çekiyorum.
Üretim hatası veya ürün qa aşamasında sorun olmadığı sürece zincir kayışa göre ciddi derecede avantajlı :) Zincirin bir kere çok daha kapalı bir sistem olması avantaj, özellikle dış etkenler ve aşınması açısından. Bisikletteki metal dişli ve zinciri gibi düşünün, yağlama düzgün olmasa bile ciddi derecede dayanımı üst seviyede. Japonların sağlamlığıyla nam salan motorları bir sistemi kullanıyorsa reliability olarak top noktadır diyebiliriz :D Bkz. toyota xzz-fe ve honda k2x serileri
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve bt
Zincirin yağsız çalışanı var mı ki? metal-metal sistem olduğu için yağlanması şart. Kayıştaki dezavantajlara da neden olmaz sonuçta motorda yağlanan her şeyle benzer malzeme kauçuk kayış gibi ufalanma yapmaz, ufalandıysa zaten büyük bi sıkıntısı vardır.

Ben yağsız düz kayıştan yanayım, değişimi hem kolay hem ucuz hem de baş ağrıtmıyor
Ben sanki böyle bayağı fazlaca yağın içinde çalışıyor gibi hayal ettim :D yoksa zincir elbette yağlanmalı ancak fazla yağ zincirde de her zaman soruna yol açıyor. Yağsız kayış teoride bana da güvenli geliyor açıkçası.
 
Ben sanki böyle bayağı fazlaca yağın içinde çalışıyor gibi hayal ettim :D yoksa zincir elbette yağlanmalı ancak fazla yağ zincirde de her zaman soruna yol açıyor. Yağsız kayış teoride bana da güvenli geliyor açıkçası.
bayağı fazlaca yağın içinde çalışıyor karterden geçiyo çünkü :D
 
Yaz tatili için erken rezervasyon yaptım ama iyi mi yaptım kötü mü bilemiyorum.Bir şeye para verip de karşılığını 6 ay sonra alacak olmak beni rahatsız ediyor.😂