Öncelikle merhabalar. Kendi aracımdan sonra ailemizin diğer aracı olan abimin Egeasını tanıtmak istedim. Kendisi 2019 model 1.4 Fire Urban Plus Sedan bir Egea. Mart sipariş Nisan 26 teslim. Gün itibariyle tam 4 aylık yaklaşık 4bin km de. Alış hikayesinden kısaca bahsedersek, önceki aracımızdan kurtulmak istememiz ve Fiat bayisinin takasta tüm galerilerden çok daha iyi bir teklif vermesiyle Easy Egea almaya gittik. Easy nin stoklarda olmaması nedeniyle 4bin zamlı fiyattan almak zorunda kalmamız, Urban Plus donanımı ise zamsız olarak bi önceki ayın stoğundan alabilmemiz nedeniyle Easy-Urban Plus arasında normalde 10bin tl olan fark 6bin tl ye düşmüştü. Sıralayacağım farklar nedeniyle bu fırsatı kaçırmak istemedik.
Bence 6bin tl ye değdi, sizce?
Bu fotoğrafı aldığımızın ertesi günü henüz 26km de iken cam filminden dakikalar önce çekmiştim. Ailemizde çocuk olduğu için arka camlar ciddi derecede koyu, ön kapılar ve en arka cam sürüşü engellemeyecek şekilde güneşi kesmesi için orta koyulukta filmli. Ek olarak o gün fabrikanın sonradan çaldığı ön 2 kapının alt tarafı için fitil ve kaputun ön tarafı için fitil alındı. Kapı fitilleri yalıtımda kaput fitili de motor bölümünün temizliğinde fark yarattı. İkisi toplamda 80tl gibi bi para yapıyodu o gün, bunu okuyan egea kullanıcısı var ise zaman kaybetmeden alıp takmalı faydasını görür
Aracımızın içi ise bu şekilde. Ön taraf ciddi anlamda yumuşak. Önceki aracımız B5 Passat ile karşılaştırırsak bi miktar daha yumuşak diyebilirim. Tokluğu konusunda da bi tık daha düşük diyebiliriz ama rahatsı edecek bi durum yok. Ön kapılar da benzer bir malzemeyle yumuşak ama arkalar bildiğimiz sert plastik. 4000km de köy yollarına da girdik ciddi kötü yollardan da geçtik, şuan için trim sesi tamamen sıfır.
Ses sistemi de 4 büyük hoparlör 2 de tweeter olmak üzere 6 hoparlörlü, aracın fiyatını düşünürsek bu fiyat için gayet iyi bence. Önceden olan aux kaldırılmış usb, blueetoth mevcut. Ayrıca teypte sesli komut özelliği de mevcut ancak navigasyonumuz olmadığı için anca arama yapıyoruz. Telefon bağlıyken gelen mesajları sesli okuma gibi huyları da var
Malesef elimde kaput içinin fotoğrafı olmadan performansı hakkında konuşacağım. Aracımız hantallığıyla bilinen 1.4 Fire motorun 16v 95hp 127nm torklu versiyonu (yani tüm Egea modellerindeki motor). İnanılmaz kısa oranlı 6 ileri manuel şanzıman. 6. vites 3000rpm de yaklaşık 120km/h. Şehir içi kullanımlarda 65-70km/h gibi son vitesi isteyen, dur kalklarda elimizi vitesten bırakamadığımız bi şanzıman yani. Peki nasıl bu arabanın gidişi? Gerçekten aşırı dik yokuşlarda lastik tutunduğu sürece bu oranlarla gidemeyeceği yer yok. Sıfırdan kalktığımız zaman 60-70 li hızlara kadar çok atik hissettiriyor, daha sonrasında ivmelenmesi azalıyor. Uzun yolda ise uzun rampalarda 4. viteste devir çevirdiğimiz oluyor malum atmosferik motor. Yine bir önceki aracımız atmosferik B5 passat ile karşılaştırırsak, son hız hariç baya benzerler.
Gelelim yakıt konusuna. Tamamen şehir içi, ortalama hız 20km/h altı kullanıyoruz 8x2 km olarak sabah ve akşam günün en yoğun saatlerinde toplamda günde 16km kullanıldığı koşullarda 10litre/100km gibi bi tüketim söz konusu. Şehir dışı tüketim olarak da Ankara-Antalya yaptı 3 kişi + orta-dolu bagaj ile mümkün olduğunca 100-105 sabitleyici ile toroslarda dediğim gibi 4. vitesde devir çevirerek 4.8 yakmış, aynı yolun dönüşünü kayda değmeyecek yük farkıyla 5.4 ile tamamladı. Tamamen düz rotalarda 4.5 civarına inebilir ama daha altını sanmıyorum.
Yukarıdaki tüketimler tamamen klimalı kullanım, hatta 4bin km sinin en az 3500km sinde kliması açıktır. Klima performansı olarak da Fiat grubu araçlar genelde beğenilir zaten. Yanılmıyorsam fan hızı 6-7 kademeli, daha 2. kademeyi geçmedik. Ön cam için buğu çözme tuşu da ekstrası. Komple buğulanmış camı 2 saniyede tertemiz yapabiliyor sevdiğim bir özellik.
Fotoğraftan da görebileceğiniz üzere aracı pek sakınmıyoruz, yani konfor konusunda baya tecrübe edindik. Egea'dan kesinlikle 150bin tl üzeri C segment arabaların konforunu beklememelisiniz. Boyut olarak birçok C sınıfı araçla karşılaştırılıp başarılı çıkabilir, ancak konfor ve kalite konusunda B+ dediğimiz segmente daha denk. Hatta Easy donanıma direkt B sınıfı demekte bi sakınca görmüyorum.
Arabayı kötü hatırlamayın diye az önceki toz içindeki fotoğrafından sonra yeni yıkanmış halinin fotoğrafıyla yazımı bitirmek istiyorum. Gelelim sadete; Ezber Bozdu mu? Bu aracın bir Fiat olduğunu ve Lineanın devamı niteliğinde olduğunu düşünürsek evet, ama otomobil dünyasında yeni bir devir açar mı dersek alakası bile yok. Özellikle aldığımız dönemdeki fiyat ve segment rakiplerine nazaran başarılı olduğunu düşünüyorum.
Araba hakkında çok bilgi verememiş olabilirim, başlarda neredeyse abimden çok sürmüş olsam da kendisini son zamanlarda kendi arabam dolayısıyla pek göremiyorum. Yolcu olarak değil ama sürücüsü olarak tecrübem bu kadarına elverdiği için nelerden bahsedebileceğim hakkında pek fikrim yok. Ancak sizlerin soruları olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Vaktinizi ayırıp buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim
- Ekransız bir teyp yerine 7 inç dokunmatik ekranlı teyp(malesef carplay kapalı), ve 4 adet ekstra hoparlör ile toplamda 6 hoparlör.
- Normal far yerine mercekli halojen ve beraberinde halojen gündüz aydınlatmaları yerine gündüz ledi
- 15 inç kapaklı jant yerine 16inç alaşım jant.
- Her ne kadar ispatlanamamış olsa da benim ve birçok Egea kullanıcısının inandığı yalıtım farkı
- Hız sabitleyici, daha gelişmiş yol bilgisayarı ekranı
- Deri direksiyon, deri vites topuzu
- Tek yönlü otomatik dijital klima (easy donanımda analog klima geliyor)
- Direksiyona göre yanan sis farları, birkaç ufak görünüm detayı
- Belki de en önemlisi 6 adet hava yastığı ve sayamadığım ufak tefek bir çok farklılık.
Bence 6bin tl ye değdi, sizce?
(Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz kötü görünmemesi adına küçük olarak ekledim, araç şahsıma ait olmadığı için de plakası kapalı)
Bu fotoğrafı aldığımızın ertesi günü henüz 26km de iken cam filminden dakikalar önce çekmiştim. Ailemizde çocuk olduğu için arka camlar ciddi derecede koyu, ön kapılar ve en arka cam sürüşü engellemeyecek şekilde güneşi kesmesi için orta koyulukta filmli. Ek olarak o gün fabrikanın sonradan çaldığı ön 2 kapının alt tarafı için fitil ve kaputun ön tarafı için fitil alındı. Kapı fitilleri yalıtımda kaput fitili de motor bölümünün temizliğinde fark yarattı. İkisi toplamda 80tl gibi bi para yapıyodu o gün, bunu okuyan egea kullanıcısı var ise zaman kaybetmeden alıp takmalı faydasını görür
Aracımızın içi ise bu şekilde. Ön taraf ciddi anlamda yumuşak. Önceki aracımız B5 Passat ile karşılaştırırsak bi miktar daha yumuşak diyebilirim. Tokluğu konusunda da bi tık daha düşük diyebiliriz ama rahatsı edecek bi durum yok. Ön kapılar da benzer bir malzemeyle yumuşak ama arkalar bildiğimiz sert plastik. 4000km de köy yollarına da girdik ciddi kötü yollardan da geçtik, şuan için trim sesi tamamen sıfır.
Ses sistemi de 4 büyük hoparlör 2 de tweeter olmak üzere 6 hoparlörlü, aracın fiyatını düşünürsek bu fiyat için gayet iyi bence. Önceden olan aux kaldırılmış usb, blueetoth mevcut. Ayrıca teypte sesli komut özelliği de mevcut ancak navigasyonumuz olmadığı için anca arama yapıyoruz. Telefon bağlıyken gelen mesajları sesli okuma gibi huyları da var
Malesef elimde kaput içinin fotoğrafı olmadan performansı hakkında konuşacağım. Aracımız hantallığıyla bilinen 1.4 Fire motorun 16v 95hp 127nm torklu versiyonu (yani tüm Egea modellerindeki motor). İnanılmaz kısa oranlı 6 ileri manuel şanzıman. 6. vites 3000rpm de yaklaşık 120km/h. Şehir içi kullanımlarda 65-70km/h gibi son vitesi isteyen, dur kalklarda elimizi vitesten bırakamadığımız bi şanzıman yani. Peki nasıl bu arabanın gidişi? Gerçekten aşırı dik yokuşlarda lastik tutunduğu sürece bu oranlarla gidemeyeceği yer yok. Sıfırdan kalktığımız zaman 60-70 li hızlara kadar çok atik hissettiriyor, daha sonrasında ivmelenmesi azalıyor. Uzun yolda ise uzun rampalarda 4. viteste devir çevirdiğimiz oluyor malum atmosferik motor. Yine bir önceki aracımız atmosferik B5 passat ile karşılaştırırsak, son hız hariç baya benzerler.
Gelelim yakıt konusuna. Tamamen şehir içi, ortalama hız 20km/h altı kullanıyoruz 8x2 km olarak sabah ve akşam günün en yoğun saatlerinde toplamda günde 16km kullanıldığı koşullarda 10litre/100km gibi bi tüketim söz konusu. Şehir dışı tüketim olarak da Ankara-Antalya yaptı 3 kişi + orta-dolu bagaj ile mümkün olduğunca 100-105 sabitleyici ile toroslarda dediğim gibi 4. vitesde devir çevirerek 4.8 yakmış, aynı yolun dönüşünü kayda değmeyecek yük farkıyla 5.4 ile tamamladı. Tamamen düz rotalarda 4.5 civarına inebilir ama daha altını sanmıyorum.
Yukarıdaki tüketimler tamamen klimalı kullanım, hatta 4bin km sinin en az 3500km sinde kliması açıktır. Klima performansı olarak da Fiat grubu araçlar genelde beğenilir zaten. Yanılmıyorsam fan hızı 6-7 kademeli, daha 2. kademeyi geçmedik. Ön cam için buğu çözme tuşu da ekstrası. Komple buğulanmış camı 2 saniyede tertemiz yapabiliyor sevdiğim bir özellik.
Fotoğraftan da görebileceğiniz üzere aracı pek sakınmıyoruz, yani konfor konusunda baya tecrübe edindik. Egea'dan kesinlikle 150bin tl üzeri C segment arabaların konforunu beklememelisiniz. Boyut olarak birçok C sınıfı araçla karşılaştırılıp başarılı çıkabilir, ancak konfor ve kalite konusunda B+ dediğimiz segmente daha denk. Hatta Easy donanıma direkt B sınıfı demekte bi sakınca görmüyorum.
Arabayı kötü hatırlamayın diye az önceki toz içindeki fotoğrafından sonra yeni yıkanmış halinin fotoğrafıyla yazımı bitirmek istiyorum. Gelelim sadete; Ezber Bozdu mu? Bu aracın bir Fiat olduğunu ve Lineanın devamı niteliğinde olduğunu düşünürsek evet, ama otomobil dünyasında yeni bir devir açar mı dersek alakası bile yok. Özellikle aldığımız dönemdeki fiyat ve segment rakiplerine nazaran başarılı olduğunu düşünüyorum.
Araba hakkında çok bilgi verememiş olabilirim, başlarda neredeyse abimden çok sürmüş olsam da kendisini son zamanlarda kendi arabam dolayısıyla pek göremiyorum. Yolcu olarak değil ama sürücüsü olarak tecrübem bu kadarına elverdiği için nelerden bahsedebileceğim hakkında pek fikrim yok. Ancak sizlerin soruları olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Vaktinizi ayırıp buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim
Son düzenleme: