@Toprak38 1.6 dizel otomatik Egea hatchback bakmaya gidiyorum. Bakılmasını önerdiğin şeyler var mı? Kronik veya başka bir sorun olup expertizde baktırmam gereken yerleri vs.
 
@Toprak38 1.6 dizel otomatik Egea hatchback bakmaya gidiyorum. Bakılmasını önerdiğin şeyler var mı? Kronik veya başka bir sorun olup expertizde baktırmam gereken yerleri vs.
Yani bu konuda gördüklerin dışında bi bilgim yok, zaten gördüğüm her sorunu buraya yazıyorum düşünenlere bilgi olması açısından. Zaten garantisi devam eden bi araç alacaksanız bu dediklerimin hepsini biraz inatla serviste ücretsiz halledebilirsiniz. Zaten su alma gibi sorunlar sedana özel benim bildiğim onun dışında city modu açık kapalı şekilde müzik vs. Açmadan bi dinleyin diyebilirim
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
City modundaki sorunu biraz açıklayabilir misin? Uğultu falan mı yapıyor direksiyon?
Sabit duran veya düşük hızla hareket eden arabada direksiyona ufak hareketler verdiğin zaman elektrik motoru uğultusuna benzer bir ses çıkıyo. İlerleyen zamanlarda city motoru değişimine kadar gidiyormuş arıza ama servis motor sesi bu normal diyor. Ben çok denedim videoya alıyım gösteriyim burdan sesi diye ama kısık bir ses olduğundan duyulmuyor videolarda
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Öncelikle merhabalar. Kendi aracımdan sonra ailemizin diğer aracı olan abimin Egeasını tanıtmak istedim. Kendisi 2019 model 1.4 Fire Urban Plus Sedan bir Egea. Mart sipariş Nisan 26 teslim. Gün itibariyle tam 4 aylık yaklaşık 4bin km de. Alış hikayesinden kısaca bahsedersek, önceki aracımızdan kurtulmak istememiz ve Fiat bayisinin takasta tüm galerilerden çok daha iyi bir teklif vermesiyle Easy Egea almaya gittik. Easy nin stoklarda olmaması nedeniyle 4bin zamlı fiyattan almak zorunda kalmamız, Urban Plus donanımı ise zamsız olarak bi önceki ayın stoğundan alabilmemiz nedeniyle Easy-Urban Plus arasında normalde 10bin tl olan fark 6bin tl ye düşmüştü. Sıralayacağım farklar nedeniyle bu fırsatı kaçırmak istemedik.
  • Ekransız bir teyp yerine 7 inç dokunmatik ekranlı teyp(malesef carplay kapalı), ve 4 adet ekstra hoparlör ile toplamda 6 hoparlör.
  • Normal far yerine mercekli halojen ve beraberinde halojen gündüz aydınlatmaları yerine gündüz ledi
  • 15 inç kapaklı jant yerine 16inç alaşım jant.
  • Her ne kadar ispatlanamamış olsa da benim ve birçok Egea kullanıcısının inandığı yalıtım farkı
  • Hız sabitleyici, daha gelişmiş yol bilgisayarı ekranı
  • Deri direksiyon, deri vites topuzu
  • Tek yönlü otomatik dijital klima (easy donanımda analog klima geliyor)
  • Direksiyona göre yanan sis farları, birkaç ufak görünüm detayı
  • Belki de en önemlisi 6 adet hava yastığı ve sayamadığım ufak tefek bir çok farklılık.

Bence 6bin tl ye değdi, sizce?

(Fotoğraflara tıklayarak büyütebilirsiniz kötü görünmemesi adına küçük olarak ekledim, araç şahsıma ait olmadığı için de plakası kapalı)
Ekli dosyayı görüntüle 20428

Bu fotoğrafı aldığımızın ertesi günü henüz 26km de iken cam filminden dakikalar önce çekmiştim. Ailemizde çocuk olduğu için arka camlar ciddi derecede koyu, ön kapılar ve en arka cam sürüşü engellemeyecek şekilde güneşi kesmesi için orta koyulukta filmli. Ek olarak o gün fabrikanın sonradan çaldığı ön 2 kapının alt tarafı için fitil ve kaputun ön tarafı için fitil alındı. Kapı fitilleri yalıtımda kaput fitili de motor bölümünün temizliğinde fark yarattı. İkisi toplamda 80tl gibi bi para yapıyodu o gün, bunu okuyan egea kullanıcısı var ise zaman kaybetmeden alıp takmalı faydasını görür


Aracımızın içi ise bu şekilde. Ön taraf ciddi anlamda yumuşak. Önceki aracımız B5 Passat ile karşılaştırırsak bi miktar daha yumuşak diyebilirim. Tokluğu konusunda da bi tık daha düşük diyebiliriz ama rahatsı edecek bi durum yok. Ön kapılar da benzer bir malzemeyle yumuşak ama arkalar bildiğimiz sert plastik. 4000km de köy yollarına da girdik ciddi kötü yollardan da geçtik, şuan için trim sesi tamamen sıfır.
Ses sistemi de 4 büyük hoparlör 2 de tweeter olmak üzere 6 hoparlörlü, aracın fiyatını düşünürsek bu fiyat için gayet iyi bence. Önceden olan aux kaldırılmış usb, blueetoth mevcut. Ayrıca teypte sesli komut özelliği de mevcut ancak navigasyonumuz olmadığı için anca arama yapıyoruz. Telefon bağlıyken gelen mesajları sesli okuma gibi huyları da var :D

Malesef elimde kaput içinin fotoğrafı olmadan performansı hakkında konuşacağım. Aracımız hantallığıyla bilinen 1.4 Fire motorun 16v 95hp 127nm torklu versiyonu (yani tüm Egea modellerindeki motor). İnanılmaz kısa oranlı 6 ileri manuel şanzıman. 6. vites 3000rpm de yaklaşık 120km/h. Şehir içi kullanımlarda 65-70km/h gibi son vitesi isteyen, dur kalklarda elimizi vitesten bırakamadığımız bi şanzıman yani. Peki nasıl bu arabanın gidişi? Gerçekten aşırı dik yokuşlarda lastik tutunduğu sürece bu oranlarla gidemeyeceği yer yok. Sıfırdan kalktığımız zaman 60-70 li hızlara kadar çok atik hissettiriyor, daha sonrasında ivmelenmesi azalıyor. Uzun yolda ise uzun rampalarda 4. viteste devir çevirdiğimiz oluyor malum atmosferik motor. Yine bir önceki aracımız atmosferik B5 passat ile karşılaştırırsak, son hız hariç baya benzerler.

Gelelim yakıt konusuna. Tamamen şehir içi, ortalama hız 20km/h altı kullanıyoruz 8x2 km olarak sabah ve akşam günün en yoğun saatlerinde toplamda günde 16km kullanıldığı koşullarda 10litre/100km gibi bi tüketim söz konusu. Şehir dışı tüketim olarak da Ankara-Antalya yaptı 3 kişi + orta-dolu bagaj ile mümkün olduğunca 100-105 sabitleyici ile toroslarda dediğim gibi 4. vitesde devir çevirerek 4.8 yakmış, aynı yolun dönüşünü kayda değmeyecek yük farkıyla 5.4 ile tamamladı. Tamamen düz rotalarda 4.5 civarına inebilir ama daha altını sanmıyorum.

Yukarıdaki tüketimler tamamen klimalı kullanım, hatta 4bin km sinin en az 3500km sinde kliması açıktır. Klima performansı olarak da Fiat grubu araçlar genelde beğenilir zaten. Yanılmıyorsam fan hızı 6-7 kademeli, daha 2. kademeyi geçmedik. Ön cam için buğu çözme tuşu da ekstrası. Komple buğulanmış camı 2 saniyede tertemiz yapabiliyor sevdiğim bir özellik.


Fotoğraftan da görebileceğiniz üzere aracı pek sakınmıyoruz, yani konfor konusunda baya tecrübe edindik. Egea'dan kesinlikle 150bin tl üzeri C segment arabaların konforunu beklememelisiniz. Boyut olarak birçok C sınıfı araçla karşılaştırılıp başarılı çıkabilir, ancak konfor ve kalite konusunda B+ dediğimiz segmente daha denk. Hatta Easy donanıma direkt B sınıfı demekte bi sakınca görmüyorum.


Arabayı kötü hatırlamayın diye az önceki toz içindeki fotoğrafından sonra yeni yıkanmış halinin fotoğrafıyla yazımı bitirmek istiyorum. Gelelim sadete; Ezber Bozdu mu? Bu aracın bir Fiat olduğunu ve Lineanın devamı niteliğinde olduğunu düşünürsek evet, ama otomobil dünyasında yeni bir devir açar mı dersek alakası bile yok. Özellikle aldığımız dönemdeki fiyat ve segment rakiplerine nazaran başarılı olduğunu düşünüyorum.

Araba hakkında çok bilgi verememiş olabilirim, başlarda neredeyse abimden çok sürmüş olsam da kendisini son zamanlarda kendi arabam dolayısıyla pek göremiyorum. Yolcu olarak değil ama sürücüsü olarak tecrübem bu kadarına elverdiği için nelerden bahsedebileceğim hakkında pek fikrim yok. Ancak sizlerin soruları olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Vaktinizi ayırıp buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim :)
6 bin tl ile alınan opsiyonlar bence uygun , ihtiyaç duyulan ana şeyler araca eklenmiş
Ama ses kalitesi basslardaki solukluğu hissettiriyor, tabi sadece hoparlör ile değil araç akustiği ile de ilgili konular.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
6 bin tl ile alınan opsiyonlar bence uygun , ihtiyaç duyulan ana şeyler araca eklenmiş
Ama ses kalitesi basslardaki solukluğu hissettiriyor, tabi sadece hoparlör ile değil araç akustiği ile de ilgili konular.
Ses sistemi illaki iyi değil hatta ortalamanın çok altında bile ama bizim daha iyisini deneme şansımız olmadığı için memnunuz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: ciftvanoss
Valla tempra ile bi bağlantısı olduğunu sanmıyorum, stilo ve puntoda starjet diye sattıkları motor bu. Zaten temprada 1.4 yok
Hangi yağı kullandınız son bakımda hocam? Opar yerine mobil kullanmak daha iyi diyorlar egea için. Kusura bakmayın benimde kardeşim bakıyor egealara o yüzden fikir sahibi olmaya çalışıyorum
 
Hangi yağı kullandınız son bakımda hocam? Opar yerine mobil kullanmak daha iyi diyorlar egea için. Kusura bakmayın benimde kardeşim bakıyor egealara o yüzden fikir sahibi olmaya çalışıyorum
Yok ne kusuru düşünenler bilgi edinsin diye açtım zaten. Bu yağ yakma olayının yağ kaynaklı olduğunu söyleyenler var, ama bizde ilk 3-4bin km den sonra eksiltmediği için rodajdandır diyoruz şimdilik. Bakımı yetkilide yaptırdığımız için opar kondu, sorduk yağımızı kendimiz getirebilir miyiz diye olmaz dediler mecbur opar koyduk. Araçta sık sık ufak tefek sıkıntılar çıkıyor biz de garanti hizmetinden memnun olduğumuz için 5 yıl boyunca muhtemelen opar yağ kullanılacak

Serviste bakım için kendi götürdüğümüz yağı kabul ediyorlar mı? Yoksa opar marka yağı mı kullanıyorlar zorunlu olarak?
Söyledik olmaz dediler opar kondu
 
Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanızı diliyorum. Güzel tercih aradaki 6000 TL fiyat farkı aldıklarınıza kıyasla çok mantıklı tercih olmuş.
 
Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler diliyorum :) Konunuz ile alakasız affınıza sığınarak bir şey sormak istiyorum bu Egea kullanan kişiler neden hep dip gaz ve sürekli makas halindeler ? Aşırı iyi gidip çok iyi bir yol tutuşu falan mı var acaba arabanın gerçekten çok merak ediyorum🤔
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler diliyorum :) Konunuz ile alakasız affınıza sığınarak bir şey sormak istiyorum bu Egea kullanan kişiler neden hep dip gaz ve sürekli makas halindeler ? Aşırı iyi gidip çok iyi bir yol tutuşu falan mı var acaba arabanın gerçekten çok merak ediyorum🤔
Kendi adıma cevap verirsem o tip insanlar genelde şirket aracı kullananlar oluyor. Gördüğünüz egealar da büyük ihtimal beyaz 1.3 mjet jant kapaklı egealardır :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler diliyorum :) Konunuz ile alakasız affınıza sığınarak bir şey sormak istiyorum bu Egea kullanan kişiler neden hep dip gaz ve sürekli makas halindeler ? Aşırı iyi gidip çok iyi bir yol tutuşu falan mı var acaba arabanın gerçekten çok merak ediyorum🤔
Kullanıcılarının çoğu şirket aracı kullananlar, şirket spec clio, 301 gibi araçlardan pek de farklı değil kullanış tarzları :) bi de 1.6 dizelse bi garip yürüyor onlar :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler diliyorum :) Konunuz ile alakasız affınıza sığınarak bir şey sormak istiyorum bu Egea kullanan kişiler neden hep dip gaz ve sürekli makas halindeler ? Aşırı iyi gidip çok iyi bir yol tutuşu falan mı var acaba arabanın gerçekten çok merak ediyorum🤔
Genelle yapmayı doğru bulmuyorum. Çünkü ihtimaller dahilinde her markanın kullanıcısında bu tarz şeylerle karşılaşabiliriz.

Ama çoğunlukla filo araçlarında bu tarz durumlarla karşılaşmak mümkün. Renault, Peugeot/Citroen, Fiat markaları filoda yaygın olduğundan sıkça karşılaşıyor olabilirsiniz.