KAPALI F20 acayip sorunlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Losturcos

Asfalt Kurutucu
61
32
Marka
BMW
İyi akşamlar, f20 116i 2012 68binde 1 ay oldu alalı masraf yapmaktan içim dışıma çıktı 5 bini geçti yaptığım masraf neyse şimdi gelelim şöyle bir sorunum var.

1.aracım yolda giderken hep olmasada sık sık sanki arabayı arkadan biri tutuyor bırakıyor gibi oluyor silkelememi deniyor buna bilemiyorum.
2.ise yolda giderken ışıklarda duracağım zaman oluyor hızım 0 - 20 arasına düştüğünde bi vuruntu oluyor bu vuruntu şuna benziyor : acemi sürücü Manuel aracı kullanırken debriyajı erken çekerde araç bi titrer bişeylee vurur ya ona benziyor ama o kadar sert değil.

Bu sorunlar şanzıman yağ soğutucusu patlaması sonrası çıktığını düşünüyorum. Bobin buji değişimi yapıldı sonuç aynı. Ustam en büyük ihtimal olarak o şanzıman yağ soğutucusu patladığında şanzıman yağına yağmı su mu neyse onun karıştığından bu sorunun olabileceğini söylüyor en yüksek ihtimalle.

Biraz uzun oldu farkındayım ama gerçekten bıktım 1 ay oldu ne tadını alabildim aracın ne başka bişey. Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için

Ekleme: araçta devirde dalgalanma en ufak acayiplik yok, hiçbir arıza kodu arıza ışığı yok
 
Son düzenleme:
İyi akşamlar, f20 116i 2012 68binde 1 ay oldu alalı masraf yapmaktan içim dışıma çıktı 5 bini geçti yaptığım masraf neyse şimdi gelelim şöyle bir sorunum var.

1.aracım yolda giderken hep olmasada sık sık sanki arabayı arkadan biri tutuyor bırakıyor gibi oluyor silkelememi deniyor buna bilemiyorum.
2.ise yolda giderken ışıklarda duracağım zaman oluyor hızım 0 - 20 arasına düştüğünde bi vuruntu oluyor bu vuruntu şuna benziyor : acemi sürücü Manuel aracı kullanırken debriyajı erken çekerde araç bi titrer bişeylee vurur ya ona benziyor ama o kadar sert değil.

Bu sorunlar yağ soğutucusu patlaması sonrası çıktığını düşünüyorum. Bobin buji değişimi yapıldı sonuç aynı. Ustam en büyük ihtimal olarak o yağ soğutucusu patladığında şanzıman yağına yağmı su mu neyse onun karıştığından bu sorunun olabileceğini söylüyor en yüksek ihtimalle.

Biraz uzun oldu farkındayım ama gerçekten bıktım 1 ay oldu ne tadını alabildim aracın ne başka bişey. Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için

Ekleme: araçta devirde dalgalanma en ufak acayiplik yok, hiçbir arıza kodu arıza ışığı yok
1.16 larda sonradan takmadıysanız yağ soğutucusu yok bildiğim kadarıyla
 
Benimde bildiğim kadarı ile yağ soğutucusu yok, benim aracımda 2013 41.000 de daha silkeleme ve tahrik uyarısı bende aldım ama bobin ve buji değişince düzeldi. Sizin bahsetmiş olduğunuz problemler böyle yazmak ile değil ancak araç ile tecrübeye çıkarak anlaşılabilir gibi, benim mesela hala aracımda ara sıra çalışırken tekliyor, marş alıyor 1000 devire yükseliyor sonra kapatıyor kendisini, bazen hiç marş almıyor yada marş alırken baya takılıyor anlamadım çözemedim ben bu N13 motoru koyverdim artık 😂
 
Benimde bildiğim kadarı ile yağ soğutucusu yok, benim aracımda 2013 41.000 de daha silkeleme ve tahrik uyarısı bende aldım ama bobin ve buji değişince düzeldi. Sizin bahsetmiş olduğunuz problemler böyle yazmak ile değil ancak araç ile tecrübeye çıkarak anlaşılabilir gibi, benim mesela hala aracımda ara sıra çalışırken tekliyor, marş alıyor 1000 devire yükseliyor sonra kapatıyor kendisini, bazen hiç marş almıyor yada marş alırken baya takılıyor anlamadım çözemedim ben bu N13 motoru koyverdim artık 😂
şanzıman yağ soğutucusu olarak belirtmedim ondan yanlış anlaşılma oldu sanırım, bende hiç bir uyarı hata ışık kod yok
 
Yağ soğutucusu başka bir şey, şanzıman yağ soğutucusu ısı eşanjörü başka bir şey.

Şanzıman yağı ısı eşanjörünün değişimi gerekir. Bununla birlikte şanzımanın içinin, yağının ve soğutma sisteminin temizliği gerekir.

Motor soğukken genleşme tankının kapağını açıp bakın. Eğer suda yağ görürseniz başınıza bu gelmiş olabilir.

O silkemele konusunun akla gelen bir iki çözümü var. Öncelikle Würth Enjektör Temizleyici ya da BASF Keropur deneyin. Eğer bunlarla bir çözüme ulaşamazsanız enjektörlerinizi ya temizletmeniz ya da enjektörlerinizi değiştirmeniz gerekiyor. Kötü yakıtta buna sebep olabiliyor.

Diğer bir konu ise bu sorunların üstesinden sanayideki ustaların "tahminleri" ile aşmanız biraz zor ve masraflı olur. Araçta arıza kaydı yok derken, yetkili serviste mi baktırdınız arıza kodlarına? Güncel ve online olarak BMW AG'ye bağlı ISTA-P ile bakılmamışsa boş yere sanayide para ödüyorsunuz demektir.
 
Son düzenleme:
Yağ soğutucusu başka bir şey, şanzıman yağ soğutucusu ısı eşanjörü başka bir şey.

Şanzıman yağı ısı eşanjörünün değişimi gerekir. Bununla birlikte şanzımanın içinin, yağının ve soğutma sisteminin temizliği gerekir.

Motor soğukken genleşme tankının kapağını açıp bakın. Eğer suda yağ görürseniz başınıza bu gelmiş olabilir.

O silkemele konusunun akla gelen bir iki çözümü var. Öncelikle Würth Enjektör Temizleyici ya da BASF Keropur deneyin. Eğer bunlarla bir çözüme ulaşamazsanız enjektörlerinizi ya temizletmeniz ya da enjektörlerinizi değiştirmeniz gerekiyor. Kötü yakıtta buna sebep olabiliyor.

Diğer bir konu ise bu sorunların üstesinden sanayideki ustaların "tahminleri" ile aşmanız biraz zor ve masraflı olur. Araçta arıza kaydı yok derken, yetkili serviste mi baktırdınız arıza kodlarına? Güncel ve online olarak BMW AG'ye bağlı ISTA-P ile bakılmamışsa boş yere sanayide para ödüyorsunuz demektir.
yeni üye olduğum için mesajlarım onay da bekliyor. Üstte yazmıştım şanzıman yağ soğutucusu patladı diye artından bu söylediğim durumlar baş gösterdi. Zaten şanzıman yağ soğutucusu değişti, tüm sistemin temizliği yapıldı. Genleşme kabında da sorun vardı onların hepsi düzeltildi. Konuda belirrttiğim sorunlar dışında bir şey yok. yakıtta herhangi bir sorun yok. Yetkili servise baktırma ihtimalim yok yaşadığım ilçe itbariyle.
 
yeni üye olduğum için mesajlarım onay da bekliyor. Üstte yazmıştım şanzıman yağ soğutucusu patladı diye artından bu söylediğim durumlar baş gösterdi. Zaten şanzıman yağ soğutucusu değişti, tüm sistemin temizliği yapıldı. Genleşme kabında da sorun vardı onların hepsi düzeltildi. Konuda belirrttiğim sorunlar dışında bir şey yok. yakıtta herhangi bir sorun yok. Yetkili servise baktırma ihtimalim yok yaşadığım ilçe itbariyle.
Sanziman icin adaptasyon yapilmasi gerekebilir. Yetkili servise goturmeniz lazim. Bahsettiginiz duzensizliklerin nedeni adaptasyon olabilir. Yag degisimi, kullanilan yag dogru ise tabi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Sanziman icin adaptasyon yapilmasi gerekebilir. Yetkili servise goturmeniz lazim. Bahsettiginiz duzensizliklerin nedeni adaptasyon olabilir. Yag degisimi, kullanilan yag dogru ise tabi.
Adaptasyon mu neydi sıfırlamamı bişey yaptı gittiğim usta tam bilemiyorum . Şanzıman yağını değişmemiz lazım dedi ama ne yapacağımı şaşırdım kaldım. Bir araç aldım neler geldi başıma. En yakın yetkili servis 3.5 saat uzaklıkta gitmeyi düşünüyorum ama bu işlemler ne kadar tutar fikriniz var mı?

Bu sıkıntılar manuele alınca neden olmuyor anlam veremiyorum
 
Son düzenleme:
Yetkili servisle görüştüm onlarda ilk olarak şanzıman yağına bakılması gerekir kötüyse yenileme, eksikse tamamlama yapmamız lazım eğer düzelmezse şanzıman revize durumları gerekebilir dedi. Benim usta gene doğru bi atış yapmış gibi gözüküyor.
 
f20 çok beğendiğim bir modeldi ama burada n13 sorunları sayesinde yeterince soğudum makinadan. geçmiş olsun. f20 nin gudubetliği sayesinde zf gibi bir şanzımanın da başına bir şeyler gelebileceğini de gördük.
Zorlayinca ele geliyorsa makina benim.gozumde net coptur ister bmw ister audi ister alfa farketmiyor . Premium marka alinacaksa baz modeli alinmamali galiba.
 
Zorlayinca ele geliyorsa makina benim.gozumde net coptur ister bmw ister audi ister alfa farketmiyor . Premium marka alinacaksa baz modeli alinmamali galiba.
Bu sorunlar premium olmaktan ziyade kullanımdan kaynaklı bana göre. Bizim ülkemizde araç BMWyse yanlayayım, vag grubu motoruysa yazılım atayım, ucuza Alfa aldım dağ tepe süreyim derseniz sıkıntı yaşama ihtimaliniz var.

Birçok kişi Mazda Toyota bile bozulmuyorken BMW nasıl sorun çıkarır gibi görüyor fakat bir makinenin kompleksliği arttıkça narinliği de artar. Bu gerçek göz ardı ediliyor. Toyota, Honda motorunda sorun çıkaracak ne var ki zaten...
 
  • Beğeni
Tepkiler: tersiyer ve Sailor
f20 çok beğendiğim bir modeldi ama burada n13 sorunları sayesinde yeterince soğudum makinadan. geçmiş olsun. f20 nin gudubetliği sayesinde zf gibi bir şanzımanın da başına bir şeyler gelebileceğini de gördük.
Teşekkür ederim , vallahi bana patladı resmen herşey , çok severek aldım performansı benim için çook iyi eğlenceli bir araç, kullanması zevkli gel gör ki durum ortada
Geçmiş olsun, bu kadar düşük km de yağ soğutucuda sıkıntı olması şaşırttı, karıştıysa zaten şanzıman pek sağlıklı değildir.
Teşekkür ederim, evet malesef aracımı aldığım 2.haftası tüm sorunlar bi anda ortaya döküldü garip şekilde, yarın şanzıman yağı değğişcek eğer düzelmezse. şanzıman revize 5 - 15 bin arası masraf olacağını söyledi yetkili servis
 
Son düzenleme:
Şuna açıklık getirecek mantıklı bir fikir söyleyebilecek varmı acaba , aracı manuel alınca tüm sorunlar ortadan kalkıyor, nasıl oluyor bu ? şanzımanda sorun olsa manuelde de yapması gerekmez mi
 
Bu sorunlar premium olmaktan ziyade kullanımdan kaynaklı bana göre. Bizim ülkemizde araç BMWyse yanlayayım, vag grubu motoruysa yazılım atayım, ucuza Alfa aldım dağ tepe süreyim derseniz sıkıntı yaşama ihtimaliniz var.

Birçok kişi Mazda Toyota bile bozulmuyorken BMW nasıl sorun çıkarır gibi görüyor fakat bir makinenin kompleksliği arttıkça narinliği de artar. Bu gerçek göz ardı ediliyor. Toyota, Honda motorunda sorun çıkaracak ne var ki zaten...
Aslinda sorulacak soru soyle olmali almanlar biz en iyi yapariz diye ovurken motorlari yeteri kadar test etmedenmi piyasaya suruyor ? Yoksa japonlar bir sifre bulduda onumu giriyorlar uretirken ? Mazda skstrma oranlarini artirdi makinalari bastan yaratti yine bozulmadi mesela.
Bana gore sorun cikarmayan sistem en iyi sistemdir . Aliciya bagli tabi .
 
Son düzenleme:
Aslinda sorulacak soru soyle olmali almanlar biz en iyi yapariz diye ovurken motorlari yeteri kadar test etmedenmi piyasaya suruyor ? Yoksa japonlar bir sifre bulduda onumu giriyorlar uretirken ? Mazda skstrma oranlarini artirdi makinalari bastan yaratti yine bozulmadi mesela.
Ben şahsen sıkıştırma oranından ziyade alınan riskle orantılı olduğunu düşünüyorum. Mazda bu oranı arttırdı ama güç artışı eski nesile göre cüzi oranda. Japonlar risk almayı sevmiyor.

BMW için konuşursak dayanıklılığı cümle alemin dilinde (!) olan Peugeot un motorunu kullanması bence başlı başına skandal

Araç sahibine geçmiş olsun. İnşallah en kısa sürede düzelir ve keyifle aracınıza binersiniz. 1 serisi kullanımı çok zevkli bir araç
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Bilal
Ben bu problemin yag degisimi ve yetkili servisin sanziman yazilimini guncellemesi ile duzelecegine inaniyorum. Manuelde sorun yok demissiniz cunku.
2012 45bin kmdeyim, arkadasin 2015 100bin km. Disaridan hic mudahale edilmedi, yazilim vs uygulanmadi ikimizin aracina da. Arada 2 kat km farki olmasina ragmen arkadasin aracina bindigimde vites kararliligi ayni. Bence aracin markasi ne olursa olsun, gecmisinde yapilan yanlis uygulamalar ve kullanim sekli bu tarz sikintilari da getirebilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...