KAPALI F20 acayip sorunlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Losturcos

Asfalt Kurutucu
61
32
Marka
BMW
İyi akşamlar, f20 116i 2012 68binde 1 ay oldu alalı masraf yapmaktan içim dışıma çıktı 5 bini geçti yaptığım masraf neyse şimdi gelelim şöyle bir sorunum var.

1.aracım yolda giderken hep olmasada sık sık sanki arabayı arkadan biri tutuyor bırakıyor gibi oluyor silkelememi deniyor buna bilemiyorum.
2.ise yolda giderken ışıklarda duracağım zaman oluyor hızım 0 - 20 arasına düştüğünde bi vuruntu oluyor bu vuruntu şuna benziyor : acemi sürücü Manuel aracı kullanırken debriyajı erken çekerde araç bi titrer bişeylee vurur ya ona benziyor ama o kadar sert değil.

Bu sorunlar şanzıman yağ soğutucusu patlaması sonrası çıktığını düşünüyorum. Bobin buji değişimi yapıldı sonuç aynı. Ustam en büyük ihtimal olarak o şanzıman yağ soğutucusu patladığında şanzıman yağına yağmı su mu neyse onun karıştığından bu sorunun olabileceğini söylüyor en yüksek ihtimalle.

Biraz uzun oldu farkındayım ama gerçekten bıktım 1 ay oldu ne tadını alabildim aracın ne başka bişey. Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için

Ekleme: araçta devirde dalgalanma en ufak acayiplik yok, hiçbir arıza kodu arıza ışığı yok
 
Son düzenleme:
Öncelikle geömiş olsun.Selamlar bugün sanayiye gittim aynı sorunşardan. benimde yağ su gibi olmuş. ya çok derin bi suya girdin yada ısı ejanjörü patlamış dedi ki büyük ihtimal ejanjör patladı. suya falan hiç girmedim çünkü. Şanzuman pazartesi açılacak tamamen bakım yapılacak falan. Siz ısı ejanjörünü kaöa yaptırdınız? 5 bin lira harcamışsınız okudğuma göre ancak bunu hepsi şanzumana mı gitti. Yağ soğutucu fiyatlarına baktımda sadece o 1800 lira gözküyor.
Benim sorun şanzıman yağ soğutucusunu değiştikten sonra patlak verdi. 2300 tl ye aldım komple bikaç conta fln da varmış sanırım değişmişken hepsi değişsin demişti usta. 5binin hepsi şanzıman değil tabiki ama büyük kısmı ona gitti.
 
Şöyle bir durum da var; bu modeller bi nebze ucuz olduğu için ele ayağa çabuk düştü. Son parasına kadar arabaya yatıran adam da hayvan gibi kullanıp bakımlarını aksatınca, gelişi güzel sanayiye götürünce sorunlar peydahlanıyor. BMW önleyici bakıma çok yakın bir bakım sistemi kullanıyor. Anahtardan sensörlerden alınan verileri okuyarak neyin ne zaman değişilmesi gerektiğini söyleyip sorunların önüne geçiyor. Ama sanayide öyle bir durum mümkün değil, kafaya göre dandik malzemelerle bakım yapıyorlar, sonunda arabanın her tarafı teker teker bozulmaya başlıyor. E narin de kullanamıyorlar motorları. Dikkat et zaten, tamamen Borusan bakımlı olup da sorun yaşayan adam sayısı çok az abi.
Mesela ben iyi bakarım aracıma, aracım da bana gol atmıyor haliyle.

Kendi aracımda 20-30 binde bir, ya da aklıma geldikçe şanzıman yağ soğutucusunu değiştiririm periyodik bakımda. Sonradan patlamasın diye. Neme lazım, 70 binde falan elime alırım sonra.

Mesela test araçlarında böyle eşanjörlerimiz çatlardı. Hemen toplantılar yapılıp değişim yapılmadı, periyodik bakım kapsamına falan alalım biz onu. Anahtardan şanzıman soğutucunun et kalınlığını "remaining life" olarak ekrana basarız. Zaten Bmw'nin "her tarafından teknoloji fışkıran" obd sistemi o kadar gelişmiş ki, şu durumda dahi arıza tespiti yapmıyor. Gene periyodik bakım kapsamında diye.

Taş devrinden kalma 4 ileri şanzımanda dahi "Incorrect gear ratio" hatası verir şanzıman yağı bozulup vites geçişleri etkilendiğinde.


Çünkü taş devrinden kalma bir ivme sensörü ve tekeri asfalta basan moden her araçta olduğu gibi motor devrini izleyen ecu'su vardır. Fakat bunlar çok gereksiz şeyler. Bakım yapılan araçta görmezsin zaten, bakım yapmadıysa şoförün suçu, niye arıza lambası yansın ?
 
Son düzenleme:
103.000 km'ye yaklaştım, ne bobin değiştirdim ne ısı eşanjörü ne de akü (akü bile 7. senesinde). Ha ısı eşanjörünü ve şanzıman yağını değiştiricem o ayrı konu. Ama araç geçmişte ne kadar düzgün kullanılmışsa masraf açmıyor. Maalesef aracın geçmişi, nasıl kullanıldığı çok önemli. Bildiğiniz birilerinden ya da aracına hassas davranan kişilerden araç almak gerekiyor.

130.000 km'de bir F20 gördüm geçenlerde N13'ü komple dağıtmışlar. Pistonlar sökülmüş, yağı kartere sıyıran sekman bitmiş. Detaylı incelemeye almışlar piston yatakları ovalleşmiş yüksek sıcaklıktan, pistonlarda da keza aynı durum var. Yüksek sıcaklıkmış sebebi. Artık nasıl abana abana kullanıldıysa (yazılım var bu arada atlamayalım o detayı - 215bg alıyormuş arkadaş donanımsal modifiyesiz) sürekli sahibi mızırdanıyordu servis danışmanına. Yeni pistonlar ve silindir - krank gövdesi siparişi için iyiniyet falan diyordu eleman. Ama geçmiş olsun dediler.

Tamam, basa basa kullanılacak yeri geldiğinde. Ama sürekli yanlama peşinde, yarış peşinde kullanılırsa marka model motor farketmez alınır motor kucağa. Sonra bunu da kronik diye lanse etmek işin en komik yanı oluyor.

Bin kere söyledim bir daha söyleyim. Kronik demek, ilgili aracın, modelin, motorun hatasının istisnasız tüm modellerde görülmesi ve parça değişse de ya da tamir yapılsa da sorunun sürekli tekrarlaması demektir. Parça değiştirince sorun düzeliyor bilmem kaç km sonra aynı şey nüksediyorsa bunu direk kronik olarak adlandıramazsınız. Kullanılan her parçanın bir ömrü var. Performans istiyorsak masrafına da katlanacağız.
 
Son düzenleme:
Ne demişler di?

Broke
My
Wallet

Latife bir yana, bir arabanın bu kadar masraf çıkarması, insanı madden ve malen yorması hakkaten üzücü, geçmiş olsun. Umarı bunla kalır garip sorunlar
Teşekkür ederim, baya broken yapıyor cidden özellikle kafayı. Efendi uslu uslu da kullansan başına geliyor birüsürü şey, bundan sonra mesajı aldım ama:)
 
103.000 km'ye yaklaştım, ne bobin değiştirdim ne ısı eşanjörü ne de akü (akü bile 7. senesinde). Ha ısı eşanjörünü ve şanzıman yağını değiştiricem o ayrı konu. Ama araç geçmişte ne kadar düzgün kullanılmışsa masraf açmıyor. Maalesef aracın geçmişi, nasıl kullanıldığı çok önemli. Bildiğiniz birilerinden ya da aracına hassas davranan kişilerden araç almak gerekiyor.

130.000 km'de bir F20 gördüm geçenlerde N13'ü komple dağıtmışlar. Pistonlar sökülmüş, yağı kartere sıyıran sekman bitmiş. Detaylı incelemeye almışlar piston yatakları ovalleşmiş yüksek sıcaklıktan, pistonlarda da keza aynı durum var. Yüksek sıcaklıkmış sebebi. Artık nasıl abana abana kullanıldıysa (yazılım var bu arada atlamayalım o detayı - 215bg alıyormuş arkadaş donanımsal modifiyesiz) sürekli sahibi mızırdanıyordu servis danışmanına. Yeni pistonlar ve silindir - krank gövdesi siparişi için iyiniyet falan diyordu eleman. Ama geçmiş olsun dediler.

Tamam, basa basa kullanılacak yeri geldiğinde. Ama sürekli yanlama peşinde, yarış peşinde kullanılırsa marka model motor farketmez alınır motor kucağa. Sonra bunu da kronik diye lanse etmek işin en komik yanı oluyor.

Bin kere söyledim bir daha söyleyim. Kronik demek, ilgili aracın, modelin, motorun hatasının istisnasız tüm modellerde görülmesi ve parça değişse de ya da tamir yapılsa da sorunun sürekli tekrarlaması demektir. Parça değiştirince sorun düzeliyor bilmem kaç km sonra aynı şey nüksediyorsa bunu direk kronik olarak adlandıramazsınız. Kullanılan her parçanın bir ömrü var. Performans istiyorsak masrafına da katlanacağız.

kronikten kastım tekrar tekrar yapıyor mu onu bilmiyorum tabi ki, ama ne bileyim hep tahrik hatası falan görünce dedim acaba mı.

bu arada piston silindir ovallik piston yatağı segman falan okurken kalp atışlarım hızlandı :(
 
  • Üzgün
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve bt
103.000 km'ye yaklaştım, ne bobin değiştirdim ne ısı eşanjörü ne de akü (akü bile 7. senesinde). Ha ısı eşanjörünü ve şanzıman yağını değiştiricem o ayrı konu. Ama araç geçmişte ne kadar düzgün kullanılmışsa masraf açmıyor. Maalesef aracın geçmişi, nasıl kullanıldığı çok önemli. Bildiğiniz birilerinden ya da aracına hassas davranan kişilerden araç almak gerekiyor.

130.000 km'de bir F20 gördüm geçenlerde N13'ü komple dağıtmışlar. Pistonlar sökülmüş, yağı kartere sıyıran sekman bitmiş. Detaylı incelemeye almışlar piston yatakları ovalleşmiş yüksek sıcaklıktan, pistonlarda da keza aynı durum var. Yüksek sıcaklıkmış sebebi. Artık nasıl abana abana kullanıldıysa (yazılım var bu arada atlamayalım o detayı - 215bg alıyormuş arkadaş donanımsal modifiyesiz) sürekli sahibi mızırdanıyordu servis danışmanına. Yeni pistonlar ve silindir - krank gövdesi siparişi için iyiniyet falan diyordu eleman. Ama geçmiş olsun dediler.

Tamam, basa basa kullanılacak yeri geldiğinde. Ama sürekli yanlama peşinde, yarış peşinde kullanılırsa marka model motor farketmez alınır motor kucağa. Sonra bunu da kronik diye lanse etmek işin en komik yanı oluyor.

Bin kere söyledim bir daha söyleyim. Kronik demek, ilgili aracın, modelin, motorun hatasının istisnasız tüm modellerde görülmesi ve parça değişse de ya da tamir yapılsa da sorunun sürekli tekrarlaması demektir. Parça değiştirince sorun düzeliyor bilmem kaç km sonra aynı şey nüksediyorsa bunu direk kronik olarak adlandıramazsınız. Kullanılan her parçanın bir ömrü var. Performans istiyorsak masrafına da katlanacağız.
Araç sahibi kendi kaşınmış, hem arabayı 136hpden sadece yazılımla 200üstüne çıkar sonra da mızırdan, aman ne güzel😂
 
Mesela ben iyi bakarım aracıma, aracım da bana gol atmıyor haliyle.

Kendi aracımda 20-30 binde bir, ya da aklıma geldikçe şanzıman yağ soğutucusunu değiştiririm periyodik bakımda. Sonradan patlamasın diye. Neme lazım, 70 binde falan elime alırım sonra.

Mesela test araçlarında böyle eşanjörlerimiz çatlardı. Hemen toplantılar yapılıp değişim yapılmadı, periyodik bakım kapsamına falan alalım biz onu. Anahtardan şanzıman soğutucunun et kalınlığını "remaining life" olarak ekrana basarız. Zaten Bmw'nin "her tarafından teknoloji fışkıran" obd sistemi o kadar gelişmiş ki, şu durumda dahi arıza tespiti yapmıyor. Gene periyodik bakım kapsamında diye.

Taş devrinden kalma 4 ileri şanzımanda dahi "Incorrect gear ratio" hatası verir şanzıman yağı bozulup vites geçişleri etkilendiğinde.


Çünkü taş devrinden kalma bir ivme sensörü ve tekeri asfalta basan moden her araçta olduğu gibi motor devrini izleyen ecu'su vardır. Fakat bunlar çok gereksiz şeyler. Bakım yapılan araçta görmezsin zaten, bakım yapmadıysa şoförün suçu, niye arıza lambası yansın ?
:)
 
kronikten kastım tekrar tekrar yapıyor mu onu bilmiyorum tabi ki, ama ne bileyim hep tahrik hatası falan görünce dedim acaba mı.

bu arada piston silindir ovallik piston yatağı segman falan okurken kalp atışlarım hızlandı :(
Ha yok o şöyle. Motor ve tahrik uyarıları ya da sadece tahrik uyarısı birçok farklı sorunda aracın kendini korumaya aldığını gösteren bir uyarı sistemi.

Bobin, buji giderse de yapar, vanos sensörü bozulursa da yapar, atıyorum soğutma sistemindeki ilave su pompası bozulursa sadece motor arızası verir ama korumaya almaz, turboyu kapatmaz gibi...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
103.000 km'ye yaklaştım, ne bobin değiştirdim ne ısı eşanjörü ne de akü (akü bile 7. senesinde). Ha ısı eşanjörünü ve şanzıman yağını değiştiricem o ayrı konu. Ama araç geçmişte ne kadar düzgün kullanılmışsa masraf açmıyor. Maalesef aracın geçmişi, nasıl kullanıldığı çok önemli. Bildiğiniz birilerinden ya da aracına hassas davranan kişilerden araç almak gerekiyor.

130.000 km'de bir F20 gördüm geçenlerde N13'ü komple dağıtmışlar. Pistonlar sökülmüş, yağı kartere sıyıran sekman bitmiş. Detaylı incelemeye almışlar piston yatakları ovalleşmiş yüksek sıcaklıktan, pistonlarda da keza aynı durum var. Yüksek sıcaklıkmış sebebi. Artık nasıl abana abana kullanıldıysa (yazılım var bu arada atlamayalım o detayı - 215bg alıyormuş arkadaş donanımsal modifiyesiz) sürekli sahibi mızırdanıyordu servis danışmanına. Yeni pistonlar ve silindir - krank gövdesi siparişi için iyiniyet falan diyordu eleman. Ama geçmiş olsun dediler.

Tamam, basa basa kullanılacak yeri geldiğinde. Ama sürekli yanlama peşinde, yarış peşinde kullanılırsa marka model motor farketmez alınır motor kucağa. Sonra bunu da kronik diye lanse etmek işin en komik yanı oluyor.

Bin kere söyledim bir daha söyleyim. Kronik demek, ilgili aracın, modelin, motorun hatasının istisnasız tüm modellerde görülmesi ve parça değişse de ya da tamir yapılsa da sorunun sürekli tekrarlaması demektir. Parça değiştirince sorun düzeliyor bilmem kaç km sonra aynı şey nüksediyorsa bunu direk kronik olarak adlandıramazsınız. Kullanılan her parçanın bir ömrü var. Performans istiyorsak masrafına da katlanacağız.
Zaten olay basit. Çıtkırıldım kullanılan, bakımları zamanında yapılan araç zaten masraf çıkarmaz. Dayanıklılık dediğin, aracı zorladığın zaman belli olur.

Benim opel de dikkat edersen , önleyici bakım yaparsan gram sıkıntı çıkartmaz. Sağlam olduğu anlamına mı geliyor ? Asla. Bilinçsiz bir kullanıcının elinde heder olmaya çok yatkın.

Kalite dediğin, dayanıklılık dediğin, her şartta çalışmalı. Mercedes'in otomatik şanzımanları 1970'li yıllardan beri kullanılıyor. 90'lı yıllardan bu yana kullanılan araçların temiz 400-500 bin km yol yapmışlığı var. (100 bin km falan bunlar komik sayılır) Şanzımanları gık demiyor, ki bu ülkede şanzıman yağı değişimi bilgisinin geçmişi 10 seneden öncesine bile dayanmıyor bana göre. 5g-tronic, 7g-tronic aynen devam. Adam E55 Amg'ye koyduğu şanzımanı (illa farklı parçaları vardır ama özü aynı) gidip C200 kompresöre koyuyor. Şanzıman kafa yapıyordur o torkla. Kır kırabilirsen.

İşin özü şu: Yapan yapıyor.

190 hp'lik K24 motorun triger zinciri ömürlük iken, N47'nin zincirinin cayır cuyur gitmesi ve bunun servis tarafından motorun gücüne dayandırılması kadar alakasız bir olay. Yapamamışsan, yapamamışsındır.

Aslında şanzımanın yağ soğutucusunun arızalanmasından çok daha acı bir olay var burada. Bmw'nin obd sistemi bunu nasıl fark etmez ?? Kabul edilebilecek gibi bir olay değil.
 
Son düzenleme:
Ha yok o şöyle. Motor ve tahrik uyarıları ya da sadece tahrik uyarısı birçok farklı sorunda aracın kendini korumaya aldığını gösteren bir uyarı sistemi.

Bobin, buji giderse de yapar, vanos sensörü bozulursa da yapar, atıyorum soğutma sistemindeki ilave su pompası bozulursa sadece motor arızası verir ama korumaya almaz, turboyu kapatmaz gibi...
He anladım simdi daha iyi oldu
 
Zaten olay basit. Çıtkırıldım kullanılan, bakımları zamanında yapılan araç zaten masraf çıkarmaz. Dayanıklılık dediğin, aracı zorladığın zaman belli olur.

Benim opel de dikkat edersen , önleyici bakım yaparsan gram sıkıntı çıkartmaz. Sağlam olduğu anlamına mı geliyor ? Asla. Bilinçsiz bir kullanıcının elinde heder olmaya çok yatkın.

Kalite dediğin, dayanıklılık dediğin, her şartta çalışmalı. Mercedes'in otomatik şanzımanları 1970'li yıllardan beri kullanılıyor. 90'lı yıllardan bu yana kullanılan araçların temiz 400-500 bin km yol yapmışlığı var. (100 bin km falan bunlar komik sayılır) Şanzımanları gık demiyor, ki bu ülkede şanzıman yağı değişimi bilgisinin geçmişi 10 seneden öncesine bile dayanmıyor bana göre. 5g-tronic, 7g-tronic aynen devam. Adam E55 Amg'ye koyduğu şanzımanı (illa farklı parçaları vardır ama özü aynı) gidip C200 kompresöre koyuyor. Şanzıman kafa yapıyordur o torkla. Kır kırabilirsen.

İşin özü şu: Yapan yapıyor.

190 hp'lik K24 motorun triger zinciri ömürlük iken, N47'nin zincirinin cayır cuyur gitmesi ve bunun servis tarafından motorun gücüne dayandırılması kadar alakasız bir olay. Yapamamışsan, yapamamışsındır.

Aslında şanzımanın yağ soğutucusunun arızalanmasından çok daha acı bir olay var burada. Bmw'nin obd sistemi bunu nasıl fark etmez ?? Kabul edilebilecek gibi bir olay değil.
Hocam dediklerinle çelişiyorsun. Evet, Mercedesler sağlam motor ve şanzıman yaptı, o konuda bir sıkıntımız yok ama allasen kim c200ü sağdan sola attı, viraj kastı, olabilecek her yerde yanladı? Kullanım tarzı da önemli bu konuda senin de dediğin gibi. Ha BMW motorları da düzgün kullanılsa bir Mercedes kadar gitmeyebilir ama ömrünün uzun olduğu aşikar.

Hata verme konusundaysa ne gibi sorunla karşılaşılıp şanzıman yağ eşanjörü değiştiriliyor bilmiyorum, ama bu kodların hepsi anahtara kaydediliyor. Yetkili serviste de tüm sıkıntılar kabak gibi ortaya çıkıyor. Arabada bir sorun olduğunda yetkili servise götürüldüğünde mekanik bir sorunun bulunamama olayı düşük. Sanayideki hata kodları çoğu zaman gözükmüyor, yukarıda da dendiği gibi son sürüm ISTA-P lazım. Ha ama dersen ki bu uyarıyı bu adama bi işaretle falan niye yapmamış, onu ben de anlamadım. O yüzden sorunun vehametini bilmek lazım işte. Kısacası hata kodu kaydetmede bir sıkıntısı yok, varsa bunu sürücüye göstermede var. O da muhtemelen servise muhtaç bırakmak için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn
Hocam dediklerinle çelişiyorsun. Evet, Mercedesler sağlam motor ve şanzıman yaptı, o konuda bir sıkıntımız yok ama allasen kim c200ü sağdan sola attı, viraj kastı, olabilecek her yerde yanladı? Kullanım tarzı da önemli bu konuda senin de dediğin gibi. Ha BMW motorları da düzgün kullanılsa bir Mercedes kadar gitmeyebilir ama ömrünün uzun olduğu aşikar.

Hata verme konusundaysa ne gibi sorunla karşılaşılıp şanzıman yağ eşanjörü değiştiriliyor bilmiyorum, ama bu kodların hepsi anahtara kaydediliyor. Yetkili serviste de tüm sıkıntılar kabak gibi ortaya çıkıyor. Arabada bir sorun olduğunda yetkili servise götürüldüğünde mekanik bir sorunun bulunamama olayı düşük. Sanayideki hata kodları çoğu zaman gözükmüyor, yukarıda da dendiği gibi son sürüm ISTA-P lazım. Ha ama dersen ki bu uyarıyı bu adama bi işaretle falan niye yapmamış, onu ben de anlamadım. O yüzden sorunun vehametini bilmek lazım işte. Kısacası hata kodu kaydetmede bir sıkıntısı yok, varsa bunu sürücüye göstermede var. O da muhtemelen servise muhtaç bırakmak için.
Isı eşanjörü arızalandığı zaman şanzıman yağını soğutma sıvısına karıştırıyor. Bunu da genleşme tankına bakınca anlıyorsun antifizin üstünde altında yağ dolanıyor. Bunu takip eden bir sensör sistemi sanırım olmadığı için anlaşılmıyor. En kötü nasıl anlaşılır? Genleşme tankına hiç bakmazsın, bir noktadan sonra şanzıman rahat çalışamayacağı için uyarı verir vs vs..
 
2012 1.16i 24.000km'de ilk sahibinden aldım 5 yaşında. Ben aldıktan 2-3 ay sonra tahrik uyarıları başladı. Vanos valfi değişti 600TL, tahrik uyarısı geçti. Oringlerde kirlilik görüp su flansını ve oringleri de ben değiştirttim o da 600TL tuttu. Zaten kronik olarak sorun çıkartan parçalar da bunlar demişlerdi. 45.000km ye geldim 2. yıl bitecek sorunum yok. Sanırım bunlar 2014 sonrası halledilmiş çünkü 2015 model 1.18i kullanan arkadaş 65.000km'ye geldi bu tarz sorunlar yok. Bence araçların tek düşmanı yazılım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...