KAPALI F20 acayip sorunlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Losturcos

Asfalt Kurutucu
61
32
Marka
BMW
İyi akşamlar, f20 116i 2012 68binde 1 ay oldu alalı masraf yapmaktan içim dışıma çıktı 5 bini geçti yaptığım masraf neyse şimdi gelelim şöyle bir sorunum var.

1.aracım yolda giderken hep olmasada sık sık sanki arabayı arkadan biri tutuyor bırakıyor gibi oluyor silkelememi deniyor buna bilemiyorum.
2.ise yolda giderken ışıklarda duracağım zaman oluyor hızım 0 - 20 arasına düştüğünde bi vuruntu oluyor bu vuruntu şuna benziyor : acemi sürücü Manuel aracı kullanırken debriyajı erken çekerde araç bi titrer bişeylee vurur ya ona benziyor ama o kadar sert değil.

Bu sorunlar şanzıman yağ soğutucusu patlaması sonrası çıktığını düşünüyorum. Bobin buji değişimi yapıldı sonuç aynı. Ustam en büyük ihtimal olarak o şanzıman yağ soğutucusu patladığında şanzıman yağına yağmı su mu neyse onun karıştığından bu sorunun olabileceğini söylüyor en yüksek ihtimalle.

Biraz uzun oldu farkındayım ama gerçekten bıktım 1 ay oldu ne tadını alabildim aracın ne başka bişey. Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için

Ekleme: araçta devirde dalgalanma en ufak acayiplik yok, hiçbir arıza kodu arıza ışığı yok
 
Son düzenleme:
Ben şahsen sıkıştırma oranından ziyade alınan riskle orantılı olduğunu düşünüyorum. Mazda bu oranı arttırdı ama güç artışı eski nesile göre cüzi oranda. Japonlar risk almayı sevmiyor.

BMW için konuşursak dayanıklılığı cümle alemin dilinde (!) olan Peugeot un motorunu kullanması bence başlı başına skandal

Araç sahibine geçmiş olsun. İnşallah en kısa sürede düzelir ve keyifle aracınıza binersiniz. 1 serisi kullanımı çok zevkli bir araç
Amac zaten daha cok verimlilikti hocam atmosferik motordan turbo olmadan inanilmaz guc alamazsiniz zaten ama az yaktirmayi basardilar. Bujilerin omru vs 0 100 gazcilarina hitap etmez yinede o motor hemfikirim.

Aslinda o pejo motoru zamaninda odul almisti. 1 serisi haric hangi arabalarda kullanildi baska biliyormusunuz bmw ile cok bagim yok benim cunku. Onlarada bakmak lazim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: facelift
BMW için konuşursak dayanıklılığı cümle alemin dilinde (!) olan Peugeot un motorunu kullanması bence başlı başına skandal
Aslinda o pejo motoru zamaninda odul almisti. 1 serisi haric hangi arabalarda kullanildi baska biliyormusunuz bmw ile cok bagim yok benim cunku. Onlarada bakmak lazim.
Değil. N13 Peugeot motoru değil.

114i, 116i , 118i , 316i , 320i ED , 120i .
 
Ben bu problemin yag degisimi ve yetkili servisin sanziman yazilimini guncellemesi ile duzelecegine inaniyorum. Manuelde sorun yok demissiniz cunku.
2012 45bin kmdeyim, arkadasin 2015 100bin km. Disaridan hic mudahale edilmedi, yazilim vs uygulanmadi ikimizin aracina da. Arada 2 kat km farki olmasina ragmen arkadasin aracina bindigimde vites kararliligi ayni. Bence aracin markasi ne olursa olsun, gecmisinde yapilan yanlis uygulamalar ve kullanim sekli bu tarz sikintilari da getirebilir.
İnşallah dediğiniz gibidir evet manuelde sorun yok hiç hem de vites geçişi fln yağ gibi, ama autoda vites geçişleri hissediliyor ve bahsettiğim sorunlar var. Yarın durumu yazacağım inşallah
 
İnşallah dediğiniz gibidir evet manuelde sorun yok hiç hem de vites geçişi fln yağ gibi, ama autoda vites geçişleri hissediliyor ve bahsettiğim sorunlar var. Yarın durumu yazacağım inşallah
Bunu zamanında duymuştum. Çevremdekilerden birinin tanıdığına, bir MINI kullanıcısının başına gelmişti.

Hem motor hem şanzıman adaptasyonu aynı anda sıfırlanınca geçmişti. Tabii bunun için yetkili servis ve ISTA - P uygulaması gerekiyor.

Hatta ECU Update yaptırırsanız çok daha iyi olur.
 
Bunu zamanında duymuştum. Çevremdekilerden birinin tanıdığına, bir MINI kullanıcısının başına gelmişti.

Hem motor hem şanzıman adaptasyonu aynı anda sıfırlanınca geçmişti. Tabii bunun için yetkili servis ve ISTA - P uygulaması gerekiyor.

Hatta ECU Update yaptırırsanız çok daha iyi olur.
Yarın bulunduğum yerde ki ustama gideceğim. Düzelmezse, en yakın yetkili servise giderim artık
 
Zorlayinca ele geliyorsa makina benim.gozumde net coptur ister bmw ister audi ister alfa farketmiyor . Premium marka alinacaksa baz modeli alinmamali galiba.
Şöyle bir durum da var; bu modeller bi nebze ucuz olduğu için ele ayağa çabuk düştü. Son parasına kadar arabaya yatıran adam da hayvan gibi kullanıp bakımlarını aksatınca, gelişi güzel sanayiye götürünce sorunlar peydahlanıyor. BMW önleyici bakıma çok yakın bir bakım sistemi kullanıyor. Anahtardan sensörlerden alınan verileri okuyarak neyin ne zaman değişilmesi gerektiğini söyleyip sorunların önüne geçiyor. Ama sanayide öyle bir durum mümkün değil, kafaya göre dandik malzemelerle bakım yapıyorlar, sonunda arabanın her tarafı teker teker bozulmaya başlıyor. E narin de kullanamıyorlar motorları. Dikkat et zaten, tamamen Borusan bakımlı olup da sorun yaşayan adam sayısı çok az abi.
 
F20lerde genel olarak mı dedikleriniz geçerli? Yakın zamanda 118 bakma durumumuz olabilir, sorunları çoksa başka alternatifler düşünelim şimdiden.
 
Servis geçmişi düzenli olanlara bakarsanız sorun olma ihtimali çok az. Bunu da aracı satan kişinin (ruhsat sahibi) servis kayıtlarını bizzat yetkili servise giderek alması ve size sunması lazım. Bunun dışında hikaye anlatanlara inanmayın.
 
Yağın hali ortada :(

19147
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve Kim?
Geçmiş olsun hocam. Kritik soruya gelelim; şanzıman zarar görmüş mü ? Yeni yağ değişimi ile sorun çözülecek gibi mi ?
Çok teşekkür ederim, şuan ustanın yanına gidiyorum. Durumu öğreneceğim. Bulunduğum yerden 60km uzaklıkta ustam.
buna yağ demişler ama bu daha çok hazır çorba kıvamında olmuş. üzüldüm açıkçası. umarım minimum masraf ile çözüme kavuşur.
Bu 2.hali ilk halini görseydiniz bundan kat kat beterdi. Attığım resim biraz ekleme yapılıp sonra tekrar boşaltıldıktan sonraki hali
 
Aracımı aldım, durum şu şekilde : %90 oranında düzelmiş araba kendine geldi. Yağ değişim makineleri sipariş aşamasında olduğu için klasik yöntemle değiştiler ve tamamen değişememişler dolayısıyla o yüzden %100 sonuç alamadıklarını söyledi. 10.000 sonra tekrar gitcem bi değişim daha yapılacak sanırım ondan sonra tamamen kurtulacam gibi. Ucuz atlattım gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: ShadoWalkn ve Cenk
Aracımı aldım, durum şu şekilde : %90 oranında düzelmiş araba kendine geldi. Yağ değişim makineleri sipariş aşamasında olduğu için klasik yöntemle değiştiler ve tamamen değişememişler dolayısıyla o yüzden %100 sonuç alamadıklarını söyledi. 10.000 sonra tekrar gitcem bi değişim daha yapılacak sanırım ondan sonra tamamen kurtulacam gibi. Ucuz atlattım gibi
İyi. Sevindim.

Isı eşanjörünü değiştirdim demiştiniz, atlamışım, kusuruma bakmayın lütfen.

Bu dönemde ECO PRO ile şanzımanı yormadan kullanın. Ne olur ne olmaz.
 
Öncelikle geömiş olsun.Selamlar bugün sanayiye gittim aynı sorunşardan. benimde yağ su gibi olmuş. ya çok derin bi suya girdin yada ısı ejanjörü patlamış dedi ki büyük ihtimal ejanjör patladı. suya falan hiç girmedim çünkü. Şanzuman pazartesi açılacak tamamen bakım yapılacak falan. Siz ısı ejanjörünü kaöa yaptırdınız? 5 bin lira harcamışsınız okudğuma göre ancak bunu hepsi şanzumana mı gitti. Yağ soğutucu fiyatlarına baktımda sadece o 1800 lira gözküyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...