F20 Project

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,718
1
6,462
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Mgt1549 turbo var, stage 1 de peak 1.7 bastigini bilirim :) coolerin konumlandirmasida cok iyi, bmw pek ucuza kacmamis zaten motoru yaparken, sadece bazi sarf malzemelerde yanlis secim yapmis. Onlari da zamanla guncellediler. Keske hala satista olan bir motor olsaydi. Mevcut 1.5 ler harbiden surulecek gibi degil.
Ben de stock kaç bar basıyor diye soracaktım valla. Stock 1.7 bar çok iyi bir değer.
 

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
Valla yazin 40 derece sicaklikta arabayi deli gibi sikmama ragmen 60 in ustune hic cikamadim stage 1 iken, bence stock cooler yeterli, paran varsa elbette gidip yatirim yapilir. Millet 10 defa 50-250 yapiyor ust uste, o yuzden borg wagner a ihtiyac duyuyor. Ben onu yapsam, iat yukselmeden benzinim biter zaten :D
en çok ihtiyacı sıcak havada her sıkmanızda 10'ar 10'ar kaybolan beygirlerden anlıyorsunuz.
 

ardaserin

Profesör
19 Eyl 2016
246
669
1,835
29
İstanbul
Valla yazin 40 derece sicaklikta arabayi deli gibi sikmama ragmen 60 in ustune hic cikamadim stage 1 iken, bence stock cooler yeterli, paran varsa elbette gidip yatirim yapilir. Millet 10 defa 50-250 yapiyor ust uste, o yuzden borg wagner a ihtiyac duyuyor. Ben onu yapsam, iat yukselmeden benzinim biter zaten :D
İstanbul Park'ta stg 1 f20 ile bir tur sonunda sorun yaşayan siz miydiniz? Ne olmuştu tam olarak?
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
İstanbul Park'ta stg 1 f20 ile bir tur sonunda sorun yaşayan siz miydiniz? Ne olmuştu tam olarak?

Buji ile bobin yuksek isidan dolayi bozulmustu. Sebebini aslinda tam olarak belirleyemedim. Ben de orijinal platin beru buji ile orijinal delphi bobin vardi. Bujiyi degistireli 13-14 bin km olmustu. Arastirdigim kadariyla ve bujinin durumuna baktigim zaman buji yuksek isidan dolayi ozelligini kaybetmisti, seramik kisim bozulmustu daha dogrusu. Su an bosch un iridyum bujisi ile ngk bobin takili, yine 13-14 bin km oldu, sikinti yok. Gerci eskisi kadar da zorlamiyorum arabayi, bir de 210 hp olan gucunu 180 civarina cektirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ardaserin

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
en çok ihtiyacı sıcak havada her sıkmanızda 10'ar 10'ar kaybolan beygirlerden anlıyorsunuz.

Ya mesela onu arkadasin 208 gti inda cok yasadik, cunku iat 80 dereceleri geciyordu, ama benim arabamda stage 1 varken pek hissetmedim, bak videosunu da atiyorum buraya, ilk rollerde o beni gecerken sonradan rahat rahat gecmeye basliyorum:

 
  • Beğeni
Tepkiler: ardaserin

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Eğer yazılım düşünüyorsanız heat exchanger şart. Çok da zor takılmıyor bildiğim kadarıyla, etk.cc den de bakabilirsiniz...
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Merakla takip ediyorum. RSA yazilim ve zf sport sanziman yazılımı ile 0-100 6 sn civarına iniyor fakat 12 litre intercooler, dumpvalve ve yağ soğutucu şart. O şaseye de 240 bg çok keyifli oluyor. Kolay gelsin şimdiden
yağ soğutucu konusu çok acik. herkes söylüyor ancak biz zaten bunu 1.5 senedir düşünüyoruz. 3 tane n13'ümüz var lakin daha taktıran bir delikanlıya rastlamadık. biraz daha derinlemesine araştırmak lazım.servisler bile konuya çekimser yaklaşıyor. yağ soğutucu takalım derken arabanın anasını da belleme niyetim yok.kobay olsun diye almadım dolayısıyla ben de biraz çekiniyorum. bilmediğimiz birşey sonuçta ve emsaline de şahsen rastlayamadım. bakacağız..
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
arabaya intercooler takılacak ve 12lt olacak. hatta 12.5 lt sanırım. HG ya da RSA intercooler olacak. yapıları çok benzer .arabaya yapılacak birçok şey olduğu için wagner cooler için fazladan 1200tl vermek niyetim yok. 12lt den sonrası gereksiz fazla. yararı olmaz. bunların hepsini kağıt üstünde yazarak ilerliyorum. step by step gidiyoruz. önce altyapıyı oluşturduk. sırada motor ve şanzıman yazılımı var. cooler haziran'dan önce takılamayacak. ben rollcü olmadığım için ilk etapta şart değil. bir iki kere basıp çekmeyle araba bir anda ölmüyor. cooler takmadan piste de çıkmayacağım. zaten f20'nin stok frenleri pist için yeterli değil. 284mm abanırsanız şişiyor. araba 1200kg olsaydı güzel fren ancak belli yerden sonra 1400kg'ye yakın ağırlık ile baş edemiyor. süre kasmak niyetindeki insan kesinlikle frenlere de el atmalı. ancak ben bu aracı ne roll için ne de pist için hazırlıyorum. sadece keyfe keder. catless downpipe yapmadım çünkü benzin kokusu istemiyorum. fren taktırmak planım şimdilik yok çünkü öten fren istemiyorum. araba konfor/performans anlamında optimum seviyede olmalı. hem uzun yola gidilebilmeli hem piste çıkılabilmeli hem de virajlı/düz yolda istenince gazlanabilmeli. ancak bunların hiçbirinde üst düzey hedefim yok. Raşit Abi ile de konuştuk ona da söyledim. Bu araba türkiye'nin en hızlı f20'lerinden birisi olacak diye birşey yok. öyle bir amacım yok. roll de koşmayacağız. pist de rekor da denemeyeceğiz. beni mutlu etsin yeter dedim. anlayacağınız daily drive car olmalı. zaten cupra da öyleydi. 15.xx 100 200 koşuyordu ancak bunu bir kere bile bir rakip ile denemedim. süremi yaptım keyfime baktım. kimseyle kapışmadım.
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Mgt1549 turbo var, stage 1 de peak 1.7 bastigini bilirim :) coolerin konumlandirmasida cok iyi, bmw pek ucuza kacmamis zaten motoru yaparken, sadece bazi sarf malzemelerde yanlis secim yapmis. Onlari da zamanla guncellediler. Keske hala satista olan bir motor olsaydi. Mevcut 1.5 ler harbiden surulecek gibi degil.
rakamlar karışmış olmasın. stok 0.7 basıyor diye biliyorum. superchips 1.5'a çıkarıyor. RSA 1.1, 1.2'den çok basmadığını iletti. bir yanlışlık olmasın? ben mi karıştırıyorum?
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Merakla takip ediyorum. RSA yazilim ve zf sport sanziman yazılımı ile 0-100 6 sn civarına iniyor fakat 12 litre intercooler, dumpvalve ve yağ soğutucu şart. O şaseye de 240 bg çok keyifli oluyor. Kolay gelsin şimdiden
dumpvalve zannediyorum şart değil. bunu ben değil yazılımcılar söylüyor. evet elbette takılabilir ama şart değil. IAT'ı çabuk yükselen bir araba için asıl şart olan şeyler büyük intercooler, yazılıma uygun komple egzoz. tabi n13 yağ sıcaklık problemi nedeniyle elbette yağ sıcaklığını düşürmek için insan yağ soğutucu mecburen düşünüyor. :mad::(
 

Buluts

Profesör
20 Eyl 2016
198
330
1,385
Manisa
Postu yeni gördüm ve çok kaliteli bir proje devam ediyor. Okurken kendi aracımı zır stock almış ve ufaktan dolduruyormuş gibi hissettim. Kazasız, belasız, cezasız sürüşler olsun inşallah takipteyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

CaliKaan

Panpa
Stage 2
31 Ara 2017
606
1,465
2,520
30
Riverside, California
Marka
BMW
ooooh bir F20 116i sahibi olarak nasıl keyifle takip ediyorum konuyu, yapılan tüm işlemler harika. Tek beğenmediğim siyah araca siyah jant olması ben şahsen hiç beğenmiyorum o işi. Onun dışında yay yerine coilover tercih edilebilirdi yol tutuşu açısından çok daha iyi olurdu ama olsun keyifle takipteyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
güncelleme paylaşalım. ortada originali ile neredeyse aynı boyutta bir freeflow sport susturucu kullanmıştık. bazı şeyleri denemeden bilemiyorsunuz.. 1 hafta kullandım ancak bir sorun vardı. araç 2000 ile 6500 arası gayet sessizdi ancak 1000 2000 arası içerdi kulaklara basınç yapan yüksek bir uğultu vardı. şehiriçi konforu aldı götürdü. ustaya derdimizi anlattık. gel hallederiz dedi. orta susturucuyu büyüttük. sorun halloldu. şuan araba rolantiden 6500 devire kadar şaşırtıcı derecede sessiz. ancak tabi ki egzoz olduğu belli oluyor :) stok ile aynı değil. sadece derinden tok bir ses geliyor. iç ve dış ses videolarını zaman olunca hazırlayacağım.

20180303_124724_resized_1.jpg 20180303_111700_resized_1.jpg 20180303_104926_resized_1.jpg
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
rakamlar karışmış olmasın. stok 0.7 basıyor diye biliyorum. superchips 1.5'a çıkarıyor. RSA 1.1, 1.2'den çok basmadığını iletti. bir yanlışlık olmasın? ben mi karıştırıyorum?

Vallahi stage 1 iken boyle 1 saliseligine 1.7 kaydetti elm327, genelde 1.5 peak yapip 1.3 ile yuruyodu benim araba, su an 1 bar basiyor, memnunum, dedigin gibi ben de daily drive kafasindayim, ne dusundugunu bilmedigim icin birkac kisi onermek iyi olur diye dusundum. Dv icin de fikrim patlayinca degistirmen, bende de orj dv var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ben epeydir bu soguk-sicak buji isini arastiriyodum, arkadaslarla konusurken ozet olarak aydinlandim, sizce de dogru mu bir danisayim cunku sonraki bakimda soguk buji takmayi dusunuyorum, daha soguk bujiler uzerindeki isiyi cok daha hizli tahliye edebiliyor fakat omru kisa oluyor, gorsel ile de boyle anlatilmis:

89529B9B-376F-4CA5-9753-B98C6060F632.jpeg

Su an bosch zr7si332 kullaniyorum, zr5si332 modeline gececegim, uyumluluk konusunda ve iki bakimda bir degistirdigim surece sorun yasar miyim?
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım