Fiat egea hb çarpışma testi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MertEren

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,216
Beğeni puanı
2,194
Puanları
3,770
Yaş
23
Konum
İstanbul
Bakın Egea, Amerikada Dodge Neon adıyla satılacak. O zaman IIHS testi de gelmiş olacak. Onu merak ediyorum ben asıl. TPS+ alırsa hiç şaşırmam beklemedeyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

EmreBHZ

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
672
Beğeni puanı
1,274
Puanları
2,270
Bu araba otopark.com dan neden 9 puan aldı
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,428
Beğeni puanı
2,442
Puanları
2,570
Konum
Ankara
Marka
BMW
Eğer öyle bir şey olsa direk olarak testten kalırdı. Düzeltin bunu, şu haliyle testten not dahi vermeyiz deyip yollarlardı. Zamanında goose test'te devrilen Mercedes A serisi gibi bir süreç işlerdi.
Kopmaması, deforme olmaması anlamına gelmiyor ama. Özetle mide bulandıran bir görüntü. Üstelik testin yapıldığı hız 60km civarıdır. Allah korusun daha yüksek hızlarda neler olur düşünmek bile istemiyorum.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
15,297
Beğeni puanı
45,831
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Egea'yı gömen arkadaşlar için genel olarak direk rakibi diyebileceğimiz Toledo'nun EuroNCAP testinin linkini atıyorum.
http://www.euroncap.com/tr/results/seat/toledo/10947

Çok değil, 4 yıl önce bile değerlendirmelerin çok daha yüzeysel yapıldığı belli oluyor. O zaman esp'ye bile sürüş yardımcısı diye ek puanlar veriliyordu.
Örneğin, arkadan çarpma travmasında 2012'de sadece ön koltuk değerlendirilmesi yapılırken, Egea'da arka koltuk değerlendirmesi de eklenmiş. Bunun gibi bir çok detayı düşündüğümüzde aslında 5 yıldız almış araba diye satın alıp bindiğimiz pek çok arabanın bugün Egea ile aynı teste girse çok yakın sonuçları alabileceğini düşünün. Verdiğim Toledo örneği, kesinlikle modeli gömüp yerden yere vurmak amaçlı değil.

Buna benzer bir çok örnek örnek var.
Yakınen bildiğim bir örnek olarak günümüzde güvenliğinden şüphe duyulmaz bir model olan Ford Fiesta'yı ele alalım. 2008'de 5 yıldız almış bu model, yanal çarpmalarda Egea'dan açık ara daha düşük puanlar almış. Hız sabitleyiciden ek puan alan bu araba ülkemizde Red&Black versiyonlarında bile bu donanımdan yoksun satıldı. ESP zorunluluk olana kadar güvenlik paketine dahildi. Egea'yı 3'ten 4 yıldıza çıkaran donanımlar şehir içi çarpışma önleme sistemi vb donanımlar. Fiesta'da en üst donanımda bile ek paket opsiyonlarda alabildiğimiz bir donanım.

Bunlar gibi pek çok örneği farklı modellerden verebiliriz. Fiat, piyasadaki mevcut rakipleriyle yarışan araç yapacağına keşke piyasaya henüz çıkmamış modellerle rekabet edebilecek bir araç yapsaydı. Benim eleştirim ancak bu yönde olur.
 
Son düzenleme:

Regionella

Asfalt Kurutucu
Katılım
19 Eki 2016
Mesajlar
17
Beğeni puanı
14
Puanları
595
Egea'yı gömen arkadaşlar için genel olarak direk rakibi diyebileceğimiz Toledo'nun EuroNCAP testinin linkini atıyorum.
http://www.euroncap.com/tr/results/seat/toledo/10947

Çok değil, 4 yıl önce bile değerlendirmelerin çok daha yüzeysel yapıldığı belli oluyor. O zaman esp'ye bile sürüş yardımcısı diye ek puanlar veriliyordu.
Örneğin, arkadan çarpma travmasında 2012'de sadece ön koltuk değerlendirilmesi yapılırken, Egea'da arka koltuk değerlendirmesi de eklenmiş. Bunun gibi bir çok detayı düşündüğümüzde aslında 5 yıldız almış araba diye satın alıp bindiğimiz pek çok arabanın bugün Egea ile aynı teste girse çok yakın sonuçları alabileceğini düşünün. Verdiğim Toledo örneği, kesinlikle modeli gömüp yerden yere vurmak amaçlı değil.

Buna benzer bir çok örnek örnek var.
Yakınen bildiğim bir örnek olarak günümüzde güvenliğinden şüphe duyulmaz bir model olan Ford Fiesta'yı ele alalım. 2008'de 5 yıldız almış bu model, yanal çarpmalarda Egea'dan açık ara daha düşük puanlar almış. Hız sabitleyiciden ek puan alan bu araba ülkemizde Red&Black versiyonlarında bile bu donanımdan yoksun satıldı. ESP zorunluluk olana kadar güvenlik paketine dahildi. Egea'yı 3'ten 4 yıldıza çıkaran donanımlar şehir içi çarpışma önleme sistemi vb donanımlar. Fiesta'da en üst donanımda bile ek paket opsiyonlarda alabildiğimiz bir donanım.

Bunlar gibi pek çok örneği farklı modellerden verebiliriz. Fiat, piyasadaki mevcut rakipleriyle yarışan araç yapacağına keşke piyasaya henüz çıkmamış modellerle rekabet edebilecek bir araç yapsaydı. Benim eleştirim ancak bu yönde olur.
Egea 78.000 tl, fiesta 65 000 tl. C ve B sınıfı araçlar. Bunları karşılaştırman abes bence. Zira bu Fiesta'nın iyi olduğu anlamına da gelmez.
 

thestig

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
391
Beğeni puanı
818
Puanları
1,845
Bence teneke denilecek kadar kötü bir sonuç değil. Golf, Astra vs. C sınıfı araçlardan daha düşük sonuç almış ama bugün full donanımlı bir Egea HB'i 64.000 liraya alabileceğinizi unutmamak lazım. Tofaş önemli bir adım attı. Makyaj operasyonlarıyla daha da iyi yerlere gelebileceğini düşünüyorum. Tabi EuroNcap'ten 5 yıldız da alsa bizim fanboylara yaranamaz.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni puanı
4,746
Puanları
4,070
Yaş
34
Konum
İstanbul
Marka
BMW
allah aşkına neyi savunuyorsunuz.. bir karalama var mı? yok.. bir done var mı? var.. alana hayırlı olsun
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
15,297
Beğeni puanı
45,831
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Egea 78.000 tl, fiesta 65 000 tl. C ve B sınıfı araçlar. Bunları karşılaştırman abes bence. Zira bu Fiesta'nın iyi olduğu anlamına da gelmez.
Sen konuyu çok yanlış anlamışsın. Ama illaki C sınıfı örnek istiyorsan yanal çarpma puanları 4 yıl önce değerlendirmeye alınan Focus ve Golf'ten iyi.
"Bu yürüyen tabuta bu kadar para verilir mi" anlayışından körü körüne benimsemiş arkadaşlar mantıklı bir değerlendirme yapamayacaktır. Güvenlik zaafiyetleri yok demiyorum ama teneke de değil.

Not: Bir Opel sahibi olarak şu forumda Fiat savunucusu haline geldim. Fanboyu filan değilim, firmadan para da almıyorum. Sadece körü körüne bağlanılan önyargılara tepkiliyim.
 

Regionella

Asfalt Kurutucu
Katılım
19 Eki 2016
Mesajlar
17
Beğeni puanı
14
Puanları
595
Sen konuyu çok yanlış anlamışsın. Ama illaki C sınıfı örnek istiyorsan yanal çarpma puanları 4 yıl önce değerlendirmeye alınan Focus ve Golf'ten iyi.
"Bu yürüyen tabuta bu kadar para verilir mi" anlayışından körü körüne benimsemiş arkadaşlar mantıklı bir değerlendirme yapamayacaktır. Güvenlik zaafiyetleri yok demiyorum ama teneke de değil.

Not: Bir Opel sahibi olarak şu forumda Fiat savunucusu haline geldim. Fanboyu filan değilim, firmadan para da almıyorum. Sadece körü körüne bağlanılan önyargılara tepkiliyim.
Yanlış anlamadım, karşılatırma yanlış dedim. C sınıfı araç C ile karşılaştırılır. Ben teneke demedim ki :)
Benim için teneke Clio'dur.
 

EmreBHZ

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
672
Beğeni puanı
1,274
Puanları
2,270
Bu araba otopark.com dan neden 9 puan aldı
Benim yorumumun NCAP Testi ile alakası yok genel olarak bu araba 9 alacak kadar iyi miydi çok mu iyi gidiyor çok mu az yakıyor ve veya multimedya sistemi çok mu iyi anlamında söyledim
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
15,297
Beğeni puanı
45,831
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Benim yorumumun NCAP Testi ile alakası yok genel olarak bu araba 9 alacak kadar iyi miydi çok mu iyi gidiyor çok mu az yakıyor ve veya multimedya sistemi çok mu iyi anlamında söyledim
Tamamen fiyatına göre değerlendirme yapılarak 9 aldı. Teste alınan 1.4 atmosferik benzinli motoru gerçekten piyasaya göre bayağı ucuza satılıyor. Muhtemelen beklentiler Linea'dan halliceydi, o yüzdendir. =)
 

MertEren

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,216
Beğeni puanı
2,194
Puanları
3,770
Yaş
23
Konum
İstanbul
Euroncapte olan clio testi boş versiyon, 4 hava yastığı var arabada ama 5 yıldız almış. 5 yıldız almasını sağlayan şeylerden biri ne peki arkadaki camların manuel olması ama gelin görün ki üst donanım clioyu aldığınızda arka camlar elektrikli oluyor. Bu seferde arabanın 5 yıldızı düşüyor.

Bu testlerde büyük mantık hataları var geçmişe bir düzenlemede yapmıyorlar. Açıkçası doğru kısımlar illaki vardır ama yanlışlarda bol. Bu sonuçlara bakmadan önce sebepleri ölçüp tartın. Ona göre değerlendirin. Geçmişte daha az şartta teste girip 5 yıldız arabalarla kıyaslamayın günümüzü. Testlerin altlarında açıklamaları var onlara bakın. Yıldızına ve videosuna bakıp geçmeyin. Yargısız infaz olur bu.
 

Machine

Profesör
Katılım
22 Eki 2016
Mesajlar
92
Beğeni puanı
119
Puanları
1,060
Konum
İstanbul
Yıl olmuş 2016-2017 hala iki tane hava yastığı açılıyor. C segmenti araçta en azından ön hava yastığına ek olarak kafa tramvalarını en aza indirecek pencere hava yastığı standart olmalı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım