Fiat egea hb çarpışma testi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kekum34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bakın Egea, Amerikada Dodge Neon adıyla satılacak. O zaman IIHS testi de gelmiş olacak. Onu merak ediyorum ben asıl. TPS+ alırsa hiç şaşırmam beklemedeyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Eğer öyle bir şey olsa direk olarak testten kalırdı. Düzeltin bunu, şu haliyle testten not dahi vermeyiz deyip yollarlardı. Zamanında goose test'te devrilen Mercedes A serisi gibi bir süreç işlerdi.
Kopmaması, deforme olmaması anlamına gelmiyor ama. Özetle mide bulandıran bir görüntü. Üstelik testin yapıldığı hız 60km civarıdır. Allah korusun daha yüksek hızlarda neler olur düşünmek bile istemiyorum.
 
Egea'yı gömen arkadaşlar için genel olarak direk rakibi diyebileceğimiz Toledo'nun EuroNCAP testinin linkini atıyorum.
http://www.euroncap.com/tr/results/seat/toledo/10947

Çok değil, 4 yıl önce bile değerlendirmelerin çok daha yüzeysel yapıldığı belli oluyor. O zaman esp'ye bile sürüş yardımcısı diye ek puanlar veriliyordu.
Örneğin, arkadan çarpma travmasında 2012'de sadece ön koltuk değerlendirilmesi yapılırken, Egea'da arka koltuk değerlendirmesi de eklenmiş. Bunun gibi bir çok detayı düşündüğümüzde aslında 5 yıldız almış araba diye satın alıp bindiğimiz pek çok arabanın bugün Egea ile aynı teste girse çok yakın sonuçları alabileceğini düşünün. Verdiğim Toledo örneği, kesinlikle modeli gömüp yerden yere vurmak amaçlı değil.

Buna benzer bir çok örnek örnek var.
Yakınen bildiğim bir örnek olarak günümüzde güvenliğinden şüphe duyulmaz bir model olan Ford Fiesta'yı ele alalım. 2008'de 5 yıldız almış bu model, yanal çarpmalarda Egea'dan açık ara daha düşük puanlar almış. Hız sabitleyiciden ek puan alan bu araba ülkemizde Red&Black versiyonlarında bile bu donanımdan yoksun satıldı. ESP zorunluluk olana kadar güvenlik paketine dahildi. Egea'yı 3'ten 4 yıldıza çıkaran donanımlar şehir içi çarpışma önleme sistemi vb donanımlar. Fiesta'da en üst donanımda bile ek paket opsiyonlarda alabildiğimiz bir donanım.

Bunlar gibi pek çok örneği farklı modellerden verebiliriz. Fiat, piyasadaki mevcut rakipleriyle yarışan araç yapacağına keşke piyasaya henüz çıkmamış modellerle rekabet edebilecek bir araç yapsaydı. Benim eleştirim ancak bu yönde olur.
 
Son düzenleme:
Egea'yı gömen arkadaşlar için genel olarak direk rakibi diyebileceğimiz Toledo'nun EuroNCAP testinin linkini atıyorum.
http://www.euroncap.com/tr/results/seat/toledo/10947

Çok değil, 4 yıl önce bile değerlendirmelerin çok daha yüzeysel yapıldığı belli oluyor. O zaman esp'ye bile sürüş yardımcısı diye ek puanlar veriliyordu.
Örneğin, arkadan çarpma travmasında 2012'de sadece ön koltuk değerlendirilmesi yapılırken, Egea'da arka koltuk değerlendirmesi de eklenmiş. Bunun gibi bir çok detayı düşündüğümüzde aslında 5 yıldız almış araba diye satın alıp bindiğimiz pek çok arabanın bugün Egea ile aynı teste girse çok yakın sonuçları alabileceğini düşünün. Verdiğim Toledo örneği, kesinlikle modeli gömüp yerden yere vurmak amaçlı değil.

Buna benzer bir çok örnek örnek var.
Yakınen bildiğim bir örnek olarak günümüzde güvenliğinden şüphe duyulmaz bir model olan Ford Fiesta'yı ele alalım. 2008'de 5 yıldız almış bu model, yanal çarpmalarda Egea'dan açık ara daha düşük puanlar almış. Hız sabitleyiciden ek puan alan bu araba ülkemizde Red&Black versiyonlarında bile bu donanımdan yoksun satıldı. ESP zorunluluk olana kadar güvenlik paketine dahildi. Egea'yı 3'ten 4 yıldıza çıkaran donanımlar şehir içi çarpışma önleme sistemi vb donanımlar. Fiesta'da en üst donanımda bile ek paket opsiyonlarda alabildiğimiz bir donanım.

Bunlar gibi pek çok örneği farklı modellerden verebiliriz. Fiat, piyasadaki mevcut rakipleriyle yarışan araç yapacağına keşke piyasaya henüz çıkmamış modellerle rekabet edebilecek bir araç yapsaydı. Benim eleştirim ancak bu yönde olur.

Egea 78.000 tl, fiesta 65 000 tl. C ve B sınıfı araçlar. Bunları karşılaştırman abes bence. Zira bu Fiesta'nın iyi olduğu anlamına da gelmez.
 
Bence teneke denilecek kadar kötü bir sonuç değil. Golf, Astra vs. C sınıfı araçlardan daha düşük sonuç almış ama bugün full donanımlı bir Egea HB'i 64.000 liraya alabileceğinizi unutmamak lazım. Tofaş önemli bir adım attı. Makyaj operasyonlarıyla daha da iyi yerlere gelebileceğini düşünüyorum. Tabi EuroNcap'ten 5 yıldız da alsa bizim fanboylara yaranamaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: And ve duhan13
allah aşkına neyi savunuyorsunuz.. bir karalama var mı? yok.. bir done var mı? var.. alana hayırlı olsun
 
Egea 78.000 tl, fiesta 65 000 tl. C ve B sınıfı araçlar. Bunları karşılaştırman abes bence. Zira bu Fiesta'nın iyi olduğu anlamına da gelmez.
Sen konuyu çok yanlış anlamışsın. Ama illaki C sınıfı örnek istiyorsan yanal çarpma puanları 4 yıl önce değerlendirmeye alınan Focus ve Golf'ten iyi.
"Bu yürüyen tabuta bu kadar para verilir mi" anlayışından körü körüne benimsemiş arkadaşlar mantıklı bir değerlendirme yapamayacaktır. Güvenlik zaafiyetleri yok demiyorum ama teneke de değil.

Not: Bir Opel sahibi olarak şu forumda Fiat savunucusu haline geldim. Fanboyu filan değilim, firmadan para da almıyorum. Sadece körü körüne bağlanılan önyargılara tepkiliyim.
 
Sen konuyu çok yanlış anlamışsın. Ama illaki C sınıfı örnek istiyorsan yanal çarpma puanları 4 yıl önce değerlendirmeye alınan Focus ve Golf'ten iyi.
"Bu yürüyen tabuta bu kadar para verilir mi" anlayışından körü körüne benimsemiş arkadaşlar mantıklı bir değerlendirme yapamayacaktır. Güvenlik zaafiyetleri yok demiyorum ama teneke de değil.

Not: Bir Opel sahibi olarak şu forumda Fiat savunucusu haline geldim. Fanboyu filan değilim, firmadan para da almıyorum. Sadece körü körüne bağlanılan önyargılara tepkiliyim.

Yanlış anlamadım, karşılatırma yanlış dedim. C sınıfı araç C ile karşılaştırılır. Ben teneke demedim ki :)
Benim için teneke Clio'dur.
 
Benim yorumumun NCAP Testi ile alakası yok genel olarak bu araba 9 alacak kadar iyi miydi çok mu iyi gidiyor çok mu az yakıyor ve veya multimedya sistemi çok mu iyi anlamında söyledim
Tamamen fiyatına göre değerlendirme yapılarak 9 aldı. Teste alınan 1.4 atmosferik benzinli motoru gerçekten piyasaya göre bayağı ucuza satılıyor. Muhtemelen beklentiler Linea'dan halliceydi, o yüzdendir. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve thestig
Euroncapte olan clio testi boş versiyon, 4 hava yastığı var arabada ama 5 yıldız almış. 5 yıldız almasını sağlayan şeylerden biri ne peki arkadaki camların manuel olması ama gelin görün ki üst donanım clioyu aldığınızda arka camlar elektrikli oluyor. Bu seferde arabanın 5 yıldızı düşüyor.

Bu testlerde büyük mantık hataları var geçmişe bir düzenlemede yapmıyorlar. Açıkçası doğru kısımlar illaki vardır ama yanlışlarda bol. Bu sonuçlara bakmadan önce sebepleri ölçüp tartın. Ona göre değerlendirin. Geçmişte daha az şartta teste girip 5 yıldız arabalarla kıyaslamayın günümüzü. Testlerin altlarında açıklamaları var onlara bakın. Yıldızına ve videosuna bakıp geçmeyin. Yargısız infaz olur bu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve bt
Yıl olmuş 2016-2017 hala iki tane hava yastığı açılıyor. C segmenti araçta en azından ön hava yastığına ek olarak kafa tramvalarını en aza indirecek pencere hava yastığı standart olmalı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...