Kopmaması, deforme olmaması anlamına gelmiyor ama. Özetle mide bulandıran bir görüntü. Üstelik testin yapıldığı hız 60km civarıdır. Allah korusun daha yüksek hızlarda neler olur düşünmek bile istemiyorum.Eğer öyle bir şey olsa direk olarak testten kalırdı. Düzeltin bunu, şu haliyle testten not dahi vermeyiz deyip yollarlardı. Zamanında goose test'te devrilen Mercedes A serisi gibi bir süreç işlerdi.
Egea'yı gömen arkadaşlar için genel olarak direk rakibi diyebileceğimiz Toledo'nun EuroNCAP testinin linkini atıyorum.
http://www.euroncap.com/tr/results/seat/toledo/10947
Çok değil, 4 yıl önce bile değerlendirmelerin çok daha yüzeysel yapıldığı belli oluyor. O zaman esp'ye bile sürüş yardımcısı diye ek puanlar veriliyordu.
Örneğin, arkadan çarpma travmasında 2012'de sadece ön koltuk değerlendirilmesi yapılırken, Egea'da arka koltuk değerlendirmesi de eklenmiş. Bunun gibi bir çok detayı düşündüğümüzde aslında 5 yıldız almış araba diye satın alıp bindiğimiz pek çok arabanın bugün Egea ile aynı teste girse çok yakın sonuçları alabileceğini düşünün. Verdiğim Toledo örneği, kesinlikle modeli gömüp yerden yere vurmak amaçlı değil.
Buna benzer bir çok örnek örnek var.
Yakınen bildiğim bir örnek olarak günümüzde güvenliğinden şüphe duyulmaz bir model olan Ford Fiesta'yı ele alalım. 2008'de 5 yıldız almış bu model, yanal çarpmalarda Egea'dan açık ara daha düşük puanlar almış. Hız sabitleyiciden ek puan alan bu araba ülkemizde Red&Black versiyonlarında bile bu donanımdan yoksun satıldı. ESP zorunluluk olana kadar güvenlik paketine dahildi. Egea'yı 3'ten 4 yıldıza çıkaran donanımlar şehir içi çarpışma önleme sistemi vb donanımlar. Fiesta'da en üst donanımda bile ek paket opsiyonlarda alabildiğimiz bir donanım.
Bunlar gibi pek çok örneği farklı modellerden verebiliriz. Fiat, piyasadaki mevcut rakipleriyle yarışan araç yapacağına keşke piyasaya henüz çıkmamış modellerle rekabet edebilecek bir araç yapsaydı. Benim eleştirim ancak bu yönde olur.
Sen konuyu çok yanlış anlamışsın. Ama illaki C sınıfı örnek istiyorsan yanal çarpma puanları 4 yıl önce değerlendirmeye alınan Focus ve Golf'ten iyi.Egea 78.000 tl, fiesta 65 000 tl. C ve B sınıfı araçlar. Bunları karşılaştırman abes bence. Zira bu Fiesta'nın iyi olduğu anlamına da gelmez.
Sen konuyu çok yanlış anlamışsın. Ama illaki C sınıfı örnek istiyorsan yanal çarpma puanları 4 yıl önce değerlendirmeye alınan Focus ve Golf'ten iyi.
"Bu yürüyen tabuta bu kadar para verilir mi" anlayışından körü körüne benimsemiş arkadaşlar mantıklı bir değerlendirme yapamayacaktır. Güvenlik zaafiyetleri yok demiyorum ama teneke de değil.
Not: Bir Opel sahibi olarak şu forumda Fiat savunucusu haline geldim. Fanboyu filan değilim, firmadan para da almıyorum. Sadece körü körüne bağlanılan önyargılara tepkiliyim.
Benim yorumumun NCAP Testi ile alakası yok genel olarak bu araba 9 alacak kadar iyi miydi çok mu iyi gidiyor çok mu az yakıyor ve veya multimedya sistemi çok mu iyi anlamında söyledimBu araba otopark.com dan neden 9 puan aldı
Tamamen fiyatına göre değerlendirme yapılarak 9 aldı. Teste alınan 1.4 atmosferik benzinli motoru gerçekten piyasaya göre bayağı ucuza satılıyor. Muhtemelen beklentiler Linea'dan halliceydi, o yüzdendir. =)Benim yorumumun NCAP Testi ile alakası yok genel olarak bu araba 9 alacak kadar iyi miydi çok mu iyi gidiyor çok mu az yakıyor ve veya multimedya sistemi çok mu iyi anlamında söyledim
Dostum o teneke dediğin clio yu bile alamayanlar var bu ülkede yalnızYanlış anlamadım, karşılatırma yanlış dedim. C sınıfı araç C ile karşılaştırılır. Ben teneke demedim ki
Benim için teneke Clio'dur.
Dostum o teneke dediğin clio yu bile alamayanlar var bu ülkede yalnız