Öncelikle bu otomobili C segmenti olarak değerlendirmemiz gerekir. Hem FIAT'ın böyle bir iddiası var, hem de kurumlarda ve kabul görmüş yerlerde de C segmenti olarak kabul ediliyor. Nitekim, EuroNCAP de aynı şekilde "Small Family Car", Küçük Aile Arabası yani C segmenti olarak teste almış.
Değerlendiririken, mutlaka PDF İndir kısmı var sitede. PDF'ini indirip bir okuyun detaylı. Tamamını okuyun.
Egea'nın güvenlik zayıfını ortaya çıkaran özellikle ikinci yapılan, yani düz duvara vurdukları test olmuş. Orada gördüğünüz turuncular "İyi iyi idare eder" anlamında değil, "Ucu ucuna kurtarıyor" anlamında kullanlıyor ki buna "Marginal yani Marjinal" denir.
"In the full-width frontal test, measurements of chest deflection indicated marginal protection of the chest for both the driver and rear passenger. Deceleration of the head also indicated a marginal level of protection"
Onun haricinde, özellikle arka koltuklar ve kafalıklar yeterli korumayı yine "Ucu ucuna" sağlayabilmiş.
"A geometric assessment of the rear seats indicated a marginal level of whiplash protection was offered here" diye boşuna yazmamışlar oraya.
"3 mü, eh. 4 mü, iyi iyi idare eder" gibi garip düşüncelere kapılmayın. Bu arabanın rakibi Megane, Astra gibi arabalar. Bugün B segmenti arabalar bile 5 yıldızla çıkıyor bu testlerden. Çok eleştirmemiz, çok dil dökmemiz, çok tartışmamız lazım ki, FIAT bunu görüp, bir şeyleri değiştirsin. Aynı arabayı satıp satıp durmasınlar millete.