Fiat egea hb çarpışma testi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kekum34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Yine de beklediğimizin üzerinde geldi. Ama hâlâ diyorum bu testler bana yetersiz geliyor. Özellikle de ııhs testleri tamamen saçmalık. Sistem değişmeli hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: araskucur
Sürücü koltuğu sanırım alttan kopuyor çarpışma esnasında çünkü geri gelmiyor. eğer öyleyse ciddi ciddi uzak durulmalı. tamam her kazada olacak diye bir şey yok ama ihtimaller dahilinde demek ki.
 
Sürücü koltuğu sanırım alttan kopuyor çarpışma esnasında çünkü geri gelmiyor. eğer öyleyse ciddi ciddi uzak durulmalı. tamam her kazada olacak diye bir şey yok ama ihtimaller dahilinde demek ki.
Eğer öyle bir şey olsa direk olarak testten kalırdı. Düzeltin bunu, şu haliyle testten not dahi vermeyiz deyip yollarlardı. Zamanında goose test'te devrilen Mercedes A serisi gibi bir süreç işlerdi.
 
Sonuçlara detaylı bakıldığında egeanın baz donanımı 3 yıldız alıyor, güvenlik paketi olan 4 yıldız alıyor.

Ncap yetişkin yolcu, çocuk yolcu, yaya, güvenlik yardımcısı olmak üzere 4 bölümde inceleme yapıyor. 3 ya da 4 yıldız almasının 2 sebebi var. Biri Ncap'teki güvenlik yardımcısı bölümü diğeri de çocuk yolcu bölümü.
Örneğin yetişkin yolcu için aldığı puan 82, yeni Megane'nın aldığı puan 88. Yaya kısmında Megane 71, Egea 60. Güvenlik yardımcısında Megane 71, egea 25 (güvenlik paketiyle birlikte 57).
Asıl önemli kısım çocuk yolcu... Megane 87, Egea 60. Ezber bozan egea arka koltuğu pek düşünmemiş anlaşılan..

Ama şunu da belirtmek istiyorum. Bana göre peu 301/citroen c-ellysee ile aynı segment olan egea (sedan) testlerde ortalama olarak onlardan daha iyi. Arabayı yerin dibine sokmaya gerek yok. Tofaş kendisi için büyük bir adım attı. Keşke daha iyisi olsaydı. Unutmayın ki Tofaş 5-10 sene öncesine kadar albea/palio üretiyordu. Egea bir basamak ve ileride güzel şeyler olabileceğinin sinyali.

Not: Aklımdaki en büyük soru işareti, Egea sedan teste girebilse sonuç ne olurdu. Hb modelde sedana göre bazı parçaların daha sağlam olduğu söyleniyor.
 
Öncelikle bu otomobili C segmenti olarak değerlendirmemiz gerekir. Hem FIAT'ın böyle bir iddiası var, hem de kurumlarda ve kabul görmüş yerlerde de C segmenti olarak kabul ediliyor. Nitekim, EuroNCAP de aynı şekilde "Small Family Car", Küçük Aile Arabası yani C segmenti olarak teste almış.

Değerlendiririken, mutlaka PDF İndir kısmı var sitede. PDF'ini indirip bir okuyun detaylı. Tamamını okuyun.

Egea'nın güvenlik zayıfını ortaya çıkaran özellikle ikinci yapılan, yani düz duvara vurdukları test olmuş. Orada gördüğünüz turuncular "İyi iyi idare eder" anlamında değil, "Ucu ucuna kurtarıyor" anlamında kullanlıyor ki buna "Marginal yani Marjinal" denir.

"In the full-width frontal test, measurements of chest deflection indicated marginal protection of the chest for both the driver and rear passenger. Deceleration of the head also indicated a marginal level of protection"

Onun haricinde, özellikle arka koltuklar ve kafalıklar yeterli korumayı yine "Ucu ucuna" sağlayabilmiş.

"A geometric assessment of the rear seats indicated a marginal level of whiplash protection was offered here" diye boşuna yazmamışlar oraya.

"3 mü, eh. 4 mü, iyi iyi idare eder" gibi garip düşüncelere kapılmayın. Bu arabanın rakibi Megane, Astra gibi arabalar. Bugün B segmenti arabalar bile 5 yıldızla çıkıyor bu testlerden. Çok eleştirmemiz, çok dil dökmemiz, çok tartışmamız lazım ki, FIAT bunu görüp, bir şeyleri değiştirsin. Aynı arabayı satıp satıp durmasınlar millete.
 
Öncelikle bu otomobili C segmenti olarak değerlendirmemiz gerekir. Hem FIAT'ın böyle bir iddiası var, hem de kurumlarda ve kabul görmüş yerlerde de C segmenti olarak kabul ediliyor. Nitekim, EuroNCAP de aynı şekilde "Small Family Car", Küçük Aile Arabası yani C segmenti olarak teste almış.

Değerlendiririken, mutlaka PDF İndir kısmı var sitede. PDF'ini indirip bir okuyun detaylı. Tamamını okuyun.

Egea'nın güvenlik zayıfını ortaya çıkaran özellikle ikinci yapılan, yani düz duvara vurdukları test olmuş. Orada gördüğünüz turuncular "İyi iyi idare eder" anlamında değil, "Ucu ucuna kurtarıyor" anlamında kullanlıyor ki buna "Marginal yani Marjinal" denir.

"In the full-width frontal test, measurements of chest deflection indicated marginal protection of the chest for both the driver and rear passenger. Deceleration of the head also indicated a marginal level of protection"

Onun haricinde, özellikle arka koltuklar ve kafalıklar yeterli korumayı yine "Ucu ucuna" sağlayabilmiş.

"A geometric assessment of the rear seats indicated a marginal level of whiplash protection was offered here" diye boşuna yazmamışlar oraya.

"3 mü, eh. 4 mü, iyi iyi idare eder" gibi garip düşüncelere kapılmayın. Bu arabanın rakibi Megane, Astra gibi arabalar. Bugün B segmenti arabalar bile 5 yıldızla çıkıyor bu testlerden. Çok eleştirmemiz, çok dil dökmemiz, çok tartışmamız lazım ki, FIAT bunu görüp, bir şeyleri değiştirsin. Aynı arabayı satıp satıp durmasınlar millete.
https://www.otopark.com/forum/threads/egea-hatchback-tipo-euro-ncap.1485/#post-20593 Buradaki mesajımda da belirttiğim gibi araç şu haliyle bile sadece donanımsal değişikliklerle bile 5 yıldızı zorlayabilir. Bunun dışında, yolcu kabininin korunması ile ilgili büyük bir sorundan ziyade koltuk tasarımı ile ilgili puan düşüren etkenler var. Eğer Fiat, ilk makyajda koltuk tasarımı üzerine geliştirme yaparsa bu araç 5 yıldıza rahat erişir.
Evet, şu anda çok da güvenli değil, 4 yıldızda kalıyor. Ama benim için hala istikbal vadeden bir model. Fiat, bu testlerdeki zayıf noktalara eğilirse araba ciddi toparlanır. Çünkü genel sağlamlığı sınıfı geçiyor.
 
Büyük konuşmak istemem ama, güzel güzel Japon arabaları varken neden Tipo?
aracın haline baksana, 2017 ye gireceğiz halen dünya paraya aldığın araba güvenlikten zayıf çıkıyor.
 
Easy donanim almamak lazım. Hb urban donanim beni tatmin edecek anlaşılan guvenlik f/P konusunda
 
Büyük konuşmak istemem ama, güzel güzel Japon arabaları varken neden Tipo?
aracın haline baksana, 2017 ye gireceğiz halen dünya paraya aldığın araba güvenlikten zayıf çıkıyor.
3 tane sebeple başlarım:
1.si ve en temel sebebi, full donanım dizel örnek varsayarak 20.000TL kadar fiyat farkı
2.si, sürüş hissi
3.sü, satış sonrası bakım maliyetleri. Egea'nın özellikle dizelinde 20000km'de bir bakım ve 500TL içerisindeki bakım maliyeti bayağı cezbedici. Tasarımsal konular filan tamamen kişisel tercihtir.

Bunların dışında bir çok konuda ben de Toyota Corolla/Auris tarzı arabaları beğeniyorum.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...