Herkese merhaba,
Geçen yarıyıl tatilinde Adana-Antep-Urfa turumuz oldu. Tur için Bodrum'dan arabayla gitmek çok anlamsız olcağından ve açıkçası zaman sıkıntısı da olduğundan Adana'ya gidip bir araç kiralama şirketinden Linea kiraladık. Tabiki tercih sebebim az yakan ve ucuz kiralama yapabileceğim bir şeydi. (Suv alma arifesinde olduğumdan Duster'ı çok denemek istedim. Ancak kimsede yoktu.)
Konfor ve Kullanışlılık:
Öncelikle aracın içinde zaten acayip bir kaliteyi kimse beklemiyor yalnız o direksiyon maalesef 2016 model arabaya yakışmıyor. Tamam bu bir filo arabası bunu anlarım. Düşük maliyetle üretiliyor bunu da anlarım ama aynı kategoride bir de 301 gibi bir araç var. İkisini de süren biri olarak 301 resmen bir üst segment demek yanlış olmaz.(Tabi frene bastıığnda durması da gerekiyor 301'in.Binenler bilir 1.6 hdi uçuruyor ama maalesef fren çok zayıf) Neyse Linea'ya dönelim. Linea koltuk konusunda da biraz başarısız. 1050 km yol yaptım ve ciddi yorulmalar yaşadım. Şöyle ki 2012 Suzuki Swift ile Bodrum-İstanbul-Ankara-Bodrum yaptığımda bu kadar yorulmadım...
Bu arada aynaları çok başarılı o kocaman aynalardan arkanızdan ne gelse tamamen görüyorsunuz. Yine aynı şekilde aydınlatma da çok başarılı. Bagaj konusunu açmıyorum bile bizim gibi iki kişilik aile için çooooookkk fazla büyük. İki büyük valiz sığdığında eşimle birbirimize baktık ! Hiç böyle bir arabamız olmamıştı.
Sürüş pozisyonu güzel, hakimiyet yeterli derecede. 100-120 km gibi hızlarda hafif sallanmalar başlıyor yol sesi ile birlikte. 140-160 ise fena ! Diyorki ne olur daha fazla basma... Basarsan ne sana ne bana bir faydası var. Biraz daha zorluyorum ve 180 ! Zaten daha fazla gitmiyor Bu arada 180 km/s hızla giderken yakıt tüketimi 11 lt olarak göze çarpıyor.
Yakıt Tüketimi:
Aracı teslim aldık ben hem test amaçlı hem de iyi yakıt bulmuşken depoyu Shell görünce doldurdum. Adana şehir merkezinden Antep; oradan da Urfa ve daha sonra tekrar Adana şeklinde şehir içi geziler de dahil toplam 1050 km yol yaptık. Bunun son 150 km si için yeni yakıt almak durumunda kaldık. Yani 1 depo ile geneli şehir dışı karma tüketim 4.3 lt menzil ise 900 km idi.
Açıkçası daha da az yaktırıp 1000 e tamamlamak çok basit olabilirdi. Ancak hem sabırsız sürüş tarzım hem de limitleri görme isteğim üzerine bir de Adana-Urfa otoyolunun dayanılmaz düzlüğü birleşince bence iyi bile sabrettim.
Lastik(Lassa Greenways 185 65 15) :
Açıkçası lastikleri beğendim. Lassa'yı çok beğenirim zaten yıllardır. İki aracımda da zamanında kullandım. Tam benim gibi ilçede oturan(Bodrum'u bilen vardır Survivor bizim sokaklar.) ve azıcık dağ, taş sevenler için bir lastik. Testi Şubat ayında yaptığım ve yazlık lastikle o yolu gezdiğim halde çok şükür ne bir kayma ne bir patinaj durumu söz konusu olmadı. Hatta Adana - Antep arası sağlam bir yağmurda su tahliyesi ve stabil olması beni etkiledi.
Hadi toparlayalım:
Açıkçası bu test bana bir kere daha yeni model, sıfır donanım ve daha fazla piyasası olan bir araç almaktansa; daha dolu ve daha eski ancak çok daha kaliteli bir araba alma fikrini doğrulattı.
Belki de bu sebepten amaaann Duster alırım hem de yeni yeni ohh az da yakar diyen ben gidip 2003 Jeep 3.7 Liberty Renegade aldım... Neden yöneldim-nasıl hesaplar yaptım bunu da
kendi arabamın testinde anlatayım.
Aracın fotoğraflarını da şöyle bırakıyorum:
Not: Aracın yanındaki şahıs zorla kadraja girmiş ve ısırmakla tehdit etmiştir !
Saygı ve sevgilerimle...
Geçen yarıyıl tatilinde Adana-Antep-Urfa turumuz oldu. Tur için Bodrum'dan arabayla gitmek çok anlamsız olcağından ve açıkçası zaman sıkıntısı da olduğundan Adana'ya gidip bir araç kiralama şirketinden Linea kiraladık. Tabiki tercih sebebim az yakan ve ucuz kiralama yapabileceğim bir şeydi. (Suv alma arifesinde olduğumdan Duster'ı çok denemek istedim. Ancak kimsede yoktu.)
Konfor ve Kullanışlılık:
Öncelikle aracın içinde zaten acayip bir kaliteyi kimse beklemiyor yalnız o direksiyon maalesef 2016 model arabaya yakışmıyor. Tamam bu bir filo arabası bunu anlarım. Düşük maliyetle üretiliyor bunu da anlarım ama aynı kategoride bir de 301 gibi bir araç var. İkisini de süren biri olarak 301 resmen bir üst segment demek yanlış olmaz.(Tabi frene bastıığnda durması da gerekiyor 301'in.Binenler bilir 1.6 hdi uçuruyor ama maalesef fren çok zayıf) Neyse Linea'ya dönelim. Linea koltuk konusunda da biraz başarısız. 1050 km yol yaptım ve ciddi yorulmalar yaşadım. Şöyle ki 2012 Suzuki Swift ile Bodrum-İstanbul-Ankara-Bodrum yaptığımda bu kadar yorulmadım...
Bu arada aynaları çok başarılı o kocaman aynalardan arkanızdan ne gelse tamamen görüyorsunuz. Yine aynı şekilde aydınlatma da çok başarılı. Bagaj konusunu açmıyorum bile bizim gibi iki kişilik aile için çooooookkk fazla büyük. İki büyük valiz sığdığında eşimle birbirimize baktık ! Hiç böyle bir arabamız olmamıştı.
Sürüş pozisyonu güzel, hakimiyet yeterli derecede. 100-120 km gibi hızlarda hafif sallanmalar başlıyor yol sesi ile birlikte. 140-160 ise fena ! Diyorki ne olur daha fazla basma... Basarsan ne sana ne bana bir faydası var. Biraz daha zorluyorum ve 180 ! Zaten daha fazla gitmiyor Bu arada 180 km/s hızla giderken yakıt tüketimi 11 lt olarak göze çarpıyor.
Yakıt Tüketimi:
Aracı teslim aldık ben hem test amaçlı hem de iyi yakıt bulmuşken depoyu Shell görünce doldurdum. Adana şehir merkezinden Antep; oradan da Urfa ve daha sonra tekrar Adana şeklinde şehir içi geziler de dahil toplam 1050 km yol yaptık. Bunun son 150 km si için yeni yakıt almak durumunda kaldık. Yani 1 depo ile geneli şehir dışı karma tüketim 4.3 lt menzil ise 900 km idi.
Açıkçası daha da az yaktırıp 1000 e tamamlamak çok basit olabilirdi. Ancak hem sabırsız sürüş tarzım hem de limitleri görme isteğim üzerine bir de Adana-Urfa otoyolunun dayanılmaz düzlüğü birleşince bence iyi bile sabrettim.
Lastik(Lassa Greenways 185 65 15) :
Açıkçası lastikleri beğendim. Lassa'yı çok beğenirim zaten yıllardır. İki aracımda da zamanında kullandım. Tam benim gibi ilçede oturan(Bodrum'u bilen vardır Survivor bizim sokaklar.) ve azıcık dağ, taş sevenler için bir lastik. Testi Şubat ayında yaptığım ve yazlık lastikle o yolu gezdiğim halde çok şükür ne bir kayma ne bir patinaj durumu söz konusu olmadı. Hatta Adana - Antep arası sağlam bir yağmurda su tahliyesi ve stabil olması beni etkiledi.
Hadi toparlayalım:
Açıkçası bu test bana bir kere daha yeni model, sıfır donanım ve daha fazla piyasası olan bir araç almaktansa; daha dolu ve daha eski ancak çok daha kaliteli bir araba alma fikrini doğrulattı.
Belki de bu sebepten amaaann Duster alırım hem de yeni yeni ohh az da yakar diyen ben gidip 2003 Jeep 3.7 Liberty Renegade aldım... Neden yöneldim-nasıl hesaplar yaptım bunu da
kendi arabamın testinde anlatayım.
Aracın fotoğraflarını da şöyle bırakıyorum:
Not: Aracın yanındaki şahıs zorla kadraja girmiş ve ısırmakla tehdit etmiştir !
Saygı ve sevgilerimle...
Son düzenleme: