Focus 3 Powershıft (Hardal Sarısı)

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bunu bilmiyordum ben eski focusta böyle birşey yaptırmamıştım ama bunda dediğiniz gibi jant takıldıktan sonra bakayım dediğiniz konuya.
Fiyar araştırmaeı yaptınız mı Eibach için hangi aralıkta ?
Ben de bu soruyu focusclubtr'de aracının jantını 16'dan 17'ye yükselten bir üyeye sormuştum. Kadrandaki hız sapması mevzusunu ne yaptınız dedim, o da yetkili servise gidip kadran ayarlamasını yaptırdım ben demişti. Normal şartlarda aşırı büyük sapmalar olmaz. Ama hem kadranların orijinalinde olan ve doğal karşılanan sapma payı, hem de sonradan değiştirilen janttan kaynaklanan sapma eklenince radar cezası falan yemeyeyim diye ayarlatma yaptırırım kesinlikle.
Açıkçası fazla araştırma yapmadım. Zaten netten araştırınca da fazla seçenek çıkmıyor. İnternet fiyatı olarak benim araca uygun bulabildiğim ürün 726 lira. Tabii bunun işçiliği vs. kaç paraya gelir bilemiyorum. Kesin yaptıracağım zaman daha detaylı bir araştırmaya girişeceğim. Ürün de bu; http://urun.gittigidiyor.com/otomob...011-sonrasi-eibach-spor-yay-helezon-280535142
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibrahimcan

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Neden kadran ayarı yaptırıyorsunki. Ayrıca 17' takılacaksa jant değişimine gerek yok çok farkı olmaz görüntüde bence ben 18' takıcam büyük ihtimal ile. Eski aracım dizelde voglant kullanmıştım 3,5 cm bunda ne alıcam bilmiyorum hangisi daha güzel düşürüyor benzinlide araştırmadım. Buyrun eski aracımdaki 3,5 cm +18' jant ile birlikte görüntüsü;
Önleri ekstra düşürdüm istediğim gibi düşmemişti voglant ile.
3850f0c3a9ca551ff91170e7ce4d6c1a.jpg
Eibach pro kitler çok düşürmez düşmesi için sportline modelini takmanız lazım o da sert oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibrahimcan ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Eibach pro kitler çok düşürmez düşmesi için sportline modelini takmanız lazım o da sert oluyor.
Kişiye ve isteklere göre değişiyor tabii ki. Ama bana prokit yeter. 3,5 cm olarak geçiyor ama 3 cm düşürse yeterli çünkü 4'e ne kadar yaklaşırsa spor amortisör gereksinimi o derece fazla olacak. Malum 4 ve yukarısı için artık normal amortisörler sıkıntıya düşebiliyor, spor amortisör gerekiyor. Zaten bizim yollar da malum, aşırı düşürüp orasını burasını sürtmeyelim aracın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibrahimcan ve yaso

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Ben de bu soruyu focusclubtr'de aracının jantını 16'dan 17'ye yükselten bir üyeye sormuştum. Kadrandaki hız sapması mevzusunu ne yaptınız dedim, o da yetkili servise gidip kadran ayarlamasını yaptırdım ben demişti. Normal şartlarda aşırı büyük sapmalar olmaz. Ama hem kadranların orijinalinde olan ve doğal karşılanan sapma payı, hem de sonradan değiştirilen janttan kaynaklanan sapma eklenince radar cezası falan yemeyeyim diye ayarlatma yaptırırım kesinlikle.
Açıkçası fazla araştırma yapmadım. Zaten netten araştırınca da fazla seçenek çıkmıyor. İnternet fiyatı olarak benim araca uygun bulabildiğim ürün 726 lira. Tabii bunun işçiliği vs. kaç paraya gelir bilemiyorum. Kesin yaptıracağım zaman daha detaylı bir araştırmaya girişeceğim. Ürün de bu; http://urun.gittigidiyor.com/otomob...011-sonrasi-eibach-spor-yay-helezon-280535142
Çok doğru karar abi sonunda, şiddetle destek veriyorum :) eibach 35mm dedikleri 30mm oluyor dizel yay olmasına dikkat et benzinli motor yayı yollarlarsa ön taraf arkaya göre anormal düşüyor :D Ayrıca ford kullanıcıları Vogtland yaylar için de çok olumlu yorumlar yapıyorlar hatta bazı focus kullanıcıları vogtland için eibachtan daha iyi yorumu yapıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibrahimcan ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Çok doğru karar abi sonunda, şiddetle destek veriyorum :) eibach 35mm dedikleri 30mm oluyor dizel yay olmasına dikkat et benzinli motor yayı yollarlarsa ön taraf arkaya göre anormal düşüyor :D Ayrıca ford kullanıcıları Vogtland yaylar için de çok olumlu yorumlar yapıyorlar hatta bazı focus kullanıcıları vogtland için eibachtan daha iyi yorumu yapıyor.
Zaten ben yay işine gireceğim zaman tanıdık v.s bulup yerinden satın almayı düşünüyorum. Hem montajını yaptırırım hem de ürünü montajı yaptırdığım yerden alırım. Tanıdık da araya sokunca yanlış ürün vermezler, indirim de yaptırırız. Vogtland'ı ben de duydum seven çok ama konfor olarak biraz daha sert diyorlar eibach'a göre. Ben de aracı fazla sertleştirmeden yere yakınlaştırmak istiyorum. Gövde salınımı azalsın, biraz daha yere yakın olsun ama konforu da fazla bozmasın diye düşünüyorum. Yaptıracağım vakit iyice detaylı araştırma yapacağım zaten.

3,5'dan fazlasını da yaptırmam. Aracın amortisörleri, ön takımları falan zorlamanın anlamı yok. Dediğim gibi benim beklentim salınımı azaltsın, makul derecede yere yaklaştırsın, konforu da fazla düşürmesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

saracer

Panpa
Destekçi
6 Kas 2016
1,239
5,027
4,470
40
Istanbul & Basra (Irak)
Marka
Lexus
Aracın üzerinde gelen lastiğin ebatı neyse kadran ayarlaması ona göre yapılıyor fabrika çıkışlı olarak. Jantta küçültme veya büyütme yapıldığında kadranda bir kaç km hız sapması oluyor. Aracın o an kadranda gösterdiği hızda değil, biraz daha az ya da biraz daha çok hızda gidiyorsun gerçekte. Çünkü kadranların zaten orijinallerinde belli bir hız sapması payı vardır, bunun üzerine jant değişiminden kaynaklı sapma da eklenince kadran hızıyla aracın gerçekteki hızı arasındaki fark açılıyor anlayacağın. O yüzden kadran ayarlaması yapılması gerekir.
17'lik jant düşünmüştüm çünkü 16'lık ebatta sport contact 5-6 gibi spor lastik üretimi yok maalesef. Premium contact 6 bile gelmedi 16'lık ebatta. O yüzden ben konfor aşırı düşmesin hem de istediğim marka lastiği alabiliyim diye 17'lik düşünmüştüm.
Okuduğum yorumlarda voglant biraz daha sertmiş eibach'a göre. Eibach'ın konforunun biraz daha iyi olduğunu söylüyorlar. O yüzden onu tercih edeceğim sanırım.
Jant buyudugunde lastik yanagini kucuk tutarsaniz, yani toplam lastik dis capi ayni kalacaksa ayar yaptirmaniza gerek yok.
Eger dis cap degisiyorsa mutlaka yaptirin cunku yol bilgisayarinda goreceginiz tuketim degerleri de dogruyu yansitmayacaktir.

Degisimi kontrol etmek icin linkteki modulu kullanabilirsiniz. (@CenkGs )
https://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
 
Son düzenleme:

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Kişiye ve isteklere göre değişiyor tabii ki. Ama bana prokit yeter. 3,5 cm olarak geçiyor ama 3 cm düşürse yeterli çünkü 4'e ne kadar yaklaşırsa spor amortisör gereksinimi o derece fazla olacak. Malum 4 ve yukarısı için artık normal amortisörler sıkıntıya düşebiliyor, spor amortisör gerekiyor. Zaten bizim yollar da malum, aşırı düşürüp orasını burasını sürtmeyelim aracın.
Kesinlikle öyle. Zaten fazlasına hiç gerek yok sonuçta binbir türlü yerlere gidiyoruz arabayla. Mesela şuan benim oturduğum mahallede yol çalışması var asfaltın bir tarafını kazımışlar diğer tarafını kazımamışlar ordan inip çıkarken milimle kurtarıyorum yani 4-5 cmlik yay olsa arabanın altını düzleyecek :D Bunun kasisi var kapalı otoparkına girip çıkması var var da var.

3cm çok yeterli olur hem sürüş zevkin artar, viraj kabiliyetinde bi 10-20 km/h artış sağlarsın en azından bende öyle oldu, aracın da gözüne bi ayrı güzel gelmeye başlıyo :D
Bu arada en azından bu gibi modifiye parçalarını internetten almama taraftarıyım. Sipariş verip 2 hafta bekletildim en sonunda güç bela paramı geri alabildim. Sonrasında direk tuning market elden alışveriş :) Konusu açılmışken semtuningden uzak durun
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibrahimcan ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Jant buyudugunde lastik yanagini kucuk tutarsaniz, yani toplam lastik dis capi ayni kalacaksa ayar yaptirmaniza gerek yok.
Eger dis cap degisiyorsa mutlaka yaptirin cunku yol bilgisayarinda goreceginiz tuketim degerleri de dogruyu yansitmayacaktir.
Bunu da öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. Ben 17'lik janta geçersem iyice araştıracağım hangi ebatlara geçmem gerektiğini. Çünkü bazı ebatlarda her lastik markasının modeli olmayabiliyor. En yaygın kullanılan 17'lik ebat hangisiyse ona geçiş yaparım muhtemelen. Ama tabii önceliğim janttan evvel yay olacak. Yay ile beraber araçtan memnun kalırsam, tamam bu bana yeter dersem 17'lik janta geçmem. Çünkü bizim yollar malum, konfor iyice dibe düşsün istemiyorum açıkçası.

Bu siteyi biliyorum, tekrar bir baktım. 205-55-16 şuan ki ebatlarım. 225 45 17'ye geçersem sapma 0.32'de kalıyor. Sanırım en az sapma bu ebata geçersem gerçekleşiyor.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Kesinlikle öyle. Zaten fazlasına hiç gerek yok sonuçta binbir türlü yerlere gidiyoruz arabayla. Mesela şuan benim oturduğum mahallede yol çalışması var asfaltın bir tarafını kazımışlar diğer tarafını kazımamışlar ordan inip çıkarken milimle kurtarıyorum yani 4-5 cmlik yay olsa arabanın altını düzleyecek :D Bunun kasisi var kapalı otoparkına girip çıkması var var da var.

3cm çok yeterli olur hem sürüş zevkin artar, viraj kabiliyetinde bi 10-20 km/h artış sağlarsın en azından bende öyle oldu, aracın da gözüne bi ayrı güzel gelmeye başlıyo :D
Bu arada en azından bu gibi modifiye parçalarını internetten almama taraftarıyım. Sipariş verip 2 hafta bekletildim en sonunda güç bela paramı geri alabildim. Sonrasında direk tuning market elden alışveriş :) Konusu açılmışken semtuningden uzak durun
Eyvallah Yasinim. Ben de araya tanıdık sokup, güvenli ve iyi bir tuningciden ürünü alırım diye planlıyorum. Montajını da onlara yaptırırsam uygun fiyatlara denk gelebilir. Benim memlekette bazen orijinal haliyle bile sürtmemek için uğraşıyorum o yüzden fazla bastırmak benim de işime gelmez. Bakalım, zamanı gelince bu mevzuyla ilgili de konu açacağım zaten :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

saracer

Panpa
Destekçi
6 Kas 2016
1,239
5,027
4,470
40
Istanbul & Basra (Irak)
Marka
Lexus
Bunu da öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. Ben 17'lik janta geçersem iyice araştıracağım hangi ebatlara geçmem gerektiğini. Çünkü bazı ebatlarda her lastik markasının modeli olmayabiliyor. En yaygın kullanılan 17'lik ebat hangisiyse ona geçiş yaparım muhtemelen. Ama tabii önceliğim janttan evvel yay olacak. Yay ile beraber araçtan memnun kalırsam, tamam bu bana yeter dersem 17'lik janta geçmem. Çünkü bizim yollar malum, konfor iyice dibe düşsün istemiyorum açıkçası.

Bu siteyi biliyorum, tekrar bir baktım. 205-55-16 şuan ki ebatlarım. 225 45 17'ye geçersem sapma 0.32'de kalıyor. Sanırım en az sapma bu ebata geçersem gerçekleşiyor.
Sapma onemsenmeyecek kadar az, fakat araci daha cok sehir ici kullaniyorsaniz sirf goruntu icinse bu degisiklik tavsiye etmem cok. Sattigim Mercedes B180 sport ta 17 jantlar vardi ve emsallerinden 1 cm alcakti, inanin konfor anlaminda cok rahatsizdim. Biraz abartili gelebilir ama belki Mustang bile ondan daha konforlu diyebilirim. Ama daha cok uzun yolda kullanacaksaniz tabiki cok iyi olur.
Bu arada 17 tercih edecek olursaniz her halukarda yakit tuketiminiz artacaktir, sanirim farkindasinizdir :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
9 Eyl 2016
7,608
18,399
5,020
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bunu da öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. Ben 17'lik janta geçersem iyice araştıracağım hangi ebatlara geçmem gerektiğini. Çünkü bazı ebatlarda her lastik markasının modeli olmayabiliyor. En yaygın kullanılan 17'lik ebat hangisiyse ona geçiş yaparım muhtemelen. Ama tabii önceliğim janttan evvel yay olacak. Yay ile beraber araçtan memnun kalırsam, tamam bu bana yeter dersem 17'lik janta geçmem. Çünkü bizim yollar malum, konfor iyice dibe düşsün istemiyorum açıkçası.

Bu siteyi biliyorum, tekrar bir baktım. 205-55-16 şuan ki ebatlarım. 225 45 17'ye geçersem sapma 0.32'de kalıyor. Sanırım en az sapma bu ebata geçersem gerçekleşiyor.

Orjinal 17"ebatlarına geçmeni öneririm Cenk abi.225/45 genelde C segmentinde 17" te kullanılıyor zaten


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Sapma onemsenmeyecek kadar az, fakat araci daha cok sehir ici kullaniyorsaniz sirf goruntu icinse bu degisiklik tavsiye etmem cok. Sattigim Mercedes B180 sport ta 17 jantlar vardi ve emsallerinden 1 cm alcakti, inanin konfor anlaminda cok rahatsizdim. Biraz abartili gelebilir ama belki Mustang bile ondan daha konforlu diyebilirim. Ama daha cok uzun yolda kullanacaksaniz tabiki cok iyi olur.
Bu arada 17 tercih edecek olursaniz her halukarda yakit tuketiminiz artacaktir, sanirim farkindasinizdir :D
Amerikan araçları benim bildiğim kadarıyla da oldukça konforlu oluyor. 17'lik jant dediğim gibi son tercihim olacak çünkü aracı şehir içi de kullanıyorum şehir dışı da ve konfor düşsün istemiyorum açıkçası. O yüzden önceliğim konforu fazla bozmayacak spor yay olacak. Bu arada benim araç 1.6 tdci o yüzden tüketim artsa da çok koymayacaktır diye tahmin ediyorum :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Orjinal 17"ebatlarına geçmeni öneririm Cenk abi.225/45 genelde C segmentinde 17" te kullanılıyor zaten


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Aynen kardeşim benim de sonradan aklıma geldi zaten. Ama dediğim gibi şu aşamada 17'ye geçip konforu iyice düşürmek istemiyorum. Spor yay taktırdıktan sonra ' tamam benim için yeterli ' diyemezsem 17'lik janta geçerim.
 

ibrahimcan

Profesör
15 Eki 2016
68
132
1,060
Çok doğru karar abi sonunda, şiddetle destek veriyorum :) eibach 35mm dedikleri 30mm oluyor dizel yay olmasına dikkat et benzinli motor yayı yollarlarsa ön taraf arkaya göre anormal düşüyor :D Ayrıca ford kullanıcıları Vogtland yaylar için de çok olumlu yorumlar yapıyorlar hatta bazı focus kullanıcıları vogtland için eibachtan daha iyi yorumu yapıyor.

Ben voglantı 2 sene kullandım. Eski dizel arcımd ve komfor kaybı sıfır oldu neredeyse çok memnun kaldım herkesede tavsiye ettim. Ancak benzililerde az düşürüyor diye duymuştum. Bakalım ozaman yine araştırıp karar vereceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

ibrahimcan

Profesör
15 Eki 2016
68
132
1,060
Amerikan araçları benim bildiğim kadarıyla da oldukça konforlu oluyor. 17'lik jant dediğim gibi son tercihim olacak çünkü aracı şehir içi de kullanıyorum şehir dışı da ve konfor düşsün istemiyorum açıkçası. O yüzden önceliğim konforu fazla bozmayacak spor yay olacak. Bu arada benim araç 1.6 tdci o yüzden tüketim artsa da çok koymayacaktır diye tahmin ediyorum :D

Tdci ise kesinlikle voglant alın pişman etmeyecektir emin olun. Ben çok memnundum voglanttan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Cenk

ibrahimcan

Profesör
15 Eki 2016
68
132
1,060
Aynen kardeşim benim de sonradan aklıma geldi zaten. Ama dediğim gibi şu aşamada 17'ye geçip konforu iyice düşürmek istemiyorum. Spor yay taktırdıktan sonra ' tamam benim için yeterli ' diyemezsem 17'lik janta geçerim.

17' ve voglant yay ile konfor kaybınız olmayactır.
Valla ben 18' takıcam zaten çok kullanmıyorum performans derdimde yok, yarış yapmıyorum:)
Eski aracımda yazılım downpipe 'a kadar yaptım.
Bunda sakin kullanımda keyf sürüşü yapıyorum [emoji4]
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Tdci ise kesinlikle voglant alın pişman etmeyecektir emin olun. Ben çok memnundum voglanttan.
17' ve voglant yay ile konfor kaybınız olmayactır.
Valla ben 18' takıcam zaten çok kullanmıyorum performans derdimde yok, yarış yapmıyorum:)
Eski aracımda yazılım downpipe 'a kadar yaptım.
Bunda sakin kullanımda keyf sürüşü yapıyorum [emoji4]
Bakalım voglant da düşünebilirim. Öyle takıntım pek yoktur, konforumu pek fazla bozmayacak ve aracı ciddi sertleştirmeyecek marka olan her yayı alabilirim. Voglant'ı da bir araştıracağım teşekkür ederim :)
 

ibrahimcan

Profesör
15 Eki 2016
68
132
1,060
Bakalım voglant da düşünebilirim. Öyle takıntım pek yoktur, konforumu pek fazla bozmayacak ve aracı ciddi sertleştirmeyecek marka olan her yayı alabilirim. Voglant'ı da bir araştıracağım teşekkür ederim :)

Araştırın dizelde çok iyi kullandım. Çokta kullanan arkadaşım oldu :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım