Hayırlı olsun , Hangi motor var. 1,6 ti-vccti atmosferik motormu
Ben de bu soruyu focusclubtr'de aracının jantını 16'dan 17'ye yükselten bir üyeye sormuştum. Kadrandaki hız sapması mevzusunu ne yaptınız dedim, o da yetkili servise gidip kadran ayarlamasını yaptırdım ben demişti. Normal şartlarda aşırı büyük sapmalar olmaz. Ama hem kadranların orijinalinde olan ve doğal karşılanan sapma payı, hem de sonradan değiştirilen janttan kaynaklanan sapma eklenince radar cezası falan yemeyeyim diye ayarlatma yaptırırım kesinlikle.Bunu bilmiyordum ben eski focusta böyle birşey yaptırmamıştım ama bunda dediğiniz gibi jant takıldıktan sonra bakayım dediğiniz konuya.
Fiyar araştırmaeı yaptınız mı Eibach için hangi aralıkta ?
Eibach pro kitler çok düşürmez düşmesi için sportline modelini takmanız lazım o da sert oluyor.Neden kadran ayarı yaptırıyorsunki. Ayrıca 17' takılacaksa jant değişimine gerek yok çok farkı olmaz görüntüde bence ben 18' takıcam büyük ihtimal ile. Eski aracım dizelde voglant kullanmıştım 3,5 cm bunda ne alıcam bilmiyorum hangisi daha güzel düşürüyor benzinlide araştırmadım. Buyrun eski aracımdaki 3,5 cm +18' jant ile birlikte görüntüsü;
Önleri ekstra düşürdüm istediğim gibi düşmemişti voglant ile.
Kişiye ve isteklere göre değişiyor tabii ki. Ama bana prokit yeter. 3,5 cm olarak geçiyor ama 3 cm düşürse yeterli çünkü 4'e ne kadar yaklaşırsa spor amortisör gereksinimi o derece fazla olacak. Malum 4 ve yukarısı için artık normal amortisörler sıkıntıya düşebiliyor, spor amortisör gerekiyor. Zaten bizim yollar da malum, aşırı düşürüp orasını burasını sürtmeyelim aracın.Eibach pro kitler çok düşürmez düşmesi için sportline modelini takmanız lazım o da sert oluyor.
Çok doğru karar abi sonunda, şiddetle destek veriyorum eibach 35mm dedikleri 30mm oluyor dizel yay olmasına dikkat et benzinli motor yayı yollarlarsa ön taraf arkaya göre anormal düşüyor Ayrıca ford kullanıcıları Vogtland yaylar için de çok olumlu yorumlar yapıyorlar hatta bazı focus kullanıcıları vogtland için eibachtan daha iyi yorumu yapıyor.Ben de bu soruyu focusclubtr'de aracının jantını 16'dan 17'ye yükselten bir üyeye sormuştum. Kadrandaki hız sapması mevzusunu ne yaptınız dedim, o da yetkili servise gidip kadran ayarlamasını yaptırdım ben demişti. Normal şartlarda aşırı büyük sapmalar olmaz. Ama hem kadranların orijinalinde olan ve doğal karşılanan sapma payı, hem de sonradan değiştirilen janttan kaynaklanan sapma eklenince radar cezası falan yemeyeyim diye ayarlatma yaptırırım kesinlikle.
Açıkçası fazla araştırma yapmadım. Zaten netten araştırınca da fazla seçenek çıkmıyor. İnternet fiyatı olarak benim araca uygun bulabildiğim ürün 726 lira. Tabii bunun işçiliği vs. kaç paraya gelir bilemiyorum. Kesin yaptıracağım zaman daha detaylı bir araştırmaya girişeceğim. Ürün de bu; http://urun.gittigidiyor.com/otomob...011-sonrasi-eibach-spor-yay-helezon-280535142
Zaten ben yay işine gireceğim zaman tanıdık v.s bulup yerinden satın almayı düşünüyorum. Hem montajını yaptırırım hem de ürünü montajı yaptırdığım yerden alırım. Tanıdık da araya sokunca yanlış ürün vermezler, indirim de yaptırırız. Vogtland'ı ben de duydum seven çok ama konfor olarak biraz daha sert diyorlar eibach'a göre. Ben de aracı fazla sertleştirmeden yere yakınlaştırmak istiyorum. Gövde salınımı azalsın, biraz daha yere yakın olsun ama konforu da fazla bozmasın diye düşünüyorum. Yaptıracağım vakit iyice detaylı araştırma yapacağım zaten.Çok doğru karar abi sonunda, şiddetle destek veriyorum eibach 35mm dedikleri 30mm oluyor dizel yay olmasına dikkat et benzinli motor yayı yollarlarsa ön taraf arkaya göre anormal düşüyor Ayrıca ford kullanıcıları Vogtland yaylar için de çok olumlu yorumlar yapıyorlar hatta bazı focus kullanıcıları vogtland için eibachtan daha iyi yorumu yapıyor.
Jant buyudugunde lastik yanagini kucuk tutarsaniz, yani toplam lastik dis capi ayni kalacaksa ayar yaptirmaniza gerek yok.Aracın üzerinde gelen lastiğin ebatı neyse kadran ayarlaması ona göre yapılıyor fabrika çıkışlı olarak. Jantta küçültme veya büyütme yapıldığında kadranda bir kaç km hız sapması oluyor. Aracın o an kadranda gösterdiği hızda değil, biraz daha az ya da biraz daha çok hızda gidiyorsun gerçekte. Çünkü kadranların zaten orijinallerinde belli bir hız sapması payı vardır, bunun üzerine jant değişiminden kaynaklı sapma da eklenince kadran hızıyla aracın gerçekteki hızı arasındaki fark açılıyor anlayacağın. O yüzden kadran ayarlaması yapılması gerekir.
17'lik jant düşünmüştüm çünkü 16'lık ebatta sport contact 5-6 gibi spor lastik üretimi yok maalesef. Premium contact 6 bile gelmedi 16'lık ebatta. O yüzden ben konfor aşırı düşmesin hem de istediğim marka lastiği alabiliyim diye 17'lik düşünmüştüm.
Okuduğum yorumlarda voglant biraz daha sertmiş eibach'a göre. Eibach'ın konforunun biraz daha iyi olduğunu söylüyorlar. O yüzden onu tercih edeceğim sanırım.
Kesinlikle öyle. Zaten fazlasına hiç gerek yok sonuçta binbir türlü yerlere gidiyoruz arabayla. Mesela şuan benim oturduğum mahallede yol çalışması var asfaltın bir tarafını kazımışlar diğer tarafını kazımamışlar ordan inip çıkarken milimle kurtarıyorum yani 4-5 cmlik yay olsa arabanın altını düzleyecek Bunun kasisi var kapalı otoparkına girip çıkması var var da var.Kişiye ve isteklere göre değişiyor tabii ki. Ama bana prokit yeter. 3,5 cm olarak geçiyor ama 3 cm düşürse yeterli çünkü 4'e ne kadar yaklaşırsa spor amortisör gereksinimi o derece fazla olacak. Malum 4 ve yukarısı için artık normal amortisörler sıkıntıya düşebiliyor, spor amortisör gerekiyor. Zaten bizim yollar da malum, aşırı düşürüp orasını burasını sürtmeyelim aracın.
Bunu da öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. Ben 17'lik janta geçersem iyice araştıracağım hangi ebatlara geçmem gerektiğini. Çünkü bazı ebatlarda her lastik markasının modeli olmayabiliyor. En yaygın kullanılan 17'lik ebat hangisiyse ona geçiş yaparım muhtemelen. Ama tabii önceliğim janttan evvel yay olacak. Yay ile beraber araçtan memnun kalırsam, tamam bu bana yeter dersem 17'lik janta geçmem. Çünkü bizim yollar malum, konfor iyice dibe düşsün istemiyorum açıkçası.Jant buyudugunde lastik yanagini kucuk tutarsaniz, yani toplam lastik dis capi ayni kalacaksa ayar yaptirmaniza gerek yok.
Eger dis cap degisiyorsa mutlaka yaptirin cunku yol bilgisayarinda goreceginiz tuketim degerleri de dogruyu yansitmayacaktir.
Eyvallah Yasinim. Ben de araya tanıdık sokup, güvenli ve iyi bir tuningciden ürünü alırım diye planlıyorum. Montajını da onlara yaptırırsam uygun fiyatlara denk gelebilir. Benim memlekette bazen orijinal haliyle bile sürtmemek için uğraşıyorum o yüzden fazla bastırmak benim de işime gelmez. Bakalım, zamanı gelince bu mevzuyla ilgili de konu açacağım zatenKesinlikle öyle. Zaten fazlasına hiç gerek yok sonuçta binbir türlü yerlere gidiyoruz arabayla. Mesela şuan benim oturduğum mahallede yol çalışması var asfaltın bir tarafını kazımışlar diğer tarafını kazımamışlar ordan inip çıkarken milimle kurtarıyorum yani 4-5 cmlik yay olsa arabanın altını düzleyecek Bunun kasisi var kapalı otoparkına girip çıkması var var da var.
3cm çok yeterli olur hem sürüş zevkin artar, viraj kabiliyetinde bi 10-20 km/h artış sağlarsın en azından bende öyle oldu, aracın da gözüne bi ayrı güzel gelmeye başlıyo
Bu arada en azından bu gibi modifiye parçalarını internetten almama taraftarıyım. Sipariş verip 2 hafta bekletildim en sonunda güç bela paramı geri alabildim. Sonrasında direk tuning market elden alışveriş Konusu açılmışken semtuningden uzak durun
Sapma onemsenmeyecek kadar az, fakat araci daha cok sehir ici kullaniyorsaniz sirf goruntu icinse bu degisiklik tavsiye etmem cok. Sattigim Mercedes B180 sport ta 17 jantlar vardi ve emsallerinden 1 cm alcakti, inanin konfor anlaminda cok rahatsizdim. Biraz abartili gelebilir ama belki Mustang bile ondan daha konforlu diyebilirim. Ama daha cok uzun yolda kullanacaksaniz tabiki cok iyi olur.Bunu da öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. Ben 17'lik janta geçersem iyice araştıracağım hangi ebatlara geçmem gerektiğini. Çünkü bazı ebatlarda her lastik markasının modeli olmayabiliyor. En yaygın kullanılan 17'lik ebat hangisiyse ona geçiş yaparım muhtemelen. Ama tabii önceliğim janttan evvel yay olacak. Yay ile beraber araçtan memnun kalırsam, tamam bu bana yeter dersem 17'lik janta geçmem. Çünkü bizim yollar malum, konfor iyice dibe düşsün istemiyorum açıkçası.
Bu siteyi biliyorum, tekrar bir baktım. 205-55-16 şuan ki ebatlarım. 225 45 17'ye geçersem sapma 0.32'de kalıyor. Sanırım en az sapma bu ebata geçersem gerçekleşiyor.
Bunu da öğrendiğim iyi oldu teşekkürler. Ben 17'lik janta geçersem iyice araştıracağım hangi ebatlara geçmem gerektiğini. Çünkü bazı ebatlarda her lastik markasının modeli olmayabiliyor. En yaygın kullanılan 17'lik ebat hangisiyse ona geçiş yaparım muhtemelen. Ama tabii önceliğim janttan evvel yay olacak. Yay ile beraber araçtan memnun kalırsam, tamam bu bana yeter dersem 17'lik janta geçmem. Çünkü bizim yollar malum, konfor iyice dibe düşsün istemiyorum açıkçası.
Bu siteyi biliyorum, tekrar bir baktım. 205-55-16 şuan ki ebatlarım. 225 45 17'ye geçersem sapma 0.32'de kalıyor. Sanırım en az sapma bu ebata geçersem gerçekleşiyor.
Amerikan araçları benim bildiğim kadarıyla da oldukça konforlu oluyor. 17'lik jant dediğim gibi son tercihim olacak çünkü aracı şehir içi de kullanıyorum şehir dışı da ve konfor düşsün istemiyorum açıkçası. O yüzden önceliğim konforu fazla bozmayacak spor yay olacak. Bu arada benim araç 1.6 tdci o yüzden tüketim artsa da çok koymayacaktır diye tahmin ediyorumSapma onemsenmeyecek kadar az, fakat araci daha cok sehir ici kullaniyorsaniz sirf goruntu icinse bu degisiklik tavsiye etmem cok. Sattigim Mercedes B180 sport ta 17 jantlar vardi ve emsallerinden 1 cm alcakti, inanin konfor anlaminda cok rahatsizdim. Biraz abartili gelebilir ama belki Mustang bile ondan daha konforlu diyebilirim. Ama daha cok uzun yolda kullanacaksaniz tabiki cok iyi olur.
Bu arada 17 tercih edecek olursaniz her halukarda yakit tuketiminiz artacaktir, sanirim farkindasinizdir
Aynen kardeşim benim de sonradan aklıma geldi zaten. Ama dediğim gibi şu aşamada 17'ye geçip konforu iyice düşürmek istemiyorum. Spor yay taktırdıktan sonra ' tamam benim için yeterli ' diyemezsem 17'lik janta geçerim.Orjinal 17"ebatlarına geçmeni öneririm Cenk abi.225/45 genelde C segmentinde 17" te kullanılıyor zaten
Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
Çok doğru karar abi sonunda, şiddetle destek veriyorum eibach 35mm dedikleri 30mm oluyor dizel yay olmasına dikkat et benzinli motor yayı yollarlarsa ön taraf arkaya göre anormal düşüyor Ayrıca ford kullanıcıları Vogtland yaylar için de çok olumlu yorumlar yapıyorlar hatta bazı focus kullanıcıları vogtland için eibachtan daha iyi yorumu yapıyor.
Amerikan araçları benim bildiğim kadarıyla da oldukça konforlu oluyor. 17'lik jant dediğim gibi son tercihim olacak çünkü aracı şehir içi de kullanıyorum şehir dışı da ve konfor düşsün istemiyorum açıkçası. O yüzden önceliğim konforu fazla bozmayacak spor yay olacak. Bu arada benim araç 1.6 tdci o yüzden tüketim artsa da çok koymayacaktır diye tahmin ediyorum
Aynen kardeşim benim de sonradan aklıma geldi zaten. Ama dediğim gibi şu aşamada 17'ye geçip konforu iyice düşürmek istemiyorum. Spor yay taktırdıktan sonra ' tamam benim için yeterli ' diyemezsem 17'lik janta geçerim.
Tdci ise kesinlikle voglant alın pişman etmeyecektir emin olun. Ben çok memnundum voglanttan.
Bakalım voglant da düşünebilirim. Öyle takıntım pek yoktur, konforumu pek fazla bozmayacak ve aracı ciddi sertleştirmeyecek marka olan her yayı alabilirim. Voglant'ı da bir araştıracağım teşekkür ederim17' ve voglant yay ile konfor kaybınız olmayactır.
Valla ben 18' takıcam zaten çok kullanmıyorum performans derdimde yok, yarış yapmıyorum
Eski aracımda yazılım downpipe 'a kadar yaptım.
Bunda sakin kullanımda keyf sürüşü yapıyorum [emoji4]
Bakalım voglant da düşünebilirim. Öyle takıntım pek yoktur, konforumu pek fazla bozmayacak ve aracı ciddi sertleştirmeyecek marka olan her yayı alabilirim. Voglant'ı da bir araştıracağım teşekkür ederim
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.