AÇIK Focus 3 yedek su kabı su yükseltmesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ozanckl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ozanckl

Profesör
285
33
Marka
Ford
Merhabalar.2013 model 1.6 tdci 95 lik focus sahibiyim. Araç su eksiltiyor görünüyor ama kapağı açtığım zaman genleşme kabına tekrar doluyor. Suyun renginde veya yağın renginde anormal bir durum yok. Antifiriz var. Usta conta yanık olabilir veya eli kulağında dedi kafam karıştı çünkü yağın ve suyun rengi normal. Sorun neyden kaynaklı olabilir ?
 
Conta testi için servis fiyat verdi. 3 bin artı kdv şeklinde. Kendi ustamla birebir görüştüm. Antifiriz görünce pasları atmış delikler oluşmuş. Radyatör değişiyor. Sonrasında duruma göre conta testi yapılacak. Gelişmeleri yazarım yine. Çok teşekkürler
Hocam ilk yorumumda belirttim. Ben de aynı motorla aynı durumu yaşadım. Başlangıç seviyesindeyken ne köpürme, sararma, yağda bozulma ne de performans düşüklüğü, tüketim artışı vs hiçbir belirti vermiyor. Sadece belli şartlarda antifiriz suyu azalmış görüyorsunuz. Motor etrafına bakılınca detaylı şekilde kaçak görülmüyor. Nereden kaçırıyor bu diye arayıp duruyorsunuz. Halbuki egzozdan atıyor suyu. Siz beni dinleyin parça değişimleriyle ne vakit ne nakit kaybetmeyin. Bildiğiniz bir usta yoksa da götürün yetkili servise ve durumu anlatıp conta testi yaptırmak istediğinizi söyleyin. Bin liradan fazla tutmaz conta testi yaptırmak.
 
Conta testi için servis fiyat verdi. 3 bin artı kdv şeklinde. Kendi ustamla birebir görüştüm. Antifiriz görünce pasları atmış delikler oluşmuş. Radyatör değişiyor. Sonrasında duruma göre conta testi yapılacak. Gelişmeleri yazarım yine. Çok teşekkürler
Insaallah radyatör çıkar da bu sorundan kurtulursunuz hocam. Hayırlısı olsun.
 
Hocam selamlar, sorununuz radyatör değişimi ile çözüldü mü? Bende de aynı sorun var devirdaimden dediler ve evet parçanın su kaçırdığı üzerindeki izlerden de barizdi değiştirdim uzun bir süre eksiltme yapmadı ama şu an ara ara da olsa o eksilme ve kapağı açınca suyun yükselmesi sorununu yaşıyorum. Conta testi yaptırdım würthün sıvısı ile ve bir sorun çıkmadı
 
Radyatör değiştikten sonra aynı sorunu bir daha yaşamadım ama bu süreçte eskiye nazaran daha az km yaptım bir süre daha takip ettikten sonra kesin olarak bitti diyebilirim. Ama anlık olarak sorun yok.
 
Konuyu uzun zaman sonra hortlatmış olacağım ama su eksilmesi klima açılınca bariz şekilde farkediliyor. İş güzar ustalar yüzünden boş yere radyatör değişti. Bir de orijinal parça ayağına güzel bir meblağ kitlediler. Gelelim asıl olaya, klima açılınca su eksilmesi neyden kaynaklı olabilir ?
 
Herkese selam. Arıza zaman zaman tekrar ediyor. Araç babamda olduğu için ve ayrı şehirlerde olduğumuz için çok yakinen takip edip gözlemleyemedim. Yağda veya suda bozulma yok. Termostat değişimi oldu. En son üst kapağa doğru gidiyoruz. Zamanında gerekli işlemleri yaptırmayınca süreç bu duruma geldi. Yarın tekrardan ustaya gidicez. Gelişmeleri yazıcam.
 
Basınç testi yaptırın, belki bidon vsde kaçak vardır.
Test yaptırmaya yanaşmıyor çoğu usta. Şimdi kendi ustamla görüştüm. Conta yanık diyor. Kapak taşlama conta değişimi vs 70 80 bin diyor. Sandık motor yapılırsa 200 250 bin civarı tutacak. Çok arada kaldım. Km 435 bin. Bunun haricinde sorun yok. Yağ bakımı bile zamanında aksatmadan yapıldı. En kötü kısmı ise buna ayıracak bütçem yok.
 
Neredeyse 1 yıl önce konuyu açmışsınız hocam. Size o zaman dedim ki vakit ve nakit kaybetmeyin pahalı bir şey değil conta testi yaptırın. O zaman yaptırmış olsaydınız nispeten daha az maliyetle ve radyatör vs şu bu masraflarını da yapmak yerine o parayı da ekleyerek conta kaçağı varsa parayı oraya harcardınız.

Bu yaş ve km'deki arabaya sandık motor parası harcamaya gerek yok. Conta tamir masrafını karşılayabiliyorsanız yaptırın. Karşılayamıyorsanız aracı o haliyle 80-100 bin lira düşük fiyatıyla satışa çıkarın. Bu süreci daha fazla uzatırsanız bloğunuz çatlamaya kadar gider o zaman çaresiz şekilde sandık motordan başka tercihiniz de kalmaz.
 
Neredeyse 1 yıl önce konuyu açmışsınız hocam. Size o zaman dedim ki vakit ve nakit kaybetmeyin pahalı bir şey değil conta testi yaptırın. O zaman yaptırmış olsaydınız nispeten daha az maliyetle ve radyatör vs şu bu masraflarını da yapmak yerine o parayı da ekleyerek conta kaçağı varsa parayı oraya harcardınız.

Bu yaş ve km'deki arabaya sandık motor parası harcamaya gerek yok. Conta tamir masrafını karşılayabiliyorsanız yaptırın. Karşılayamıyorsanız aracı o haliyle 80-100 bin lira düşük fiyatıyla satışa çıkarın. Bu süreci daha fazla uzatırsanız bloğunuz çatlamaya kadar gider o zaman çaresiz şekilde sandık motordan başka tercihiniz de kalmaz.
Sonuna kadar haklısınız. Düğündü hastalıktı vs derken arabayla çok ilgilenemedim. Bu süre zarfindaki masraflar da cabası. Conta tamirinden sonra tekrar etme ihtimali var mı aynı arızanın başınıza geldi mi ?
 
Sonuna kadar haklısınız. Düğündü hastalıktı vs derken arabayla çok ilgilenemedim. Bu süre zarfindaki masraflar da cabası. Conta tamirinden sonra tekrar etme ihtimali var mı aynı arızanın başınıza geldi mi ?
Contanin hasar almasının direkt sebebi euro 5 psa motorlarında kullanılan ust kapak conta parcasinin malzemesinin hassas olması. Bu alanda muadil ama daha dayanıklı bir ürün olup olmadigini bilmiyorum o yuzden yine orijinal ürün kullandim ben zaten yetkili serviste yapılmıştı.

Contanin hasar almasını hızlandıran sey ise gizli hararet. Bu nasil oluyor ? Aracın yaşından, km'sinden, kondisyonundan vs zaman icinde değişik yerlerinde oluşan minimal su kacakladindan dolayi motor kendini tam randimanda sogutamiyor. Hararet göstergesine yansimayan bir ısınma bu. Hal boyle olunca conta zaman icinde yanmaya basliyor. Cok basit bir oringden, keçeden, minimal su kaçağı oluyordur. O bile müdahale edilmezse zaman icinde contaya zarar verebiliyor.

Yuksek rakımlarda, cok sıcak havalarda, nemli havalarda yahut sık sık devirli ve motoru sıkıştırmadan kullanmak da sorunun oluşmasını onleyebiliyor. Conta hasarı varsa da hasarın daha ileri boyuta, silindir ve bloga zarar vermesini onleyebiliyor.

Yani yaptirirsaniz eger kontrole devamlılık gerekiyor. Cunku arac zaten 435 binde. Eskiyen, yıpranan cok motor parçası var ve yukarıda bahsettiğim gibi yıpranan parcalar zaman icinde yine su kaçağı yapabilir.

Ben araci yaptırınca satmıştım. Benden sonraki 2 sahibiyle de konustum. Herhangi bir sorun yasamamislar ama benim arac zaten 150 bindeydi. O yuzden sizin motora gore km farkından dolayi yıpranmislik daha az oldugu icin yeni contayla daha uzun süre götürebilir.

Size tavsiyem conta tamiri yaparsanız ve oyle ya da boyle daha yeni bir araca gecme imkanınız varsa satın. He yok satsak da yerine bisi koyamayız diyorsanız contayı yaptırdıktan sonra düzenli sık kaçak takibi gerekiyor. Soğutma elemanlarının keçe, oring, bağlantı parçaları vs dahil hepsini zaman icinde elden geçirip yeniletmek gerekiyor. Ve kullanım icin de motoru sık sık yüke bindirmeden, zorlamadan kullanmak gerekiyor.
 
Contanin hasar almasının direkt sebebi euro 5 psa motorlarında kullanılan ust kapak conta parcasinin malzemesinin hassas olması. Bu alanda muadil ama daha dayanıklı bir ürün olup olmadigini bilmiyorum o yuzden yine orijinal ürün kullandim ben zaten yetkili serviste yapılmıştı.

Contanin hasar almasını hızlandıran sey ise gizli hararet. Bu nasil oluyor ? Aracın yaşından, km'sinden, kondisyonundan vs zaman icinde değişik yerlerinde oluşan minimal su kacakladindan dolayi motor kendini tam randimanda sogutamiyor. Hararet göstergesine yansimayan bir ısınma bu. Hal boyle olunca conta zaman icinde yanmaya basliyor. Cok basit bir oringden, keçeden, minimal su kaçağı oluyordur. O bile müdahale edilmezse zaman icinde contaya zarar verebiliyor.

Yuksek rakımlarda, cok sıcak havalarda, nemli havalarda yahut sık sık devirli ve motoru sıkıştırmadan kullanmak da sorunun oluşmasını onleyebiliyor. Conta hasarı varsa da hasarın daha ileri boyuta, silindir ve bloga zarar vermesini onleyebiliyor.

Yani yaptirirsaniz eger kontrole devamlılık gerekiyor. Cunku arac zaten 435 binde. Eskiyen, yıpranan cok motor parçası var ve yukarıda bahsettiğim gibi yıpranan parcalar zaman icinde yine su kaçağı yapabilir.

Ben araci yaptırınca satmıştım. Benden sonraki 2 sahibiyle de konustum. Herhangi bir sorun yasamamislar ama benim arac zaten 150 bindeydi. O yuzden sizin motora gore km farkından dolayi yıpranmislik daha az oldugu icin yeni contayla daha uzun süre götürebilir.

Size tavsiyem conta tamiri yaparsanız ve oyle ya da boyle daha yeni bir araca gecme imkanınız varsa satın. He yok satsak da yerine bisi koyamayız diyorsanız contayı yaptırdıktan sonra düzenli sık kaçak takibi gerekiyor. Soğutma elemanlarının keçe, oring, bağlantı parçaları vs dahil hepsini zaman icinde elden geçirip yeniletmek gerekiyor. Ve kullanım icin de motoru sık sık yüke bindirmeden, zorlamadan kullanmak gerekiyor.
380 bin deyken devir daim triger beraber değişti. Bir sene kadar önce radyatör hortumu radyatör değişti bundan sonra biraz şans işi gibi. Kapak tamiri ve conta değişimine gitmek mantıklı olan gibi geliyor bana. Kullanıcı babam olacağı için benim kadar hırpalanmaz araba. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
 
380 bin deyken devir daim triger beraber değişti. Bir sene kadar önce radyatör hortumu radyatör değişti bundan sonra biraz şans işi gibi. Kapak tamiri ve conta değişimine gitmek mantıklı olan gibi geliyor bana. Kullanıcı babam olacağı için benim kadar hırpalanmaz araba. Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Zaten conta hasarıysa başka seçenek yok. Tamir ettirilmediği takdirde bloğu çatlatır o zaman sandık motor gerekir. Yani bir an önce test yapılıp tamire geçilecek. Sonrasında da dikkatli kullanım, düzenli su kaçağı kontrolü şart hocam. Tekrar geçmiş olsun.
 
Bu km lerde daha önce hiç conta değişimi yapılmadıysa hararet falan görmeden contanın doğal yıpranmasıyla bile sorun çıkarabilir. Eğer araç ciddi hararet falan görmediyse conta yapma işi daha düşük maliyete hallolur, ama bu şekil kullanırken hararet yaşarsanız bu sefer kapak tarafının maliyetleri çok yükselir. Mümkün olan en iyi ustalarda yaptırmanızı öneririm işlemi de, küçük bi onarım değil çünkü işçilik hatası ihtimali ve sonrasında eğer hata olursa yapan ustanın sorumluluk alma durumu önemli. Öyle her arabaya bakan tiplere değil de direkt olarak bu motora aşina bu markanın üzerine tecrübeli yerlerde yaptırın bence. Çünkü kapak sökülecek sökülmüşken kapakçıya gidip genel bir revize olacak falan kapsamlı bi işlem
 
Bu km lerde daha önce hiç conta değişimi yapılmadıysa hararet falan görmeden contanın doğal yıpranmasıyla bile sorun çıkarabilir. Eğer araç ciddi hararet falan görmediyse conta yapma işi daha düşük maliyete hallolur, ama bu şekil kullanırken hararet yaşarsanız bu sefer kapak tarafının maliyetleri çok yükselir. Mümkün olan en iyi ustalarda yaptırmanızı öneririm işlemi de, küçük bi onarım değil çünkü işçilik hatası ihtimali ve sonrasında eğer hata olursa yapan ustanın sorumluluk alma durumu önemli. Öyle her arabaya bakan tiplere değil de direkt olarak bu motora aşina bu markanın üzerine tecrübeli yerlerde yaptırın bence. Çünkü kapak sökülecek sökülmüşken kapakçıya gidip genel bir revize olacak falan kapsamlı bi işlem
Doğru. Rektifiyeden önceki en kapsamlı islem. Benim gittiğim yetkili servis devlet araçlarına surekli motor yaptığı icin bu konuda tecrübeliydi. O yuzden yetkili seçmiştim. Conta tamiri detayli bir islem
 
Hep merak ederim, bu yaştaki motoru böyle bir tamirat için sökerken lastik/plastik/kauçuk hortum, boru, conta ne varsa yenilemek ne tutar ve ne kadar mantıklıdır? Metal aksamda da değişmesi gerekenler varsa artık bu revizyon sınıfına girer değil mi?