KAPALI Focus & Astra & Megane

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

S.GonzaleS

Asfalt Kurutucu
3
Arkadaslar herkese merhaba
dizel otomatik olmak kaydiyla hangisini tercih ederdiniz?

Ford Focus titanium 1.5 tdci otomatik
Opel Astra exelence 1.6 cdti otomatik
Renault Megane icon 1.5 dci edc

benim kistasim otomatik olmasi ve asgari 5 sene sikintisiz binebilmem
Herkese simdiden tesekkurler
 
Bende kendi izlenimlerimi yazayim.astra performans olarak cokta ustun degil bence.0-100. 10.1 sn. Focus 10.9 sn...aman aman bir fark yok.ama megane 12.3 sn ile epey geride.

Yakit olarak kendi aracim 1.5 tdci 120 lik yani focus motoru ne kadar az yaktigini iyi biliyorum(otopark focus testindeki 2.5 lt ortalama gercekten şaka degil.80 km sabit hizla duz yolda gercekten yapiyor. )renault dci motorda ayni sekilde cok az yakiyor.astra konusunda yakitta fazla yorum yapamam .test surusumde yakiti sifirlamamistim.

Yol tutusu focus astra yakin demis bazi arkadaslar ama ben kendi testimde astra yi bariz daha zayif ve hissiz olarak buldum (surus dinamigi ve yol tutusu olarak)

Megane 4 ile ilgili hic iyi hatiralarim yok.tekrardan yazmayacagim ama bizim şansimiz diyip gececegim.

Astra veya focus diyorum.kisisel zevkinize ve maddi durumunuza gore karar verirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bende kendi izlenimlerimi yazayim.astra performans olarak cokta ustun degil bence.0-100. 10.1 sn. Focus 10.9 sn...aman aman bir fark yok.ama megane 12.3 sn ile epey geride.

Yakit olarak kendi aracim 1.5 tdci 120 lik yani focus motoru ne kadar az yaktigini iyi biliyorum(otopark focus testindeki 2.5 lt ortalama gercekten şaka degil.80 km sabit hizla duz yolda gercekten yapiyor. )renault dci motorda ayni sekilde cok az yakiyor.astra konusunda yakitta fazla yorum yapamam .test surusumde yakiti sifirlamamistim.

Yol tutusu focus astra yakin demis bazi arkadaslar ama ben kendi testimde astra yi bariz daha zayif ve hissiz olarak buldum (surus dinamigi ve yol tutusu olarak)

Megane 4 ile ilgili hic iyi hatiralarim yok.tekrardan yazmayacagim ama bizim şansimiz diyip gececegim.

Astra veya focus diyorum.kisisel zevkinize ve maddi durumunuza gore karar verirsiniz.
İki aracın da viraj limitleri yüksek hatta araçların tedirgin etmeden viraja girme limitlerinde focus ile 110 girdiğim viraja astra ile 120 girebilmiştim tabii bunda benim primacy 3 lastiklerimin sürekli geziniyor oluşu da etken. İki aracın da viraj limitleri çok yüksek. Ama araçları zorlarken şasi ve direksiyon sistemlerinin verdiği his gerçekten farklı, ikisi birbirine pek benzemiyor. Astra'yı biraz daha kırılgan hissetmiştim özellikle asfaltı kalitesiz, yer yer bozuklukları olan yollarda. Ama bu fark her sürücünün dikkatini çekmeyebilir hatta kimisi bunu umursamayabilir bile. Velhasıl söylediklerinize katılmakla beraber iki aracın da bu disiplinde çok mutlu edeceği aşikar.
 
Megane ile ilgili en büyük sıkıntım şu ki konforuyla öne çıkıp yol tutuşu eh işte olsa kabul, yol tutuşuyla öne çıkıp konforu eh işte olsa yine kabul. Ama bu mevzuda ortada kalmış bir araç ki 308 hariç çoğu fransızda gördüğüm bir durum bu kararsızlık. Ben bir otomobilin sürüş anlamında en azından bir kriterde de olsa öne çıkmasını isterim. Kararsızlık yaşandığı zaman sürüşe dair bir tat alınmıyor ne konfor ne de yol tutuş anlamında.
Cenk hocam, Megane 'ı bir dene bence. Yol tutuşu diğerleri kadar iyi değildir ama konforu hem Astra'dan hem Focus'dan iyidir. Hatta beni en çok şaşırtan konu konforu olmuştu test ettiğimde.

@S.GonzaleS Bana göre aile kullanımı için burdaki en mantıklı seçenek Megane. Astra sert ve konforsuz (Küçük jantla almak mantıklı olabilir), Focus'un içi de aile kullanımına uygun değil. Ancak komşunun kırmızı Exc. donanımlı Astra'sını her gün görüyorum, bildiğin yanıyor araba.

Şu videoyu da atayım
 
Cenk hocam, Megane 'ı bir dene bence. Yol tutuşu diğerleri kadar iyi değildir ama konforu hem Astra'dan hem Focus'dan iyidir. Hatta beni en çok şaşırtan konu konforu olmuştu test ettiğimde.

@S.GonzaleS Bana göre aile kullanımı için burdaki en mantıklı seçenek Megane. Astra sert ve konforsuz (Küçük jantla almak mantıklı olabilir), Focus'un içi de aile kullanımına uygun değil. Ancak komşunun kırmızı Exc. donanımlı Astra'sını her gün görüyorum, bildiğin yanıyor araba.

Şu videoyu da atayım
Hocam amortisörlerin sesli çalıştığı gibi yorumlar okumuştum kullanıcı geri bildirimlerinde. Kendim test etme imkanı bulamadım sadece feedback'ler üzerinden yorum yapabiliyorum naçizane.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrprofs
Megane nın en büyük artısı tasarımı sanırım. Yani mercedes a180 veya bmw 1 serisinden çok daha premium duruyor.
Tasarım da Megane çok hoş özellikle geceleri led stopları çok güzel duruyor,bu konuda çoğumuz aynı fikirdeyiz sanırım.
@mgdedeoglu Hocam Focus'u bilmem (yorumlara göre onunda konforu gayet iyiymiş) de Astra da ki konfor (yumuşaklığı olsun,vites geçişleri olsun vs.) kesinlikle C sınıfına göre gayet iyi.
@mehmethakantarhan Aman diyeyim hocam Focus ile Antalya-Afyon arası tıpa gaz biraz oynaştık (bizim araç 4 kişi + bagaj full dolu / focus ise arabada 2 kişi) virajlara iyi giriyordu sürücüsü de iyiydi belli ama 200-210 dan sonrasında boy boy fark açıldı (aynada göremeyecek kadar) fakat 200 e kadar fena değildi
 
Biraz daha beklerseniz yeni i30 u çıkaracaklar. Astra dan iyi olur mu bilemiyorum ama focus tan daha yeni bir araç olduğu için tercih listenizde yer bulabilir.
 
Tasarım da Megane çok hoş özellikle geceleri led stopları çok güzel duruyor,bu konuda çoğumuz aynı fikirdeyiz sanırım.
@mgdedeoglu Hocam Focus'u bilmem (yorumlara göre onunda konforu gayet iyiymiş) de Astra da ki konfor (yumuşaklığı olsun,vites geçişleri olsun vs.) kesinlikle C sınıfına göre gayet iyi.
@mehmethakantarhan Aman diyeyim hocam Focus ile Antalya-Afyon arası tıpa gaz biraz oynaştık (bizim araç 4 kişi + bagaj full dolu / focus ise arabada 2 kişi) virajlara iyi giriyordu sürücüsü de iyiydi belli ama 200-210 dan sonrasında boy boy fark açıldı (aynada göremeyecek kadar) fakat 200 e kadar fena değildi

Hocam oynaştıginiz :) focus un 1.0 gtdi mi 1.6 atmosferik mi 1.6 tdci mi 1.5 tdci mi oldugunu nerden anladiniz acaba :) 1.5 tdci fazla yok piyasada
 
Geçekten çok merak ediyorum, Türkiye yollarında 200-210'a kadar çıkmaya korkmuyor musunuz? Hem de içinde 4 kişiyle. Forumun en tırsağı benim herhalde, herkes apeks kesiyor, viraj kastırıyor, 1.6 dizel aile aracını viraj performansına göre değerlendiriyor :D
Dediğinize aynen katılıyorum. O arabada illaki bir anne baba ya da çocuk bulunacak. Doğal olarak 200 km hız yapmakta, 120 ile viraj dönmekte anca hayallerde yaşanır. Tabi yolcunun canını önemsemiyorsanız.
 
Geçekten çok merak ediyorum, Türkiye yollarında 200-210'a kadar çıkmaya korkmuyor musunuz? Hem de içinde 4 kişiyle. Forumun en tırsağı benim herhalde, herkes apeks kesiyor, viraj kastırıyor, 1.6 dizel aile aracını viraj performansına göre değerlendiriyor :D
Vallahi hocam bu zamana kadar aracımla 2 defa 200'e çıktım o da otobanın düz ve boş olduğu yere denk gelmiştim de aracın ne yaptığını merak etmiştim. Onun haricinde maksimum yaptığım hız 160'dır ki otobanın uygun olması gerekir. Genellikle 120-140 arasında seyir ederim. Viraj meselesine gelince, ben daha düzlük yollarda uzun süre araç kullanmayı henüz deneyimleyemedim. Batı Karadeniz bölgesinde yaşıyorum ve alabildiğine viraj dolu. Böyle olunca hiç istemesen bile kendini viraj kasarken bulabiliyorsun. Memleketimde düzlük olan tek yer, hız sınırının 60 olduğu, bolca radar olan şehir içi bir bölge. Orada da şehir içi olduğu için 60'dan fazla yapılamaz. Diğer bir çok illerdekilerin ve büyük şehirde yaşayanların viraj dedikleri yere biz buralarda düzlük diye bakıyoruz. Siz düşünün artık :)
 
Son düzenleme:
Geçekten çok merak ediyorum, Türkiye yollarında 200-210'a kadar çıkmaya korkmuyor musunuz? Hem de içinde 4 kişiyle. Forumun en tırsağı benim herhalde, herkes apeks kesiyor, viraj kastırıyor, 1.6 dizel aile aracını viraj performansına göre değerlendiriyor :D

Arabada birileri varken veya trafik varken bence de sakıncalı ama gece 2-3 gibi çıkıp yapmadığım şeyler değil zevkli oluyor aslında.
 
Altımdaki araba zaten 1.6 dizel bir araç. Düz yolda bassan gidiyor ama yüksek hızlara çıkmanın da pek tadı olmuyor. O sebeple benim düz yollarda yüksek hızlarla pek işim olmaz. Ama viraj görürsem kendimi tutamıyorum. Yılların verdiği alışkanlık işte. Araçta kimse yoksa ( çünkü insanlar olunca hem zevkli olmuyor hem onların hayatı açısından sorun olabilir) viraj kasarım. Yapısını, çukurunu, keskinliğini bilmediğim öğrenmediğim viraja asla sert girmem. Aracımı tanırım, lastiklerimi bilirim, kastığım yollar ve virajlar da en az 10 senedir gidip geldiğim yollardır o zaman virajların tadını çıkarırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Geçekten çok merak ediyorum, Türkiye yollarında 200-210'a kadar çıkmaya korkmuyor musunuz? Hem de içinde 4 kişiyle. Forumun en tırsağı benim herhalde, herkes apeks kesiyor, viraj kastırıyor, 1.6 dizel aile aracını viraj performansına göre değerlendiriyor :D
Sadece Apex kesmekle aracın zevkini alamıyoruz kusura bakmayın.Bir araç alıyorsam limitlerini zorlayacağım.Araçta 4 kişi var evet fakat herhangi birinin hızdan korktuğunu bilsem (3 üde çok yakın arkadaşım onlarda performanslı kullanır) veyahut yapmamamı söylese gazdan ayağımı çeker gece tek başıma 3. köprü yoluna çıkıp aracın viraj performansını,son hız,ara hızlanma gibileri en yüksek limitlerde denerdim.Ve de hız yapmayacaksam neden gidip sınıfının en hızlısını alayım? Sattıktan sonraki araç 2.0 Benzinli +200 hp olacaktır,onunla 110-120 gıder hatta apex noktalarını keserim merak etmeyin (!)
 
Sadece Apex kesmekle aracın zevkini alamıyoruz kusura bakmayın.Bir araç alıyorsam limitlerini zorlayacağım.Araçta 4 kişi var evet fakat herhangi birinin hızdan korktuğunu bilsem (3 üde çok yakın arkadaşım onlarda performanslı kullanır) veyahut yapmamamı söylese gazdan ayağımı çeker gece tek başıma 3. köprü yoluna çıkıp aracın viraj performansını,son hız,ara hızlanma gibileri en yüksek limitlerde denerdim.Ve de hız yapmayacaksam neden gidip sınıfının en hızlısını alayım? Sattıktan sonraki araç 2.0 Benzinli +200 hp olacaktır,onunla 110-120 gıder hatta apex noktalarını keserim merak etmeyin (!)
Araba senin, arkadaş senin, can senin. Bu kadar celallenmeye gerek yok ;)
 
Megane işcilik ve kalite olarak zayıf hissettirir. Astranın tek dezavantajı sert oluşu bana göre. Diğer 2 araç çift kavrama olduğundan sorun çıkartma potansiyelleri var Astra daha uygun sanki. Focus'ta ne kadar iyi bir araç olsada yakın zamanda kasa değiştirecek olması sıkıntı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...