Focus MK4 ST Line Nam-ı Diğer YMN V.04

Torsiyon demeyelim aslında bu sistemin torsiyon ile uzaktan yakından alakası yok. Bir çubuk söz konusu değil. Fordun heliştirdiği ve patentini aldığı özel bir sistem. Yarı bağımsız bir süspansiyon demek daha doğru. Şakin 2500km deneyimim ile gerçekten çok başarılı gerçekten tam bağımsız olan mk3.5 a göre daha konforlu
Fiesta'da oldugu gibi, hatta bir cok markada oldugu gibi torsiyon tipi suspansiyon mevcut hocam. Yari bagimsiz = torsiyon demek zaten. Yani torsiyonun bir diger adi bu. St-line'da diger araclardan farkli olarak Ford'un yeni force springs denen yaylari mevcut. Sarmal yaylar. Bunlar hafif yamuk durur. Torsiyonlu araclarda gorulen yanal kuvvetlerde dogan dezavantaji ortadan kaldirir. Daha konforlu ve dengeli olur arac ama normal torsiyonlu bir araca gore. Forumda gorselleri mevcuttur.

Konfor tutus konusunda size katiliyorum. Bende 16 jantli mk3.5 var. Benim aractan daha konforlu darbe emisi var st line ve 18 jant olmasina ragmen. Baktiginizda oldukca basarili bu konuda.
 
Son düzenleme:
Yapıştır 12,3 lük dijitali, şenlensin ortalık :) Tekrar hayırlı olsun kankacım. :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7089.JPG
    IMG_7089.JPG
    1.1 MB · Görüntüleme: 0
Listenin ilk sırasında duruyor. Tedarik için girişimlerde bulunmaya başladım. Şakin şuan için rakamlar uçuk. Spoiler ve arka difizör yurtdışından an itibari ile geldi. Boyayı ve zamanını bekliyor.
Hocam aracınız çok iyi hele hele rakiplerinin fiyatlarını düşününce on numara tercih olmuş Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

Analog kadran bence çok daha şık duruyor değiştirmeyin derim
 
  • Beğeni
Tepkiler: YaMaN
Nedense, Avrupa Paketlerinde ST Line ve STde bulunan orta konsol Kenar kaplamalarını gördükten sonra ilk değişiklik yapacağım detay bu olacak demiştim. Tam gözümün önünde o plastik çiğ görünüm resmen batıyordu. Daha aracı almadan, bunu değiştiririm demiştim ki değişti :)
 

Ekli dosyalar

  • 80F776FE-85FC-4D1C-A2E5-0FBB1753DE0E.jpeg
    80F776FE-85FC-4D1C-A2E5-0FBB1753DE0E.jpeg
    552.3 KB · Görüntüleme: 0
  • 7DDCE20B-2773-4D20-9109-45FDEF4C0899.jpeg
    7DDCE20B-2773-4D20-9109-45FDEF4C0899.jpeg
    551.5 KB · Görüntüleme: 0
  • 44E4CD30-6B94-4A34-85E9-358478C930C2.jpeg
    44E4CD30-6B94-4A34-85E9-358478C930C2.jpeg
    630.3 KB · Görüntüleme: 0
  • 6F014A55-07C6-483A-AAD9-0EE7805BD38D.jpeg
    6F014A55-07C6-483A-AAD9-0EE7805BD38D.jpeg
    495.8 KB · Görüntüleme: 0
  • 33252B95-37BF-4720-A068-451365D1A0DB.jpeg
    33252B95-37BF-4720-A068-451365D1A0DB.jpeg
    569 KB · Görüntüleme: 0
  • F250061D-C65E-46A9-B8AE-3234406DF95C.jpeg
    F250061D-C65E-46A9-B8AE-3234406DF95C.jpeg
    374.1 KB · Görüntüleme: 0
Nedense, Avrupa Paketlerinde ST Line ve STde bulunan orta konsol Kenar kaplamalarını gördükten sonra ilk değişiklik yapacağım detay bu olacak demiştim. Tam gözümün önünde o plastik çiğ görünüm resmen batıyordu. Daha aracı almadan, bunu değiştiririm demiştim ki değişti :)

Basit gibi görünen ama cidden oranın çehresini değiştiren müdahale olmuş, şaşırdım açıkcası
 
Tekrar hayırlı olsun aracınız, ve hazır olun YMN başlıyor demek oluyor bu post :)
Nedense, Avrupa Paketlerinde ST Line ve STde bulunan orta konsol Kenar kaplamalarını gördükten sonra ilk değişiklik yapacağım detay bu olacak demiştim. Tam gözümün önünde o plastik çiğ görünüm resmen batıyordu. Daha aracı almadan, bunu değiştiririm demiştim ki değişti :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: YaMaN
Tekrar hayırlı olsun aracınız, ve hazır olun YMN başlıyor demek oluyor bu post :)
Maalesef ford okadar çok donanım zenginliği ve detay sununca, Banada yapacak pek bişey bırakmamış MK4’te :) ama şu sıralar arka arkaya bir kaç ufak ama büyük dokunuşlar var :). Bu dokunuşlar az olunca beklete beklete yapmak istiyorum sindire sindire :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Maalesef ford okadar çok donanım zenginliği ve detay sununca, Banada yapacak pek bişey bırakmamış MK4’te :) ama şu sıralar arka arkaya bir kaç ufak ama büyük dokunuşlar var :). Bu dokunuşlar az olunca beklete beklete yapmak istiyorum sindire sindire :)
O ufak tefek dokunuşlar çoğu zaman aşırı mutlu ediyor insanı. Küçük ama etkisi büyük olan dokunuşları severiz.
 
Siparişini önceden verdiğim Mk4 ST Spoiler hazırlanıp, boyatıldı ve montajını yaptım.

3M kil + Demir tozu arındırma ₺ Polytop Pasta, Polytop hare kiderici ve çift kat Slopes Seramik koruma ile kaporta yüzeyini koruma altına aldık.
Cam Tavan 3D eraser ile Kireçli su lekelerinden arındırılıp, vax koruma ile birdaha su lekesi oluşmaması için koruma altına alındı.
 

Ekli dosyalar

  • 19D40CE0-9D70-44F9-B8B3-EDBD0AB80AA5.jpeg
    19D40CE0-9D70-44F9-B8B3-EDBD0AB80AA5.jpeg
    231.8 KB · Görüntüleme: 0
  • 73760F09-61F4-4786-9059-0DC26D54899F.jpeg
    73760F09-61F4-4786-9059-0DC26D54899F.jpeg
    189.7 KB · Görüntüleme: 0
  • E90972A3-CE42-4C3E-8CEA-225D700DB7B9.jpeg
    E90972A3-CE42-4C3E-8CEA-225D700DB7B9.jpeg
    220.7 KB · Görüntüleme: 0
  • 2974A920-75E9-418D-990A-8438AB5EA334.jpeg
    2974A920-75E9-418D-990A-8438AB5EA334.jpeg
    260.6 KB · Görüntüleme: 0
  • AC636C20-F969-4204-9E25-A6C6ACC41D11.jpeg
    AC636C20-F969-4204-9E25-A6C6ACC41D11.jpeg
    243 KB · Görüntüleme: 0
  • 29E10120-6CBE-4184-BE02-A084626B76F6.jpeg
    29E10120-6CBE-4184-BE02-A084626B76F6.jpeg
    276.8 KB · Görüntüleme: 0
MK4 ST Line ilk çıktığında daha lansmanı bile yapılmadan, ilk sızan görsellerden ve resmi yayınlanan ilk videosunda kararımı vermiştim. Lakin hep 1.5 Ecoboost 8 ileri Otomatik versiyonunu, 2018 Kasım ayından beri bekledim. baktım ki olmayacak bu iş bare lansman için gelen tam opsiyonlu 1.5 Ecoblue’lar eskimeden km yapmadan elden ele geçmeden alma kararı verdim.
Uzun geçen araştırmalar, 5 ayrı araca üşenmeden gidip incelemeler ve pazarlıklar sonucu 28.849km de olan aracımı Ford Altaş Bayiinden aldım.
Gene plakamız değişmedi, 34 YMN 29 olarak devam..
Prosedür değiştiği için plaka işi bu sefer yordu.
Tahmin edeceğiniz üzere lansman aracı olduğu için, Full Opsiyonlar yüklüdür.
Ford Co-Pilot 360
Adatif Cruise Control dur&kalk özellikli
Şerit takip hizalama
Yorgunluk tespit
Otomatik park dikey ve yatay. (Gaza frene vitese müdahalesiz)
Aktif park çıkış asistanı
360 derece geri görüş
Kış paketi
Koltuk Isıtma Direksiyon ısıtma Öncam ısıtma
Açılır cam tavan
B&O Premium Ses Sistemi (9+1)
Stil Paketi
Konfor paketi
Hadi konu böyle kalmasın, olası sorulara karşılık gelmeden dilimin döndüğünce, kıssadan hisse, ben 2500km deneyimimi anlatayım..

Öncelikle daha marşa basar basmaz ilk pedala dokunur dokunmaz Mk3.5 a göre çok daha konforlu, ve daha sessiz olduğunun hissini veriyor.
Yolda ağırlık dağılımı ve rijinitliği, yere basışı, daha iyi seviyelere geldiğini çok güzel hissettiriyor. Bunu Uzun km yaptıktan sonra yol yorgunluğu ile bile çok net anladım. Tam bağımsız yerine yarı bağımsız diyorum ben çünkü söylenen gibi torsiyon çubuğu yok.. Bir eksikliğini hissetmedim, ama sanki bir teker kasiste diğer teker düz zeminde ise hissettiriyor gibi geldi. Onun dışında bozuk satıhlarda yada hızla geçilen çukurlarda ve kasislerde ben eksikliğini hissetmedim ve ayrıca daha konforlu olmuş geldi bana.
Yıllardır rakiplerinin gerisinde kalan iç hacim ve arka diz mesafesini ciddi iyileştirme yaparak ve bunuda ergonomiklik ile sağlamaları ciddi bir emeğin AR-GE nin olduğunun göstergesi. Buradan Ford mühendislerine bir teşekkür. Ama ayıp Arka kol dayama yok büyük ayıp Şaka bir yana en çok eleştirilen konunun benim nazarımda bir etkisi yok. Mk 2 mk2.5 mk3 mk3.5 tüm Focuslarımda vardı birkez kullandın mı hayır. Arka koltuğa oturan aile ferdleri ve arkadaşlar kullandımı hayır.
Kullanan arkadaşlar için büyük eksiklik olabilir.
Yaklaşık 2500km yaptım. Mk3.5 tdci powershift e göre, 0,3lt kadar daha ekonomik bir yakıt değeri yakaladım. Kesin ve net gibi geldi bu bana.
Eksikliklerine gelirsek, Önde kullanılan malzeme kalitesi ve işciliği birazda arka tarafta kullansalar daha premium bir his yaratabilirdi. En azından önde kullanılan derimsi kapı içini arkayada koy be adam.
Gelelim bana göre mk3.5 Powershift göre en büyük eksikliğine, şanzuman arkadaşlar...
Powershift kullandıktan tam otomatik 8 ileri şanzuman oranı dışında pek tatmin etmedi. Daha hissedilir geçişleri var. Çift kavramanın hazzını maalesef yaşatmıyor..
Ama bazende bir powershift gibi davranabiliyor. Çok ilginç ama şanzumanın bazenleri var. Orada anlaşamadık bir türlü.

Lafı uzatıp sıktıysak affola deyip buyrun ;

hayırlı olsun bu renkler çok hoşuma gidiyor ve bu dolulukta olması iyi şans olmuş
 
Kör Nokta Uyarısı
Çarpraz Trafik Uyarısı
SYNC 3.4 20237 Versiyon Güncelleme
SYNC Video Player.

Projeler için sonunda kendime zaman ayırıp gerçekleştirdik.

Maalesef Kör Nokta için Araç tesisatı çıkma umudum vardı, lakin bu kadar dolu araba olmasına rağmen tesisat çıkmadı. Orjinal Kör Nokta tesisatını aldım. Aynalarıda sadece cam değişikliği olarak değil. Komple değiştirdim.

Kör Nokta Modül Parça Numarası : JX7T-14C689-AC
Kör Nokta Ayna Parça Numarası : SOL JX7B-17683-KB
SAĞ JX7B-17682-KD
 

Ekli dosyalar

  • D2D83FB5-BB8B-48DF-BF37-9CB156BD573E.jpeg
    D2D83FB5-BB8B-48DF-BF37-9CB156BD573E.jpeg
    1.5 MB · Görüntüleme: 0
  • 0F31FE54-D383-4459-811A-FD26B81400DB.jpeg
    0F31FE54-D383-4459-811A-FD26B81400DB.jpeg
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
  • E3A66B2A-52D6-438F-9F81-8E99095E51C0.jpeg
    E3A66B2A-52D6-438F-9F81-8E99095E51C0.jpeg
    1.5 MB · Görüntüleme: 0
  • CD552CA0-1956-439D-AB57-1C72284ED7A3.jpeg
    CD552CA0-1956-439D-AB57-1C72284ED7A3.jpeg
    1.5 MB · Görüntüleme: 0
  • 8505155B-A4AA-4AC4-ACF6-73E83FD44353.jpeg
    8505155B-A4AA-4AC4-ACF6-73E83FD44353.jpeg
    111.6 KB · Görüntüleme: 0
  • E919B25F-46DA-4BB2-8688-0D1CD672916A.jpeg
    E919B25F-46DA-4BB2-8688-0D1CD672916A.jpeg
    107.1 KB · Görüntüleme: 0
Dokunuşlarini hayranlik ile izliyorum şaheser resmen emeğine sağlık özel mesaj atamıyorum bir kaç sorum olacaktı ulaşma şansım var midir üstadım @YaMaN
 
  • Beğeni
Tepkiler: YaMaN