Focus MK4 ST Line Nam-ı Diğer YMN V.04

YaMaN

Göksel Yaman
Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
193
Beğeni puanı
708
Puanları
2,085
Yaş
36
Konum
İstanbul
Marka
Ford
MK4 ST Line ilk çıktığında daha lansmanı bile yapılmadan, ilk sızan görsellerden ve resmi yayınlanan ilk videosunda kararımı vermiştim. Lakin hep 1.5 Ecoboost 8 ileri Otomatik versiyonunu, 2018 Kasım ayından beri bekledim. baktım ki olmayacak bu iş bare lansman için gelen tam opsiyonlu 1.5 Ecoblue’lar eskimeden km yapmadan elden ele geçmeden alma kararı verdim.
Uzun geçen araştırmalar, 5 ayrı araca üşenmeden gidip incelemeler ve pazarlıklar sonucu 28.849km de olan aracımı Ford Altaş Bayiinden aldım.
Gene plakamız değişmedi, 34 YMN 29 olarak devam..
Prosedür değiştiği için plaka işi bu sefer yordu.
Tahmin edeceğiniz üzere lansman aracı olduğu için, Full Opsiyonlar yüklüdür.
Ford Co-Pilot 360
Adatif Cruise Control dur&kalk özellikli
Şerit takip hizalama
Yorgunluk tespit
Otomatik park dikey ve yatay. (Gaza frene vitese müdahalesiz)
Aktif park çıkış asistanı
360 derece geri görüş
Kış paketi
Koltuk Isıtma Direksiyon ısıtma Öncam ısıtma
Açılır cam tavan
B&O Premium Ses Sistemi (9+1)
Stil Paketi
Konfor paketi
Hadi konu böyle kalmasın, olası sorulara karşılık gelmeden dilimin döndüğünce, kıssadan hisse, ben 2500km deneyimimi anlatayım..

Öncelikle daha marşa basar basmaz ilk pedala dokunur dokunmaz Mk3.5 a göre çok daha konforlu, ve daha sessiz olduğunun hissini veriyor.
Yolda ağırlık dağılımı ve rijinitliği, yere basışı, daha iyi seviyelere geldiğini çok güzel hissettiriyor. Bunu Uzun km yaptıktan sonra yol yorgunluğu ile bile çok net anladım. Tam bağımsız yerine yarı bağımsız diyorum ben çünkü söylenen gibi torsiyon çubuğu yok.. Bir eksikliğini hissetmedim, ama sanki bir teker kasiste diğer teker düz zeminde ise hissettiriyor gibi geldi. Onun dışında bozuk satıhlarda yada hızla geçilen çukurlarda ve kasislerde ben eksikliğini hissetmedim ve ayrıca daha konforlu olmuş geldi bana.
Yıllardır rakiplerinin gerisinde kalan iç hacim ve arka diz mesafesini ciddi iyileştirme yaparak ve bunuda ergonomiklik ile sağlamaları ciddi bir emeğin AR-GE nin olduğunun göstergesi. Buradan Ford mühendislerine bir teşekkür. Ama ayıp Arka kol dayama yok büyük ayıp Şaka bir yana en çok eleştirilen konunun benim nazarımda bir etkisi yok. Mk 2 mk2.5 mk3 mk3.5 tüm Focuslarımda vardı birkez kullandın mı hayır. Arka koltuğa oturan aile ferdleri ve arkadaşlar kullandımı hayır.
Kullanan arkadaşlar için büyük eksiklik olabilir.
Yaklaşık 2500km yaptım. Mk3.5 tdci powershift e göre, 0,3lt kadar daha ekonomik bir yakıt değeri yakaladım. Kesin ve net gibi geldi bu bana.
Eksikliklerine gelirsek, Önde kullanılan malzeme kalitesi ve işciliği birazda arka tarafta kullansalar daha premium bir his yaratabilirdi. En azından önde kullanılan derimsi kapı içini arkayada koy be adam.
Gelelim bana göre mk3.5 Powershift göre en büyük eksikliğine, şanzuman arkadaşlar...
Powershift kullandıktan tam otomatik 8 ileri şanzuman oranı dışında pek tatmin etmedi. Daha hissedilir geçişleri var. Çift kavramanın hazzını maalesef yaşatmıyor..
Ama bazende bir powershift gibi davranabiliyor. Çok ilginç ama şanzumanın bazenleri var. Orada anlaşamadık bir türlü.

Lafı uzatıp sıktıysak affola deyip buyrun ;
 

Ekli dosyalar

Bedirhan

Reis
Yönetici
Moderatör
Destekçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
5,935
Beğeni puanı
20,480
Puanları
5,320
Yaş
22
Konum
Avcılar-Darıca
Abi hayırlı olsun kazasız belasız iyi günlerde kullanmanı diliyorum.
Bu sefer pek sana iş bırakmamış gibiler ama neler yapacağını çok merak ediyorum :D
 

YaMaN

Göksel Yaman
Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
193
Beğeni puanı
708
Puanları
2,085
Yaş
36
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Valla bu sefer Ford Yüklenip gelmiş, hatta öyle yüklenip gelmiş ki Çok daha premium segment araçlara tonlarca para veripte alamayacağımız donanımlarıda koymuş gelmiş. Gelen 22 lansman aracından birtanesi olması işi kolaylaştırdı. Ford bu bir hata yaptı, bu hatayı affetmeyip, Gole çevirmem lazımdı :) golü attım, şimdi hat-trick yapsamda olur yapmasamda olur. Özellikle arka tarafta çıtırdan bir düzenleme ve birkaç uzaktan çalıştırma gibi çıtır projeler var aklımda
 

Berkin

Panpa
Yönetici
Admin
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,694
Beğeni puanı
11,432
Puanları
4,970
Yaş
23
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Olağanüstü, güzel günlerde kazasız belasız kullanmanız dileği ile. Gelişmeleri deneyimleri bekliyoruz :)
 

Alper45

Profesör
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
833
Beğeni puanı
1,005
Puanları
2,270
Allah kaza bela vermesin, hayırlı olsun :) .
 

OzanDnz

Panpa
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,358
Beğeni puanı
2,755
Puanları
3,770
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bunda her ne kadar yapacak bir şeyler yok desek de mutlaka bir şeyler olur :p
Hayırlı olsun tekrar abi, kazasız belasız inşallah.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,289
Beğeni puanı
38,708
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Hayirli ugurlu olsun hocam. Allah kaza bela gostermesin. Guzel gunlerde kullanin insaallah.
 

hondapower

Profesör
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
701
Beğeni puanı
1,023
Puanları
2,270
Konum
İstanbul
Marka
Honda
bu kasa hb focusları seviyorum iyi günlerde kullanın maşallah
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
İnfazcı
Yönetici
Admin
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
22,046
Beğeni puanı
59,521
Puanları
6,820
Yaş
31
Konum
Denizli
Marka
Opel
Maşallah KAzasız belasız binmek nasip olsun, buna neler gelecek acaba :)
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
279
Beğeni puanı
565
Puanları
1,895
Konum
İstanbul
Marka
Ford
MK4 Focus ST-Line'lar şu an en beğendiğim C segment olabilir sanırım, ilk çıktığında basın fotoğraflarından hiç hoşuma gitmemişti önü özellikle ama canlı görünce fikrim tamamen değişti. Aracınızın donanımı da eksiksiz valla, hayırlı olsun güle güle kullanın :)
 

STcarinside

Selim Başer
Senkromeççi
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
6
Beğeni puanı
6
Puanları
70
Yaş
29
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Hayırlı olsun kardeşim. Araç çok iyi çok güzel duruyor. Şanzıman uzun ömürlü zaten ve çift kavramaya göre daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. 👍
MK4 ST Line ilk çıktığında daha lansmanı bile yapılmadan, ilk sızan görsellerden ve resmi yayınlanan ilk videosunda kararımı vermiştim. Lakin hep 1.5 Ecoboost 8 ileri Otomatik versiyonunu, 2018 Kasım ayından beri bekledim. baktım ki olmayacak bu iş bare lansman için gelen tam opsiyonlu 1.5 Ecoblue’lar eskimeden km yapmadan elden ele geçmeden alma kararı verdim.
Uzun geçen araştırmalar, 5 ayrı araca üşenmeden gidip incelemeler ve pazarlıklar sonucu 28.849km de olan aracımı Ford Altaş Bayiinden aldım.
Gene plakamız değişmedi, 34 YMN 29 olarak devam..
Prosedür değiştiği için plaka işi bu sefer yordu.
Tahmin edeceğiniz üzere lansman aracı olduğu için, Full Opsiyonlar yüklüdür.
Ford Co-Pilot 360
Adatif Cruise Control dur&kalk özellikli
Şerit takip hizalama
Yorgunluk tespit
Otomatik park dikey ve yatay. (Gaza frene vitese müdahalesiz)
Aktif park çıkış asistanı
360 derece geri görüş
Kış paketi
Koltuk Isıtma Direksiyon ısıtma Öncam ısıtma
Açılır cam tavan
B&O Premium Ses Sistemi (9+1)
Stil Paketi
Konfor paketi
Hadi konu böyle kalmasın, olası sorulara karşılık gelmeden dilimin döndüğünce, kıssadan hisse, ben 2500km deneyimimi anlatayım..

Öncelikle daha marşa basar basmaz ilk pedala dokunur dokunmaz Mk3.5 a göre çok daha konforlu, ve daha sessiz olduğunun hissini veriyor.
Yolda ağırlık dağılımı ve rijinitliği, yere basışı, daha iyi seviyelere geldiğini çok güzel hissettiriyor. Bunu Uzun km yaptıktan sonra yol yorgunluğu ile bile çok net anladım. Tam bağımsız yerine yarı bağımsız diyorum ben çünkü söylenen gibi torsiyon çubuğu yok.. Bir eksikliğini hissetmedim, ama sanki bir teker kasiste diğer teker düz zeminde ise hissettiriyor gibi geldi. Onun dışında bozuk satıhlarda yada hızla geçilen çukurlarda ve kasislerde ben eksikliğini hissetmedim ve ayrıca daha konforlu olmuş geldi bana.
Yıllardır rakiplerinin gerisinde kalan iç hacim ve arka diz mesafesini ciddi iyileştirme yaparak ve bunuda ergonomiklik ile sağlamaları ciddi bir emeğin AR-GE nin olduğunun göstergesi. Buradan Ford mühendislerine bir teşekkür. Ama ayıp Arka kol dayama yok büyük ayıp Şaka bir yana en çok eleştirilen konunun benim nazarımda bir etkisi yok. Mk 2 mk2.5 mk3 mk3.5 tüm Focuslarımda vardı birkez kullandın mı hayır. Arka koltuğa oturan aile ferdleri ve arkadaşlar kullandımı hayır.
Kullanan arkadaşlar için büyük eksiklik olabilir.
Yaklaşık 2500km yaptım. Mk3.5 tdci powershift e göre, 0,3lt kadar daha ekonomik bir yakıt değeri yakaladım. Kesin ve net gibi geldi bu bana.
Eksikliklerine gelirsek, Önde kullanılan malzeme kalitesi ve işciliği birazda arka tarafta kullansalar daha premium bir his yaratabilirdi. En azından önde kullanılan derimsi kapı içini arkayada koy be adam.
Gelelim bana göre mk3.5 Powershift göre en büyük eksikliğine, şanzuman arkadaşlar...
Powershift kullandıktan tam otomatik 8 ileri şanzuman oranı dışında pek tatmin etmedi. Daha hissedilir geçişleri var. Çift kavramanın hazzını maalesef yaşatmıyor..
Ama bazende bir powershift gibi davranabiliyor. Çok ilginç ama şanzumanın bazenleri var. Orada anlaşamadık bir türlü.

Lafı uzatıp sıktıysak affola deyip buyrun ;
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,196
Beğeni puanı
42,858
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Güle güle kullanın. Yalnız bu seferki Focus'tan çabuk sıkılacaksınız gibime geliyor. :) Araç bu sefer çok dolu, yapılacaklar az.:D Bir de yaşanmışlıklar fazlalaştıkça, senaryolar çeşitlendikçe, torsiyon handikapını sürüşte daha çok hissedeceksiniz diye düşünüyorum.
 

YaMaN

Göksel Yaman
Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
193
Beğeni puanı
708
Puanları
2,085
Yaş
36
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Hayırlı olsun kardeşim. Araç çok iyi çok güzel duruyor. Şanzıman uzun ömürlü zaten ve çift kavramaya göre daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. 👍
Powershift ilede 80.000km hiç problem çıkarmadan ilk günkü gibi çalışmıştı. Bence çift kavrama şanzumanlar arasında en verimli sağlam şanzumandı. Tam oyomatik tabiki daha sorunsuz. Lakin araç çok yeni olduğu için supriz bir kronik arıza çıkar mı bilinmez.
 

YaMaN

Göksel Yaman
Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
193
Beğeni puanı
708
Puanları
2,085
Yaş
36
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Güle güle kullanın. Yalnız bu seferki Focus'tan çabuk sıkılacaksınız gibime geliyor. :) Araç bu sefer çok dolu, yapılacaklar az.:D Bir de yaşanmışlıklar fazlalaştıkça, senaryolar çeşitlendikçe, torsiyon handikapını sürüşte daha çok hissedeceksiniz diye düşünüyorum.
Torsiyon demeyelim aslında bu sistemin torsiyon ile uzaktan yakından alakası yok. Bir çubuk söz konusu değil. Fordun geliştirdiği ve patentini aldığı özel bir sistem. Yarı bağımsız bir süspansiyon demek daha doğru. Lakin 2500 km deneyimim ile gerçekten çok başarılı gerçekten tam bağımsız olan mk3.5 a göre daha konforlu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: bt

YaMaN

Göksel Yaman
Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
193
Beğeni puanı
708
Puanları
2,085
Yaş
36
Konum
İstanbul
Marka
Ford
MK4 Focus ST-Line'lar şu an en beğendiğim C segment olabilir sanırım, ilk çıktığında basın fotoğraflarından hiç hoşuma gitmemişti önü özellikle ama canlı görünce fikrim tamamen değişti. Aracınızın donanımı da eksiksiz valla, hayırlı olsun güle güle kullanın :)
İnanılmaz bir ilgi topluyor. 2018 son ayında tanıtılmasına rağmen hala yollarda pek görünmediğinden dolayı. Bakışları üzerinde çok topluyor. Her yerde her mekanda insanlar çok beğeniyor ve sorular soruyorlar. En çokta Abi böyle bir Ford mu var :)
 
Üst