Focus RS Drift Mode

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Malum kaza olayını biliyorsunuz, And abide açıklama yazısı yazdı. Açıklamasındaki "kaza birden oldu" cümlesi ve etraftan duyduğum sorunlar beni küçük bir araştırmaya yönlendirdi. Elbette olayı ben yaşamadım, ne oldu ne bitti bilemem ama 8. viraj kaza yapılması zor bir viraj, 7. viraj olsa neyse diyeceğim bu yüzden Ford'un ürettiği bu otomobilde hiç hatası yok mu diye, aşağıya eklediğim videoları izlerseniz biraz fikir sahibi olabilirsiniz.

3. maddeye dikkat

 

MertEren

Panpa
8 Eyl 2016
1,216
2,194
3,770
26
İstanbul
Malum kaza olayını biliyorsunuz, And abide açıklama yazısı yazdı. Açıklamasındaki "kaza birden oldu" cümlesi ve etraftan duyduğum sorunlar beni küçük bir araştırmaya yönlendirdi. Elbette olayı ben yaşamadım, ne oldu ne bitti bilemem ama 8. viraj kaza yapılması zor bir viraj, 7. viraj olsa neyse diyeceğim bu yüzden Ford'un ürettiği bu otomobilde hiç hatası yok mu diye, aşağıya eklediğim videoları izlerseniz biraz fikir sahibi olabilirsiniz.

3. maddeye dikkat


Var gibi bir yanlış bu arabada. Bu kadar kısa sürede bu kadar çok sorun yaşayan bir hot hacth daha aklıma gelmiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Efsane yerine kestane olmaz inşallah bu seri focus rs. Zira aracı çok beğendim ama hakkında genelde kötü yorumlar yapılıyor, kazalarından bahsediliyor veya sorunlu olduğu konuşuluyor. İleride günümuzden daha da kıymetli bir araç olacağını düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve MertEren

Degisik Kahya

Asfalt Kurutucu
10 Eyl 2016
39
14
595
Ne zamandır aklımdan geçiyordu böyle bir şey yazmak ama forumda beğenen çok kişi olduğundan beni yerden yere vururlar diye yazamadım bu arada bu arabadaki drift modunun gerçekten işe yarar ya da verimli olduğunu düşünmüyorum, reklamcılık ve satış göz boyaması olarak görüyorum ama adını donut mod olarak değiştirirseler hiç bir laf etmem :)
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Ne zamandır aklımdan geçiyordu böyle bir şey yazmak ama forumda beğenen çok kişi olduğundan beni yerden yere vururlar diye yazamadım bu arada bu arabadaki drift modunun gerçekten işe yarar ya da verimli olduğunu düşünmüyorum, reklamcılık ve satış göz boyaması olarak görüyorum ama adını donut mod olarak değiştirirseler hiç bir laf etmem :)
Zaten drift modunun fazla yapay olduğu genel olarak söyleniyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,248
45,847
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Beyler bu mevzuyu yabancı forumlarda da araştırabilirsiniz. Daha önce de açıklamıştım; ford'un açıklamasına göre awd sistemde arka diferansiyel fazla ısındığı zaman, araç diferansiyele zarar gelmesin diye gücü otomatikman shutdown yapıyor ve soğuyana kadar önden çeker hale geliyor. Fakat bu shutdown mevzusu ' drift mode' da gücün büyük bölümü arka diferansiyele iletilirken ve araç çok fazla zorlandığında oluyor. Aracı deneyimleyen eleman da uzun saatler aracı drift yapması için zorladık ve sonunda gücü kesti. Hatta ' so you can drift for hours at high speed without having to worry about the rear diff. ' şeklinde açıklamasını da yapıyor. Fakat track mode ya da drift mode dışında bir mod'a aldıklarında araç tekrar awd sistemine döndü diyor. Drift mode haricinde diferansiyelin ısınıp, shutdown yapması gibi bir durum yok ortada. Zaten and'da drift mod'da kullanmadığını söyledi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu

Goktug

Profesör
Destekçi
9 Eyl 2016
512
562
1,770
24
Bu ülkede herkes birbirinin işini baltalarken . Nasıl gelişsin otomobil? Sadece otomobil içinde değil herşey için bu böyle. @and
 

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
Ya ben arabayi kotulemedim be abi ben boyle dusunuyorum boyle demiyorum daha kac kere ben bu arabaya zaten hasta oldugumu soyliyecem
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,248
45,847
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ya ben arabayi kotulemedim be abi ben boyle dusunuyorum boyle demiyorum daha kac kere ben bu arabaya zaten hasta oldugumu soyliyecem
Zaten ben de kişisel bazda bir şey söylemedim kardeşim. Arabanın ciddi bir sıkıntısı (diferansiyel ısınması) yüzünden kaza yapması gibi bir şey olsa, bunun kesinlikle ortaya çıkmasını isterim. Çünkü yazık günah değil mi onca insan yurt dışında para verip alıyorlar, birisinin başına bundan ötürü kaza gelse. Allah korusun. Ama and'ın yapmış olduğu talihsiz kazanın arka difrensiyel ısınmasıyla alakası yok. Arka diferansiyel; drift mode seçiliyken bir kaç saat yüksek hızda tam güçle drift yapıldığında ısınıyor. Ford da bununla ilgili açıklamayı zaten yapmış; diferansiyel zarar görmesin diye araç otomatik olarak kendini shutdown yapıyor diye. Ama kullanan kişiler zaten track mode yahut başka bir sürüş modun alındığında ( drift mode haricinde) diferansiyel ısınması gibi bir mevzunun olmadığını da belirtiyorlar. Arka diferansiyelin ısınmasının sebebi de soğutma sisteminin yetersiz kalmasından. Büyük ihtimal rs500 ile daha gelişmiş bir cooler sistemi koyarlar. Ama onun haricinde normal sürüşlerde ısınma problemi yok. Öyle olsaydı araç and'a gelene kadar, yüzlerce tester ve kanal pistlerde zorladı bu aracı. Onlarda sıkıntı olmadı da and'da mı olacak.
 

Baskentli

Profesör
11 Eyl 2016
106
115
1,185
Ankara
Elektrikli ve soğutmasız diffler saatlerce falan yüksek performansta kullanılamaz. Kolay kolayda soğumazlar kendi başına bahsedilen dif elektromekanik bi dif ise eğer günümüz supercarlarında kullanılıyo kendisi ve hiçbirinde böyle bi sorun yok. Ki videolardan görüldüğü üzere drift modu "fiyasko".
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,248
45,847
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Elektrikli ve soğutmasız diffler saatlerce falan yüksek performansta kullanılamaz. Kolay kolayda soğumazlar kendi başına bahsedilen dif elektromekanik bi dif ise eğer günümüz supercarlarında kullanılıyo kendisi ve hiçbirinde böyle bi sorun yok. Ki videolardan görüldüğü üzere drift modu "fiyasko".
Arka diferansiyelde önde olduğu gibi cooler ünitesi mevcut fakat bu ünite öndeki kadar efektif çalışmıyor. Özellikle drift mode'da bir kaç saat hard kullanımdan sonra soğutulması gerekiyor. Fiyasko denilen mode'da şu hareketlerden daha fazla ne beklenir bilemiyorum. Sonuçta safkan arkadan itiş olmayan, bir nevi sunni bir rwd olan araçtan bundan daha fazlasını mı bekliyorunuz ? Drift mode kullanmasını bilenin elinde görsellerden de anlayacağımız üzere izleyene bile çok güzel hazlar veriyorken, gerisi beceremeyenlerin derdi diye düşünüyorum.
 

Baskentli

Profesör
11 Eyl 2016
106
115
1,185
Ankara
Arka diferansiyelde önde olduğu gibi cooler ünitesi mevcut fakat bu ünite öndeki kadar efektif çalışmıyor. Özellikle drift mode'da bir kaç saat hard kullanımdan sonra soğutulması gerekiyor. Fiyasko denilen mode'da şu hareketlerden daha fazla ne beklenir bilemiyorum. Sonuçta safkan arkadan itiş olmayan, bir nevi sunni bir rwd olan araçtan bundan daha fazlasını mı bekliyorunuz ? Drift mode kullanmasını bilenin elinde görsellerden de anlayacağımız üzere izleyene bile çok güzel hazlar veriyorken, gerisi beceremeyenlerin derdi diye düşünüyorum.
Frenleri alev alıyo ve drift modu hakkındada fikir söyleniyo. Attığınız videoda driftden çok 4 tekerden kayma gözüküyo ki bu 4 çeker geri kalan hothachlerlede yapılıyo.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,248
45,847
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Frenleri alev alıyo ve drift modu hakkındada fikir söyleniyo. Attığınız videoda driftden çok 4 tekerden kayma gözüküyo ki bu 4 çeker geri kalan hothachlerlede yapılıyo.
%30 güç ön tekerlere aktarılırken %70'i arkalara yollanan awd bir aracın, fwd gibi yanlamasını zaten bekleyemezsiniz. %0 ön, %100 arka gibi bir güç dağılımı söz konusu değil sonuçta. Zaten awd araçlar hiç bir zaman fwd'ler gibi drift yapamaz, bu sunnidir. Gövdeye bütün halde açı verilir. Arkaya daha fazla güç gidiyorsa gönderdiğim videoda olduğu gibi daha keskin direksiyon hareketleriyle arka tarafla biraz daha fazla oynanabilir. Ben hiç bir awd hothatch'in bu şekil bir etap tamamladığını görmedim açıkçası. Tamamlıyorsa bile ciddi bilek ve tecrübe isteyen bir şeydir ki sahip olan herkesin yapabileceği bir şey değildir. Çok inanırsanız golf r'da bunu yapabiliyor ama focus rs gibi sürekliliği yok. Rs'deki drift mode sadece sunni driftin daha kolay yapılabilmesi için koyulan elektronik bir sistemdir. Frenlerin alev alması meselesine gelince, ben yeterince zorlandığında ısındığında frenlerden duman atan, yer yer bölgesel alev alan çok araç gördüm. Frenlerin alev alması mevzusunun drift mode'un fiyasko olmasıyla ne alakası var bağlantı da kuramadım açıkçası.
 
Son düzenleme:

Baskentli

Profesör
11 Eyl 2016
106
115
1,185
Ankara
%30 güç ön tekerlere aktarılırken %70'i arkalara yollanan awd bir aracın, fwd gibi yanlamasını zaten bekleyemezsiniz. %0 ön, %100 arka gibi bir güç dağılımı söz konusu değil sonuçta. Zaten awd araçlar hiç bir zaman fwd'ler gibi drift yapamaz, bu sunnidir. Gövdeye bütün halde açı verilir. Arkaya daha fazla güç gidiyorsa gönderdiğim videoda olduğu gibi daha keskin direksiyon hareketleriyle arka tarafla biraz daha fazla oynanabilir. Ben hiç bir awd hothatch'in bu şekil bir etap tamamladığını görmedim açıkçası. Tamamlıyorsa bile ciddi bilek ve tecrübe isteyen bir şeydir ki sahip olan herkesin yapabileceği bir şey değildir. Çok inanırsanız golf r'da bunu yapabiliyor ama focus rs gibi sürekliliği yok. Rs'deki drift mode sadece sunni driftin daha kolay yapılabilmesi için koyulan elektronik bir sistemdir. Frenlerin alev alması meselesine gelince, ben yeterince zorlandığında ısındığında frenlerden duman atan, yer yer bölgesel alev alan çok araç gördüm. Frenlerin alev alması mevzusunun drift mode'un fiyasko olmasıyla ne alakası var bağlantı da kuramadım açıkçası.
Arabayla alakası var. Performans arabasında frenin alev alması kabul edilemez. Sonuçta lemansta 24 saat çalışmıyo tamam ama. Bikaç saatlik sıkıştırmaya dayanması gerekli değilmi sizce? Ek olarak jaguar fpace %90 arkaya iletebilirken komplike 4 çekerli bu zatı muhterem niye %70 de kalıyor
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,248
45,847
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Arabayla alakası var. Performans arabasında frenin alev alması kabul edilemez. Sonuçta lemansta 24 saat çalışmıyo tamam ama. Bikaç saatlik sıkıştırmaya dayanması gerekli değilmi sizce?
İyi de videoda gösterilen aracın geçmişini bilmiyoruz. Kaç bin km'de, fren bakımları ne alemde, video çekilmeden önce araç ne kadar zorlandı ? bunları bilmeden aa bak alev almış demek pek mantıklıca olmuyor. Youtube'da izlediğim onlarca focus rs videosunda yine frenin alev alması mevzusuna denk gelmiş olsaydım, evet o zaman şüphelenirdim. Fakat ben başka bir focus rs videosunda böyle bir şey görmedim. Ama aynı şeyi drift mode için söylüyorum; arka diferansiyelin cooler yani soğutma sistemi yetersiz geliyor. Bunu da rs500 modelinde çözecekler büyük ihtimal yahut ileriki aylarda üretimden çıkan focus rs'lerde güncelleme olarak getirirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

BlackBeast

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
68
38
970
İstanbul
%30 güç ön tekerlere aktarılırken %70'i arkalara yollanan awd bir aracın, fwd gibi yanlamasını zaten bekleyemezsiniz. %0 ön, %100 arka gibi bir güç dağılımı söz konusu değil sonuçta. Zaten awd araçlar hiç bir zaman fwd'ler gibi drift yapamaz, bu sunnidir. Gövdeye bütün halde açı verilir. Arkaya daha fazla güç gidiyorsa gönderdiğim videoda olduğu gibi daha keskin direksiyon hareketleriyle arka tarafla biraz daha fazla oynanabilir. Ben hiç bir awd hothatch'in bu şekil bir etap tamamladığını görmedim açıkçası. Tamamlıyorsa bile ciddi bilek ve tecrübe isteyen bir şeydir ki sahip olan herkesin yapabileceği bir şey değildir. Çok inanırsanız golf r'da bunu yapabiliyor ama focus rs gibi sürekliliği yok. Rs'deki drift mode sadece sunni driftin daha kolay yapılabilmesi için koyulan elektronik bir sistemdir. Frenlerin alev alması meselesine gelince, ben yeterince zorlandığında ısındığında frenlerden duman atan, yer yer bölgesel alev alan çok araç gördüm. Frenlerin alev alması mevzusunun drift mode'un fiyasko olmasıyla ne alakası var bağlantı da kuramadım açıkçası.
Pek video izlemedim açıkçası ama birkaç videoda gördüğüm kadarıyla drift modu abartıldığı kadar efektif değil ama fiyasko da değil.Yan yan gitmez ama ben de arkadaşa bir anlamda katılıyorum.Araç sanki normal dört çeker powerslide'larının biraz daha gelişmiş,açı veren versiyonunu yapıyor gibi.Dörtçekerde drift zordur ama bu
aracın bunu daha eğlenceli hale getirdiği göz ardı edilemez.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,248
45,847
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Pek video izlemedim açıkçası ama birkaç videoda gördüğüm kadarıyla drift modu abartıldığı kadar efektif değil ama fiyasko da değil.Yan yan gitmez ama ben de arkadaşa bir anlamda katılıyorum.Araç sanki normal dört çeker powerslide'larının biraz daha gelişmiş,açı veren versiyonu gibi.Dörtçekerde drift zordur ama aracın bunu daha eğlenceli hale getirdiği göz ardı edilemez.
Zaten tam olarak da mevzu bu. Fiziksel olarak da önlere yeterli güç aktarıldığı müddetçe rwd bir araç gibi yanlayamaz awd araçlar. Normal şartlarda drift mode özelliği olmayan bir awd araçla da yanlayabilirsiniz fakat bu ciddi bilek ve tecrübe isteyen bir olay. Bunu da o araca her sahip olan müşteri yapamaz. Dolayısıyla bunu biraz daha kolay, hemen hemen herkesçe yapılabilecek sunni bir hale getirmek için %30 ön, %70 arka şeklinde sürekliliği olan bir yazılımla çözüyorlar hepsi bu. Yoksa fwd araç gibi yanlamasının mümkün bir yanı yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe

BlackBeast

Elit Apaçi
8 Eyl 2016
68
38
970
İstanbul
Zaten tam olarak da mevzu bu. Fiziksel olarak da önlere yeterli güç aktarıldığı müddetçe fwd bir araç gibi yanlayamaz awd araçlar. Normal şartlarda drift mode özelliği olmayan bir awd araçla da yanlayabilirsiniz fakat bu ciddi bilek ve tecrübe isteyen bir olay. Bunu da o araca her sahip olan müşteri yapamaz. Dolayısıyla bunu biraz daha kolay, hemen hemen herkesçe yapılabilecek sunni bir hale getirmek için %30 ön, %70 arka şeklinde sürekliliği olan bir yazılımla çözüyorlar hepsi bu. Yoksa fwd araç gibi yanlamasının mümkün bir yanı yok.
Rwd demek istedin sanırım.Dediğin gibi araç cayır cayır yanlamıyor ama alternatiflerine göre drifte daha fazla izin vermesi güzel bir şey.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım