Ford modellerinin yol tutuşları hakkındaki düşünceleriniz

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hoodie54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
iyi günler bilindiği üzere fordlar sürüş dinamikleriyle ön plana çıkan otomobiller. fiesta ve focus'u sormayacağım biliyorum ancak diğer ford modellerinin sürüş dinamiklerini merak ediyorum. ecosport, kuga, edge , ÖZELLİKLE MONDEO , courier , connect gibi modellerin kendi segmentlerindeki rakiplerine göre muadillerine göre , yol tutuşları direksiyon hissiyatları şasi dinamikleri nasıldır , bu konudaki bilgilerinizi bekliyorum, teşekkür eder sağlıklı günler dilerim beyler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Deneyimledigim modellerden kendimce nacizane bahsedeyim ,
Kuga(bir onceki kasa) bence kararinda yol tutuyor, SUVdan bekledigimin ustunde, connect bence yol tutamiyor, Mustang yol tutmaz :) ama onu da arkasini dagitan haliyle severiz.
Diger modelleri deneyimleme sansim olmadi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Yeni kasasını bilmem de ilk nesil Connect psikopat gibi hoplaya zıplaya go kart gibi yol tutuyor.

Courier'i tam yükle virajlı dağ yollarına vurdum. Tam yüklü Fiesta'dan daha iyi yol tutuyordu :D Standart normal haliyle tabii ki SUV gibi Fiesta'ya göre sağa sola daha çok yatıyor. Ama genel sürüş karakteri, çevikliği, viraj limitleri ve konforu bir ticariye göre çok çok başarılı.

Son kasa hakkında bilgim olmadığı için ayrı tutarak söyleyeyim; Mustang pek yol tutmaz. Yıllarca arkada sabit aks kullanılmış, dibine kadar Amerikan genleri taşıyan bir model. Özellikle arkası çok kolay kopar, gaz pedalını çok dikkatli kullanmak gerek.

1. nesil Ka, Fiesta'nın daha da kompaktı, daha da eğlencelisidir. Düşük hızlarda daha çok eğlendirir, yüksek hızını ise hiç bilmiyorum çünkü 68-69 hp bir gücü var, yüksek hızını görmek için ciddi benzin yatırımı yapmak gerekiyor =))

Mondeo'ları deneyimleme şansım hiç olmadı ama viraj limitlerini canlı gözle dışarıdan gördüm. O seviyede çevikliğe ve tutunmaya o sınıfta hiç gerek yok :D Balina gibi araçta hamsi çevikliğihatatat
 
Merhaba
Daha once 2013 model c180, 2014 model e 180 Ve 2010-2013 arasi da passat 1.4 tsi kullandim (kiralik sirket araci olarak)
iki yildir da 2011 mondeo 2.0 tdci kullaniyorum
Mondeo’nun yol tutusu bu saydigim araclarin herbirinden bariz sekilde ustun.
Viraj performansi, yuksek hizda yol tutus vs cok basarili
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Ben ford Ka'yi nasil atladim . Ford Ka cok keyiflidir, limitlerine cok rahat ulasirsiniz, suspansiyonlarin orjinali fazla yumusak biraz daha kalitelisiyle degistirildiginde yuksek hizlarda da zevklidir. Ford Ka ikinci kasa ile 180 kmh hizlari goruyordum, suspansiyon seti (sadece yay degil koruklerde degisti), acik hava filtresi ve downpipe disinda hicbirseyi yoktu
 
Pek konuyla alakalı değil ama bahsi geçmişken yazayım istedim. C segmentte arkada tam bağımsız süspansiyonu ilk kullanan marka Ford değildir, çoğu kişi yanlış biliyor bunu.
Konuya dönersek, bence safi tutuş anlamında (buraya girersek sportif-yarış amaçlı araçlar da olaya dahil olur) değil de, konfor-tutuş eğrisinde oldukça başarılı araçlar üretiyor ford.
 
Focus un 3 ve 4 ü ya da buçuklu adları var çok anlamıyorum ama bindim seyahat ettim müthiş yol tutuyor diğerleri hakkında pek bir bilgim yok.
 
Fiesta'nin son kasasina kadar olan tum modelleri konfor - yol tutus egrisinde yol tutusa yonelik ayarlanmisti. Son kasa digerlerine oranla biraz daha konfor tarafina calisilmis vaziyette.

Focus'larda mk3 kasa ile birlikte konfor - tutus dengesi gozetildi. Mk3'lerden onceki seriler kemik gibiyken mk3 ve 3.5 biraz daha govde salinimiyla konfor - tutus dengesine hitap ediyor. Mk4 yani son kasalarda ise ayni prensip devam ediyor.

Mondeo'larda mk5 yani son nesle kadar viraj limitleri daha on planda tutuldu. Bununla birlikte makul konforda sunuyordu. Ama rakiplerinden ustun degildi konforda. Son kasada isler konfor tarafina kaydi.

Ford'lar ile ilgili en cok yanilgi viraj limiti hakkinda. Hic bir Ford araci rakibinden daha yuksek hizla viraja girme iddiasiyla uretilmiyor. Daha tepkili, on gorulebilir, eglenceli surus anlayisiyla uretiliyor. Yoksa yeni nesil cogu arac bugun cok guzel yol tutuyor.
 
Fiesta bir önceki kasası(sanırım 6. nesil) ile şehir dışı yollarda tali yol bağlantılarına yapılan akıllı kavşakımsı yerler vardır( hafif göbekli bir O) o kavşakta 160 ile hiç çizgisinden sapmadan geçtim. Gerçekten B sınıfının çok üzerinde bir yol tutuş sağladığını orada bizzat şahit oldum. 180li hızlarda da düz yolda hiç güvensizlik hissiyatı göndermiyordu direksiyona.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Son kasa Fiesta ve bir önceki Focus gayet iyiydi, Focus yumuşaktı ama tutuyordu, baya da keyifliydi ya güvendiriyordu kendine
 
Son düzenleme:
Top Gear'ın zamanında ufak tefek pist süresi denemeleri oluyordu. Tabi lastik ve motor gücü gibi etkenler sonucu direkt etkiler. Yapılan başka testlerde de sonuçlar farklı olabilir ama genel sıralamada çoğunlukla tepeye oynuyor mondeo sürüş olarak. Misal biraz daha güçlü ve supercharger motorlu C serisinin avantajına rağmen geride kalması da şaşırtmıştı. Sonuca etki edebilecek faktörler bir yana, mk2 mondeo sahibi olarak, sonrakileri de denemiş biri olarak sonuca şaşırmadığımı belirtebilirim. Çünkü benim de mondeo ile yaptığım sürüşlerde standart bir D segment aracın bu denli meziyetli olması çoğu kez ağzımı açık bırakırdı. Hatta aracın limitleri benim sürüş kabiliyetimin de üzerindeydi çoğu kez. 2 litre motoru yüzünden mk2, mk3 kasa mondeo'lar hep Passat'ın gerisinde kaldı.

Ki Mk3'ün ST 220'si hep hayalimde kalan bir araç olmuştur. Ömrümde sadece 1 kez Alman plakalı canlı görebilmiştim. Bu makinenin Ford tarihinde ki yeri sürüş olarak da ayrıdır. Çoğu kişi hothatch'lerde Focus'u bilir ama Mondeo hep underrated kalmıştır.
 
Son düzenleme:
->2011 Focus mk2.5 1.6 100hp Otomatik
->2013 Focus mk3 1.6 Tİ-VCT 125hp powershift

Kombinasyonlarını toplamda 6 yıl kadar kullandık. 2011 senesinde direksiyona bile geçemediğim halde önceki aracımız "polo 9n3" ten kat be kat sportif gelmişti 4 ileri şanzımana rağmen, yüksek hızlarda biraz bağırırdı ama yolda duruşu her daim sağlamdı, babamla çok hoşumuza giderdi bir aile arabasının bu denli eğlenceli olması.

2013 senesinde kendisinden ayrıldık ve yine tadı damağımızda kaldığından bir focus aldık. Şanzımanı her ne kadar 6 ileri olsa da kuru kavrama olduğundan zaman zaman canımızı sıktı sıfır almış olmamıza rağmen. Özellikle tırmanışlarda ve kalkışlarda "Abi sal beni" gibisinden bir durum vardı denebilir. (Malum kendisi 2bin km civarında iken ışıklarda durduktan sonra bi süre kalkmamakta ısrar etti. Bu olayın servisin dibinde olması da gariptir😂) Kendisini de görüntüsü nedeniyle çok severdim ama keyif alamadık bir türlü. Gözümde fordu ford yapan "Focus 2.5 (RS veya WRC olursa hele)" tur.

Şuan fluence kullanıyoruz boyutlarından ötürü. çok da memnunuz. Ancak hiçbir araç o tadı vermedi, vereceğini de sanmıyorum. Her Ford sever bir kez de olsa 2008-2012 yılları arasında üretilen modelleri denemelidir nacizane.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve inzfatih
2012 fiesta ilk aracımdı ve ben onunla ne çılgınlıklar denedim yazsam kitap olur 80 kmh ile çakılda el freninden 180 ile otobanda ani şerit değişimleri falan filan yani o fiesta çok hoştu yol tutuşta :)

Test arabası olarak bayağı gezdiğim mondeo vardı 1.5 benzinli olanlardan ilk çıktığında otokoça gidip test sürüşü yapmıştım hayran kalmıştım araca yanıma volvodan bir yetkili verilmişti ve hemen hemen 50 km sürmüştüm o aracı hatta 170-180 hızlarında o kadar stabil ve emindik ki yetkiliyle birlikte direksiyondan elimi çekip kazık fren yaptım ve araç sapmadan durdu , viraj girişleri Adanada asfalt leş olduğu halde efsaneydi yeri kesinlikle bırakmadı ve aynı şeyleri Connect 1.5 tdci içinde geçerli olmasını istiyorum oda ayrı güzel :)
Hafif ticaride en iyi yol tutan benim gözümde yeni connecttir ki ben 2 doblo eskitmiş biriyim :)
 
Ford'un sadece ticarilerini kullandım. Courier, 200 km/s ile giderken bile güven veren bir araçtı, sürüşü keyifliydi. B segment bir ticariden bahsediyoruz. Yol tutuş ve sürüşteki başarısı aracın diğer eksiklerini gözardı etmenizi sağlıyor.
 
Şu ana kadar Fiesta Mark VI 1.5TDCi Titanium, Focus MK1 1.6 Ghia Sedan, Focus MK 3 1.5TDCi Titanium Station Wagon, Galaxy MK3 2.0Ghia, Kuga C520(2. Jenerasyon) 1.5TDCi Style kullandım. Hepsi içinde Ford Focus MK1’i tek geçerim. Hem yol tutuş olarak hem de konfor olarak. İkinci sıraya Fiesta’yı koyarım, üçünsü ise Mark 3 Focus. Sonra Kuga ve en son olarak da Galaxy geliyor. Özellikle Kuga ve Galaxy, Focus ve Fiesta’ya göre bariz daha kötüydü yol tutuş olarak.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
tüm focuslar içinde en iyi yol tutanı hangisi ?
Viraj hızı olarak soruyorsan, yani virajlara giriş ve çıkış hızı hangisi en yüksek diye soruyorsan mk4 kasanın st-line modelidir. Yine bununla birlikte Mk3,5 kasanın st-line modelini de buna dahil edebiliriz. Ama yüksek hızlarda viraj içinde şoförün aracı daha kolay, direkt ve net kontrol edebilmesi, ne olup bitiyor anlayabilmesi, yani yolu ve aracı daha iyi okuyabilmesi açısından sorarsan mk1 ve peşinden mk2 gelir.

En azından benim deneyimleyebildiğim şekliyle böyle diyebilirim. Bunun en temel sebebi eskiye oranla altyapının daha kaliteli olması değil de değişen sürüş alışkanlıkları bunda sebep. Gelişen elektronik sistemler, st-line modellerinde spor süspansiyondan dolayı sıkılaşan sürüş, yeni kasalarda burulma direnci daha yüksek şasi ve ebatları büyüyen jantlarla birlikte daha üst seviye lastikler büyük rol oynuyor viraj hızlarında. Özellikle elektronik sistemler hem viraj girişinde hem viraj çıkışında yüksek hızlarda kafadan açılmayı ciddi önlüyor. Viraj içinde gaza biraz daha hoyrat davranabiliyorsun. Eski nesil otomobillerde bunlar olmadığı için viraj hızı limitleri bir nebze daha düşük kalabiliyor. Ama arada ki farkların bariz olduğunu da düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve fujiwara
Alman Ford ları tutuş konusunda her zaman segmentinin ilklere oynuyor. Son 4 nesil Fiesta ve Focus Mk3 kullandım. Hepsi çok sıkı-rijit şasesi vardı ve yol tutuş odaklı arabalardı. Ama Ford'un asıl olayı tutuş olduğunu düşünmüyorum. Ford'un asıl olayı sürüş hisleri. Direksiyon hissi ve pedal hisleri. Mesela Opel de yol tutuşa önem veren bir marka hatta yeri gelir bazı arabaları yol tutuş olarak daha iyidir ama Opellerde hiç bir zaman Ford un sürüş deneyimi olmaz.

Son nesil Mondeo Amerika da üretildi. Bundan dolayı araba daha çok konfor odaklı. Şase becerikli olsa da yumuşak ayarlı süspansiyonlardan dolayı araba yana yatmaya ve kafadan kaymaya meyilleniyor.
 
Son düzenleme:
Eco sport ve mk4 focusu konu dışında tutarsam hangi arabası olursa olsun segmentinde en iyi sürüş hissiyatı ve en iyi dinamikleri kombinleyebildiklerini düşünüyorum.Edge kullanmadım onu konu dışında tutuyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Yazılanların çoğu doğru. Ford'un limitleri, akranlarına göre çok yüksek değil. Fakat "o limite ulaşma şevki" diğerlerinden daha fazla.

Ford denince benim aklıma tek şey geliyor. Direksiyondaki o "ne yaparsan yap dağıtamayacakmışsın gibi" hissiyatı. Aslında tabi ki öyle değil ama o güveni veriyor.