Farklı bir araç tabii. Her zaman görebileceğimiz veya hakkında yorum duyabileceğimiz bir araç değil. O sebeple ben de isterdim testinin olmasını. Özellikle d+ rakipleri arasında durumu ne seviyede öğrenmek isterdim.Ama incelemesi olsa iyi olur![]()
Güncel mondeo'dan daha sessiz ve daha konforlu olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru bilemiyorum. Test imkanı olursa değerlendirilmesi çok ilginç olabilir.Ford senelik basın toplantısında incelemiştim. Koltukları güzeldi, ama sanki abartıldığı kadar bir numarası yok gibi geldi. test etmek lazım tabi
İçine girip inceleme fırsatım olmadı ama takip edebildiğim kadarıyla aracın çoğu yeri dikişli deri ve yumuşak plastik kaplı. Koltuklar, kapı içleri, ön konsol üstü ve alt kısımların bazı yerleri dikişli deri kaplı. Kapı üstleri yumuşak malzeme kaplı. Çukur takip sistemi ve aktif gürültü önleyici sistem ise benim bildiğim en yeni donanımlardan ikisi ve dikkat çekici olanları.Benim ilgimi çeken konu malzeme kalitesi ve saten iyi olan şeylerin ornegin sessizlik arttirilmasi . And abimizinden soyledigi gibi bu konularda saten iyi oldugunu hatta bazi d+ seviyesinden bile iyi oldugunu soylemisti .yabanci basindada bizdede mondeonun hep malzeme kalitesinden dem vurulur peki bu mondeo nasil ?
Sanırım güncel mondeo'nun yalıtımının ve konforunun yeterli geleceğini düşünmüşler ki iç mekana biraz daha özenip bir kaç yeni donanım koymakla yetinmişler.Mat abimiz arabanın incelemesini yapmış sağolsun. Özetle araba deri kaplı bir Mondeo gibi hissettiriyormuş yani normal Mondeo'dan malzeme kalitesi hariç pek farklı değilmiş. Hatta 10k Pound fark vermeyi saçmalık olarak yorumluyor.
Bu karşılaştırma ise benim gözümde Volvo ve Jaguar'a bir hakaret niteliğinde olmuş.
Mk2 mondeo benim ilk aracımdır. Hatta araba kullanmayı öğrendiğim araç diyebilirim. Mk5 yani son çıkan mondeo'ya kadar tüm üretilenler sportif sürüş üzerine odaklıydı. Son kasa ise konfor odaklı üretilmiş. Türkiye'de maalesef motor-şanzıman konusunda büyük uyumsuzluğu var, bu büyük bir problem.Ben mondeoyu mk2 mk3den beri.severim.ama bu mondeo farkli olmus . Sadece hislere dayali yorum yaparsam d+ olmus diyebilirim sanzimandir motordur haklilar - ama bence mondeo hakkini gormeye bir araba
Esasında yurtdışında Ford'un premium markası var. Adi Lincoln ve baya güzel araclar markanın motor hacmi cok yüksek olduğu icin ülkemize ithal edilmiyor.Bir hyundai toyota wolkswagen bu premium isini yapiyosa baska marka ismiylede olsa elinden bu kadar premium marka geçmiş olan fordunda yapması gerekir . Ama oncelikle su focusu icini biraz buyultup . Mondeo'ya iyi bir 1.6dizelle otomatik getirmesi gerek cunku premiuma el aticaksaniz iyi paralar saten kazanmaniz gerek suan ford premium araba yapsa ilk baslarda kimse almaz ama elinde hali hazirda olan focus mondeo iyi satarsa bu acigi kapatabilir. Jetta passat gibi elantra gibi corolla gibi focusta iyi ama bi cita atlamasi gerek bence![]()
Okuduğum bir değerlendirme yazısında Ford artık başka bir marka kullanarak değil, kendi adını kullanarak premium segmente giriş yapmak istediği yönündeydi. Avrupa'lı müşterilere de hitap edecek şekilde. Henüz işin başındalar, Audi, Volvo, Mercedes, Bmw, Jaguar gibi abilerinden çok şey öğrenmesi gerekecek. Zamanla oturtup oturtamadıklarını göreceğiz. Onlardan aslan payını kapamaz ama belli bir kitle belki oluşturur kendine.Esasında yurtdışında Ford'un premium markası var. Adi Lincoln ve baya güzel araclar markanın motor hacmi cok yüksek olduğu icin ülkemize ithal edilmiyor.
Mk4 focus tahminimce ilginç bir araç olacak. İlginç diyorum çünkü altyapısal olarak bazı değişikler yapılması gündemde. Aracın boyutları da uzamış. Bakalım, neler olacak göreceğiz.Bir hyundai toyota wolkswagen bu premium isini yapiyosa baska marka ismiylede olsa elinden bu kadar premium marka geçmiş olan fordunda yapması gerekir . Ama oncelikle su focusu icini biraz buyultup . Mondeo'ya iyi bir 1.6dizelle otomatik getirmesi gerek cunku premiuma el aticaksaniz iyi paralar saten kazanmaniz gerek suan ford premium araba yapsa ilk baslarda kimse almaz ama elinde hali hazirda olan focus mondeo iyi satarsa bu acigi kapatabilir. Jetta passat gibi elantra gibi corolla gibi focusta iyi ama bi cita atlamasi gerek bence![]()
Aslında sunduğu bedava yıkama gibi ayrıcalıklar baya güzel ama ne bileyim 10 bin pound fark verip sadece deri kaplı göğüs ve bi kac bedava hizmet almak bana sacma geliyor. Umarım ilerleyen modellerinde premium algısı yalıtım ve konfora da etki eder.Okuduğum bir değerlendirme yazısında Ford artık başka bir marka kullanarak değil, kendi adını kullanarak premium segmente giriş yapmak istediği yönündeydi. Avrupa'lı müşterilere de hitap edecek şekilde. Henüz işin başındalar, Audi, Volvo, Mercedes, Bmw, Jaguar gibi abilerinden çok şey öğrenmesi gerekecek. Zamanla oturtup oturtamadıklarını göreceğiz. Onlardan aslan payını kapamaz ama belli bir kitle belki oluşturur kendine.
Pazarlama ve satış sonrası konusunda kısa vadeli etkin bir strateji belirlemek zor değil dediğin hizmetleri sağlamak açısından hocam. Ama söylediğin gibi üretim ve teknoloji konusunda kısa vadeli tecrübeler premium olmak için yetmez. Öyle olsa herkes audi, bmw, mercedes gibi olurdu. Bunlar, ne kadar istediğin ve ne kadar tecrübe edinebildiğin ile alakalı biraz da. Bakalım zaman gösterecek neler yapıp yapamayacaklarını. En azından farklılık oluyor işte bizlere de.Aslında sunduğu bedava yıkama gibi ayrıcalıklar baya güzel ama ne bileyim 10 bin pound fark verip sadece deri kaplı göğüs ve bi kac bedava hizmet almak bana sacma geliyor. Umarım ilerleyen modellerinde premium algısı yalıtım ve konfora da etki eder.