Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,698
Beğeni puanı
37,087
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bu arada şöfor kapı kolundaki açma mandallarını ileriye doğru itildiğinde araç 4 kapının 4'ünü de kilitliyor, bir nevi gizli merkezi kilit komutunu geç fark etmenin cahilliği beni üzdü.
O bazen bozulabiliyor ilerleyen dönemlerde. Benim Mondeo'da ilk zamanlar 4 kapıyı da kilitliyordu mandalı itince. Daha sonraları kafasına göre kapılardan herhangi birini kilitlememeye başlamıştı. Ama benim aracı uzaktan kumandalı kilit taktırmışlar ondan dolayı bozulmuş olabilir. Bu arada normalde beklersin ki merkezi kilit yaptığın zaman diğer kapıların sadece kilit mekanızması çalışsın ama benimkinde kapı kolunu içeri ittirip kilitlediğin zaman diğer 4 kapının da kapı kolları fiziksel olarak hareket edip içeri giriyordu :D
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
O bazen bozulabiliyor ilerleyen dönemlerde. Benim Mondeo'da ilk zamanlar 4 kapıyı da kilitliyordu mandalı itince. Daha sonraları kafasına göre kapılardan herhangi birini kilitlememeye başlamıştı. Ama benim aracı uzaktan kumandalı kilit taktırmışlar ondan dolayı bozulmuş olabilir. Bu arada normalde beklersin ki merkezi kilit yaptığın zaman diğer kapıların sadece kilit mekanızması çalışsın ama benimkinde kapı kolunu içeri ittirip kilitlediğin zaman diğer 4 kapının da kapı kolları fiziksel olarak hareket edip içeri giriyordu :D
Şu an için 4 ünü de kilitliyor gibi duruyor şu hareket etme mevzusuna dikkatli bakmam lazım onlar da hareket ediyor mu acaba merak ettim doğrusu, uzaktan kumandalı meselesi de şöyle araçta aftermarket bir alarm lambası var ama kitapçığına baktığımda yazan talimatların aynısını yapıyor.Kuvvetle muhtemel orijinal de ki uzaktan kumanda tesisatına ellemeden sadece kumanda ve diğer aksamlarda aftermarket kullanarak toplamışlar demekten başka bir şey gelmiyor aklıma.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,698
Beğeni puanı
37,087
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Şu an için 4 ünü de kilitliyor gibi duruyor şu hareket etme mevzusuna dikkatli bakmam lazım onlar da hareket ediyor mu acaba merak ettim doğrusu, uzaktan kumandalı meselesi de şöyle araçta aftermarket bir alarm lambası var ama kitapçığına baktığımda yazan talimatların aynısını yapıyor.Kuvvetle muhtemel orijinal de ki uzaktan kumanda tesisatına ellemeden sadece kumanda ve diğer aksamlarda aftermarket kullanarak toplamışlar demekten başka bir şey gelmiyor aklıma.
Bize alarmli bir sey takmislar. Bozuldugunda ustaya goturmustuk. Usta da buna kasap mi giristi ne yapmislar bu aracin elektrik tesisatina demisti. Muhtemelen ondan adam olmadi. Ama kapi kollarinin hareketine bir bak bakalim. Bana cok ilginc gelmisti. O donemlerin makineleri boyle enteresan detaylar icerebiliyor :)
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Bize alarmli bir sey takmislar. Bozuldugunda ustaya goturmustuk. Usta da buna kasap mi giristi ne yapmislar bu aracin elektrik tesisatina demisti. Muhtemelen ondan adam olmadi. Ama kapi kollarinin hareketine bir bak bakalim. Bana cok ilginc gelmisti. O donemlerin makineleri boyle enteresan detaylar icerebiliyor :)
Merhaba Cenk, baktım.Kapı kollarının 4 ü de aynı hareketi yaparak içeriye doğru katlanıyor.Merkezi kumandası sadece şöfor kapısı, biraz şaşırdım doğrusu biraz da şımartıcı bir fonksiyonu var. :D Bızzt açıl bızzt kapan! :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,698
Beğeni puanı
37,087
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Merhaba Cenk, baktım.Kapı kollarının 4 ü de aynı hareketi yaparak içeriye doğru katlanıyor.Merkezi kumandası sadece şöfor kapısı, biraz şaşırdım doğrusu biraz da şımartıcı bir fonksiyonu var. :D Bızzt açıl bızzt kapan! :D
Merhaba hocam. Benimkinin de sadece sofor tarafindan kilitlenirdi. Harbi ilginc bir detaydir. Sen bir de o yillarda gorecektin kapi kollarinin hepsi iceri hareket edince insan bir sey saniyordu ahdjakdjfj 😂
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
-Güncel-

Kışlıklar takılalı 3 hafta civarında oldu, 2016 tarihli Bridgestone Blizzak '14 LM-30 kışlık lastiklerin tutuşunu pek sevmedim, çok sert geldi, fakat bu sertlik ve beklenilmeyen kötü tutuş olayı aracın köşelerde-virajlarda daha da zevkli hale gelmesine neden oldu.;)

Tracy'e günden güne alışıyorum, onun hakkında çözümlediğim bir kaç husus daha mevcut mesela araç neredeyse hiç önden kaymıyor demiştim sözümü geri alıyorum ani ağırlık transferi yapmak istediğinizde, süspansiyonların sert olması sebebiyle kafadan açıyor ağırlığı arkaya vermenize çok fazla müsaade etmiyor. Fakat bu bahsettiğim olayı çok düşük 0-50 km/h gibi süratlerde deneyimledim, belki yüksek süratlerde daha önceki sayfalarda bahsettiğim süspansiyon yumuşamasıyla ağırlık transferine müsaade edebilir, şaşırtabilir.

Bunların haricinde Tracy'de en çok sevdiğim olaylardan biriside direksiyon turunun gerçekten kısa tutulmuş olması, oturuş pozisyonunun iyi oluşundan zaten bahsetmiştim ama direksiyon turundan bahsetmemiştim, gerçekten tam 2.5 tur 900 derece sırf bu sebepten dolayı yanlarken ya da gazlarken kısa kontralarla aracı kontrol edebiliyorsunuz, diğer araçlarda olduğu gibi aracı düzeltmek için direksiyonla saatlerce cebelleşmek zorunda kalmıyorsunuz.

Araca alışma aşamasında en çok sevdiğim olaylardan biri de gaz hareketlerinizle aracın arkasını oynatabiliyor olmanız, her şey olması gerektiği gibi direksiyon ve ön tekerlekler sizde, gaz ise tamamen aracın arka tarafına hükmediyor.

Gazlama harici sakin kullanımda ise araç alt devirlerde-2500 d/dk 174 nm tork verdiği için çeyrek gazla trafikte ilerliyorsunuz, diğer araçların ıkına ıkına çıktığı yokuşları siz hiç zorlanmadan çeyrek-yarım gazla 2-3 bin devir arasında tırmanıyorsunuz.Bunun böyle olmasında kasanın ağırlığının 1100 kg olması çok etkili, hatta biraz iddialı konuşayım araç istendiği takdirde çok ekonomik olarak motoru yormadan kullanılabilir.Araçla dip gaz yaptığınız ya da yapmak istediğiniz anlar çok sınırlı.

Peki ya arkadaş hiç mi kötü yanları yok bu meredin dediğinizi duyar gibiyim.

Şu an için kabinde bir hayli fazla benim diğer araçlardan alışkın olmadığım bir trim sesi mevcut ayrıca bir kaç mekanik problemim de var örneğin yağ müşürünün değişmesi gerekiyor, su pompası araç çok zorlandığı zaman su kaçırıyor.Bunların haricinde herhangi bir mekanik problemim yok Tracy bu açıdan ekonomik günlerimin kötü olduğu bu zamanlarda bana çok yardımcı oluyor, huyunu suyunu öğreniyorum anlaşıyoruz, ''Femme Fatale'' ile anlaşmak ne kadar mümkünse tabi... Bilemiyorum belki de haksızlık yapıyordum ona bunu söylerken.

Bir de sadece MT75 şanzımanlarda-Cossie ve DOCH'lar da bulunan vites topuzumuzu bulamıyoruz, aslında bulduk ama 175 TL isteyen parçacıya uzun uzun bakıştık.;) Derdimizi anlamıştır umarım, dolayısıyla eski topuzu kullanmayı düşünüyoruz şimdilik onda da ufak bir çatlak harici pek bir şey yok, kullanılabilir durumda aslında.

Buyrun kışlıklarımız ve içinden çıkan jantlar biraz Borbet havası var ne dersiniz, yazlıklardan daha mı kötü?Ben bir türlü adını konduramadım ama çirkin durmuyorlar onu biliyorum.

Tracy'nin pasaklı hali için kusuruma bakmayın kış vakti biliyorsunuz durumu...







Bu arada küçük bir bunları biliyor muydunuz bilgisi !

Bu yıllarda çıkmış Ford sağ koltuklarının yanında plastik kapakçık bulunur, o kapakçığın altında şasi numarası olur, aracın tabanına damgalanmıştır, eğer o kısım çürükse araç tabanı çürümüş sağlamsa araç tabanı sağlamdır manasına geldiğini o yılların Ford'cu arkadaşları bilirler.

Testten geçtik galiba, güvenlik amaçlı kapakçığın hepsini açmadım şasi no yu herkesle paylaşmak istemeyiz değil mi?hatatat



Elimde Sinan abinin ki gibi becerikli olmasa da ''Ford having fun'' videoları var ama ceza falan gelir diye paylaşamıyorum, hepsi de trafiğe kapalı olan oysaki.hatatat
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Gün geçtikçe alışıyorum, umarım aracı satmak zorunda kalmam aksi takdirde ömrü hayatım boyunca arayacağımı düşünüyorum.

Araç şu çetin kış şartlarında çok daha zevkli hale geldi araca her bindiğimde neden daha önce almadım sorusunu kendime soruyorum.


Her “petrolhead” ömrü hayatında birazcık da olsa atik bir araçta RWD-Manuel kombinasyonunu denemelisiniz.Özellikle kış şartlarında her yolculuk sürüş yetilerinizi sınayan bir sınav gibi bir yanlış tüm doğruları götürüyor.

Böyle araçların ruh ile duygusal olarak alındığına bir kere daha şahit oluyorum, araca bindiğim de Jeremy Clarkson’ınun müthiş gülüşü ile dolaşırken buluyorum hep kendimi.



Bunları biliyor muydunuz?

Sierra, Mondeo ve Taunusların atası sayılan Ford Cortina’nın Lotus tarafından hazırlanmış versiyonu (1963-1966)Lotus Cortina, “Spor Sedan” kavramının gerçek ilk temsilcilerindendir.

Bu segmentin ilk temsilcisi olarak bilinen BMW 2002’den daha önce pazarlanmış ve fikri oluşturulmuş bir araçtır.Pistlerde oldukça başarılı olmuştur.

 
Son düzenleme:

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
211
Beğeni puanı
574
Konum
istanbul
Marka
Opel
jeremy amcayı gördüğümde hep Opel den nefret ettiği cümleler aklıma gelir. Rover testi çekerkende "bu araba bir İngiliz olumsuz yorum yapamamki" derdi..

Hatta bir vectra testi çekimi kendisine verilmişti, çekimi yapmamak için yönetime sunduğu raporu metrelerce gösteriyordu :) sonra zaten ırkçılıkdan başı belaya girdi..
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
jeremy amcayı gördüğümde hep Opel den nefret ettiği cümleler aklıma gelir. Rover testi çekerkende "bu araba bir İngiliz olumsuz yorum yapamamki" derdi..

Hatta bir vectra testi çekimi kendisine verilmişti, çekimi yapmamak için yönetime sunduğu raporu metrelerce gösteriyordu :) sonra zaten ırkçılıkdan başı belaya girdi..
Britanyalıların nefret ettiğim özelliklerinden biri eski dönemlerini sürekli yad edip daha hala kendilerini kaf dağında görüyor olmaları, bir hayli de ırkçılar sanki dünyadaki tek millet onlar da biz onların kölesiymişiz gibi davranıyorlar.

Ama program sunucusu olarak J.Clarkson’un başarılı olduğu gerçeğini de değiştirmez bu durum.

Benim adamım Chris Harris orası ayrı :) .

Bu arada özellikle Britanya’da Vauxhall(Opel)-Ford her zaman birbirleriyle çekişen markalardan yerli halkın uğrunda kavga ettiği ve ulaşımı kolay olan seçenekler.Bizdeki Oyak Renault-Tofaş çekişmesinin yaşandığı durum gibi düşünülebilir.

Ha iki firmada kendi amaçları doğrultusunda başarılı araçlar yapıyor, ben sürüş bakımından Ford’u daha dinamik gördüğüm için kendimi daha yakın hissediyorum.
 
Son düzenleme:

quattroportem90

Asfalt Kurutucu
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
123
Beğeni puanı
91
Yaş
30
Konum
İzmir
Marka
Aixam
günümüz standartlarının uzağında olsa da mekanik sürüşü olan bir araç. bir diğer eksisi de 90lar gibi yıllardan çıkmış olmasına rağmen kötü olan tasarımı. güle güle binin.
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
günümüz standartlarının uzağında olsa da mekanik sürüşü olan bir araç. bir diğer eksisi de 90lar gibi yıllardan çıkmış olmasına rağmen kötü olan tasarımı. güle güle binin.
Mekanik sürüş olmasını bilerek ve severek aldım, mekanik sürüşü olan araçlar sürücüyü geliştirir, öğretir, ve zamanla daha iyi bir sürücü haline getirir.

Tasarım mevzusuna gelince de biz bize güzel diye gösterilene güzel deriz,(bkz.İtalyan araçların tasarımları) ben kimsenin gösterdiğine güzel demek istemem kendim güzel buluyorsam güzeldir. :)

Ayrıca kitabı kapağından değil içeriğinden değerlendirmeyi sevdiğim için beni çok rahatsız etmiyor.

Saygılar

Teşekkürler, siz de güle güle binin...
 
Son düzenleme:

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
211
Beğeni puanı
574
Konum
istanbul
Marka
Opel
bence aksine buram buram 90 lar kokan bir model.. günümüzde bir modele uzaktan baktığınızda kia mı, hyundaı mi yoksa toyotamı olduğunu anlamakda zorluk çekiyorsunuz çünkü tasarım dilleri aynı.. tıpkı egea ile jetta gibi evet ayırt ediliyorlar ama tasarım detayları aynı dili konuşuyor..

ama kimse 90 lar arabasına baktığında başka bir arabayı göremez.. bu tasarım anlayışı 90 lara özeldi ve bitti..

acaba buna bir c20xe mi swaplansa :)
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
bence aksine buram buram 90 lar kokan bir model.. günümüzde bir modele uzaktan baktığınızda kia mı, hyundaı mi yoksa toyotamı olduğunu anlamakda zorluk çekiyorsunuz çünkü tasarım dilleri aynı.. tıpkı egea ile jetta gibi evet ayırt ediliyorlar ama tasarım detayları aynı dili konuşuyor..

ama kimse 90 lar arabasına baktığında başka bir arabayı göremez.. bu tasarım anlayışı 90 lara özeldi ve bitti..

acaba buna bir c20xe mi swaplansa :)
Evet firmalar artık risk almak istemiyorlar ortak tasarım dillerini kullanıyorlar bu modern zamanın ilk temsilcileri de Ford Edge Design dı 95-96 da Ford Ka ile aldıkları riskli hamle başarılı olunca Focus, Fiesta Mondeo modellerinin hepsini yuvarlattılar. Ondan sonra markalar hep aynı şeyi yapar oldu bir araçlarında bir tasarımı test ettiler tutunca ondan devam ettiler halen daha öyle sürüyor.Hatta artık markalar genelinde bir çalıntı oluyor :) Mazda 3 teki Kodo Design nın diğer C segmentindeki araçlarca çalınması gibi.

C20XE 2.0 16v 4 silindirli seçenekler arasında çok başarılı bir motor Calibra da ki AWD düzenden dolayı arkadan tahrikli Sierra’ya da az buçuk modifikasyonlarla uyar tahminimce.Fakat bu GLSi ve CLX Sierralar için mantıksız bir swap olur çünkü 2.0 DOCH EFi-N9C kodlu motor 125 ps üretiyor, 25 bg için swap biraz maliyetli ve gereksiz olabilir.16v Cossie kapağı ve Turbo ile bu motorlar 220 bg e kadar verebiliyor.
1577284359821.jpeg


Ama bazı Sierralarda 2.0 Ford Taunus Pinto motoru kullanılıyor 101 bg onlar için çok mantıklı olabilir, ya da 1.8 ve 1.6 karbüratörlü olanları var onlar için mantıklı çok bir hamle olabilir.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Kim daha ''leylek'' tartışmayalım isterseniz.😁Not:İki aracın süspansiyonları da stocktur. Temel olarak aynı yıllarda çıkmış birbirine rakip olan araçlar; E30 daha konfor odaklı Sierra daha sportif amaçlı ayarlanmış derken şaka etmiyordum.:)






Bunları biliyor muydunuz?

Yabancı bir araç satış sitesinden alıntıdır.Yani GLS'lerde kullanılan süspansiyonun GL'lerdekinden daha sportif tam bağımsız süspansiyonları olduğunu belirtiyor.

''...is in rare surviving GLS trim, and as part of Ford’s genius marketing strategy of producing a model for every taste, it features fully independent sports suspension to offer buyers a mid-range sports model over the standard GL...''
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,138
Beğeni puanı
3,882
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Kim daha ''leylek'' tartışmayalım isterseniz.😁Not:İki aracın süspansiyonları da stocktur. Temel olarak aynı yıllarda çıkmış birbirine rakip olan araçlar; E30 daha konfor odaklı Sierra daha sportif amaçlı ayarlanmış derken şaka etmiyordum.:)






Bunları biliyor muydunuz?

Yabancı bir araç satış sitesinden alıntıdır.Yani GLS'lerde kullanılan süspansiyonun GL'lerdekinden daha sportif tam bağımsız süspansiyonları olduğunu belirtiyor.

''...is in rare surviving GLS trim, and as part of Ford’s genius marketing strategy of producing a model for every taste, it features fully independent sports suspension to offer buyers a mid-range sports model over the standard GL...''
e30 kimin? nasıl araba kullandın mı :D
 

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
e30 kimin? nasıl araba kullandın mı :D
Bunu Ne Zamandan Beri Yazmak İstiyordum Nasip Bugüneymiş.

Benim samimi bir arkadaşımın, bundan daha evvel bir E30'u daha oldu o da makyajlı 316i, hatta doğrusunu söylemek gerekirse ona iki E30'u da ben aldırdım bu hastalığı bulaştırdığım için muhtemelen bana kızgındır:(:rolleyes:. O da makyajlı 316i idi.İkisini de kullandım bununla öbüründen farklı olarak Sierra ile ışıkta kalktık. Sierra 5-6 boy açtı 80'e kadar sonrasında arkadaş daha fazla basmadım dedi.

E30'u iyi tanıyorum, sürüşü ve şasisi oldukça başarılı ve eğlenceli, tutuş dinamiğini aracın arkasına vermede çok başarılı bir araç sürmesi çok zevkli özellikle hidrolik direksiyonlu olmayan modellerinde direksiyondan hissiyat fışkırıyor. Aracın iç ve dış tasarımı ve aksamları dönemini tam anlamıyla yansıtıyor, her bir parçasında düşünülmüşlük ve kalite mevcut tam bir 80s ler arkadan itişi mevcut araçta hele ki tasarıma diyecek yok bir bakan bir daha bakıyor.

Bunlar olumlu özellikleri olumsuzlarını söyleyecek olursam, kasaları çok dayanıksız çok çabuk çürüyorlar-eski oldukları için değil kronik çok pis çürüyorlar-.Ne yazık ki çürüyen kısımları da sıkıntılı tarafları örneğin ön cam süpürgeliği gibi aracın kabuğunda çürümeler çok sık oluyor.Özellikle eğer makyajlıysa koltukların kumaşı çok kalitesiz çok çabuk yırtılıp iplik bırakıyor, göğüs kronik şekilde çatlıyor.Piyasası çok iğrenç her türlü ''AYI'' sanayiciler(iyilerini tenzih ediyorum), öküz ''habababab'' cılar, koleksiyon değeri olduğunu sanan çakma koleksiyoner bozuntularıyla dolu aşırı şişmiş ve abartılmış bir piyasası mevcut.

Araç dönemin özellikleri gereği Sierra'ya göre daha yumuşak ve konfor odaklı süspansiyona sahip, özellikle 316i de şanzıman çok kısa 3 d.dk da 90'la gitmek zorunda kalıyorsunuz.Kozmetik parçaları aşırı pahalı fakat bulunuyor, bulunma sıkıntısı yok.Mekanikte neredeyse hiç sıkıntı yok bir kaç parça hariç.Nazara inanırsanız çok dikkat çeken ve nazara gelen bir araç.

Kısacası E30 kesinlikle güzel bir araç sahibi olmak isteyeceğim bir araç fakat ister inanın ister inanmayın Sierra'yı aldıktan sonra ilanlarına bakmayı, bunu satıp bir tane E30 alayım demeyi bir kere olsun düşünmedim.

Sadece 316i-318i-318is(4 Silindir DOCH ve SOCH seçenekler) Sedan E30'un vereceği hazzın çok daha fazlasını MK2 Sierra 2.0 GLSi'de de göreceğine emin olabilirsin, ha ama söylüyorum, park yerine çekeyim, ışıklarda herkes baksın, klasik bir aracım olsun(ya da ben öyle düşüneyim) BMW'nin amblemi yeter gibi ''saf sürüş hazzından'' başka amaçların varsa E30 daha sıcak bir seçenek olur.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Güncel.
Bugün yoğun bir gün oldu.

Gereksiz bir arkadaşımızın arka kapıyı zangırt diye kapatması sonucu, arka kapı kilidinin yayı kırıldı.Birkaç zamandır idare ediyorduk ama artık yapılması gerektiğine kanaat ettik.Yağladık balladık WD-40 vesaire derken kendi imkanlarımızla kapı kar etmedi.

Kilitçiler tamire yanaşmak istemedi, birini bulduk maksimum 200₺ ya tamir ederim dediyse de hurdacılara uğramayı düşündük.Sonuç olarak gittik 100₺ ye motoru ile birlikte kilidi aldık.En yakın zamanda yarına montajı yapılacak.

O sırada ilk defa Sierra sahipleri tarafından çoklukla önerilen mekanik aksama bakan ustaya gittim.Mekanik olarak baktırdım, onun da ciddi bir problem görmemesi üzerine mutlu olarak ayrıldım. :)



Döşemesi sökülmüş kapımız, komple söküp proje için weight reductiona girdiğimi falan düşündüm bir an için :)
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Takumi Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,089
Beğeni puanı
12,343
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Merak eden arkadaşlarımız veya almayı düşünen arkadaşlarımız için Sierra'da bulunan motorları(TR'de bulabileceğiniz motorları ''bold'' ile belirttim) ve kaç ayrı kasa çıkmış yazayım istedim.

-Ülkemizde en yaygın fakat çok yakmasıyla ünlü Taunus motorları olarak bilinen Pinto motorlar, Sierra'ların üstünde ülkemizde sık sık göreceğiniz motorlardır, verimsiz ve çok yakmalarına karşın ülkemizde Taunus'un yerli olarak üretilmesinden dolayı bol bol parça ağı bulunur.Sierra'nın genellikle boş modellerinde bulunur.(CL-GL)
1.3 OHC Pinto-60PS
1.6 OHC Pinto-75PS
1.8 OHC Pinto-90PS
2.0 OHC Pinto-101PS
2.0 OHC Pinto EFi-113PS





-DOCH motorlar daha düşük hacimde daha yüksek performanslar sunmak ve modası geçmiş eski motorlarını banttan alıp yeni nesil verimli motorlarını Avrupa piyasasında rekabet için sunduğu bir kombinasyon ülkemizde EFi olarak CLX-GLS-Ghia karbüratörlü olarak ise bazı CL ve GL modellerinin altında görebilirsiniz.Hurdacılarda bol bol parça stoğu olmasına rağmen Pinto motorlar kadar ülkemizde yaygın değildir.Diğer yazılan motorlara oranla daha performanslı ve daha ekonomiklerdir.
2.0 DOCH EFi-125PS
2.0 DOCH-109PS





-Cosworth motorudur, daha önceki yazılarımda hatalı yazmış olarabilirim eğer öyleyse düzeltiyorum.Pinto blok üzerine Cosworth ün 16v kapak geliştirmesi ve Garret turboyla kombinlemesi sonucu oluşan Escort Cosworthlerde de bulunan bir motordur, rallilerde boy gösteren motor bu motordur.
2.0 DOCH 16v Turbo-222 PS




-Cologne motorlar adından da anlaşılacağı gibi Almanya'da Köln fabrikasında dizaynlanmış tasarlanmış eski nesil Taunus/Granada gibi araçlarda bulunan motorlardır.Bunların bazılarını enjeksiyon sistemiyle bazılarını ise kabrbüratörlü olarak geliştirerek Sierra'larda görebilirsiniz bu motorlar TR'de genellikle Scorpiolar'da geliştirilmiş EFi-Enjeksiyonlu yakıt püskürtme sistemiyle sunulurlar.
2.0 V6 Cologne-90PS
2.3 V6 Cologne-113PS
2.3 V6 Cologne EFi-129(?)PS
2.8 V6 Cologne EFi-148PS
2.9 V6 Cologne EFi-150PS






-Dizel motorlardan ilk yazılanı (2.3) Ford-Peugeot ortaklığında turbosuz olarak ilk nesil Sierralara sunuldu daha sonra Ford kendi turbodizel ünitesini 1.8 TD olarak çıkardı.
2.3 D-66PS
1.8 TD-75PS








-
5.0 V8 OHV-Güney Amerika modelleri için çıkmış nadir bir kombinasyon, ama bu kombinasyon en azından bu aracın motor havuzuna Ford V8 konulabileceği açısından değerli bir bilgi veriyor.Proje olarak ülkemizde V8 302'' örnekleri mevcut, galiba TR'de tek olarak swaplandı.



-Ülkemizde var mıdır bilmiyorum ama bir de 1.8 CVH motorlar mevcut bunu da Ford eski tip motorlarına karşı geliştirmiş daha sonra Zetec adı altında Focus-Mondeo ve diğer Ford modellerinde göreceğimiz motorların atasıdır.






Sierra toplamda 2 kere kasa değiştirmiş olmasına rağmen 87-89 arası ufak bir panjur değişikliği görmüştür o sebepten 3 ayrı kasa görünüm halinde çıkmış demek doğru olur.

İlk Kasa-Mark I-(1982-1987) -İç aksamı makyajlı Sierra ile çok fazla farklılaşmasa da Süspansiyonları daha ilkel ve daha yumuşak bir sürüş sağlar, sürüş karakteristikleri Taunus'lara daha yakın olmakla birlikte genellikle 4 vites bazen 5 vites kombinasyonlarla Pinto motor üstünde görmeniz ülkemizde muhtemeldir.Kaporta parçaları olarak makyajlılara oranla daha zor bulunur, çünkü ülkemizde daha nadir bulunan kasa Mark I'lerdir.-3 kapılı, Estate ve 5 kapılı hatchback olarak piyasada bulunurlar.





Mark II-(1987-1989)-Bu yeni çıkan kasa ile birlikte daha sert ve sürüş odaklı süspansiyonlar gelmiş, iç aksamda büyük değişiklikler olmamıştır.Panjurlarının düz olmasıyla ayırt edilebilir.Ülkemizde Mark I'lara oranla birlikte daha çok rastlanır.




Mark II(Facelifted)-(1989-1993)-En son hamledir panjurda ve aracın içinde ufak tefek farklılıklar görülür.Yüksek donanımlı versiyonlarında(GLS-CLX-Ghia) boş modellerine oranla spor süspansiyon bulunur, daha serttir.Bu kasadan sonra yerini Mondeo'ya bırakmıştır, ülkemizde genellikle bu kasalara rastlarsınız.Mark I'dan farklı olarak Sapphire adıyla bilinen Sedan kasaları bulunur.


Merak ettikleriniz varsa yardımcı olmak isterim.İsteyen olursa kabin içerisindeki farklıları da gösterebilirim.


Saygılar.
 
Son düzenleme:
Üst