emert20

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,357
Beğeni puanı
6,538
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Denizli
Marka
Fiat
Eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
Teşekkür ederim, ilerleyen süreçlerde kasalar arasındaki ufak tefek kabin farklılıklarını, şanzıman seçeneklerini, ve eğer çözebilirsem donanımları da yazmak istiyorum.İsteyenler olursa diye F.Delacour, C.Mcrae, C.Sainz, A.Vatanen gibi muhteşem sürücülerin Group A WRC'de Sierra ile birlikte mücadelelerinden de biraz bilgi vermeyi düşünüyorum. :)
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Ford Sierra RS Cosworth Mark I WRC ve Mark II RS Cosworth(Sapphire) Group A-WRC Dönemleri

1987
-Aynı yıl J.Kankkunen Lancia Delta ile 1.ci oldu.

1000 Göller Rallisi-Finlandiya
Ari Vatanen 2.cilik, Stig Blomqvist 3.cülük elde etti.

RAC Rally
Stig Blomqvist 2.cilik, J.McRae 3.cülük

Group B'nin sonlandırılıp, Group A standartlarına geçilmesiyle Lancia bir sonraki sezonlarda olacağı gibi genellikle bu 5-6 yıl boyunca hep birincilikler elde etmiştir.Ford Sierra, Toyota Celica, Nissan Sunny GTi-R, Mitsubishi Galant, Subaru Legacy, BMW M3 ve benzeri gibi Group A WRC araçları onların gerisinde kalmakla birlikte Lancia ile en ciddi savaşı veren Toyota Celica olmuştur.


1988-Aynı yıl Miki Biasion Delta ile 1.ci oldu.

İsveç Rallisi
S.Blomqvist 2.cilik

Stig Blomqvist'in 88 Bingöller Rallisinden müthiş kokpit içi sahneleri...


Tour de Corse
D.Auriol 1.cilik

1000 Göller Rallisi
D.Auriol 3.cülük

Markalar Şampiyonası
2.cilik Ford Motor Company

87-88-89 yıllarını takip eden bu 3 yıl içinde Mark I Sierra Cosworth'un içinde daha sonra şampiyon olup efsaneleşecek C.McRae, C.Sainz, D.Auriol gibi dönemin genç yıldızlarının yanında Group B'de minimum 500 beygirlik canavarları zaptetmiş S.Blomqvist, A.Vatanen gibi pilot gibi pilotlar da direksiyonlarda terlemiştir.

1991-Aynı yıl J.Kankkunen L.Delta ile 1.ci oldu.Bu yıldan itibaren Mark II (Sapphire-Sedan)RS Cosworth'larla yarışılmıştır.

Rallye Monte Carlo
3.Cülük F.Delecour

Video'nun 3.06 lik yerindeki viraj alışa bir bakmanızı istiyorum keza böyle bir açıda Scan Flick ile viraj alışı daha da görmedim.:)

Tour de Corse 3.Cülük G.Cunico

Rally Catalunya 3.cülük F.Delecour



Durgun geçen bu sezonda asfalt pilotu olan F.Delecour'u daha sonraki yıllarda ismi anılacak derecede ünlü yapan bu sezondur.Henüz WRC tecrübesi bakımından yeni olan Delecour, Co-Pilotu kız arkadaşı Anne Pauwell'le daha sonraki yıllarda rallilerin tozunu attıracaktır.Monte Carlo Ralli'sinde kaybettikleri 1.'clik sonrası duygu patlaması ve gözyaşları sizleri de duygulandıracak ve Ralli dünyasına bağlayacak cinsten.



1992-Aynı C.Sainz Lancia Delta ile 1.ci oldu.
Rallye de Portugal 2.cilik Miki Biasion

Tour de Corse 2.cilik F.Delecour

Acropolis Rally 3.cülük Miki Biasion

Rallye San Remo 3.cülük F.Delecour


Markalar Şampiyonası
3.cülük Ford Motor Company



Bu yılda iyiden iyiye Ford'un sahiden WRC başarısı istediği bir dönemdir.En fazla maaşla M.Biasion'la anlaşan FoMoCo bu yıllarda umduğu başarıyı alamaması karşın markalar klasmanın da 3.cülük elde etmiştir.Fakat bu dönem de en ilginç olan durumlardan birisi Mitsubishi Galant, Subaru Legacy, Ford Sierra gibi uzun şasili D sınıfı Sedan araç kupasında bulunan canavarlar, Lancia Delta ve Toyota Celica'ya oranla yeterince çevik olmamakla suçlanıyordu.Hatta M.Biasion o yıllarda sık sık günah keçisi olarak topu Sierra'nın uzun gövdesine atfetmiştir.Zaten daha sonraki yıllarda firmalar bu durumu çözmeye çalışıp 1993'te Escort Cosworth, Sierra yerine, yine 1993'te Mitsubishi Galant VR-4 yerine Evo I, tekrar 1993'te Legacy RS yerine Subaru Impreza 555 almaya başlamıştır.Böylelikle WRC dünyasında D Segmenti araçların katılımı son bulacak ve kompakt C sınıflarından araçlar etkili olacaktır. Zaten 1993 yılında da bu durum ilk meyvelerini vermiş ve Ford Escort RS Cosworth ile 2. olarak WRC'yi tamamlamıştır.

EK Fotoğraf.Diğer D segmenti efsanevi Group A araçları, daha sonradan yerlerini Impreza ve Evo'ya bırakmışlardır.

Subaru Legacy RS

Galant VR-4






Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.

Saygılar, Keyifli Forumlar.
 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
1,187
Beğeni puanı
5,475
Puanları
4,420
Marka
Alfa Romeo
Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.

Saygılar, Keyifli Forumlar.
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
Değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum, içlerinden bilmediklerim vardı.Mark I nın arkadan çekişte olduğunu biliyordum ama Escort RS’in kısaltılmış Sierra RS olduğunu yeni öğrendim tekrardan teşekkür ediyorum.

...”Ford developed the car around the chassis and mechanicals of the Sierra Cosworth, to accommodate the larger Cosworth engine and transmission, while clothing it in Escort body panels to make it resemble the standard Mk 5 Ford Escort.”...

İyi oldu bu bilgi :)


Yakın zamanda Touring Car dönemlerini de paylaşırım. :)
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Arkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.


Jantlardan birinin ilk hali:


Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.



Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:

1581520405649.jpeg

1581520495675.jpeg


Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:


1581520752398.jpeg




Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
orjinali hangisi bilmem ama sarı daha güzel duruyor sanki.
Turuncu sinyaller orijinalinde de mevcut ama çoğunlukla sinyaller beyaz olarak çıkmış piyasaya, BMW deki gibi opsiyonel bir durumu mevcut kuvvetle muhtemel.Sarı olan ise dönemin rallilerinde ortadan geçen sadece uzunların sarı şeffaf folyo ile kapatılmış görüntüsü.
 

Sirius

Panpa
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
1,187
Beğeni puanı
5,475
Puanları
4,420
Marka
Alfa Romeo
Stok hali iyi gerek yok.
 
Son düzenleme:

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,257
Beğeni puanı
16,094
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Stock hâli güzel. Turuncu sinyal de güzel duruyor. Sarı folyolu hâlini hiç beğenmedim.
 

mrtkap

Profesör
Katılım
8 Ara 2017
Mesajlar
534
Beğeni puanı
868
Puanları
1,520
Konum
Edirne - Zong.
Marka
Toyota
Arkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.


Jantlardan birinin ilk hali:


Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.



Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:

Ekli dosyayı görüntüle 23790
Ekli dosyayı görüntüle 23791

Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:


Ekli dosyayı görüntüle 23792



Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
Onun yerine uzunlar için eski fransızlarda sarı sarı görünen bi ampul vardı onu kullanırsanız cuk oturur
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Düşünceleriniz için teşekkür ederim, kafam karışıktı bu konuda.

Uzunlardan geçen ortadaki sarı şeffaf folyo-yukarıda bahsettim- fikrinden şimdilik vazgeçtim çünkü aracımda Cosworth spoiler-wing, cosworth tampon, cosworth direksiyon veya vites topuzu gibi sportif versiyon uygulamalar mevcut değil dolayısıyla spor iddiasıyla yaptığım o uygulama aracın genel görünümü ile uyuşmayacağı için vazgeçtim.Yani hiç bir şeyi M olmayan 316i'ye M dikiz aynası takmak gibi bir şey olacağını düşündüğümden vazgeçtim.


Turuncu sinyallere gelince ise daha hala düşünmekteyim fakat muhtemelen yapmayacağım.

Şimdilik, güncel hali-beyaz sinyal- ile devam edip, ilerleyen zamanlarda hem uzun hem de farları sarı ampullerle-öncekiler beyaz ampul- değiştirmeyi düşünüyorum.

Lastiğimiz yarıldığı için 4 lastikte bulunan Bridgestone Blizzak LM-30'lardan birisi eksildi, yerine ''Pepperpot'' yazlık jantın üzerinde gelen tek bir kışlık vardı, kömürlüğe atmıştık. Nokian'ın kışlığı, dişleri iyi ancak lastik yata yata bayağı sertleşmiş ondan dolayı tutuşunda problemler olabiliyor.

Yaza doğru kozmetik olarak iç aksamda-trimlerde- birkaç plastik parçayı sıkılaştırıp, revize etmeyi düşünüyorum.

Kısacası şu an iyi gidiyoruz, Tracy ile aramız bozuk değil, zaman geçtikçe malzeme kalitesi ve süspansiyon konforu konusunda sert eleştirdiğim için haksızlık yaptığımı düşünür oldum.Çünkü malzeme kalitesi olarak değerlendirildiğinde ucuz plastik olan parçalar aracın genellikle sökülebilir kompakt kısımlarında(Örneğin:Gösterge plastik trimi, kapı tutamaçları).Fakat göğüs, kapı döşemeleri gibi ana parçalardaki malzeme kalitesi ise dönemine göre iyi olduğunu düşünmeye başladım. Süspansiyon konforu ise 80'lere göre oldukça sert olsa da 90'lardaki araçlara göre çok hafif konforlu olduğunu söyleyebilirim, bu da kullandıkça fark ettiğim olgulardan birisi.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
http://instagr.am/p/B9HUGudHfAf/
Arkadaşlar merak edenler için araca ait iki üç bi’şeyler karaladığım instagram sayfasının linkini paylaşıyorum.Dünyadaki diğer Fordfanlarına ulaşmak adına İngilizce yazmaya özen gösteriyorum.(Ufak tefek gramer ve vocab hatalarını çok görmeyiniz

Bu arada muayenemiz geldi çattı,-10 gün var ama bana göre çattı :) hemen koşa koşa emisyonu halletmeye gittim.Geçen muayeneye girdiği yere götürdüm, geçen girdikleri yerde katalizörsüz girdikleri için 2.0 Benzinli-ayaklı zehirimizi, dualarla geçirdik :). Şimdi sıra muayenede, bir sıkıntı yaşayacağımızı düşünmüyorum.Yaşasak emisyondan yaşardık, şükür emisyon açısından bir sıkıntımız yokmuş :)
 
Son düzenleme:

ynsrts

Yunus Ertaş
Takipçi
Katılım
4 Mar 2020
Mesajlar
4
Beğeni puanı
18
Puanları
20
Konum
istanbul
Marka
Ford
Merhabalar, daha önce üye değildim ve sadece buradaki gönderi için üye oldum. Öncelikle sierra için bu denli geniş ve detaylı bir bilgilendirme yapılıyor olması beni çok mutlu etti. Kendi adıma da sierra sahibi olmuş olmak çok güzel bir duygu. Sierranın benim açımdan en büyük katkısı elimi yağa bulaştırmaktan,parmaklarımı soymaktan,gece yarılarında sokakta aracın altına yatıp bir şeylerle uğraşmaktan korkmamam gerektiğini öğretmesi oldu. Nacizane grubumuzdan bir iki foto.
garage_sierra_40473988_248438185857509_3687376270657467934_n.jpg

Kendimden sonra sierra konusuna gelecek olursak; gönderi içerisindeki bilgiler oldukça güzel ve aracı tanımak isteyenler için altın niteliğinde. Biraz daha genişletmem gerekirse bu bilgileri. sierra üretime başlamasından sonlandırıldığı 93 senesine kadar envai çeşit donanımda ve motor seçeneğinde üretilmiş. Bu donanımlar genellikle ülkelerin pazarlarına göre farklılıklar göstermiş.


MK1 kasa olarak adlandırabileceğimiz 82-89 arası üretilen kasa coupe ve 4 kapı hatchback olarak üretildi sadece. Motor seçeneği olarak 1.6/1.8/2.0 tamamı karbüratörlü ve 8 valf. 2.0 efi (2.0 karbüratörlü motor ile aynı üst kapak ve alt blok) 8 valf olarak üretildi. MK1 kasada bunlar dışında 2.8 v6 12valf olarak gelen xr4x4 olarak da mevcut. Bu donanımda cosworth alt düzen ve 4x4 sistemi bulunmakta ve motor tamamen enjeksiyonlu olarak sunulmakta.bunlarla birlikte ülkemizde bulunmayan fakat 5.0L v8 amerikan versiyonlu xr8(avusturalya) ve amerikada mercury olarak satılmış 2.3 turbo(intercoolersız) xr4ti versiyonu da mevcut. Son olarak ülkemizde 2.3 düz dizel olarakta sunulmuş olup enterasan şekilde bu motor 4 kapı ve coupede de mevcut.


Ülkemizdeki 2.0 karbüratör ve 2.0 sohc efi motorlara gelecek olursak taunus 2.0 ve 1.6 larından farklı olarak türkiyede bu blok sierra için asla üretilmedi. Tamamı yurt dışında araçların üzerinde geldi. Döküm kalitesi,kullanılan segmanlar subaplar, kol ve krank yatakları türkiyede üretilen blokların tamamından daha kaliteli olduğu için sierradan alınan 2.0 pinto motor hala escort mk1 ve mk2 lerde hem atmosferik hemde turbolanarak kullanılmakta. Motoru bu denli önemli kılan şey üzerindeki parçaların dayanıklı olması ve stres altında uzun süre aşınmadan yoluna devam edebilmesi. Yurt dışında halihazırda 8k devirleri stock krank,yatak ve piston kollarıyla dönen pinto araçlar mevcut.


Cosworth motor bu kasada coupe versiyon olarak kullanıldı. Motor kodu YB olarak adlandırılan bu motor aslen 2.0 pinto alt bloğu üzerine inşa edilmiş durumdadır. Pinto bloğun değerli olma sebeplerinden biri de budur. Elbette alt yapılar benzer olsada cosworth blok içerisinde kullanılan krank,piston kolu ve pistonlar,yataklar farklıydı. Üst kapak 16 valf çift egzantrik düzeninde kullanılmış ve bu blokta t3 turbo ile beraber ralli versiyon araç için homologasyon olarak üretilmiştir.

Genel toparlayacak olursak eğer kabaca mk1 sierra böyle geniş güçlerde ve motor seçeneklerinde sunulmuş bir araç. Bunun yanında Yurt dışından taunusun devamı ülkemizde ize taunusla parelel zamanlarda yeralmış bir araç olması rağmen. Arkada tam bağımsız süspansiyonu,hidrolik direksiyonu,elektrikli camları ve elektrikli ısıtmalı aynaları mevcuttu. Sunroof ise sadece manuel olarak sunuldu. Şimdilik mk1 adına diyebileceklerim bunlar, unuttuğum yada yazmadığım pekçok detay var elbette. Türkiye için asıl önemli karakter olan mk2 sierrayı daha sonra boş kaldığım bir zamanda mk1 den daha detaylı yazmaya çalışacağım. Bundan önce soru yada öneri olursa elbette seve seve okur ve cevaplarım.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Merhabalar, daha önce üye değildim ve sadece buradaki gönderi için üye oldum. Öncelikle sierra için bu denli geniş ve detaylı bir bilgilendirme yapılıyor olması beni çok mutlu etti. Kendi adıma da sierra sahibi olmuş olmak çok güzel bir duygu. Sierranın benim açımdan en büyük katkısı elimi yağa bulaştırmaktan,parmaklarımı soymaktan,gece yarılarında sokakta aracın altına yatıp bir şeylerle uğraşmaktan korkmamam gerektiğini öğretmesi oldu. Nacizane grubumuzdan bir iki foto.
Ekli dosyayı görüntüle 24300

Kendimden sonra sierra konusuna gelecek olursak; gönderi içerisindeki bilgiler oldukça güzel ve aracı tanımak isteyenler için altın niteliğinde. Biraz daha genişletmem gerekirse bu bilgileri. sierra üretime başlamasından sonlandırıldığı 93 senesine kadar envai çeşit donanımda ve motor seçeneğinde üretilmiş. Bu donanımlar genellikle ülkelerin pazarlarına göre farklılıklar göstermiş.


MK1 kasa olarak adlandırabileceğimiz 82-89 arası üretilen kasa coupe ve 4 kapı hatchback olarak üretildi sadece. Motor seçeneği olarak 1.6/1.8/2.0 tamamı karbüratörlü ve 8 valf. 2.0 efi (2.0 karbüratörlü motor ile aynı üst kapak ve alt blok) 8 valf olarak üretildi. MK1 kasada bunlar dışında 2.8 v6 12valf olarak gelen xr4x4 olarak da mevcut. Bu donanımda cosworth alt düzen ve 4x4 sistemi bulunmakta ve motor tamamen enjeksiyonlu olarak sunulmakta.bunlarla birlikte ülkemizde bulunmayan fakat 5.0L v8 amerikan versiyonlu xr8(avusturalya) ve amerikada mercury olarak satılmış 2.3 turbo(intercoolersız) xr4ti versiyonu da mevcut. Son olarak ülkemizde 2.3 düz dizel olarakta sunulmuş olup enterasan şekilde bu motor 4 kapı ve coupede de mevcut.


Ülkemizdeki 2.0 karbüratör ve 2.0 sohc efi motorlara gelecek olursak taunus 2.0 ve 1.6 larından farklı olarak türkiyede bu blok sierra için asla üretilmedi. Tamamı yurt dışında araçların üzerinde geldi. Döküm kalitesi,kullanılan segmanlar subaplar, kol ve krank yatakları türkiyede üretilen blokların tamamından daha kaliteli olduğu için sierradan alınan 2.0 pinto motor hala escort mk1 ve mk2 lerde hem atmosferik hemde turbolanarak kullanılmakta. Motoru bu denli önemli kılan şey üzerindeki parçaların dayanıklı olması ve stres altında uzun süre aşınmadan yoluna devam edebilmesi. Yurt dışında halihazırda 8k devirleri stock krank,yatak ve piston kollarıyla dönen pinto araçlar mevcut.


Cosworth motor bu kasada coupe versiyon olarak kullanıldı. Motor kodu YB olarak adlandırılan bu motor aslen 2.0 pinto alt bloğu üzerine inşa edilmiş durumdadır. Pinto bloğun değerli olma sebeplerinden biri de budur. Elbette alt yapılar benzer olsada cosworth blok içerisinde kullanılan krank,piston kolu ve pistonlar,yataklar farklıydı. Üst kapak 16 valf çift egzantrik düzeninde kullanılmış ve bu blokta t3 turbo ile beraber ralli versiyon araç için homologasyon olarak üretilmiştir.

Genel toparlayacak olursak eğer kabaca mk1 sierra böyle geniş güçlerde ve motor seçeneklerinde sunulmuş bir araç. Bunun yanında Yurt dışından taunusun devamı ülkemizde ize taunusla parelel zamanlarda yeralmış bir araç olması rağmen. Arkada tam bağımsız süspansiyonu,hidrolik direksiyonu,elektrikli camları ve elektrikli ısıtmalı aynaları mevcuttu. Sunroof ise sadece manuel olarak sunuldu. Şimdilik mk1 adına diyebileceklerim bunlar, unuttuğum yada yazmadığım pekçok detay var elbette. Türkiye için asıl önemli karakter olan mk2 sierrayı daha sonra boş kaldığım bir zamanda mk1 den daha detaylı yazmaya çalışacağım. Bundan önce soru yada öneri olursa elbette seve seve okur ve cevaplarım.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum, başlığı renklendirdiniz, umarım yakın zamanda siz de tekrardan temiz bir Sierra’ya sahip olur tüm forumu Sierrist yaparız :D, 4.Sayfa’da motorları yazmıştım, elinize sağlık fakat Mark I için çok detaylandırmamıştım çok daha iyi oldu böyle :)
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Merhaba arkadaşlar, dün muayenemizden geçtik, fren hortumlarının değişmesi gerektiği için 2.tekrarda geçtik ama geçtik.:)Emisyondan da korktuğum gibi olmadı iş bilen bir egzoz emisyon merkezine katalizör olmadığı konusunda ikna etmeye çalıştım nitekim onun sonucunda da katalizörsüz kategoride egzoz emisyonumuzu da verdik.Sierra 2.0 DOCH EFi lerde katalizörlü olan modeller de katalizörsüz modeller de mevcut arasında 125-120 5 bg civarında oynuyor diye araştırdım.

Onun haricinde şu çirkin sis farlarımızdan kurtulduk en yakın zamanda yeni sis farlarına geçeceğim, @ynsrts ' önerisi sayesinde orijinal görüntüye yakın bir sis farına geçeceğim gözümü tırmalıyordu zaten muayeneden önce söktük, daha farklı bir sis farı takacağız.

Bunlarla birlikte 92-93 Sierra'larla birlikte gelen göğüs trimini tamamlayan plastik bir parçamız var fakat ne yazıkki Ford bu parçanın plastiğini olabildiğince ucuz yapmaya çalışmış, benden önceki sahibinde de ''multimedya'' hırsızlık olayı neticesinde trim sökülürken kırılan ve çatlayan yerleri olmuş.Yolda kulağımı tırmalayan o sese alışamadığım için bugün havaların azıcık ısınmasını fırsat bularak trimi söktük, çatlakları ve kırık yerleri onardıktan sonra boyayıp gerekli yalıtım malzemesiyle doldurup tekrar takacağız.

Son olarak orijinal teybe geçme isteğim var fakat Sierra'nın orijinal teybine sadece bir kere rastlayabildim o da fahiş fiyatlı olduğu için düşünmedim.Ama geçenler çok uyguna orijinal Ford Transit teybi vardı, onu kaçırdım çok üzgünüm sanırım belli bir müddet daha böyle Pioneer'la devam edip sık sık kafasını sökeceğim.

@Berkin birinci sayfa haricinde daha önceki sayfalarda yazdığım ufak tefek bilgileri, test yazılarını, motor seçeneklerini, instagram sayfası vb gibi... aracı merak edenler için ön sayfaya alma ihtimalimiz var mı?Önceden başlığı ve içeriği ayarlama imkanı bize aitti şimdi site almış gözüküyor eğer öyleyse onları 1.sayfada toplama ihtimalimiz var mıdır?Böylelikle ayrı ayrı başlıkta belirtme olayını da engellemiş ve ara sayfalarda yazılanların kaybolmasını engellemiş oluruz.

Uğraşın için teşekkürler.


Henüz çıkarılmamış hali



Orijinal sis farları-geçmek istediğim model-daha geniş



Trimin sökülmüş hali ve sökülmemiş hali.


 
Son düzenleme:

ynsrts

Yunus Ertaş
Takipçi
Katılım
4 Mar 2020
Mesajlar
4
Beğeni puanı
18
Puanları
20
Konum
istanbul
Marka
Ford
Ara çok vermeden MK2 sierra içinde bir gönderi oluşturmak iyi olacak sanırım.

MK2 sierra 89 ila aslen 92 seneleri arası üretilip türkiyede ise 93 model olarak da 92 üretimlileri satılmış bir modeldir. Daha sonra bu model sonlandırılıp yerini aslında pek selefi olarak görülemeyecek olan mondeo modeline bırakmış ve önden çekişle hayatına devam etmiştir.MK2 sierra 2 faza ayrılan kasa tipine sahiptir. Faz bir olarak adlandırabileceğimiz 90 yılına kadar üretilen sierralar Önde panjur olmayışı,ön cam sileceklerinin bulunduğu ızgaranın yapısının farklı oluşu ve donanım seviyelerindeki gelen özelliklerin farklılığı ile faz 2 ile ayrışmaktadır. Mk2 sierra ülkemizde 1.6 dan 2.0 a kadar benzinli ve 1.8 td ile 2.3 düz dizel olarak sunulmuştur. İlk defa mk1 in aksine sedan 4 kapı olarakta sunulmuş bu modelde 4 kapı hatch ve hatch coupede bulunmakta.


Faz 1 sierralarda türkiye içerisinde cl/clx/gl/gls/ghia donanımları mevcut. Her donanım seviyesine ayrı ayrı değinemeyecek olsamda belli başlı olarak cl ve clx en boş donanım seviyesidir. 4 camın da manuel oluşu, yan aynaların elektrikli olmayışı gibi eksikleri vardır diğer donanım seviyelerinden. Ancak ford klasiği olarak bu donanımlarda bile manuel sunroof sunulmuş modeller mevcuttur. gl ve gls yi orta donanım seviyesi olarak adlandırabiliriz. Bu donanım seviyesinde ön camlar elektrikli,yan aynalar elektrikli bel destek şişirmeli koltuklar,klima gibi donanımlar sunulduğu görülmekte. Ancak bu donanımları gl yada gls olması önemsiz şekilde farklılıklar gösterebilir. Ghia donanımda ise manuel sunroof,elektirkli yan aynalar, elektrikli ön camlar bulunmaktadır. Aslen bu modelde ghia ile gls arasındaki en bariz fark sadece sunroofdur.

Motor seçeneği olarak 1.6/1.8/2.0 olarak benzinli ve 2.3 dizel versiyonları var. Çok nadir olarak ise faz2 de daha detaylı bahsedeceğim üstten çift egzantrikli N9 kodlu motorda bulunmakta. Bu kasada 1.6 ve 1.8 sadece karbüratörlü olarak sunulurken. 2.0 versiyonda ise hem karbüratörlü pinto hemde enjeksiyonlu pinto sunulmuştur. Motor gücü olaraksa 2.0 karbüratörlü versiyon 100hp iken 2.0 efi versiyon 115 beygirdir.


Faz 2 sierrada ise ön panjurun geldiği,cam önünde sileceklerin bulunduğu ızgaranın yapısının değiştiği ve bazı donanım seviyelerinde arka stop lambalarının karartılmış geldiği görülüyor. Bunun dışında faz birde sunulan donanım seviyeleri bu fazda bir miktar farklılık göstermekte. en bariz olan farklar ise ghiada görülüyor. Faz 1 in aksine faz2 sierrada ghia donanım seviyesinde arka frenlerde de disk frenlerin bulunması,aracın abs sistemi ile frenlemesinin dahada iyileştirilmiş olması. Faz1 deki manuel sunroofun bu donanımda elektrikli hale gelmesi. Faz1 de ghia donanımda bile klimanın bulunmama durumları olabilirken faz2 de klimanın ghia donanım için standart haline gelmiş olması gibi farklar var. Bunun yanında gls donanımda klimanında bulunduğu otomobiller var,sunroof ise sadece ghia dışında cl donanımda bulunmakta.

Faz2 sierranın faz1 den motor olarak farkları ise bu kasada sadece 1.6 ve 1.8 karbüratörlü olarak pinto motorun kullanılması, 2.0 da ise artık sadece N9 kodlu üstten çift egzantrik ve 8 valfli motora geçilmiş olmasıdır. Bu motor ilerleyen dönemlerde kullanılan zeteclerin atası niteliğindedir. Bu motorda tam enjeksiyonlu ve karbüratörlü olarak 2 seçenek bulunmakta. Karbüratörlü versiyonun motor gücü 101 beygir iken benzinli versiyon 125hp 5500 d/d ve 177 tork 2500d/d güç üretmektedir. Distribitör ateşlemeye sahip olmakla birlikte katalizörlü ve katalizörsüz versiyonları ile piyasaya sürülmüştür. Aynı motorun E segmenti ağabeyi scorpioda kullanıldığı modellerde vardır. Bunun yanında 1.8 turbo dizel(intercoolersız) ve 2.3 düz dizel versiyonlarıda bulunur.


Faz 2 sierranın faz1 den öne çıkan en büyük özelliği ise faz1 kasada cosworth versiyonun asla üretilmemiş oluşu. Bu kasada üretilen cosworh ise sadece 4 kapı olarak üretilmiş ve coupe olarak sunulmamıştır. Bunun dışında geneli 4x4 olarak üretilmek ile birlikte sadece 88-89 yılları arasında 1 yıl arkadan itiş olarak üretilmiştir.Bunun dışında cosworth sahipleri genellikle yavru differansiyeli ve aktarma kutusnu sökerek arakdan itişe çevirmektedir genellikle. Mk1 sierra rs500 cosworth ve rs cosworth olarak adlandırılsada mk2 sierrada sapphire cosworth ismi kullanılmıştır. Motor versiyonu olarak mk1 kasadaki aynı yb kodlu motoru kullansada 89 yılından sonraki modellerde bu motordada iyileştirmeler yapılmış ve gücü 204 beygirden 220 beygire yükseltilmiştir.

Kaba taslak ve aklıma gelen genek mk2 özellikleride bu şekildeydi. Bir önceki yazıda olduğu gibi bahsetmediğim yada bahsetmeyi unuttuğum birsürü detay mevcut. Kronik sorunlar, yapılabilecek iyileştirmeler vb konulara ise hiç değinmedim. Bunlarla ilgili detaylı sorularada seve seve cevap vermek isterim. Sierranın türkiye için değeri bilinememiş araçlar arasında olduğunu düşünüyorum. Şuan için satın alınabildiği fiyat aralıklarını düşünecek olursak piyasada bulunan pek çok modelden daha dayanıklı,daha hızlı,ve daha konforludur. Şimdilik aktarabileceklerim kabaca bukadar. Sierra seven yada yeni yeni tanıyan herkese elimden gelen yardımı yapmak isterim,benden daha uzun süredir sierra ile uğraşan ve benden daha fazla bilgiye sahip olan insanların katkılarınıda seve seve kabul ederim. Esenlikle kalın.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,867
Beğeni puanı
16,229
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Merhaba arkadaşlar, dün muayenemizden geçtik, fren hortumlarının değişmesi gerektiği için 2.tekrarda geçtik ama geçtik.:)Emisyondan da korktuğum gibi olmadı iş bilen bir egzoz emisyon merkezine katalizör olmadığı konusunda ikna etmeye çalıştım nitekim onun sonucunda da katalizörsüz kategoride egzoz emisyonumuzu da verdik.Sierra 2.0 DOCH EFi lerde katalizörlü olan modeller de katalizörsüz modeller de mevcut arasında 125-120 5 bg civarında oynuyor diye araştırdım.

Onun haricinde şu çirkin sis farlarımızdan kurtulduk en yakın zamanda yeni sis farlarına geçeceğim, @ynsrts ' önerisi sayesinde orijinal görüntüye yakın bir sis farına geçeceğim gözümü tırmalıyordu zaten muayeneden önce söktük, daha farklı bir sis farı takacağız.

Bunlarla birlikte 92-93 Sierra'larla birlikte gelen göğüs trimini tamamlayan plastik bir parçamız var fakat ne yazıkki Ford bu parçanın plastiğini olabildiğince ucuz yapmaya çalışmış, benden önceki sahibinde de ''multimedya'' hırsızlık olayı neticesinde trim sökülürken kırılan ve çatlayan yerleri olmuş.Yolda kulağımı tırmalayan o sese alışamadığım için bugün havaların azıcık ısınmasını fırsat bularak trimi söktük, çatlakları ve kırık yerleri onardıktan sonra boyayıp gerekli yalıtım malzemesiyle doldurup tekrar takacağız.

Son olarak orijinal teybe geçme isteğim var fakat Sierra'nın orijinal teybine sadece bir kere rastlayabildim o da fahiş fiyatlı olduğu için düşünmedim.Ama geçenler çok uyguna orijinal Ford Transit teybi vardı, onu kaçırdım çok üzgünüm sanırım belli bir müddet daha böyle Pioneer'la devam edip sık sık kafasını sökeceğim.

@Berkin birinci sayfa haricinde daha önceki sayfalarda yazdığım ufak tefek bilgileri, test yazılarını, motor seçeneklerini, instagram sayfası vb gibi... aracı merak edenler için ön sayfaya alma ihtimalimiz var mı?Önceden başlığı ve içeriği ayarlama imkanı bize aitti şimdi site almış gözüküyor eğer öyleyse onları 1.sayfada toplama ihtimalimiz var mıdır?Böylelikle ayrı ayrı başlıkta belirtme olayını da engellemiş ve ara sayfalarda yazılanların kaybolmasını engellemiş oluruz.

Uğraşın için teşekkürler.


Henüz çıkarılmamış hali



Orijinal sis farları-geçmek istediğim model-daha geniş



Trimin sökülmüş hali ve sökülmemiş hali.


Merhaba arkadaşlar bir güncel çekmek de fayda var sanırsam.Muayenede olanları zaten yukarıda belirtmiştim, rot kolu değiştikten sonra araç kendine geldi.Düzelttiğimiz göğüs trimi ile birlikte aracın içindeki trim sesi neredeyse yüzde 80'lere kadar azaldı diyebilirim.Bu haliyle oldukça konforlu geliyor.İyi ki söküp tadilat yapmışız çok uğraştırdı bizi, özellikle plastik vida yuvalarının kırılması dolayısıyla havya ile teker teker plastik kaynattık vida yerlerine.Boyama işleminde biraz hatamız olsa da elimizden geleni yaptık.Asıl sökme amacımız olan trim seslerini büyük ölçüde giderdiğimiz için mutluyum.Ayrıca değişen rot kolu ile birlikte araç her zamankinden daha konforlu bir halde.



Bugün de Corona virüsü karantinasını taşrada köyde bahçede geçirelim dedik.İzole ise orası da izole.Aracı güzelce bir aklayıp paklayıp cilaladık.Sökülmüş ön sislerimizi fotoğraftan görebilirsiniz.

Not:Şu an için sis farlarının çirkin görünümünden dolayı söktük orijinaline(bkz. yukarıda fotoğrafı mevcut) yakın bir sis farı takıp yola devam etmek istiyorum.Teybi değiştirmek için özel bir alet gerekiyor, Pioneer illeti kafayı farklı yapmış, onu da eski nesil bantlı yine ''Pioneer'' teyp ile değiştireceğim.Şu an için yapılan değişikliklerle durum bu iyi dilekleriniz için teşekkürler.


Çay var içersen...





Kordonu takip et noterde buluşalım.hatatat



Ciladan sonra kaputumuz. :)











Tadilat sonrası göğüs trimi



Hazır göstergeye kadar sökmüşken kadranın tozunu aldık ortaya çıkan sonuç fevkaladenin fevkinde, önceden bu kadar parlak değildi.




Benzin deposu buraları hiç görmemişti, bu fotoğraftan sonra bir 100 lük daha alındı, sonuç tatmin edici neredeyse ful.:)



Bunlarda koymayı düşündüğüm teyp, bantlı frekans seçimi olan teyp.Üstteki Pioneer KPH-4830 .

 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,241
Beğeni puanı
4,035
Puanları
4,820
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
elinize sağlık mükemmel yazı olmaya devam ediyor. taunuscu olarak konuyu kıskanıyorum ne yalan söyleyim :D
camiadan biri 1.8 sierra kapağını 2.0 205 blok pintonun üstüne oturtup 38 38 weberle destekledi. ses gidiş mükemmeldi. ondan sonra 32 36 weber takip günlük lpg de kullanıyordu. çok verimli bir modifik olmuştu.
 
Üst