Teşekkür ederim, ilerleyen süreçlerde kasalar arasındaki ufak tefek kabin farklılıklarını, şanzıman seçeneklerini, ve eğer çözebilirsem donanımları da yazmak istiyorum.İsteyenler olursa diye F.Delacour, C.Mcrae, C.Sainz, A.Vatanen gibi muhteşem sürücülerin Group A WRC'de Sierra ile birlikte mücadelelerinden de biraz bilgi vermeyi düşünüyorum.Eline sağlık çok güzel bilgiler vermişsin.
1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.Not:Elimden geldiğince tarafsızca bilgileri aktarmaya ve anlatmaya çalıştım, isteyenler olursa Touring Car Championship'teki Sierra dönemlerinde de bahsederim.
Saygılar, Keyifli Forumlar.
Değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum, içlerinden bilmediklerim vardı.Mark I nın arkadan çekişte olduğunu biliyordum ama Escort RS’in kısaltılmış Sierra RS olduğunu yeni öğrendim tekrardan teşekkür ediyorum.1988 yılındaki markalar 2.liğini, 1987-1990 Mark I'in arkadan çekiş, 1990-1992 Mark II'nin 4x4 olduğunu ve Escort RS'in kısaltılmış Sierra RS şasisi ve mekanik aksamı üzerine geçirilmiş bir Escort gövdesi olduğunu da ekleyelim. Touring Car dönemlerini de bekliyoruz.
Turuncu sinyaller orijinalinde de mevcut ama çoğunlukla sinyaller beyaz olarak çıkmış piyasaya, BMW deki gibi opsiyonel bir durumu mevcut kuvvetle muhtemel.Sarı olan ise dönemin rallilerinde ortadan geçen sadece uzunların sarı şeffaf folyo ile kapatılmış görüntüsü.orjinali hangisi bilmem ama sarı daha güzel duruyor sanki.
Onun yerine uzunlar için eski fransızlarda sarı sarı görünen bi ampul vardı onu kullanırsanız cuk otururArkadaşlar geçen hafta değil ondan önceki hafta lastiğimiz yarıldı, kışlık jantın göbeklerinin alyanı yalama olmuş bir türlü çıkaramadım.Sonunda çekiç ve tornavida ile kırmak zorunda kaldım.Bugün aracın kırılan göbeğini tekrardan kılavuz açtırarak göbeğini yerleştirdik.Amblemimiz duruyor, hava kurduğu zaman da onu yapıştıracağız.
Jantlardan birinin ilk hali:
Jantın göbeği takıldıktan sonraki görüntüsü(Amblem duruyor-hava kuruyunca yapıştırılacak)-ilk resimde efekt var ve pozlamaya dikkat ettim fakat aşağıdaki görüntü de kışlık biraz kirli duruyor çirkin görüntü için kusuruma bakmayın.Şu sıralar biraz yoğunum.
Bu da güncel kışlık görüntümüz, yalnız kafamı karıştıran bir soru var sizinle paylaşmak istiyorum, aracın beyaz sinyalleri parçacılarda mevcut ancak ben turuncu sinyallere geçmeyi düşündüm çünkü çamurluktaki küçük sinyalin rengi de turuncu.Fakat görüntüsüne alışmak zor olacağı kanısındayım, orijinallerinde turuncu sinyal var ama çok nadir.Sizce ne yapmalıyım?
Turuncu sinyalin örnek görüntüsü:
Ekli dosyayı görüntüle 23790
Ekli dosyayı görüntüle 23791
Eğer beyaz kalırsa da uzunları yaktığımızda yanan kısmı sarı şeffaf folyo ile kaplamayı düşünüyorum, yurtdışında ve çeşitli rallilerde böyle örnekleri mevcut:
Ekli dosyayı görüntüle 23792
Ya da güncel görüntüsüne devam etmeyi düşünüyorum, düşünceleriniz benim için önemli belirtirseniz sevinirim keza kararsızım.Görseller sizi aldatabilir daha iyi fotolar bulursam güncelleyeceğim.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum, başlığı renklendirdiniz, umarım yakın zamanda siz de tekrardan temiz bir Sierra’ya sahip olur tüm forumu Sierrist yaparız , 4.Sayfa’da motorları yazmıştım, elinize sağlık fakat Mark I için çok detaylandırmamıştım çok daha iyi oldu böyleMerhabalar, daha önce üye değildim ve sadece buradaki gönderi için üye oldum. Öncelikle sierra için bu denli geniş ve detaylı bir bilgilendirme yapılıyor olması beni çok mutlu etti. Kendi adıma da sierra sahibi olmuş olmak çok güzel bir duygu. Sierranın benim açımdan en büyük katkısı elimi yağa bulaştırmaktan,parmaklarımı soymaktan,gece yarılarında sokakta aracın altına yatıp bir şeylerle uğraşmaktan korkmamam gerektiğini öğretmesi oldu. Nacizane grubumuzdan bir iki foto.
Ekli dosyayı görüntüle 24300
Kendimden sonra sierra konusuna gelecek olursak; gönderi içerisindeki bilgiler oldukça güzel ve aracı tanımak isteyenler için altın niteliğinde. Biraz daha genişletmem gerekirse bu bilgileri. sierra üretime başlamasından sonlandırıldığı 93 senesine kadar envai çeşit donanımda ve motor seçeneğinde üretilmiş. Bu donanımlar genellikle ülkelerin pazarlarına göre farklılıklar göstermiş.
MK1 kasa olarak adlandırabileceğimiz 82-89 arası üretilen kasa coupe ve 4 kapı hatchback olarak üretildi sadece. Motor seçeneği olarak 1.6/1.8/2.0 tamamı karbüratörlü ve 8 valf. 2.0 efi (2.0 karbüratörlü motor ile aynı üst kapak ve alt blok) 8 valf olarak üretildi. MK1 kasada bunlar dışında 2.8 v6 12valf olarak gelen xr4x4 olarak da mevcut. Bu donanımda cosworth alt düzen ve 4x4 sistemi bulunmakta ve motor tamamen enjeksiyonlu olarak sunulmakta.bunlarla birlikte ülkemizde bulunmayan fakat 5.0L v8 amerikan versiyonlu xr8(avusturalya) ve amerikada mercury olarak satılmış 2.3 turbo(intercoolersız) xr4ti versiyonu da mevcut. Son olarak ülkemizde 2.3 düz dizel olarakta sunulmuş olup enterasan şekilde bu motor 4 kapı ve coupede de mevcut.
Ülkemizdeki 2.0 karbüratör ve 2.0 sohc efi motorlara gelecek olursak taunus 2.0 ve 1.6 larından farklı olarak türkiyede bu blok sierra için asla üretilmedi. Tamamı yurt dışında araçların üzerinde geldi. Döküm kalitesi,kullanılan segmanlar subaplar, kol ve krank yatakları türkiyede üretilen blokların tamamından daha kaliteli olduğu için sierradan alınan 2.0 pinto motor hala escort mk1 ve mk2 lerde hem atmosferik hemde turbolanarak kullanılmakta. Motoru bu denli önemli kılan şey üzerindeki parçaların dayanıklı olması ve stres altında uzun süre aşınmadan yoluna devam edebilmesi. Yurt dışında halihazırda 8k devirleri stock krank,yatak ve piston kollarıyla dönen pinto araçlar mevcut.
Cosworth motor bu kasada coupe versiyon olarak kullanıldı. Motor kodu YB olarak adlandırılan bu motor aslen 2.0 pinto alt bloğu üzerine inşa edilmiş durumdadır. Pinto bloğun değerli olma sebeplerinden biri de budur. Elbette alt yapılar benzer olsada cosworth blok içerisinde kullanılan krank,piston kolu ve pistonlar,yataklar farklıydı. Üst kapak 16 valf çift egzantrik düzeninde kullanılmış ve bu blokta t3 turbo ile beraber ralli versiyon araç için homologasyon olarak üretilmiştir.
Genel toparlayacak olursak eğer kabaca mk1 sierra böyle geniş güçlerde ve motor seçeneklerinde sunulmuş bir araç. Bunun yanında Yurt dışından taunusun devamı ülkemizde ize taunusla parelel zamanlarda yeralmış bir araç olması rağmen. Arkada tam bağımsız süspansiyonu,hidrolik direksiyonu,elektrikli camları ve elektrikli ısıtmalı aynaları mevcuttu. Sunroof ise sadece manuel olarak sunuldu. Şimdilik mk1 adına diyebileceklerim bunlar, unuttuğum yada yazmadığım pekçok detay var elbette. Türkiye için asıl önemli karakter olan mk2 sierrayı daha sonra boş kaldığım bir zamanda mk1 den daha detaylı yazmaya çalışacağım. Bundan önce soru yada öneri olursa elbette seve seve okur ve cevaplarım.
Merhaba arkadaşlar bir güncel çekmek de fayda var sanırsam.Muayenede olanları zaten yukarıda belirtmiştim, rot kolu değiştikten sonra araç kendine geldi.Düzelttiğimiz göğüs trimi ile birlikte aracın içindeki trim sesi neredeyse yüzde 80'lere kadar azaldı diyebilirim.Bu haliyle oldukça konforlu geliyor.İyi ki söküp tadilat yapmışız çok uğraştırdı bizi, özellikle plastik vida yuvalarının kırılması dolayısıyla havya ile teker teker plastik kaynattık vida yerlerine.Boyama işleminde biraz hatamız olsa da elimizden geleni yaptık.Asıl sökme amacımız olan trim seslerini büyük ölçüde giderdiğimiz için mutluyum.Ayrıca değişen rot kolu ile birlikte araç her zamankinden daha konforlu bir halde.Merhaba arkadaşlar, dün muayenemizden geçtik, fren hortumlarının değişmesi gerektiği için 2.tekrarda geçtik ama geçtik.Emisyondan da korktuğum gibi olmadı iş bilen bir egzoz emisyon merkezine katalizör olmadığı konusunda ikna etmeye çalıştım nitekim onun sonucunda da katalizörsüz kategoride egzoz emisyonumuzu da verdik.Sierra 2.0 DOCH EFi lerde katalizörlü olan modeller de katalizörsüz modeller de mevcut arasında 125-120 5 bg civarında oynuyor diye araştırdım.
Onun haricinde şu çirkin sis farlarımızdan kurtulduk en yakın zamanda yeni sis farlarına geçeceğim, @ynsrts ' önerisi sayesinde orijinal görüntüye yakın bir sis farına geçeceğim gözümü tırmalıyordu zaten muayeneden önce söktük, daha farklı bir sis farı takacağız.
Bunlarla birlikte 92-93 Sierra'larla birlikte gelen göğüs trimini tamamlayan plastik bir parçamız var fakat ne yazıkki Ford bu parçanın plastiğini olabildiğince ucuz yapmaya çalışmış, benden önceki sahibinde de ''multimedya'' hırsızlık olayı neticesinde trim sökülürken kırılan ve çatlayan yerleri olmuş.Yolda kulağımı tırmalayan o sese alışamadığım için bugün havaların azıcık ısınmasını fırsat bularak trimi söktük, çatlakları ve kırık yerleri onardıktan sonra boyayıp gerekli yalıtım malzemesiyle doldurup tekrar takacağız.
Son olarak orijinal teybe geçme isteğim var fakat Sierra'nın orijinal teybine sadece bir kere rastlayabildim o da fahiş fiyatlı olduğu için düşünmedim.Ama geçenler çok uyguna orijinal Ford Transit teybi vardı, onu kaçırdım çok üzgünüm sanırım belli bir müddet daha böyle Pioneer'la devam edip sık sık kafasını sökeceğim.
@Berkin birinci sayfa haricinde daha önceki sayfalarda yazdığım ufak tefek bilgileri, test yazılarını, motor seçeneklerini, instagram sayfası vb gibi... aracı merak edenler için ön sayfaya alma ihtimalimiz var mı?Önceden başlığı ve içeriği ayarlama imkanı bize aitti şimdi site almış gözüküyor eğer öyleyse onları 1.sayfada toplama ihtimalimiz var mıdır?Böylelikle ayrı ayrı başlıkta belirtme olayını da engellemiş ve ara sayfalarda yazılanların kaybolmasını engellemiş oluruz.
Uğraşın için teşekkürler.
Henüz çıkarılmamış hali
Orijinal sis farları-geçmek istediğim model-daha geniş
Trimin sökülmüş hali ve sökülmemiş hali.
Teşekkür ediyorum, size de açarız güzel bir konu kıskanmayın yahu.Bu arada sizde durumlar nasıl gelişmeler nedir uzun zamandır göremiyoruz.elinize sağlık mükemmel yazı olmaya devam ediyor. taunuscu olarak konuyu kıskanıyorum ne yalan söyleyim
camiadan biri 1.8 sierra kapağını 2.0 205 blok pintonun üstüne oturtup 38 38 weberle destekledi. ses gidiş mükemmeldi. ondan sonra 32 36 weber takip günlük lpg de kullanıyordu. çok verimli bir modifik olmuştu.
taunus uzun zamandır günlük kullanılıyor en son arka takım burçlar değişti konforunda konfor eklendi başka değişiklik yok. albea yi almadan once sanayiye muhabbet etmeye gidiyordum öyle diyeyimTeşekkür ediyorum, size de açarız güzel bir konu kıskanmayın yahu.Bu arada sizde durumlar nasıl gelişmeler nedir uzun zamandır göremiyoruz.
Pinto blok çok sağlam üstüne hangi kapağı koyarsan koy dayanır sanırsam. 1.8 Sierra'lar pek fazla yok yapan kişi kapağı iyi bulmuş.Ucuza komple motor-şanzıman 2.0 DOCH'lar düşebiliyor, MT75 şanzımanla birlikte Taunus kasasını şaha kaldırır, eğer düşünüyorsanız ara ara bakabilirsiniz.