-Güncel-
Kışlıklar takılalı 3 hafta civarında oldu, 2016 tarihli Bridgestone Blizzak '14 LM-30 kışlık lastiklerin tutuşunu pek sevmedim, çok sert geldi, fakat bu sertlik ve beklenilmeyen kötü tutuş olayı aracın köşelerde-virajlarda daha da zevkli hale gelmesine neden oldu.
Tracy'e günden güne alışıyorum, onun hakkında çözümlediğim bir kaç husus daha mevcut mesela araç neredeyse hiç önden kaymıyor demiştim sözümü geri alıyorum ani ağırlık transferi yapmak istediğinizde, süspansiyonların sert olması sebebiyle kafadan açıyor ağırlığı arkaya vermenize çok fazla müsaade etmiyor. Fakat bu bahsettiğim olayı çok düşük 0-50 km/h gibi süratlerde deneyimledim, belki yüksek süratlerde daha önceki sayfalarda bahsettiğim süspansiyon yumuşamasıyla ağırlık transferine müsaade edebilir, şaşırtabilir.
Bunların haricinde Tracy'de en çok sevdiğim olaylardan biriside direksiyon turunun gerçekten kısa tutulmuş olması, oturuş pozisyonunun iyi oluşundan zaten bahsetmiştim ama direksiyon turundan bahsetmemiştim, gerçekten tam 2.5 tur 900 derece sırf bu sebepten dolayı yanlarken ya da gazlarken kısa kontralarla aracı kontrol edebiliyorsunuz, diğer araçlarda olduğu gibi aracı düzeltmek için direksiyonla saatlerce cebelleşmek zorunda kalmıyorsunuz.
Araca alışma aşamasında en çok sevdiğim olaylardan biri de gaz hareketlerinizle aracın arkasını oynatabiliyor olmanız, her şey olması gerektiği gibi direksiyon ve ön tekerlekler sizde, gaz ise tamamen aracın arka tarafına hükmediyor.
Gazlama harici sakin kullanımda ise araç alt devirlerde-2500 d/dk 174 nm tork verdiği için çeyrek gazla trafikte ilerliyorsunuz, diğer araçların ıkına ıkına çıktığı yokuşları siz hiç zorlanmadan çeyrek-yarım gazla 2-3 bin devir arasında tırmanıyorsunuz.Bunun böyle olmasında kasanın ağırlığının 1100 kg olması çok etkili, hatta biraz iddialı konuşayım araç istendiği takdirde çok ekonomik olarak motoru yormadan kullanılabilir.Araçla dip gaz yaptığınız ya da yapmak istediğiniz anlar çok sınırlı.
Peki ya arkadaş hiç mi kötü yanları yok bu meredin dediğinizi duyar gibiyim.
Şu an için kabinde bir hayli fazla benim diğer araçlardan alışkın olmadığım bir trim sesi mevcut ayrıca bir kaç mekanik problemim de var örneğin yağ müşürünün değişmesi gerekiyor, su pompası araç çok zorlandığı zaman su kaçırıyor.Bunların haricinde herhangi bir mekanik problemim yok Tracy bu açıdan ekonomik günlerimin kötü olduğu bu zamanlarda bana çok yardımcı oluyor, huyunu suyunu öğreniyorum anlaşıyoruz, ''Femme Fatale'' ile anlaşmak ne kadar mümkünse tabi... Bilemiyorum belki de haksızlık yapıyordum ona bunu söylerken.
Bir de sadece MT75 şanzımanlarda-Cossie ve DOCH'lar da bulunan vites topuzumuzu bulamıyoruz, aslında bulduk ama 175 TL isteyen parçacıya uzun uzun bakıştık.
Derdimizi anlamıştır umarım, dolayısıyla eski topuzu kullanmayı düşünüyoruz şimdilik onda da ufak bir çatlak harici pek bir şey yok, kullanılabilir durumda aslında.
Buyrun kışlıklarımız ve içinden çıkan jantlar biraz Borbet havası var ne dersiniz, yazlıklardan daha mı kötü?Ben bir türlü adını konduramadım ama çirkin durmuyorlar onu biliyorum.
Tracy'nin pasaklı hali için kusuruma bakmayın kış vakti biliyorsunuz durumu...
Bu arada küçük bir bunları biliyor muydunuz bilgisi !
Bu yıllarda çıkmış Ford sağ koltuklarının yanında plastik kapakçık bulunur, o kapakçığın altında şasi numarası olur, aracın tabanına damgalanmıştır, eğer o kısım çürükse araç tabanı çürümüş sağlamsa araç tabanı sağlamdır manasına geldiğini o yılların Ford'cu arkadaşları bilirler.
Testten geçtik galiba, güvenlik amaçlı kapakçığın hepsini açmadım şasi no yu herkesle paylaşmak istemeyiz değil mi?
Elimde Sinan abinin ki gibi becerikli olmasa da
''Ford having fun'' videoları var ama ceza falan gelir diye paylaşamıyorum, hepsi de trafiğe kapalı olan oysaki.