Gelişmiş ülkelerin yüzüne bakmadığı otomobiller bizde niye rağbet görüyor?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tesla
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
birde lütfen karsılıklı görüş belirtelim arkadaşlar lütfen şöyle cevaplar vermeyelim. herkesin kendi tercihi alman alır bozulursa sannae sen git toyota al demeyin lütfen. bu sefer işler öyle yürümüyor. dünyanın en az istatistlik arıza oranına sahip mazdayı almak isteyipte alamıyoruz bu sefer çünkü satan yok servis yok. bu kitle yüzünden bizde mağdur oluyoruz. veya trafikte honda olsa hararet yapmicak araba renault olunca arıza lambası yakıyor yolu kitliyor. herkesi vuruyor aslında. lütfen sen git japon al millete karısma demeyin, o zaman baska baslık altında siyaset olarka milletin verdiği oy için bizde yanıyoruz derseniz o zaman kendi lafınıza düşersiniz. seviyelice konusalım yani arkadaslar
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
@tesla Hocam benim bildiğim kadarıyla mazda, honda, toyota gibi araçların Türkiye'de filo işine girme gibi niyetleri yok. Avrupalı üreticiler Türkiye'de filo satışlarından çok ciddi paralar kazanıyor. Bu araçlar şirketlere satılırken gayet güzel ve karlı anlaşmalar yapılıyor. Şirketler, bu araçları bizlerden çok daha uygun fiyatlara aldıkları gibi, bir kaç bakım sonrasına ikinci el olarak satışa çıkarıyorlar. Ayrıntısını tam hatırlayamadığım şekilde, filo işleriyle ilgilenen bir arkadaşımdan duyduğum kadarıyla, malum markalardan filo araçları satın alıp zarar eden şirket neredeyse yokmuş. Hatta bırak zararı, ciddi karlar elde ediyorlarmış. Bu markalar da filo satışlarına eğildiği için ciddi şekilde kolaylık gösteriyorlar. Bahsettiğiniz nispeten daha sağlam olan diğer markaların filo araç satışı adına bir stratejisi bulunmuyor Türkiye'de. Benim yüzeysel olarak bildiklerim ( doğru-yanlış ) bu şekilde.
Üreticiler ve şirketler arasında filo araç alımına dair sözleşme maddelerini veya şartlarını bilen varsa daha iyi açıklayabilir.
 
Son düzenleme:
çin japonya ve uzak doğuda ford opel falan yok.
ikisi de var ford un çine özel modelleri de var opel de amerika ve uzak doğu piyasasında buick ismiyle satıyor.

Arabadan anlamamak olayı elimize araba geçmemesindendir. Herkes 1.6 dizele mahkum neredeyse 1.6 ve altı benzinli oldu mu oooo bu yakıyordur yav alınmaza geliyor. Bu ekonomi ile arabadan anlamayı beklemek cidden saçmalık.
Bide vw ne laf edilmiş ama adamların her arabası ülkemiz şartlarına uyuyor iyi-kötü her tarafta servisi var ve 2. elleri hakkında konuşmaya gerek bile yok şimdi niye tercih edilmesin ki bu arabalar.
Önce ekonomik olarak güçlenip ülkemizi kurtarmadıktan sonra bu konuda hiç bir ilerleme yapamayız.
 
Almanyada türkler varını yoğunu Arabaya vermeye meyilli,
Aynı şekilde türkiyede, kredisiz araba alan kaç kişi var. Sıfır arabayı kredi ile alıp, 2 litre fazla yakmasını bile kaldıramadıkları için kredi kartına 9 taksitle tüp takan insanlar var. Yada Kredi borcundan arabalarını satan, yada yılda 6000 km yol bile yapmayan araç sahipleri var.
Bunlara en büyük örnek kendi babamdır. 2010 yılında Sıfır km Ford Tourneo Connect GLX aldık. 2 sene Kredi borcunu ödeyene kadar canımız çıktı. 3 yılda 15000 km yol yaptı. Oysaki kendisini uyarmıştım.
Ben kendi aracımı okadar ölçe biçe aldımki hiç bir şekilde hevesim kursağımda kalmadı. Babamın 3 yılda yaptığı yolu ben 6 ayda yaptım. Acıkcası babamın yaptığı hatayı bir daha asla tekrarlamak istemiyorum. Araba dediğin kapıda yatmamalı. İlla zenginlik göstergesi diye en büyüğünü alıp kapıya çekmemeli.
Kısa bir arama yaptım, 2016 model satılan 371 adet golf arabanın sadece 63 adeti 20 bin km yapabilmiş. Onlarda Çok yol yaparım diye alınan dizel kasalar. Eee Benzinli için ön görülen 20000 km yolu sadece dizel alan çoğunluk ancak yapabilmiş. sadece 18 tane benzinli golf 20000 km yolu yapabilmiş. İşte bunların hepsi türk milletinin ele everen istatistikler.
 
berkay hocam o zaman şu bana anlamsız geliyor. sizin için konusmuyorum. kendimde herhangi bir siyasi partili degilim. sempatimde yok. apolitiğim. ama konu dısı baslıklarda genel görüntü şu şekilde. işte huzurumuz olsunda eskisi gibi birlik olsunda biz yine toroslara tofaşlara binmeye rağzıyız. yaşam tarzımız eskisi gibi daha özgürlükçe olsun ekonomide çikolata yine pahalı olsun rağzıyız. e kardeşim madem hayat tarzında pürüzsüzlük bu kadar önemli, veya özgürlük için fedakarlık yapıyorsun araç alırken niye sorunsuz markalar varken dışı göz boyuyan ama içi daha çürük markalara yöneliyoz. atmosferine tork konvertörüne burun kıvırıyoruz eski falan diye ama adam pürüzsüz seneçek sunuyl işte dertsiz başım ağrısız tasım. yada tam tersi hatırlayanadım sımdı. ama biz ufak hesaplar için yağ yakıp sübap eriten tsi için lpg ile motor bitiremeyen atmosferiğe, çift kavrama hızlı vites değiştiriyo diye temeli tanklara kadar uzanan tork konvertörüne burun kıvırıyoruz. yani çoğu insan fazladan 50 nm torka, 2 litre az yakan motora felsefesinden sapıyor. buda toplumumuzdaki iki yüzlülük değil mi. o yüzden otomobil kültürümüz oto saniyiden yada forumun teknik bölmünde arıza başlıklarında bilgi alısveri yapmaktan ibaret degilmiyiz. valla kesin ne alaka diyecek olanlar cıkacaktır ama çok alaka bence aynı felsefe. siyasette başkaları üç kurus kömür makarna için bizide yakıyor diyoruz ya. bende kendimi öyle hissediyorum. yumusak trim tok kapı sesi icin bende burda yanıyorum. cunku ülkemizdeki bu markalara ragbet yüzünden evimin dibi vag grubu ve diğer alman ve ford satıs bayileriyle kaynarken sorunsuz mazda bana 150 km uzakta toyota ise 80 km evime. o yüzden benide etkiliyor. alamıyorum.

not gerçekten siyaset için demedim, sadece kafa yapısı olarak eski ama mutlu türkiyeyi özleyen guruh cok oldugu icin bende eski ama sağlam teklonoji benzetmesi yapmak istedim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve TheMachinist
Almanyada türkler varını yoğunu Arabaya vermeye meyilli,
Aynı şekilde türkiyede, kredisiz araba alan kaç kişi var. Sıfır arabayı kredi ile alıp, 2 litre fazla yakmasını bile kaldıramadıkları için kredi kartına 9 taksitle tüp takan insanlar var. Yada Kredi borcundan arabalarını satan, yada yılda 6000 km yol bile yapmayan araç sahipleri var.
Bunlara en büyük örnek kendi babamdır. 2010 yılında Sıfır km Ford Tourneo Connect GLX aldık. 2 sene Kredi borcunu ödeyene kadar canımız çıktı. 3 yılda 15000 km yol yaptı. Oysaki kendisini uyarmıştım.
Ben kendi aracımı okadar ölçe biçe aldımki hiç bir şekilde hevesim kursağımda kalmadı. Babamın 3 yılda yaptığı yolu ben 6 ayda yaptım. Acıkcası babamın yaptığı hatayı bir daha asla tekrarlamak istemiyorum. Araba dediğin kapıda yatmamalı. İlla zenginlik göstergesi diye en büyüğünü alıp kapıya çekmemeli.
Kısa bir arama yaptım, 2016 model satılan 371 adet golf arabanın sadece 63 adeti 20 bin km yapabilmiş. Onlarda Çok yol yaparım diye alınan dizel kasalar. Eee Benzinli için ön görülen 20000 km yolu sadece dizel alan çoğunluk ancak yapabilmiş. sadece 18 tane benzinli golf 20000 km yolu yapabilmiş. İşte bunların hepsi türk milletinin ele everen istatistikler.
katılıyorum. olay arabayı almayla bitmiyor malesef. astarı yüzünden pahalıya geldiği için biz millet olarak ''yav arabayı kapıya koyalım da binmesek te olur '' mantığıyla hareket ediyoruz. 70-80 bin tl yi kapının önüne getiriyoruz , hiç binmeden bir yıl kapıda yatırsak bize 4-5 bin tl ye yakın bir yıllık masrafı oluyor. vergisi kaskosu sigortası derken... bir de meşhur dünyanın en pahalı yakıtı var ki , 1 tl sini yakıta 4 tl sini devlete ödüyoruz. o yüzden de olay çok farklı yere gidiyor. 6 lt benzin yakan 140 hp lik arabaya adam çok yahıyor yav diye tepki gösteriyor. daha ne yaksın emmi-dayı ? araba sana tüm yeteneğini sergilemiş zaten. kafanı kaldır da ben hep 50 liralık alıyom dediğin yakıtın fiyatına bir bak .
 
@tesla başlıkla eklemek istediğim bir detay daha var gelişmiş ülkelerden sadece amerika kıtası japonlara yönelmiş durumda. İtalyaya gittiğiniz zaman her taraf sorunları ile ünlü alfa romeolar var.Almanya da Opel ve Vw ler baya satıyor hatta polis arabaları hep bu ikiliden oluşuyor. fransa cumhurbaşkanın arabası citroen di sanırım ve her taraf reno,pejo,citroenle dolu.

Ülkemizdeki olay atmosferik motor değil ki hala japonlar dışında bir çok markada atmosferik var ayrıca bende 1.0-.1.2t alacağım 120bg 1.6 atmosferik motor ile tercih ederim. ülkemizdeki olay 1.6 dizel otomatik kombinasyonu bunu sağlayabilen zaten satıyor bunu da en erken sağlayabilen vw. mesela passat ın yıllardır dizel otomatiği var ama japon rakiplerinin hangisinde bu kombinasyon var hatta sadece japonu geçtim kaç tane rakibinde bu kadar uzun süredir 1.6 dizel otomatik var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Renard
Bide şu Dizel Benzin Muhabbeti beni öldürüyor.
Hesaplayınca iki araba arasındaki farkı insan gülüyor.

Mesala İ20 1,2 benzin ve 1,4 dizeli kıyaslıyalım.

i20 benzinli ile dizel arasında 0,15 kuruş fark var. Dizelin benzinli model ile arasında ise tam 10 bin tl fark var. Benzinliyi kredisiz alan Dizel için 10 bin kredi istese , en düşük banka faizi ile kredi maliyeti. iki yıllık faizi ile beraber 12000 tl.

Oldumu sana dizelin gelişi 12000 tl. fazlaya. Hadi hesaba devam edelim. 12000 tl lik farkı dizel otomobil ile amorti etmen 80000 km yapman gerekiyor. 80 bin km en az 4 sene de yapılır.

4 senede bu arabayı amorti ederken ilk iki yıl her ay 450 lirada kredi ödeyeceksin.
4 senenin araçtaki yıpranmasıda var.
 
Bide şu Dizel Benzin Muhabbeti beni öldürüyor.
Hesaplayınca iki araba arasındaki farkı insan gülüyor.

Mesala İ20 1,2 benzin ve 1,4 dizeli kıyaslıyalım.

i20 benzinli ile dizel arasında 0,15 kuruş fark var. Dizelin benzinli model ile arasında ise tam 10 bin tl fark var. Benzinliyi kredisiz alan Dizel için 10 bin kredi istese , en düşük banka faizi ile kredi maliyeti. iki yıllık faizi ile beraber 12000 tl.

Oldumu sana dizelin gelişi 12000 tl. fazlaya. Hadi hesaba devam edelim. 12000 tl lik farkı dizel otomobil ile amorti etmen 80000 km yapman gerekiyor. 80 bin km en az 4 sene de yapılır.

4 senede bu arabayı amorti ederken ilk iki yıl her ay 450 lirada kredi ödeyeceksin.
4 senenin araçtaki yıpranmasıda var.
Hocam yapmış olduğunuz değerlendirme belli kesim insanlar üzerinde doğru. Ama her kullanıcı aynı standartta olamıyor haliyle. Misal,
Benim tempolu sürüş stilimle, 1,5 yılda yapmış olduğum 40 bin km'ye önerilebilecek hiç bir benzinli araç yoktur daha uygun yakıt masrafları çıkarabilecek.
Aracını mümkün olduğunca sakin bir tarzda kullanan ve yılda gerçekten yüksek km'ler yapma potansiyeli olmayan insanların dizel araca verdikleri fark tıpkı sizin bahsettiğiniz gibi dezavantajlı bir konuma düşürüyor tüketicileri. Ama söylediğim üzere, benim gibi tüketiciler için üretilmiş hiç bir benzinli araç yok hali hazırda.
 
Her insanın yaşam tarzını ve şartlarını farklı olduğunu bilmemekte beni öldürüyor az empati yapmak lazım.
 
Son düzenleme:
Ama arkadaşlar, yeni nesil az yakan turbolu veya turbosuz motorları unutmayın.
1,2 kappa kullanan Hyundai i20 spritmonitörde 44 aracın kayıt ortalaması 6,3 litre çıkıyor.
1,2 turbo motorlar, 1,0 ecoboostlar hiç saymadım.
Ben kendi babamdada olan "dizel al az yakar" mantığınada karşıyım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ama arkadaşlar, yeni nesil az yakan turbolu veya turbosuz motorları unutmayın.
1,2 kappa kullanan Hyundai i20 spritmonitörde 44 aracın kayıt ortalaması 6,3 litre çıkıyor.
1,2 turbo motorlar, 1,0 ecoboostlar hiç saymadım.
Ben kendi babamdada olan "dizel al az yakar" mantığınada karşıyım.
Soyle soyleyeyim hocam, 1.6 atmosferik, 1.0 ve 1.2 turbo benzinli motorlari, sehir icini bile gectim, uzun yolculuklarda 150 160 sol seritten yapistirip kullanin, bir de 1.5-1.6 dizel bir motoru ayni sekilde kullanin. Bu surusu de 80-100 km boyunca gerceklestirin. Aradaki tuketim farkini hesaplamaya kalksak turbolu araclarin ust limitini tahmin etmenin zorlugundan dolayi neredeyse imkansiz oluyor. Ben boyle bir suruste maksimum 6.5 litre yakiyorum. Bunu bana saglayacak hic bir benzinli arac yok. Keza 1.6 ve 1.5 hacminden dusuk, b segment araclara koyulan 1.4 dizel motorlarin cogu sanilanin aksine sıkıstırıldigi zaman cok da az yakmiyor. Torku dusuk dizellerin tutumlu olma potansiyeli daha dusuktur, ozellikle 1.4 1.5 ve 1.6 hacimli motorlarda. Yani anlatmak istedigim surus karakteri benzin dizel tercihinde cok onemli. Ben sakin surebilen biri olsaydim tabii ki gider 1.2 tsi alirdim.
 
Son düzenleme:
Soyle soyleyeyim hocam, 1.6 atmosferik, 1.0 ve 1.2 turbo benzinli motorlari, sehir icini bile gectim, uzun yolculuklarda 150 160 sol seritten yapistirip kullanin, bir de 1.5-1.6 dizel bir motoru ayni sekilde kullanin. Bu surusu de 80-100 km boyunca gerceklestirin. Aradaki tuketim farkini hesaplamaya kalksak turbolu araclarin ust limitini tahmin etmenin zorlugundan dolayi neredeyse imkansiz oluyor. Ben boyle bir suruste maksimum 6.5 litre yakiyorum. Bunu bana saglayacak hic bir benzinli arac yok. Keza 1.6 ve 1.5 hacminden dusuk, b segment araclara koyulan 1.4 dizel motorlarin cogu sanilanin aksine sıkıstırıldigi zaman cok da az yakmiyor. Torku dusuk dizellerin tutumlu olma potansiyeli daha dusuktur, ozellikle 1.4 1.5 ve 1.6 hacimli motorlarda. Yani anlatmak istedigim surus karakteri benzin dizel tercihinde cok onemli. Ben sakin surebilen biri olsaydim tabii ki gider 1.2 tsi alirdim.
tabi bu da var. 150 160 hız ile 80 100km yol gidince kendi aracım 9,9.5lt yakarken 1.4 tdi ile 5lt civarı yakmıştı. çok ciddi bir fark var ve benzinli bir araba maalesef bu konuda bir dizele yetişemez.
 
tabi bu da var. 150 160 hız ile 80 100km yol gidince kendi aracım 9,9.5lt yakarken 1.4 tdi ile 5lt civarı yakmıştı. çok ciddi bir fark var ve benzinli bir araba maalesef bu konuda bir dizele yetişemez.
Tabii ki. Zaten ben aracımı alırken takasa girdiğim araç ile arasındaki fiyat farkına ve kullanım karakterime baktım. Ben yılda 30 bin km yaparım diye ezbere seçmedim. Sürüşüm çok dalgalı, dik yokuşu ve virajı bulduğum an sakin kullanamam misal. 1 saat boyunca 110'a sabitleyip gidiyorum, sonrasında sıkılıp soldan yapıştırıyorum uzun süre öyle gidiyorum. Ben kendi huyumu bildiğim için maalesef benzinli bana gelmiyor. Keşke gelse de benzinli alsam.
 
Soyle soyleyeyim hocam, 1.6 atmosferik, 1.0 ve 1.2 turbo benzinli motorlari, sehir icini bile gectim, uzun yolculuklarda 150 160 sol seritten yapistirip kullanin, bir de 1.5-1.6 dizel bir motoru ayni sekilde kullanin. Bu surusu de 80-100 km boyunca gerceklestirin. Aradaki tuketim farkini hesaplamaya kalksak turbolu araclarin ust limitini tahmin etmenin zorlugundan dolayi neredeyse imkansiz oluyor. Ben boyle bir suruste maksimum 6.5 litre yakiyorum. Bunu bana saglayacak hic bir benzinli arac yok. Keza 1.6 ve 1.5 hacminden dusuk, b segment araclara koyulan 1.4 dizel motorlarin cogu sanilanin aksine sıkıstırıldigi zaman cok da az yakmiyor. Torku dusuk dizellerin tutumlu olma potansiyeli daha dusuktur, ozellikle 1.4 1.5 ve 1.6 hacimli motorlarda. Yani anlatmak istedigim surus karakteri benzin dizel tercihinde cok onemli. Ben sakin surebilen biri olsaydim tabii ki gider 1.2 tsi alirdim.

Hocam sola geçip 160 150 basmak birazcık trafike aykırı gelmiyormu sizce, ben okadar uzun yol gittim, o hızı yapacağınız 2 veya 3 yol var. Onu gectim, her yer hız kamerası dolu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
Hocam sola geçip 160 150 basmak birazcık trafike aykırı gelmiyormu sizce, ben okadar uzun yol gittim, o hızı yapacağınız 2 veya 3 yol var. Onu gectim, her yer hız kamerası dolu.
Otobana giriş yaptığımda yolu boş bulduğum zamanlarda bu şekil gidiyorum. Baktım ki kamyonlar ve otomobiller çok, orta şeritte 120 gidiyorum. Keza bulunduğum ilde akçakoca, düzce arası çift şeritli duble yol var. Dümdüz bir yol ve hemen hemen hep boş bu yollar. Keza buraya gelmeden evvel ereğli bölgesi var ki yine duble yol, virajları keskin ve dik yokuşları var. Benim sürekli araç kullandığım güzergahlar genellikle boş oluyor. Radar bölgelerini ise zaten artık ezbere biliyorum.
Bunu da geçtim, istanbul'un en kilit durma noktasına gelen trafiğine giriyorum aracım ortalama tüketimi 5 litre gösteriyor. Yorgun oluyorum, sakin süreyim diyorum, arada bir yokuş çıkmalı, düz yolda ilerlemeli ve rampa inmeli tarzda karışık yol koşulunda 90-110'a sabitleyip gidiyorum 4,5 litre yakıyor aracım. Yani hem psikolojik hem de reel olarak nasıl sürersem süreyim hep az yakıt harcıyor aracım.