Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kelaynaklardan daha az
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6690.JPG
    IMG_6690.JPG
    992.4 KB · Görüntüleme: 151
Hocam esp başlı başına böyle bir şey. :) O tekerleklerin hepsi belirli anlarda kilitleniyor, sonra aynı esp freni kesip kilitlenen tekerleği salıp ötekileri sıkıyor vs.vs. Macan understeer'e zaten düşmüşken anlık kilitlenmenin ardından esp binbir çeşit hamleyle toparlıyor. Juke desen zaten test sırasında Azrail'i bir anlık görmüş. O yatıp kalkıp esp'ye şükretsin :) Bilindiği gibi esp virajda savrulan arabayı yavaşlatmaya da çalışıyor. Anlık kilitlenmeler o frenaj kapsamında düşünülmeli.

Elektronik olarak o müdahaleyi ancak esp yapar ama esp sistemleri genelde tekerleğin dönüşünü anlık da olsa tamamen durduracak kadar büyük ve sert frenler yapmaz diye biliyorum. Fiziksel bir mevzu olduğunu düşünürüm bunun ezelden beri. Salınım konusuna gelince; bazı otomobiller henüz limitine ulaşmamışken lastiğin yüzeye iyi tutunamamasından dolayı gövde hareketleri düzgün gözükse de dışarı doğru açılır. Bu durumda da otomobil içeriye doğru girmek isterken lastik o kabiliyette olmadığı için dışarı doğru açılma isteği gerçekleştirebilir. Bu durumda da kitlenme görülebilir. Araçtan araca, lastikten lastiğe fark edebiliyor yani :)

Peki abiler esp siz düz yolda gidemeyen ucube hatchback/crossover modelleri var onlara ne diyeceksiniz?
 
Peki abiler esp siz düz yolda gidemeyen ucube hatchback/crossover modelleri var onlara ne diyeceksiniz?
Zaten pek ilgimi cekmeyen bir segment hele ki b crossover ligi boyut sinirlamasi geregi gorunus olarak da bir acayip duruyor. Otomobiller yerden yukseldikce daha kaliteli altyapiya ihtiyac duyuyor ama oyle bir uretimi yapacak kac tane uretici vardir bilmiyorum. Neticede maliyet. Ama bu lig hic ilgimi cekmez.
 
Alan haberi yok satan zaten çok mutlu ne diyelim. Araba alırken esp si kapanabilen araba her zaman altyapı olarak kaliteli oluyor o modellere yönelmek lazım.
Zaten pek ilgimi cekmeyen bir segment hele ki b crossover ligi boyut sinirlamasi geregi gorunus olarak da bir acayip duruyor. Otomobiller yerden yukseldikce daha kaliteli altyapiya ihtiyac duyuyor ama oyle bir uretimi yapacak kac tane uretici vardir bilmiyorum. Neticede maliyet. Ama bu lig hic ilgimi cekmez.
Üniversite ortamı mı böyle izmir öi bilmem ama etrafım crossover doldu.Bugün arkadaşla yemeğe gidiyoruz capturla esp olmasa devrilecek resmen böyle bir kütük
 
Doğru olabilir hocam.. Ama Macan'ın dönüş kabiliyeti artık kalmamıştı. Yani gövde understeer şeklinde dışa doğru açılıyordu. Kasanın fiziksel olarak ( ya lastik kaynaklı ya da hız-ağırlık kaynaklı ) içeriye dönebilme yetisi kalmadığından tekerleğin üzerine binen kuvvet anlık kilitlenmesine sebebiyet vermiş gibi duruyor. Videodaki iki araç arasındaki en büyük fark juke her yanı dağıtmış, Macan understeer kalsa bile daha stabil durmuş. Ama bana fiziksel gibi geliyor çünkü ben daha önceden esp sisteminin lastiklere fren yapabildiğini bilsek de dönmeyi tamamen durdurucu bir fren gücü uyguladığına hiç şahit olmadım.
Fiziksel bir olay olsa lastik kilitli haldeyken kaymaz bence, anlık kilitlenip dönmeye devam eder. Macan'da bariz bir şekilde kilitlenip kızaklıyor, o yüzden bana ESP'yle ilgili bir sıkıntı olması daha makul geldi.
 
Peki abiler esp siz düz yolda gidemeyen ucube hatchback/crossover modelleri var onlara ne diyeceksiniz?
ESP abilerine güvenip dayılanan zibidiler onlar :D
Üniversite ortamı mı böyle izmir öi bilmem ama etrafım crossover doldu.Bugün arkadaşla yemeğe gidiyoruz capturla esp olmasa devrilecek resmen böyle bir kütük
Valla şehirlerde çukurlar derinleşti, trafik hızlandı, arabalar da dengeli olsun diye muhasır medeniyetler seviyesinde yere yaklaştı. Eskiden Şahin vardı, Toros vardı, yerden yüksek araç ihtiyacı yoktu. Şimdi Crossover'lar fonksiyon olarak bu işi görüyor :) Bir de 500x özelinde konuşursam, önü çok genişti. Tam benim gibi iri adamlara göre :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...