Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sol ön teker neden kitleniyor açıklayabilen var mı?
Aracın o an ki hızı ve ağırlığı gereği lastik dönüş kabiliyetinin sonunda gibi gözüküyor. Otomobil direksiyon hareketleriyle burnunu içeriye doğru çeviremeyip mecburen dışarıya doğru açılmaya başladığı anda, lastiğin içeriye doğru gitme isteğinin tersinde bir durum oluştuğunda anlık olarak kilitleniyor, yani dönme özelliğini anlık olarak kaybediyor. Elektronik bir şey olduğunu sanmıyorum. Tekerleğe uygulanan kuvvetle alakalı olduğunu düşünüyorum. Hemen hemen aynı koşullardaki araçlarda da görülebilen bir şey. En azından ben daha önce şahit olduğumu hatırlıyorum.
 
Son düzenleme:
Aracın o an ki hızı ve ağırlığı gereği lastik dönüş kabiliyetinin sonunda gibi gözüküyor. Otomobil direksiyon hareketleriyle burnunu içeriye doğru çeviremeyip mecburen dışarıya doğru açılmaya başladığı anda, lastiğin içeriye doğru gitme isteğinin tersinde bir durum oluştuğunda anlık olarak kilitleniyor, yani dönme özelliğini anlık olarak kaybediyor. Elektronik bir şey olduğunu sanmıyorum. Tekerleğe uygulanan kuvvetle alakalı olduğunu düşünüyorum. Hemen hemen aynı koşullardaki araçlarda da görülebilen bir şey. En azından ben daha önce şahit olduğumu hatırlıyorum.
Salınma göremeyince elektronik bir kitleme olarak algıladım ben o yüzden sordum.Teşekkürler
 
Salınma göremeyince elektronik bir kitleme olarak algıladım ben o yüzden sordum.Teşekkürler
Gördüm şimdi tamamdır anladım
Elektronik olarak o müdahaleyi ancak esp yapar ama esp sistemleri genelde tekerleğin dönüşünü anlık da olsa tamamen durduracak kadar büyük ve sert frenler yapmaz diye biliyorum. Fiziksel bir mevzu olduğunu düşünürüm bunun ezelden beri. Salınım konusuna gelince; bazı otomobiller henüz limitine ulaşmamışken lastiğin yüzeye iyi tutunamamasından dolayı gövde hareketleri düzgün gözükse de dışarı doğru açılır. Bu durumda da otomobil içeriye doğru girmek isterken lastik o kabiliyette olmadığı için dışarı doğru açılma isteği gerçekleştirebilir. Bu durumda da kitlenme görülebilir. Araçtan araca, lastikten lastiğe fark edebiliyor yani :)
 
Cenk hocam, buradaki çok anlık bir kilitlenme, aracın ağırlığının binmesinden dolayı falan. Macan'da bayağı 1 saniye boyunca kilitli kalıyor. Bana ESP hatası gibi geldi.
Doğru olabilir hocam.. Ama Macan'ın dönüş kabiliyeti artık kalmamıştı. Yani gövde understeer şeklinde dışa doğru açılıyordu. Kasanın fiziksel olarak ( ya lastik kaynaklı ya da hız-ağırlık kaynaklı ) içeriye dönebilme yetisi kalmadığından tekerleğin üzerine binen kuvvet anlık kilitlenmesine sebebiyet vermiş gibi duruyor. Videodaki iki araç arasındaki en büyük fark juke her yanı dağıtmış, Macan understeer kalsa bile daha stabil durmuş. Ama bana fiziksel gibi geliyor çünkü ben daha önceden esp sisteminin lastiklere fren yapabildiğini bilsek de dönmeyi tamamen durdurucu bir fren gücü uyguladığına hiç şahit olmadım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve kekum34
Aracın o an ki hızı ve ağırlığı gereği lastik dönüş kabiliyetinin sonunda gibi gözüküyor. Otomobil direksiyon hareketleriyle burnunu içeriye doğru çeviremeyip mecburen dışarıya doğru açılmaya başladığı anda, lastiğin içeriye doğru gitme isteğinin tersinde bir durum oluştuğunda anlık olarak kilitleniyor, yani dönme özelliğini anlık olarak kaybediyor. Elektronik bir şey olduğunu sanmıyorum. Tekerleğe uygulanan kuvvetle alakalı olduğunu düşünüyorum. Hemen hemen aynı koşullardaki araçlarda da görülebilen bir şey. En azından ben daha önce şahit olduğumu hatırlıyorum.
Kısmen katılmakla birlikte esp hafif de olsa fren uyguluyor. O frenin etkisiyle zaten kayan teker hemen kilitleniyor. Burada beklenmeyen ve hesaplanmayan şey, Macan'ın o kadar önden kaymaya meyilli olması. O kadar önden kayınca toplarken o tarz kısa süreli kilitlenmeler olağan. Esp müdahalesi dediğimiz şey çok vahşi bir şey :)
1.25'den sonraki gri renkli araçta da dikkat edersen tekerlekte anlık bir durma oluyor. Jantlara bakarsan anlık olarak dönmeyi bıraktığını da görebilirsin.
Juke'ta yaşanan da aynı şey. Esp her arabada hafif tatlı müdahaleler yapmıyor. Bazılarında gümbür gümbür çalışıyor. Bu arkadaşlar da o araçlardan. :)
 
Kısmen katılmakla birlikte esp hafif de olsa fren uyguluyor. O frenin etkisiyle zaten kayan teker hemen kilitleniyor. Burada beklenmeyen ve hesaplanmayan şey, Macan'ın o kadar önden kaymaya meyilli olması. O kadar önden kayınca toplarken o tarz kısa süreli kilitlenmeler olağan. Esp müdahalesi dediğimiz şey çok vahşi bir şey :)

Juke'ta yaşanan da aynı şey. Esp her arabada hafif tatlı müdahaleler yapmıyor. Bazılarında gümbür gümbür çalışıyor. Bu arkadaşlar da o araçlardan. :)
Zaten öyle bir durumda esp müdahalesinin hiç olmadığını düşünmek mantıksız olur hocam. Aracın o an ki konumunda ve lastiklerin anlık olarak kilitlenmesinde esp'nin uyguladığı frenlemenin de payı var. Ama direkt esp yüzünden lastiklerin kilitlendiğini söylemek zor. Çünkü esp'nin başlı başına böyle bir güç uyguladığını ve lastikleri kilitlediğini hiç görmedim ben. Esp'nin uyguladığı frenleme ve fiziksel durumların karışımı gibi gözüküyor. Ama esp olmayan araçlarda da şiddetli understeer durumlarında lastik kilitlenmesi görülebiliyor. Dönme hareketinin lastiğin üzerine binen ağırlık ve aracın gittiği yön neticesinde uyguladığı güç ile anlık olarak durması da diyebiliyoruz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve EmreKRC
Zaten öyle bir durumda esp müdahalesinin hiç olmadığını düşünmek mantıksız olur hocam. Aracın o an ki konumunda ve lastiklerin anlık olarak kilitlenmesinde esp'nin uyguladığı frenlemenin de payı var. Ama direkt esp yüzünden lastiklerin kilitlendiğini söylemek zor. Çünkü esp'nin başlı başına böyle bir güç uyguladığını ve lastikleri kilitlediğini hiç görmedim ben. Esp'nin uyguladığı frenleme ve fiziksel durumların karışımı gibi gözüküyor.
Hocam esp başlı başına böyle bir şey. :) O tekerleklerin hepsi belirli anlarda kilitleniyor, sonra aynı esp freni kesip kilitlenen tekerleği salıp ötekileri sıkıyor vs.vs. Macan understeer'e zaten düşmüşken anlık kilitlenmenin ardından esp binbir çeşit hamleyle toparlıyor. Juke desen zaten test sırasında Azrail'i bir anlık görmüş. O yatıp kalkıp esp'ye şükretsin :) Bilindiği gibi esp virajda savrulan arabayı yavaşlatmaya da çalışıyor. Anlık kilitlenmeler o frenaj kapsamında düşünülmeli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreKRC ve Porsche
Hocam esp başlı başına böyle bir şey. :) O tekerleklerin hepsi belirli anlarda kilitleniyor, sonra aynı esp freni kesip kilitlenen tekerleği salıp ötekileri sıkıyor vs.vs. Macan understeer'e zaten düşmüşken anlık kilitlenmenin ardından esp binbir çeşit hamleyle toparlıyor. Juke desen zaten test sırasında Azrail'i bir anlık görmüş. O yatıp kalkıp esp'ye şükretsin :) Bilindiği gibi esp virajda savrulan arabayı yavaşlatmaya da çalışıyor. Anlık kilitlenmeler o frenaj kapsamında düşünülmeli.
Tamam zaten esp'nin hiç bir payı yok diyemeyiz. Ama esp'si olmayan araçlar da aynı duruma düşebiliyor. Bu iki araçta esp'nin de bu durumun yaşanmasında katkısı var. Ama direkt esp sistemi yüzünden dersek esp'siz araçlarda da olabilen bu durumu açıklayamayız. Yani bu durumun yaşanması tüm otomobillerde ( esp'li ve esp'siz ) olabiliyor :)
 
Son düzenleme:
Tamam zaten esp'nin hiç bir payı yok diyemeyiz. Ama esp'si olmayan araçlar da aynı duruma düşebiliyor. Bu iki araçta esp'nin de bu durumun yaşanmasında katkısı var. Ama direkt esp sistemi yüzünden dersek esp'siz araçlarda da olabilen bu durumu açıklayamayız. Yani bu durumun yaşanması tüm otomobillerde ( esp'li ve esp'siz ) olabiliyor :)
Doğrusun hocam. Hatta bu olay esp'siz araçlarda lastik de parçalayabiliyor:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...