Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Salınım filan azalacağından yol tutuş da artacaktır.Focus'un amortisörlerde biraz helvalık var abi çünkü
Focus'un asıl sorunu helezon yaylarda. Zahmet edip pahalı amortisörler koymak yerine helezon yayları biraz daha yumuşak ayarlamışlar. Keskin yol birleşimleri ve dip çukurlar olmadığı müddetçe otomobil helezon yayların da etkisiyle konforlu ilerliyor. Ama amortisörler pahalı olmadığından dediğim yol şartlarında pat küt ediyor. Mesela astra k'da hem amortisörler kaliteli değil hem de helezon yaylar sert ayarlı. Bu yol tutuş olarak geri dönüyor ama hemen her yol şartında da pat küt sert şekilde gidiyorsun. Bu işi iyi yapmak istiyorsan salınımı az ve sıkı helezon yayla beraber çalışma aralığı geniş olan amortisörler kullanılmalı. Bu şekilde konfor elden gitmediği gibi yol tutuş da sekteye uğramaz. Ama tabii bu ikisini aynı anda sunan pek araba yok :D
 
Focus'un asıl sorunu helezon yaylarda. Zahmet edip pahalı amortisörler koymak yerine helezon yayları biraz daha yumuşak ayarlamışlar. Keskin yol birleşimleri ve dip çukurlar olmadığı müddetçe otomobil helezon yayların da etkisiyle konforlu ilerliyor. Ama amortisörler pahalı olmadığından dediğim yol şartlarında pat küt ediyor. Mesela astra k'da hem amortisörler kaliteli değil hem de helezon yaylar sert ayarlı. Bu yol tutuş olarak geri dönüyor ama hemen her yol şartında da pat küt sert şekilde gidiyorsun. Bu işi iyi yapmak istiyorsan salınımı az ve sıkı helezon yayla beraber çalışma aralığı geniş olan amortisörler kullanılmalı. Bu şekilde konfor elden gitmediği gibi yol tutuş da sekteye uğramaz. Ama tabii bu ikisini aynı anda sunan pek araba yok :D
Bizim ülkede sert yaylı araba zulüm resmen çünkü çoğu yolda dalgalanmalar bozukluklar var ve arabanın virajda sekmesi, yana yatmasından daha korkutucu bence. Tabi kaliteli parçalarla beraber ön yükleme, geri sekme ayarlarının da kullanılan yola uygun olması lazım. Kısacası ne kadar para o kadar köfte :D
 
Bizim ülkede sert yaylı araba zulüm resmen çünkü çoğu yolda dalgalanmalar bozukluklar var ve arabanın virajda sekmesi, yana yatmasından daha korkutucu bence. Tabi kaliteli parçalarla beraber ön yükleme, geri sekme ayarlarının da kullanılan yola uygun olması lazım. Kısacası ne kadar para o kadar köfte :D
Tabii fazla sertleştirilmiş araba bozuk yolda gazlarken yumuşak arabadan daha tehlikeli oluyor. Ama bizim ülkemizde 3,5 veya 5 cm'lik yay takanların çoğu direkt bir kiti alıp aracına uyguluyor. Halbuki o aracın süspansiyon ayarlarına, geometrisine, şasi ve direksiyon sistemine yani üretimine uygun kit alıp takmak gerekiyor. Mesela eibach ve vogtland arge yapıp otomobillerin üretimine uygun yay çıkarıyor. Focus'a yay alacağım zaman focus için üretilmiş modeli alacağım. Bu şekilde 3,5 yay kullananların çoğundan aldığım geri bildirim; otomobilde konforda kayda değer bir düşüş yaşanmadığı yönünde. Tabii dediğin gibi ne kadar ekmek o kadar köfte. Gidip sıradan bir 3,5'luk yayı alıp takarsam her yerde pat küt ederek dolanırım :D
 
Tabii fazla sertleştirilmiş araba bozuk yolda gazlarken yumuşak arabadan daha tehlikeli oluyor. Ama bizim ülkemizde 3,5 veya 5 cm'lik yay takanların çoğu direkt bir kiti alıp aracına uyguluyor. Halbuki o aracın süspansiyon ayarlarına, geometrisine, şasi ve direksiyon sistemine yani üretimine uygun kit alıp takmak gerekiyor. Mesela eibach ve vogtland arge yapıp otomobillerin üretimine uygun yay çıkarıyor. Focus'a yay alacağım zaman focus için üretilmiş modeli alacağım. Bu şekilde 3,5 yay kullananların çoğundan aldığım geri bildirim; otomobilde konforda kayda değer bir düşüş yaşanmadığı yönünde. Tabii dediğin gibi ne kadar ekmek o kadar köfte. Gidip sıradan bir 3,5'luk yayı alıp takarsam her yerde pat küt ederek dolanırım :D
Aynen öyle argesi yapılması lazım yoksa ezbere iş yapmak sadece görüntüde kalır :D şöyle güzel bi pist arabası yapabilsek ya da pist motosikletimiz olsa da hiç yolda böyle şeylerle uğraşmasak, temiz temiz gazlasak :D
 
Aynen öyle argesi yapılması lazım yoksa ezbere iş yapmak sadece görüntüde kalır :D şöyle güzel bi pist arabası yapabilsek ya da pist motosikletimiz olsa da hiç yolda böyle şeylerle uğraşmasak, temiz temiz gazlasak :D
Vallahi bu ülkede doğru düzgün bir binek otomobili alsak öpüp başımıza koyacağız. İhtiyaçtan kaynaklı otomobil bile alamıyoruz ki pist arabası yapmak lüksün dibi olur :D Ama tabii hayalini bile kurması güzel o ayrı. Şöyle esp'si falan olmayan, sorun çıkarmayacak kadar az elektroniği olan mk1 focus rs alıp pist spec. haline getirmek çok güzel olabilirdi benim için ama hep hayal :D
 
Vallahi bu ülkede doğru düzgün bir binek otomobili alsak öpüp başımıza koyacağız. İhtiyaçtan kaynaklı otomobil bile alamıyoruz ki pist arabası yapmak lüksün dibi olur :D Ama tabii hayalini bile kurması güzel o ayrı. Şöyle esp'si falan olmayan, sorun çıkarmayacak kadar az elektroniği olan mk1 focus rs alıp pist spec. haline getirmek çok güzel olabilirdi benim için ama hep hayal :D
Fakiriz abi maalesef. Her ne kadar her yerde müthiş(!) ekonomimiz övülse de giderek fakirliyoruz. Bu sebepten hayallerimiz de hayal olarak kalacak gibi. Ya da ortalama üstü bi maaşla evlenmeyip ve tamamen bu işlere odaklanmak lazım anca gerçekleşir :D ben de roll cageli k20a swaplı eg kasa civic hayal ediyorum :D
 
Fakiriz abi maalesef. Her ne kadar her yerde müthiş(!) ekonomimiz övülse de giderek fakirliyoruz. Bu sebepten hayallerimiz de hayal olarak kalacak gibi. Ya da ortalama üstü bi maaşla evlenmeyip ve tamamen bu işlere odaklanmak lazım anca gerçekleşir :D ben de roll cageli k20a swaplı eg kasa civic hayal ediyorum :D
Aslında çok basit ve ulaşılabilir hayaller ama işte bunun için bu ülkede para ve zaman lazım o da bizde yok. En azından ben de yok. Hayırlısı diyelim :D
 
Günaydın
Hayırlı Cumalar
20638520_10155623457909680_2502502859788120639_n.jpg

€fk@rl! sözlerde bu gün :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...