Geyik Başlığı 3

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Dediklerin tam olarak birbirinin takibi degil mi zaten. Bir aracın iyi bir aracın kötü olması birbiri ile aynı sinifta olamayacağı ve hatta rakip olamayacakları anlamına gelmez benim otomobil anlayışımına göre.
Her otomobil birbirinin rakibidir zaten buna şüphe yok. Ama bazı şeylerde markanın öyle lanse etmesi ile olmayacağını düşünüyorum. Şimdi giuletta yı kaç kişi burada premium c sınıfı olarak bakıyor. Ya da insignia çıktı opel bizim rakiplerimiz 3 serisi,c serisi filan dedi forumda arabanın içini gömmeyen kalmadı. Haa gerçekten o kaliteye ulaşır o zaman hak veririm.
Başkalarının otomobilleri nasıl algıladığı ya da nasıl gösterdiği önemli değil ki..
Bu verdiğim örnekleri başkaları demiyor ki üretici diyor zaten.
Bundan bir kaç ay önce sen a5 ve 4 serisini d+ nın üstünde olduğunu düşünüyordun hatta bende sana abi 4 serisi eskiden 3 coupe diye satılıyordu demiştim hatta belki hatırlarsın. İşte markalar hep böyle algı yapıyor. Belki dediğin gibi o kalite vardır ama o kalite olmadan bizim arabamız üst sınıf demek bana reklamdan öteye gitmiyor. 5008 gelirsek benim hiç bir bilgim sadece picasso-grand picasso ilişkisi var mı yani arada kalite farkı olmadan sadece farkı mı var diye düşünüp bu c mi yoksa d mi diye sorguladım o kadar
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c.
Bu verdiğim örnekleri başkaları demiyor ki üretici diyor zaten.
Bundan bir kaç ay önce sen a5 ve 4 serisini d+ nın üstünde olduğunu düşünüyordun hatta bende sana abi 4 serisi eskiden 3 coupe diye satılıyordu demiştim hatta belki hatırlarsın. İşte markalar hep böyle algı yapıyor. Belki dediğin gibi o kalite vardır ama o kalite olmadan bizim arabamız üst sınıf demek bana reklamdan öteye gitmiyor. 5008 gelirsek benim hiç bir bilgim sadece picasso-grand picasso ilişkisi var mı yani arada kalite farkı olmadan sadece farkı mı var diye düşünüp bu c mi yoksa d mi diye sorguladım o kadar
Üreticilerin reklam için araçlarını daha zengin ve iyi gösterme çabaları normal buna zaten bir şey demiyorum. Ama üretici detaylı teknik verileri biz son kullanıcılara pek vermeyi sevmese de otomobil magazinciliği ile uğraşan insanlara veriyorlar veya vermeseler de onlar araştırıp buluyor. Üretici, misal egea için reklam olsun diye iç hacim genişliğini, boyut genişliğini ve donanım seçeneklerini ön planda tutup c sınıf araçlarla yarışıyoruz diyebilir. Bunlar hep reklam ve satış politikasıdır. Fakat otomobilin bir de gerçek kısmı var ki o da üretim anlayışı. Bu kısma girince mesele ortaya çıkıyor ondan bahsediyorum.

Ben a5 ve 4 serisini arteon'a rakip görmedim çünkü isimlendirmeden dolayı biri a4'ün üst versiyonu, öbürü de 3 serisinin üst versiyonu sandım. Benimki teknik, görsel, hacimsel veya donanımsal bir yorumdan dolayı üst segmenttir bu değerlendirmesi değildi. Tamamen isimsel anlamda öyle söylemiştim. Fakat gördüm ki araçların altyapıları a4 ve 3 serisi ile aynı. Tam olarak ben de bundan bahsediyorum işte, altyapısal bilgilerine ulaştığın zaman otomobilin hangi segment olduğunu direkt olarak anlıyorsun.

Senin söylediğin mevzuyu da anlayabiliyorum.. Mesela 3008 ve 5008'in ikisi de emp2 platformunda üretiliyor. Ama emp2 platformunda aynı zamanda 308'de üretiliyor. Modüler bir platform ama boyut, burulma direnci ve başka üretim özellikleriyle beraber bu platformların segmentleri belirleniyor. Senin de bizim de kafamızı karıştıran mevzu bu aslında. Ama artık segment belirlemede eskisi kadar bariz farklar oluşmuyor. Otomobillerin içinde ve dışında kullanılan işçilikten, malzeme kalitelerine kadar her şey segment belirleyebiliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Yavaş yavaş bir markanın her modelinde farklı platformlar görmektense her markanın kendi tüm modellerine uyguladığı tek platform ve onun modifiye hallerini görmeye başlıyoruz.Bunun sebebini malzeme tedariki ve tedarikçilerden bol alınınca düşen maliyetlerin etkisi varmış.Burdan kısılan parayı daha inovatif şeylere yatırmak daha kazançlı bir hal almış.Örnek vereyim 2020 de Corolla dahil tüm Toyota'lar TNGA(Toyota new global architecture) platformundan çıkıcak.Segment karmaşasını sık yaşadığımız bu dönemlerde arabanın dingil mesafesi,kalitesi vs önemli hale geliyor benim gözümde.Şimdi gidip de torsiyonu D segment arabada kabul edemeyiz.Segmentin ruhuna ters aynı şekilde iç hacim konusunda da segmentin ruhuna ters.. Burdan çıkarım yapılabilir gibi geliyor bana artık..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: emre16 ve kekum34
Motorun tozunu aldım fena olmadı gibi :)
ERkDLz.jpg

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Baba motor yok hadi motoru çaldılar neden kaputu açık bıraktılar.. Harbiden motorun yerleşimi bir axayip motor gözükmüyor ckck
Motor bildiğin picasso yazısına kadar gidiyor. Büyük olasılık ağırlık dengesi için yapılmış ve bence işe de yaramış arabanın burnu beklediğimden daha iyi tutuyor. Tabii eksisi motor kabine yakın olunca sesi de daha bir tatlı oluyor.
 

Ekli dosyalar

  • _20170822_175330.JPG
    _20170822_175330.JPG
    243.5 KB · Görüntüleme: 98
  • _20170822_175153.JPG
    _20170822_175153.JPG
    264.3 KB · Görüntüleme: 177
  • _20170822_175225.JPG
    _20170822_175225.JPG
    161.6 KB · Görüntüleme: 169
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Motor bildiğin picasso yazısına kadar gidiyor. Büyük olasılık ağırlık dengesi için yapılmış ve bence işe de yaramış arabanın burnu beklediğimden daha iyi tutuyor. Tabii eksisi motor kabine yakın olunca sesi de daha bir tatlı oluyor.
Vay vay dediğin gibi resmen saklama gözünden motora değmece olmuş bu.İllaki mantıklı açıklamaları vardır bu düzenlemenin.Yolda bu motoru 100 metreden tanırım aha geliyor gene .. derim içeri yalıtımı bilmiyorum ama dışarıda ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...