Geyik Başlığı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56 ve Sailor
Dolar hocam dolar

Ben teknisyen değilim ama sen bilirsin .s.s s
uçuş harekat uzmanlığı, yani uçak dispatcherliği yerdeki kaptan olarak ifade edilebilir. uçak dispatcherliği havayollarında en çok sorumluluk taşıyan ve en iyi kazanca sahip olan mesleklerden biridir.
kaptan, yalnız kendi uçuşundan sorumlu olurken, dispatcher ise aynı anda havadaki bir çok uçuştan sorumludur.
uçak dispatcherleri kaptanla eşit derecede uçuştan sorumlu tutulurlar. uçuş öncesi kaptanla birlikte imza atarlar. dispatcherler uçuş planlamadan, hava durumunu almaktan, uçaktaki herhangi bir bakım probleminden, havalimanlarındaki seyrüsefer şartlarından, notamlardan, alternatif havaalanlarından ve uçuş boyunca uçuşun takibinden sorumludurlar.
dispatcher, yalnız uçuşundaki komünikasyonu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda uçuş emniyetini etkileyecek herhangi bir değişikliği kaptana bildirmekten de sorumludur. gerektiğinde bir uçuşun gecikmesinden ya da iptal edilmesinden ve uçuş emniyetini sağlamak için yapılacak her türlü operasyon kararlarını almaktan dispatcher sorumludur.

Türkiye standartlarına göre çok iyi maaş ortalamasına sahip Türk Hava Yolları’nda yeni işe giren bir memur 2 bin 169 TL maaş alıyor.

THY’de uzman olarak görev yapan bir çalışanın işe yeni girdiğinde maaşı 2 bin 584 TL iken, uzmanların maaş ortalaması 3.448 TL olarak ortaya çıkıyor.

Yeni işe giren teknisyenler 2 bin 974 TL ( ortalaması 5 bin 983), mühendis 3 bin 503 TL ( ortalama 5 bin 104), özel havayolu şirketlerinde işe yeni giren kabin memuru 400-500 euro arasında maaş alırken THY’de yeni işe giren bir kabin memuru 3 bin 341 ( ortalama 4 bin 338), kabin amiri 4 bin 043 ( ortalama 5 bin 499), ikinci pilot 10 bin 293 ( ortalama 13 bin 169), dar gövde sorumlu kaptan pilot 15 bin 989 ( ortalama 20 bin 808) ve Airbus 340, 330 ve Boeing 777 gibi geniş gövdede görev yapan sorumlu kaptan pilot 18 bin 385 TL ( ortalama 24 bin 129) maaş alıyor.

Yılda 4 ikramiye alan personel ücretleri, kaptanlar için 70, kabin ekipleri için 80 saat üzeri uçuşlarda ekstra harcırah ve fazla mesai eklemeleriyle ücretler çok daha yukarı çıkabiliyor.

THY’den yapılan açıklamada, uçucu personelin, uçuş süreleri açısından uluslararası otoritelerin belirlediği limitlerin altında görev yaptığını kaydedilerek, “ Dünyada en fazla dinlenme süresi veren havayoluyuz. Ekiplerimiz daha az uçuş yapıyor, daha fazla dinleniyor ve daha fazla maaş alıyor. Diğer havayolları bir önceki görev süresi kadar dinlenme süresi verirken, thy bir önceki uçuş süresinin iki katı dinlenme veriyor. Avrupa’da uzun uçuşlarda en fazla 18 saat dinlenme verilirken, THY 36 saat yatı meydanlarında dinlenme veriyor”denildi.
 
uçuş harekat uzmanlığı, yani uçak dispatcherliği yerdeki kaptan olarak ifade edilebilir. uçak dispatcherliği havayollarında en çok sorumluluk taşıyan ve en iyi kazanca sahip olan mesleklerden biridir.
kaptan, yalnız kendi uçuşundan sorumlu olurken, dispatcher ise aynı anda havadaki bir çok uçuştan sorumludur.
uçak dispatcherleri kaptanla eşit derecede uçuştan sorumlu tutulurlar. uçuş öncesi kaptanla birlikte imza atarlar. dispatcherler uçuş planlamadan, hava durumunu almaktan, uçaktaki herhangi bir bakım probleminden, havalimanlarındaki seyrüsefer şartlarından, notamlardan, alternatif havaalanlarından ve uçuş boyunca uçuşun takibinden sorumludurlar.
dispatcher, yalnız uçuşundaki komünikasyonu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda uçuş emniyetini etkileyecek herhangi bir değişikliği kaptana bildirmekten de sorumludur. gerektiğinde bir uçuşun gecikmesinden ya da iptal edilmesinden ve uçuş emniyetini sağlamak için yapılacak her türlü operasyon kararlarını almaktan dispatcher sorumludur.

Türkiye standartlarına göre çok iyi maaş ortalamasına sahip Türk Hava Yolları’nda yeni işe giren bir memur 2 bin 169 TL maaş alıyor.

THY’de uzman olarak görev yapan bir çalışanın işe yeni girdiğinde maaşı 2 bin 584 TL iken, uzmanların maaş ortalaması 3.448 TL olarak ortaya çıkıyor.

Yeni işe giren teknisyenler 2 bin 974 TL ( ortalaması 5 bin 983), mühendis 3 bin 503 TL ( ortalama 5 bin 104), özel havayolu şirketlerinde işe yeni giren kabin memuru 400-500 euro arasında maaş alırken THY’de yeni işe giren bir kabin memuru 3 bin 341 ( ortalama 4 bin 338), kabin amiri 4 bin 043 ( ortalama 5 bin 499), ikinci pilot 10 bin 293 ( ortalama 13 bin 169), dar gövde sorumlu kaptan pilot 15 bin 989 ( ortalama 20 bin 808) ve Airbus 340, 330 ve Boeing 777 gibi geniş gövdede görev yapan sorumlu kaptan pilot 18 bin 385 TL ( ortalama 24 bin 129) maaş alıyor.

Yılda 4 ikramiye alan personel ücretleri, kaptanlar için 70, kabin ekipleri için 80 saat üzeri uçuşlarda ekstra harcırah ve fazla mesai eklemeleriyle ücretler çok daha yukarı çıkabiliyor.

THY’den yapılan açıklamada, uçucu personelin, uçuş süreleri açısından uluslararası otoritelerin belirlediği limitlerin altında görev yaptığını kaydedilerek, “ Dünyada en fazla dinlenme süresi veren havayoluyuz. Ekiplerimiz daha az uçuş yapıyor, daha fazla dinleniyor ve daha fazla maaş alıyor. Diğer havayolları bir önceki görev süresi kadar dinlenme süresi verirken, thy bir önceki uçuş süresinin iki katı dinlenme veriyor. Avrupa’da uzun uçuşlarda en fazla 18 saat dinlenme verilirken, THY 36 saat yatı meydanlarında dinlenme veriyor”denildi.
anliyorum_977997.jpg
 
Son düzenleme:
uçuş harekat uzmanlığı, yani uçak dispatcherliği yerdeki kaptan olarak ifade edilebilir. uçak dispatcherliği havayollarında en çok sorumluluk taşıyan ve en iyi kazanca sahip olan mesleklerden biridir.
kaptan, yalnız kendi uçuşundan sorumlu olurken, dispatcher ise aynı anda havadaki bir çok uçuştan sorumludur.
uçak dispatcherleri kaptanla eşit derecede uçuştan sorumlu tutulurlar. uçuş öncesi kaptanla birlikte imza atarlar. dispatcherler uçuş planlamadan, hava durumunu almaktan, uçaktaki herhangi bir bakım probleminden, havalimanlarındaki seyrüsefer şartlarından, notamlardan, alternatif havaalanlarından ve uçuş boyunca uçuşun takibinden sorumludurlar.
dispatcher, yalnız uçuşundaki komünikasyonu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda uçuş emniyetini etkileyecek herhangi bir değişikliği kaptana bildirmekten de sorumludur. gerektiğinde bir uçuşun gecikmesinden ya da iptal edilmesinden ve uçuş emniyetini sağlamak için yapılacak her türlü operasyon kararlarını almaktan dispatcher sorumludur.

Türkiye standartlarına göre çok iyi maaş ortalamasına sahip Türk Hava Yolları’nda yeni işe giren bir memur 2 bin 169 TL maaş alıyor.

THY’de uzman olarak görev yapan bir çalışanın işe yeni girdiğinde maaşı 2 bin 584 TL iken, uzmanların maaş ortalaması 3.448 TL olarak ortaya çıkıyor.

Yeni işe giren teknisyenler 2 bin 974 TL ( ortalaması 5 bin 983), mühendis 3 bin 503 TL ( ortalama 5 bin 104), özel havayolu şirketlerinde işe yeni giren kabin memuru 400-500 euro arasında maaş alırken THY’de yeni işe giren bir kabin memuru 3 bin 341 ( ortalama 4 bin 338), kabin amiri 4 bin 043 ( ortalama 5 bin 499), ikinci pilot 10 bin 293 ( ortalama 13 bin 169), dar gövde sorumlu kaptan pilot 15 bin 989 ( ortalama 20 bin 808) ve Airbus 340, 330 ve Boeing 777 gibi geniş gövdede görev yapan sorumlu kaptan pilot 18 bin 385 TL ( ortalama 24 bin 129) maaş alıyor.

Yılda 4 ikramiye alan personel ücretleri, kaptanlar için 70, kabin ekipleri için 80 saat üzeri uçuşlarda ekstra harcırah ve fazla mesai eklemeleriyle ücretler çok daha yukarı çıkabiliyor.

THY’den yapılan açıklamada, uçucu personelin, uçuş süreleri açısından uluslararası otoritelerin belirlediği limitlerin altında görev yaptığını kaydedilerek, “ Dünyada en fazla dinlenme süresi veren havayoluyuz. Ekiplerimiz daha az uçuş yapıyor, daha fazla dinleniyor ve daha fazla maaş alıyor. Diğer havayolları bir önceki görev süresi kadar dinlenme süresi verirken, thy bir önceki uçuş süresinin iki katı dinlenme veriyor. Avrupa’da uzun uçuşlarda en fazla 18 saat dinlenme verilirken, THY 36 saat yatı meydanlarında dinlenme veriyor”denildi.
Hmm dispatcher maası yazmıyor ama :rolleyes:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...