Geyik Başlığı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@maximaorhan abi şu concorde olayı nedir ben tam bilmiyorum. Nasıl bi uçaktı neden kaza yaptı?
Aslında o uçağın kazadan önce seferlerden çekilmesine karar verilmişti. Yakıt sarfiyatı, maliyeti, biletlerin pahalı olması nedeni ile. Yanlış hatırlamıyor isem Concorde'dan önce havalanan uçaktan pist üzerine metal bir parça düşüyordu. Concorde pistte koştururken o metal parçanın üstünden geçince, lastiği parçalanıp motoruna girmesi sebebi ile motorlardan birisini kaybediyordu. Motorlardan birisi "inop" yani çalışmaz durumda iken havada ilerleyebilirdi. Ancak o pist üzerindeki metal parça sadece lastiği parçalamak ile kalmayıp, kanat üzerindeki yakıt hattına da zarar verdiği için, kaçınılmaz son gerçeşti.
Supersonic bi uçaktı Concorde. Ses hızının üstünde uçabiliyordu. Ama maliyeti ve yakıt sarfiyatı çok çok fazla idi.
Özel de bir cockpit tasarımı vardı.
Dümdüz bir uçak olduğu için pilotlar iniş sırasında önlerini rahat görsünler diye burun kısmı kıvrılırdı.
Gerçek bi mühendislik harikasıydı benim için.
images

Bu da burun kıvırmış hali
images
 
Aslında o uçağın kazadan önce seferlerden çekilmesine karar verilmişti. Yakıt sarfiyatı, maliyeti, biletlerin pahalı olması nedeni ile. Yanlış hatırlamıyor isem Concorde'dan önce havalanan uçaktan pist üzerine metal bir parça düşüyordu. Concorde pistte koştururken o metal parçanın üstünden geçince, lastiği parçalanıp motoruna girmesi sebebi ile motorlardan birisini kaybediyordu. Motorlardan birisi "inop" yani çalışmaz durumda iken havada ilerleyebilirdi. Ancak o pist üzerindeki metal parça sadece lastiği parçalamak ile kalmayıp, kanat üzerindeki yakıt hattına da zarar verdiği için, kaçınılmaz son gerçeşti.
Supersonic bi uçaktı Concorde. Ses hızının üstünde uçabiliyordu. Ama maliyeti ve yakıt sarfiyatı çok çok fazla idi.
Özel de bir cockpit tasarımı vardı.
Dümdüz bir uçak olduğu için pilotlar iniş sırasında önlerini rahat görsünler diye burun kısmı kıvrılırdı.
Gerçek bi mühendislik harikasıydı benim için.
images

Bu da burun kıvırmış hali
images
Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için.
 
Türk Lirasının değeri ne ki adamlar lira üzerinden belirlesin. Son 1 ayda savaşta olan Suriye'nin para birimi karşısında bile değer kaybetmiştir Türk Lirası. Ayrıca Avrasya Tüneli'nin yapımcı ortaklarından biri de Güney Kore'li SK E&C şirketidir. Bu şirket sözleşmede geçen maddiyatın para birimi olarak Türk Lirasını tabii ki kabul etmeyecektir. Üretimi olmayan ülkenin de parası değersizleşir, üretim yoksa ithalat artar, bu arttıkça o ülkenin parası daha da değersizleşmeye devam eder. Fiyatlar da hep euro/dolar gibi para birimleri üzerinden belirlenmeye başlar.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...