Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Cenk

Galatasaray
18,524
Marka
Ford
Her ne kadar geyik testlerinin sonuçlarını belirleyen değişkenlerin standartı konusunda şüphelerim olsa da aramalar kısmında özel olarak başlığını bulamadığım, başka başlıklar altında düzensiz şekilde sohbeti dönen ve otomobil severlerin de izlemekten hoşlandığı geyik testlerinin ve bunlara ait yorumların tek bir başlık altında toplanmasının daha pratik olabileceğine inanarak böyle bir başlığın olması gerektiğini düşündüm. Herkese iyi forumlar :)

Yeni Honda Civic gerçekten takdiri hak ediyor..

Keşke abisi Fiesta'ya biraz çekseydi demekten kendimi alamıyorum..

Her ne kadar çoğu konuda kendisini yersek de başarılı bir test çıkarmış..

Bir önceki kasa ağırlıktan kaybediyordu, yeni kasada hafiflemeyle gelişme olsa da fazla etkili olmamış gibi gözüküyor.

Son olarak, otopark'ta da haberi yapılan ve bir çok kişinin de ya anlayamadığı ya da yanlış bilgi verdiği test konusunda ufak bir bilgi vereyim. Bu yapılan geyik testi normallerden biraz daha farklı olup, yüklü ağırlıklarla yapılan bir testtir. 68 kmh ile yapılan dönüşte otomobilin ağırlığı yaklaşık 1900 kg civarıdır. Yaylar bu ağırlıkta ciddi dip yaptığı için ağırlığı 130 kg düşürmüşler ve 1770 kg civarı bir ağırlıkla beraber parkuru 76 kmh ile tamamlıyor. Aynı testin pulsar ve toledo versiyonu da mevcut.
 
tam bizlik bizim aile kilolu biraz yüklü hali test kilosunu geçer :D
Pulsar'ın o motor versiyonu ile yüklü hali 1750-1790 kg civarı yanlışım yoksa. Toledo'nun da 1700 kg'a yakın bir ağırlığı var. Tabii değerlerde oynamalar olabilir çünkü bu testi yapan elemanlar araçların ağırlığını hesaplarken baz donanımın ağırlığını kriter alıyorlar. Halbuki donanım seviyesi yükselip, opsiyonları da eklenmiş haliyle araçları teste sokmuşlar. Ee bunca donanım ağırlıkta bir fark yaratacaktır. Neyse, verdiğim rakamlar yine 3-5 tutar seviyede.

Belli ki pulsar'ın elektronik sistemleri de güzel çalışıyor. Lastik faktörünü hesaplayamıyoruz ama iyi iş çıkarmış. Ailesi olanlar için dediğin gibi iyi bir seçenek :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Pulsar'ın o motor versiyonu ile yüklü hali 1750-1790 kg civarı yanlışım yoksa. Toledo'nun da 1700 kg'a yakın bir ağırlığı var. Tabii değerlerde oynamalar olabilir çünkü bu testi yapan elemanlar araçların ağırlığını hesaplarken baz donanımın ağırlığını kriter alıyorlar. Halbuki donanım seviyesi yükselip, opsiyonları da eklenmiş haliyle araçları teste sokmuşlar. Ee bunca donanım ağırlıkta bir fark yaratacaktır. Neyse, verdiğim rakamlar yine 3-5 tutar seviyede.

Belli ki pulsar'ın elektronik sistemleri de güzel çalışıyor. Lastik faktörünü hesaplayamıyoruz ama iyi iş çıkarmış. Ailesi olanlar için dediğin gibi iyi bir seçenek :)
bu cumartesi elentra ve pulsara bakıcam ikisnden biri ama gönlüm elentradan yana
 
@Ugur Ne demek kardeşim, benim de otomobiller açısından önemli ve keyifli bulduğum bir konu bu. Bu konuya özel bir başlığın olması gerekiyordu. Hazır bahsetmişken Hilux ve rakiplerini de koyalım;

Bu ilk testlerden biri sanırım. Sıkıntılı versiyon dedikleri bu olmalı.

Bu test ise daha sonradan çekildi sanırım. Takla mevzusu halledilmiş gibi görünüyor ama limitler hala yeterli değil.

Bunlar da bulabildiğim rakipleri;
 
Civic hakikatan çok iyi be. Sürerken de çok başarılı hissetmiştim ama bu kadarını beklemiyordum :D
Ka+ direk Made in China bir araba olmuş. Ford olarak saymam öyle bir arabayı.
Clio'nun bu kasasında yol tutuş bakımından zaten sorun yok, gayet başarılı da; iç mekan kalitesizliği, konfor zaafları sıkıntı. Bir de sürüş hissi ve rahatlığı çok vasat.
Yeni i30 hafif yan verse de gümbür gümbür çalışan esp ile her türlü kurtarıyor durumu. En azından tamamen kontrolden çıkmıyor.
Focus'un sonuçları da hayal kırıklığı olmuş. Yüklü halde zaten facia da, yüksüz hali de çok vasat. ESP'sinin elden geçmesi gerekiyor.
 
Focus'un sonuçları da hayal kırıklığı olmuş. Yüklü halde zaten facia da, yüksüz hali de çok vasat. ESP'sinin elden geçmesi gerekiyor.
Yüksüz değil hocam. 68 ile dönemediği testte 1900 kg civarı bir ağırlığı var. 76 ile döndüğü yerde de 1770-1800 kg civarı bir ağırlığı var. O testte yüksüz ağırlık yok. Yani şöfor + yakıt ağırlığıyla denenmemiş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yüksüz değil hocam. 68 ile dönemediği testte 1900 kg civarı bir ağırlığı var. 76 ile döndüğü yerde de 1770-1800 kg civarı bir ağırlığı var. O testte yüksüz ağırlık yok. Yani şöfor + yakıt ağırlığıyla denenmemiş.
Onu gördüm de, yine de esp çok kötü çalışıyor. Tekerlekleri kilitleyerek hantal bir çalışması var. Hiç çalışmasa da olurmuş :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Onu gördüm de, yine de esp çok kötü çalışıyor. Tekerlekleri kilitleyerek hantal bir çalışması var. Hiç çalışmasa da olurmuş :)
Esp'nin çalışma prensibini bu videoda anlayamıyorum. Çünkü otomobil ciddi yüklü olduğu için, başka otomobillere ait yüklü geyik testi de olmadığı için esp sistemlerinin maksimum yük altında nasıl tepki verdiğini bilemiyorum. Limitte denen bu tarz testlerdeki bir otomobilin kendi ağırlığının üzerine 500 kg yüklediğimiz zaman esp'nin nasıl tepkiler vereceğini pek anlayamıyorum veya tahmin edemiyorum diyelim.

Fakat yüklü-yüksüz genel bir esp değerlendirmesi yaparsak, focus için şunu diyebiliriz ki esp sistemi geç devreye girer. Zaten aynı durum otopark'ın testinde de belirtilmişti. Ama buna el atıp daha erken devreye girmesine ya da hemen hemen her gövde hareketine müdahale etmesine izin verecek bir ayarlama yapsalar o zaman otomobil arkasını getiremez. Yani esp'nin seçici davranıp kayma başladığı anda müdahale etmesine izin verilmemesi kasıtlı ayarlanan bir şey. O yüzden mesela pulsar'ın yüklü haldeki değeri 3 kmh daha fazla çıkıyor. Çünkü esp sistemi focus'a göre daha anında ayarlanmış ve süspansiyon sisteminin de ağırlık taşımaya uygunluğu sayesinde iyi değerler çıkarmış.
 
Son düzenleme:
Esp'nin çalışma prensibini bu videoda anlayamıyorum. Çünkü otomobil ciddi yüklü olduğu için, başka otomobillere ait yüklü geyik testi de olmadığı için esp sistemlerinin maksimum yük altında nasıl tepki verdiğini bilemiyorum. Limitte denen bu tarz testlerdeki bir otomobilin kendi ağırlığının üzerine 500 kg yüklediğimiz zaman esp'nin nasıl tepkiler vereceğini pek anlayamıyorum veya tahmin edemiyorum diyelim.

Fakat yüklü-yüksüz genel bir esp değerlendirmesi yaparsak, focus için şunu diyebiliriz ki esp sistemi geç devreye girer. Zaten aynı durum otopark'ın testinde de belirtilmişti. Ama buna el atıp daha erken devreye girmesine ya da hemen hemen her gövde hareketine müdahale etmesine izin verecek bir ayarlama yapsalar o zaman otomobil arkasını getiremez. Yani esp'nin seçici davranıp kayma başladığı anda müdahale etmesine izin verilmemesi kasıtlı ayarlanan bir şey.
Yok mesele erken ya da geç girmesi değil, çalışması çok kötü. Arabanın tepkilerinden anlaşılıyor. Lastiklerin kızaklama şekli filan belli ediyor. Ben Focus'ta ya tam yükle, ya da tamamen yüksüz halde esp açtım. İkisinde de durum bundan iyiydi, bana faydası dokunmuştu. :) Burada resmen sabote etmiş testi :D
 
Yok mesele erken ya da geç girmesi değil, çalışması çok kötü. Arabanın tepkilerinden anlaşılıyor. Lastiklerin kızaklama şekli filan belli ediyor. Ben Focus'ta ya tam yükle, ya da tamamen yüksüz halde esp açtım. İkisinde de durum bundan iyiydi, bana faydası dokunmuştu. :) Burada resmen sabote etmiş testi :D
Hee o zaman durum farklı tabii. Senin kullandığın zamanki tepkisiyle videodaki tepkisinin aynı olmadığını söylüyorsan onda esp sisteminin çalışmasını etkileyen başka değişkenler olabilir. Mesela lastik farkı veya zorlama sınırı gibi değişkenler esp'nin araçta oluşturduğu tepkilerde direkt etken olabiliyor.. Primacy 3 ile Pc5'in esp çalıştığı zaman verdiği tepkiler hiç aynı değildi bende mesela. Primacy 3 ile kasa tamamen koptuğu vakit esp devreye giriyor ama aracın kasası hala saçma sapan hareketler yapıyordu :D