Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hybrid olduğu için piller var ve ağırlık dengesini bozuyor diye biliyorum abi bunu
Bir sebep var belli zaten. Ama buna el atmaları lazım çünkü 64 kmh çok fazla düşük bir hız. Yani hiç bir farklı üretim versiyonunda bu kadar düşük sonuçlar çıkmamalı diye düşünüyorum. Araba dönmek istemiyor resmen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Hiç dönmeseymiş... ESP müdahalesinin sesi kameraya kadar geliyor ama nafile. Muhtemelen dediğin gibi lastik sıkıntısı var. Yoksa üretim hatası ararım. ESP'siz bile daha hızlı dönebiliyor olması gerekir.
Kesinlikle öyle.. Bu hız sınırı kabul edilemez yani başlangıç seviyesi sayılan a segment otomobiller bile daha yüksek süratlerde dönebiliyor. Belli sağlam sıkıntı var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Hybrid olduğu için piller var ve ağırlık dengesini bozuyor diye biliyorum abi bunu
Ben de tam onu diyecektim Hibrit motorlarda güç aktarımı fazla karmaşık.2 km/sa hız farkı birçok çekiş değerinin değiştiği karmaşık bir olay.Örnek vereyim 70 km/sa hızda %15 elektrik ünite güç veriyorken 75 km/sa de %10 veriyor.Bu yüzden esp-çekiş düzenleme olayı sekteye uğramış olabilir.Elektrik ünite koydum al hibrit olacak iş değil o yüzden.Burda da cortlamış diye yorumladım ben
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Mercedes'te büyük sıkıntı var. 64 ile onaylanıyor ama 66 kmh hızla bile dönemiyor. Otomobilden ya da esp sisteminden daha farklı bir durum söz konusu olsa gerek. Bana kalırsa ciddi lastik sorunu olabilir.
Burda Mercedesin'in açıklaması aracın lastik basinclarinda sıkıntı olduğuydu. Valla bilemedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Burda Mercedesin'in açıklaması aracın lastik basinclarinda sıkıntı olduğuydu. Valla bilemedim.
Zaten büyük bir sorun olduğu ortada. Hiç bir yeni nesil araç bu hızla dönüş yapmaz. Bu başlığın açıklamasında da dediğim gibi lastik faktörü direkt belirleyici etken. Biz o aracın esp'si bu aracın altyapısı diye tartışıyoruz ama bunlardan önce lastik faktörü geliyor. Lastiklerin markasını km77 veriyor ama o lastiğin basıncı uygun mu, üretim tarihi nedir, kaç bin km kullanıldı, hamur durumu nasıl hiç bir şey bilmiyoruz. O yüzden bu testler benim için çok eğlenceli olsa da testlerin standartları konusunda şüphem var. Bkz mercedes'in testi.
 
Bence standardı olmayan, çokta dikkate alınmaması gereken bir test türü. Zeminin sıcaklığı, lastik ısınması, lastiğin modeli, lastiğin basıncı, sürücünün hareketleri, kısaca her şey doğrudan etki ediyor. Sürücünün bir araçtaki performansıyla başka bir araçtaki performansının aynı olma ihtimali çok düşük. Belki biraz fikir verebilir o kadar.
 
Zaten büyük bir sorun olduğu ortada. Hiç bir yeni nesil araç bu hızla dönüş yapmaz. Bu başlığın açıklamasında da dediğim gibi lastik faktörü direkt belirleyici etken. Biz o aracın esp'si bu aracın altyapısı diye tartışıyoruz ama bunlardan önce lastik faktörü geliyor. Lastiklerin markasını km77 veriyor ama o lastiğin basıncı uygun mu, üretim tarihi nedir, kaç bin km kullanıldı, hamur durumu nasıl hiç bir şey bilmiyoruz. O yüzden bu testler benim için çok eğlenceli olsa da testlerin standartları konusunda şüphem var. Bkz mercedes'in testi.
Aynen öyle kaldı ki C Serisi'nin altyapısı iyidir her ne kadar sevmesem de sezarın hakkı sezara. Bencede lastik ile ilgili bir problem var.
 
Adamlar hadi şunu da teste alalım diye test çekmiyorlar hoş. Kontrollü deney olayını onlar da farkında ve biliyordur. Muhtemelen diğer testlerle çoğu değer birbirleriyle örtüşüyordur. Oldu olacak kimse test yapmasın o zaman, yolda deneyimleyip görelim biz.

Ayrıca test sürücüleri de eski rally pilotları falan oluyor bu adamların. Kaldı ki sürücünün hareketlerini minimuma indirgenmesi gereken bir test, adam orada kontra falan vermemeli ki arabanın nasıl tepki gösterdiği anlaşılsın.

Bu testi de bir kere yapıp, "aaaaaa araba ne kadar boktanmış" demiyorlar. Teknikensvarld'ın açıklamasını okuyabilirsiniz. Mercedes'in söylediğinin aksine lastiklerde bir problem olmadığını, yine o gün aynı testten DS 5'in 74 km/s ile geçtiğini söylemişler. ESP ve antipatinaj sisteminin düzgün çalışmadığını aktarmışlar. Ağırlığı da firmanın verdiği maksimum taşıma ağırlığına göre yapıyor olmaları mantıksız değil, zira en kötü senaryo o şartlar altında görülür.
 
Bence standardı olmayan, çokta dikkate alınmaması gereken bir test türü. Zeminin sıcaklığı, lastik ısınması, lastiğin modeli, lastiğin basıncı, sürücünün hareketleri, kısaca her şey doğrudan etki ediyor. Sürücünün bir araçtaki performansıyla başka bir araçtaki performansının aynı olma ihtimali çok düşük. Belki biraz fikir verebilir o kadar.
Testlerdeki degiskenler konusunda tatmin edici standartlar ve aciklama getirilmeden ben de ayni dusuncedeyim hocam. Ama neticede eglendiriyor iste insani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Adamlar hadi şunu da teste alalım diye test çekmiyorlar hoş. Kontrollü deney olayını onlar da farkında ve biliyordur. Muhtemelen diğer testlerle çoğu değer birbirleriyle örtüşüyordur. Oldu olacak kimse test yapmasın o zaman, yolda deneyimleyip görelim biz.

Ayrıca test sürücüleri de eski rally pilotları falan oluyor bu adamların. Kaldı ki sürücünün hareketlerini minimuma indirgenmesi gereken bir test, adam orada kontra falan vermemeli ki arabanın nasıl tepki gösterdiği anlaşılsın.

Bu testi de bir kere yapıp, "aaaaaa araba ne kadar boktanmış" demiyorlar. Teknikensvarld'ın açıklamasını okuyabilirsiniz. Mercedes'in söylediğinin aksine lastiklerde bir problem olmadığını, yine o gün aynı testten DS 5'in 74 km/s ile geçtiğini söylemişler. ESP ve antipatinaj sisteminin düzgün çalışmadığını aktarmışlar. Ağırlığı da firmanın verdiği maksimum taşıma ağırlığına göre yapıyor olmaları mantıksız değil, zira en kötü senaryo o şartlar altında görülür.
Biz test yapilmasin demiyoruz hocam. Ama testlerde belli standartlarin olmadigi yahut izleyiciye yeterince aciklanmadigi ortada. Lastik mevzusu mesela sadece ebat ve modeli aciklanarak izleyiciye sunulabilecek bir mevzu degil bu testlerde. Her marka ve modele ayni marka ve model, ayni uretim tarihi ve birbirine yakin kondsiyona sahip lastikleri takip izleyiciye durumu aciklarsin o zaman tamam. Biz nereden bilecegiz kotu sonuc almis bir otomobilin lastigin ozelliginden kaynakli o sonucu alip almadigini ?
Ayrica teknikensvarld'in yaptigi buyuk bir hata daha var ki ozellikle pulsar, toledo ve focus'un yuklu haldeki geyik testinde otomobillerin yuksuz agirligini baz versiyonlarina gore aliyorlar. Halbuki titanium donanim + opsiyonlari eklenmis focus o teste sokuluyor ve nereden baksaniz 50 kg'a yakin donanim farkindan dolayi bir agirlik degisimi ortaya cikiyor
Dedigim gibi biz testlerin yapilmamasi degil, izleyiciyi ve test sonuclarini tatmin edebilecek standartlar getirilmesinden yanayiz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche