Geyik Testleri

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,161
Beğeni puanı
38,404
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Hybrid olduğu için piller var ve ağırlık dengesini bozuyor diye biliyorum abi bunu
Bir sebep var belli zaten. Ama buna el atmaları lazım çünkü 64 kmh çok fazla düşük bir hız. Yani hiç bir farklı üretim versiyonunda bu kadar düşük sonuçlar çıkmamalı diye düşünüyorum. Araba dönmek istemiyor resmen.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,053
Beğeni puanı
42,488
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Hybrid olduğu için piller var ve ağırlık dengesini bozuyor diye biliyorum abi bunu
Ona göre süspansiyon düzenlemesi yapmamışlarsa o ayıp Mercedes'e uzun süre yeter.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,161
Beğeni puanı
38,404
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Hiç dönmeseymiş... ESP müdahalesinin sesi kameraya kadar geliyor ama nafile. Muhtemelen dediğin gibi lastik sıkıntısı var. Yoksa üretim hatası ararım. ESP'siz bile daha hızlı dönebiliyor olması gerekir.
Kesinlikle öyle.. Bu hız sınırı kabul edilemez yani başlangıç seviyesi sayılan a segment otomobiller bile daha yüksek süratlerde dönebiliyor. Belli sağlam sıkıntı var.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
8,716
Beğeni puanı
22,104
Puanları
5,320
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Hybrid olduğu için piller var ve ağırlık dengesini bozuyor diye biliyorum abi bunu
Ben de tam onu diyecektim Hibrit motorlarda güç aktarımı fazla karmaşık.2 km/sa hız farkı birçok çekiş değerinin değiştiği karmaşık bir olay.Örnek vereyim 70 km/sa hızda %15 elektrik ünite güç veriyorken 75 km/sa de %10 veriyor.Bu yüzden esp-çekiş düzenleme olayı sekteye uğramış olabilir.Elektrik ünite koydum al hibrit olacak iş değil o yüzden.Burda da cortlamış diye yorumladım ben
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
8,716
Beğeni puanı
22,104
Puanları
5,320
Konum
İzmir
Marka
Toyota

Bedirhan

Reis
Yönetici
Moderatör
Destekçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
5,926
Beğeni puanı
20,303
Puanları
5,320
Yaş
22
Konum
Avcılar-Darıca
Şöyle mükemmel bir arabaya ne olurdu BMW'nin 2.0 dizelini koysalardı. Tadından yenmezdi yemin ediyorum :(
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,128
Beğeni puanı
23,288
Puanları
6,520
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Mercedes'te büyük sıkıntı var. 64 ile onaylanıyor ama 66 kmh hızla bile dönemiyor. Otomobilden ya da esp sisteminden daha farklı bir durum söz konusu olsa gerek. Bana kalırsa ciddi lastik sorunu olabilir.
Burda Mercedesin'in açıklaması aracın lastik basinclarinda sıkıntı olduğuydu. Valla bilemedim.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,161
Beğeni puanı
38,404
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Burda Mercedesin'in açıklaması aracın lastik basinclarinda sıkıntı olduğuydu. Valla bilemedim.
Zaten büyük bir sorun olduğu ortada. Hiç bir yeni nesil araç bu hızla dönüş yapmaz. Bu başlığın açıklamasında da dediğim gibi lastik faktörü direkt belirleyici etken. Biz o aracın esp'si bu aracın altyapısı diye tartışıyoruz ama bunlardan önce lastik faktörü geliyor. Lastiklerin markasını km77 veriyor ama o lastiğin basıncı uygun mu, üretim tarihi nedir, kaç bin km kullanıldı, hamur durumu nasıl hiç bir şey bilmiyoruz. O yüzden bu testler benim için çok eğlenceli olsa da testlerin standartları konusunda şüphem var. Bkz mercedes'in testi.
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,165
Beğeni puanı
15,308
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Bence standardı olmayan, çokta dikkate alınmaması gereken bir test türü. Zeminin sıcaklığı, lastik ısınması, lastiğin modeli, lastiğin basıncı, sürücünün hareketleri, kısaca her şey doğrudan etki ediyor. Sürücünün bir araçtaki performansıyla başka bir araçtaki performansının aynı olma ihtimali çok düşük. Belki biraz fikir verebilir o kadar.
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,128
Beğeni puanı
23,288
Puanları
6,520
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Zaten büyük bir sorun olduğu ortada. Hiç bir yeni nesil araç bu hızla dönüş yapmaz. Bu başlığın açıklamasında da dediğim gibi lastik faktörü direkt belirleyici etken. Biz o aracın esp'si bu aracın altyapısı diye tartışıyoruz ama bunlardan önce lastik faktörü geliyor. Lastiklerin markasını km77 veriyor ama o lastiğin basıncı uygun mu, üretim tarihi nedir, kaç bin km kullanıldı, hamur durumu nasıl hiç bir şey bilmiyoruz. O yüzden bu testler benim için çok eğlenceli olsa da testlerin standartları konusunda şüphem var. Bkz mercedes'in testi.
Aynen öyle kaldı ki C Serisi'nin altyapısı iyidir her ne kadar sevmesem de sezarın hakkı sezara. Bencede lastik ile ilgili bir problem var.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni puanı
3,365
Puanları
3,770
Konum
Ankara
Marka
BMW
Adamlar hadi şunu da teste alalım diye test çekmiyorlar hoş. Kontrollü deney olayını onlar da farkında ve biliyordur. Muhtemelen diğer testlerle çoğu değer birbirleriyle örtüşüyordur. Oldu olacak kimse test yapmasın o zaman, yolda deneyimleyip görelim biz.

Ayrıca test sürücüleri de eski rally pilotları falan oluyor bu adamların. Kaldı ki sürücünün hareketlerini minimuma indirgenmesi gereken bir test, adam orada kontra falan vermemeli ki arabanın nasıl tepki gösterdiği anlaşılsın.

Bu testi de bir kere yapıp, "aaaaaa araba ne kadar boktanmış" demiyorlar. Teknikensvarld'ın açıklamasını okuyabilirsiniz. Mercedes'in söylediğinin aksine lastiklerde bir problem olmadığını, yine o gün aynı testten DS 5'in 74 km/s ile geçtiğini söylemişler. ESP ve antipatinaj sisteminin düzgün çalışmadığını aktarmışlar. Ağırlığı da firmanın verdiği maksimum taşıma ağırlığına göre yapıyor olmaları mantıksız değil, zira en kötü senaryo o şartlar altında görülür.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,161
Beğeni puanı
38,404
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Bence standardı olmayan, çokta dikkate alınmaması gereken bir test türü. Zeminin sıcaklığı, lastik ısınması, lastiğin modeli, lastiğin basıncı, sürücünün hareketleri, kısaca her şey doğrudan etki ediyor. Sürücünün bir araçtaki performansıyla başka bir araçtaki performansının aynı olma ihtimali çok düşük. Belki biraz fikir verebilir o kadar.
Testlerdeki degiskenler konusunda tatmin edici standartlar ve aciklama getirilmeden ben de ayni dusuncedeyim hocam. Ama neticede eglendiriyor iste insani.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,161
Beğeni puanı
38,404
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Adamlar hadi şunu da teste alalım diye test çekmiyorlar hoş. Kontrollü deney olayını onlar da farkında ve biliyordur. Muhtemelen diğer testlerle çoğu değer birbirleriyle örtüşüyordur. Oldu olacak kimse test yapmasın o zaman, yolda deneyimleyip görelim biz.

Ayrıca test sürücüleri de eski rally pilotları falan oluyor bu adamların. Kaldı ki sürücünün hareketlerini minimuma indirgenmesi gereken bir test, adam orada kontra falan vermemeli ki arabanın nasıl tepki gösterdiği anlaşılsın.

Bu testi de bir kere yapıp, "aaaaaa araba ne kadar boktanmış" demiyorlar. Teknikensvarld'ın açıklamasını okuyabilirsiniz. Mercedes'in söylediğinin aksine lastiklerde bir problem olmadığını, yine o gün aynı testten DS 5'in 74 km/s ile geçtiğini söylemişler. ESP ve antipatinaj sisteminin düzgün çalışmadığını aktarmışlar. Ağırlığı da firmanın verdiği maksimum taşıma ağırlığına göre yapıyor olmaları mantıksız değil, zira en kötü senaryo o şartlar altında görülür.
Biz test yapilmasin demiyoruz hocam. Ama testlerde belli standartlarin olmadigi yahut izleyiciye yeterince aciklanmadigi ortada. Lastik mevzusu mesela sadece ebat ve modeli aciklanarak izleyiciye sunulabilecek bir mevzu degil bu testlerde. Her marka ve modele ayni marka ve model, ayni uretim tarihi ve birbirine yakin kondsiyona sahip lastikleri takip izleyiciye durumu aciklarsin o zaman tamam. Biz nereden bilecegiz kotu sonuc almis bir otomobilin lastigin ozelliginden kaynakli o sonucu alip almadigini ?
Ayrica teknikensvarld'in yaptigi buyuk bir hata daha var ki ozellikle pulsar, toledo ve focus'un yuklu haldeki geyik testinde otomobillerin yuksuz agirligini baz versiyonlarina gore aliyorlar. Halbuki titanium donanim + opsiyonlari eklenmis focus o teste sokuluyor ve nereden baksaniz 50 kg'a yakin donanim farkindan dolayi bir agirlik degisimi ortaya cikiyor
Dedigim gibi biz testlerin yapilmamasi degil, izleyiciyi ve test sonuclarini tatmin edebilecek standartlar getirilmesinden yanayiz.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,161
Beğeni puanı
38,404
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
ne öldürmüş ne güldürmüş.
Bağımsız süspansiyonlu versiyonunu da teste alırlar inşaallah. Bir de onun değerlerine bakmak lazım. Keşke lastikler de energy saver olmasaydı. Premium contact 5 veya bu seviye bir lastik olsaydı eminim tepkiler çok daha net ve kararlı olurdu.
 
Üst