KAPALI GOLF ALINIRMI?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

any77

Asfalt Kurutucu
37
Merhaba;
GOLF 7 makyajlı modeller bizim dışımızdaki ülkelerde satılmaya başlandı. Yakın zamanda Şubat gibi falan 1.0 benzinli satışı başlayacak ve daha uzun periyotta 1.5 benzinli haberi kesin gibi. ÖTV durumları piyasayı allak bullak etmiş durumda. Golf 2015-2016 ikinci el almak doğru seçim olurmu kestiremiyorum. Normalde en az değer kaybeden otomobillerin başında Golf geliyor ama bu makyaj ve motor değişikliği beni çok kararsız bıraktı.
 
hocam sizin için donanım önemliyse bir şey diyemem. ama golf her zaman gerekli donanımları en baz olmadığı sürece türkiyede sundu. yani birçok insan için şerit takip vs fuzuli ihtiyaç. ama arabanın kendisi kalitesi, konforu, motoru ve tüketimiyle zirvede olduğu için domine ediyor bence. testerların çoğu da yerli yabancı bu görüşte
Ayni fikirde degiliz hocam eger dediginiz gibi olsa baska markalar bunca odul almazdi.
 
golf rezil bi araba türkiyede golf alan binlerce müşterinin kafası çalışmıyor boş boş arabalar hatta golfün üretilmesi de saçma donanımsız araba mı olur vw fabrikası yansın yıkılsın hatta almanlar ölsün nazici zaten onlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Golfe laf eden taş olur golf mükemmel bi araba golf dünyanın en iyi arabası vw zaten arabayı bulan adam vag kelimesi diğer firmaların arabalarını sollarken vakvak diye ses çıkarmasından geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Açık söylüyorum. Bu VAG nedeniyle bir sürü kişi karşımda durdu bu forumda. Ona rağmen Golf'ün Midline Plus donanımı bile bana mantıklı geliyor. Amacı belli, ona göre donanım var vs.vs. Ama VW ve Türkiye distribütörü, Golf özelinde konuşursam her jenerasyonun çok çok büyük bir eksiğini bırakıyorlar. Haliyle en iyisi diyenlere karşı kuvvetli argümanlar olarak sürülüyor bu eksikler. Hepsinin üstüne yoğun müşteri mağduriyeti de eklenince bu tartışmalar mutlaka oluyor.


Kardeş VW alacak olursam kesinlikle sizinle tanışacağım mağdur olmamak için :D

Ben olsam 2. elde az km'li Golf'lere temkinli yaklaşırım. Bana hep sahibinin çözemediği bir ayıbı varmış da o yüzden satıyormuş gibi geliyor. 60-70bin km yapmış model yenileme amaçlı satılan araçlar bana daha güvenilir geliyor. =)
Hocam ben arabayi ilk aldigimda koltuk isitma simariklik diodum sonra cok rahat geldi. Verdiginiz fiyatin hakkini verebilen bir araba degil golf. Hos bu ulkeye klimasiz golf sattilar cok birsey beklememek lazim
 
  • Beğeni
Tepkiler: drsb
makyaja cok takilmayin bence, manuel golf kesinlikle alinir, cok konforlu arac, ayrica kalite hissi de sinifindaki cogu arabadan iyi. fiyatina gore alinabilecek araclardan biri. en bosundan almayin bence, en azindan orta donanim olsun, yeterli gelecektir.

Not: DSG alacaksaniz burada tavsiye edenleri okudugunuz kadar sikayetvar gibi sitelerden sikayetleri de okuyun ona gore karar verin derim .
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
hocam büyük eksiklik gördüğünüz şey nedir merak ettim :)
Golf'ün artıları zaten her zaman aynı. Bu artıları öne sürenleri sonuna kadar destekliyorum. :) Gelelim eksilerine.
Golf 5'ten başlarsam FSI motorlar çoğunluk için eksidir. İç mekan o kadar kaliteli olmasına rağmen yumuşak dokulu kadifemsi plastiklerde çok komik soyulmalar yaşanıyordu. O kaliteye çıkıp kalitesinin karşılığını da isteyen arabada detaylarda böyle bir sorun önemli bir eksidir. İlk DSG'ler ve TSI'lar bu kasaya çıktı sanırım. Yeni teknolojinin handikapları da zaten yaşandı. Tasarımı çok kabul görmediği için bu detaylar üzerinde pek de durulmayan bir arabadır.
Golf 6 çok çok başarılı bir araba oldu. Ama ülkeye klimasız serileri bile geldi bir ara. Bu kadar saçma şekidle donanım kısmaları kabul edilemez. Bluemotion diye bir seri çıkardılar ekonomik vs. diye, ama bakıldığında Polo'da hypermiling donanımı olarak cruise control varken Golf Bluemotion'da yoktu. Sürüş bakımından en iyi Golf olarak anılmasına rağmen donanım konusunda çok ciddi eksikleri oldu. Millet buradan saldırdı. TSI ve DSG sorunları bu kasada da devam etti.
Golf 7 ilk çıktığında görünce hastası olmuştum. Piano Black o zamanlar moda değil, yenilikti. Dokunmatik ekran denen şey premium işiydi. Direksiyonun yapısı filan derken aşık oldum arabaya. Gel gör ki, yeni geliştirilmiş olan MQB platformunda belli gücün altındaki versiyonlarda arkada torsiyon kullanılıyordu. Golf 6 ve Golf 7 jenerasyonlarının ikisinde de arkada yolculuk yapmışlığım var. Golf 6 daha konforluydu. Şimdi jenerasyon ileri giderken böyle bir geriye gitme nasıl kabul edilsin? Midline Plus diye bir donanımı var. Net şekilde filo aracı donanımı. Böyle bir donanımın varlığını kabul ederim. Ama o zaman da neden daha erişilebilir fiyatta değil diye eleştirmeye hakkım olur. Arabada üst donanımlara çıkmadıkça halojen farlarında mercek bile yok. Benzer konularda donanımı şiddetle eleştirilen Focus'ta baz donanımdan itibaren Cruise Control standartken, Golf'ün Comfortline'ında bile opsiyon. Çok vasat markalarda bile orta donanıma çıkınca arka camlar renkli olmasına rağmen Golf'te değil. Bunlar düşünülmesine gerek bile olmayan detaylar. Belli bir kalite standardı yakalamışken bu eksiler çok can sıkıcı oluyor. Tüm bunların yanında ilk çıktığı zamanlarda bile yaş kavrama olan DSG'lerin güncel serilerinde yüksek güçlere çıkılmadıkça kuru kavrama olması beni kullanırken rahatsız ediyor. Çünkü mekanik tepkileri ve çıkardığı seslerle beni özellikle yokuş yukarı gaza yüklendiğimde ara hızlanmalarda bile tedirgin ediyor. Neyse ki TSI'lar iyice gelişti de eskisi gibi arızayı temsil eden bir kavram olmaktan çıktı.
Şimdi bu yazdıklarımın hepsine "ama o markada da şu var, asıl bu markayı göreceksin sen" gibi argümanlar tabii ki sunulabilir. Ama bahsettiğim araç Golf ve bir çok noktada tüm rakiplerinin önüne geçerken (benim gözümde A3 ile rahatlıkla yarışacak niteliklere sahip) bu tarz eksikleri tamamlanmadıkça "sınıfının en iyisi" tanımını yapanları mahcup edecektir.

Sürüş hissi, ESP kapatılamaması falan benim eksi olarak değerlendirmeyeceğim kişisel tercihlerle alakalı konulardır. Golf'ün "sınıfının en iyisi" olmasını engelleyen ilk etapta aklıma gelen büyük eksileri bunlar.
 
Son düzenleme:
golf satın almayı düşünüyorsanız şu an alabilirsiniz.çünkü makyajla gelecek olan farklar donanım farkları ve bu farkların çoğu highline da bile standart olmadan gelecek.yani ekstradan ücret ödemeniz gerekecek.asıl fark motorlarda olacak ben olsam yeni motorların birkaç yıl oturmasını beklerdilerdim.şu an 1.4 tsi 125 hp golf 7 aracım var ve 1.4 tsi yaklaşık 8-9 yıllık bir motor sorunları epey azaldı o yüzden biraz daha rahat kullanabiliyorum.size tavsiyem bütçeyi çok aşmak istemiyorsanız 1.2 veya 1.4 tsi comfortline manuel kombinasyonuna bakabilirsiniz.60-70 bin tl aralığında bu arabaların tertemiz emsalleri var.şimdiden hayırlı olsun.
 
T
Golf'ün artıları zaten her zaman aynı. Bu artıları öne sürenleri sonuna kadar destekliyorum. :) Gelelim eksilerine.
Golf 5'ten başlarsam FSI motorlar çoğunluk için eksidir. İç mekan o kadar kaliteli olmasına rağmen yumuşak dokulu kadifemsi plastiklerde çok komik soyulmalar yaşanıyordu. O kaliteye çıkıp kalitesinin karşılığını da isteyen arabada detaylarda böyle bir sorun önemli bir eksidir. İlk DSG'ler ve TSI'lar bu kasaya çıktı sanırım. Yeni teknolojinin handikapları da zaten yaşandı. Tasarımı çok kabul görmediği için bu detaylar üzerinde pek de durulmayan bir arabadır.
Golf 6 çok çok başarılı bir araba oldu. Ama ülkeye klimasız serileri bile geldi bir ara. Bu kadar saçma şekidle donanım kısmaları kabul edilemez. Bluemotion diye bir seri çıkardılar ekonomik vs. diye, ama bakıldığında Polo'da hypermiling donanımı olarak cruise control varken Golf Bluemotion'da yoktu. Sürüş bakımından en iyi Golf olarak anılmasına rağmen donanım konusunda çok ciddi eksikleri oldu. Millet buradan saldırdı. TSI ve DSG sorunları bu kasada da devam etti.
Golf 7 ilk çıktığında görünce hastası olmuştum. Piano Black o zamanlar moda değil, yenilikti. Dokunmatik ekran denen şey premium işiydi. Direksiyonun yapısı filan derken aşık oldum arabaya. Gel gör ki, yeni geliştirilmiş olan MQB platformunda belli gücün altındaki versiyonlarda arkada torsiyon kullanılıyordu. Golf 6 ve Golf 7 jenerasyonlarının ikisinde de arkada yolculuk yapmışlığım var. Golf 6 daha konforluydu. Şimdi jenerasyon ileri giderken böyle bir geriye gitme nasıl kabul edilsin? Midline Plus diye bir donanımı var. Net şekilde filo aracı donanımı. Böyle bir donanımın varlığını kabul ederim. Ama o zaman da neden daha erişilebilir fiyatta değil diye eleştirmeye hakkım olur. Arabada üst donanımlara çıkmadıkça halojen farlarında mercek bile yok. Benzer konularda donanımı şiddetle eleştirilen Focus'ta baz donanımdan itibaren Cruise Control standartken, Golf'ün Comfortline'ında bile opsiyon. Çok vasat markalarda bile orta donanıma çıkınca arka camlar renkli olmasına rağmen Golf'te değil. Bunlar düşünülmesine gerek bile olmayan detaylar. Belli bir kalite standardı yakalamışken bu eksiler çok can sıkıcı oluyor. Tüm bunların yanında ilk çıktığı zamanlarda bile yaş kavrama olan DSG'lerin güncel serilerinde yüksek güçlere çıkılmadıkça kuru kavrama olması beni kullanırken rahatsız ediyor. Çünkü mekanik tepkileri ve çıkardığı seslerle beni özellikle yokuş yukarı gaza yüklendiğimde ara hızlanmalarda bile tedirgin ediyor. Neyse ki TSI'lar iyice gelişti de eskisi gibi arızayı temsil eden bir kavram olmaktan çıktı.
Şimdi bu yazdıklarımın hepsine "ama o markada da şu var, asıl bu markayı göreceksin sen" gibi argümanlar tabii ki sunulabilir. Ama bahsettiğim araç Golf ve bir çok noktada tüm rakiplerinin önüne geçerken (benim gözümde A3 ile rahatlıkla yarışacak niteliklere sahip) bu tarz eksikleri tamamlanmadıkça "sınıfının en iyisi" tanımını yapanları mahcup edecektir.

Sürüş hissi, ESP kapatılamaması falan benim eksi olarak değerlendirmeyeceğim kişisel tercihlerle alakalı konulardır. Golf'ün "sınıfının en iyisi" olmasını engelleyen ilk etapta aklıma gelen büyük eksileri bunlar.
Saygilarimi sunarim hocam cok guzel soylemissiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
katılıyorum hocam. golf biraz her seferinde biraz daha optimum olmaya gidiyor ama söz ettirecek eksikleri de oluyor. bu dediğiniz yorumun benzerini And bey de düşünüyordu zaten. her jenerasyonda kusursuzluğa biraz biraz daha yaklaşıyor. ama daha tam değil. bu yorumu 3 serisi için de yapmışlardı. arkadaşlar katılmıyor ama zaten golf, 3 serisi vs kendi sınıfının ikon modelleri. onları totalde geçmek zordur. bunlar biraz daha kendilerini geliştirerek devam eder sürekli.
Hocam guzel basliyorsunuz da sonu kotu oluyor yahu :D hicbir c segmenti kusursuz olamaz ama onlari gecmek kolay.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
Bana "o zaman Focus'a da saydırsana" derseniz eski bir Ford hastası olarak o konuda da söyleyeceğim çok şey olur emin olabilirsiniz :) Sadece Control Blade ile yürümez o işler...
Her arabanin bir lotu tarafi eksikligi vardir sonucta burada pahali ama normalde bunlar ucuz arabalar c segmenti sonucta. Ama hani golf en iyisi demek yanlis olur. Golfun iyi oldugu konular bariz ama sinifinin en iyisi yada sinif belirliyici bir simge kesinlikle degil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
H
hocam ikon modeller en iyi olması namını en çok ihtiyaca cevap verebilmesi sebebiyle kazanır. golf c segmentinde ikon. 3 serisi d+ da. mx-5 cabrio da. yani onları geçmek zor hakikaten kendi sınıflarında. çok nadiren geçildikleri olmuştur. bunlar her jenerasyonda zaten sınıfının kusursuzu olmaya en yakın olduğu için kendini geliştirir sürekli.
Ama hocam golf her konuda her seye cevap veremiyorki. Ben kafami kesseniz mesela 2013 -14 oncesi golf dsg den almam su anda daha stabil daha sorunsuz hale geldi.
 
katılıyorum hocam. golf biraz her seferinde biraz daha optimum olmaya gidiyor ama söz ettirecek eksikleri de oluyor. bu dediğiniz yorumun benzerini And bey de düşünüyordu zaten. her jenerasyonda kusursuzluğa biraz biraz daha yaklaşıyor. ama daha tam değil. bu yorumu 3 serisi için de yapmışlardı. arkadaşlar katılmıyor ama zaten golf, 3 serisi vs kendi sınıfının ikon modelleri. onları totalde geçmek zordur. bunlar biraz daha kendilerini geliştirerek devam eder sürekli.
Golf 7 gerçekten sahip olmak isteyeceğim bir araba. Ama param olsa tercih eder miyim? Bilemiyorum açıkçası. Çünkü canımı sıkan çok etkeni var.
Kapılardaki gözleri eşya değil şişe gözü, torpidosunda soğutma bile yok, bagaj kullanışlılığı namına çok ekstrası yok, benim gibi kilolu biri için sınırda genişliği var ama Mazda 3 tüm distribütör kusularına rağmen bana Golf'ten daha fazla hitap ediyorsa, Kia Cee'd ile Golf arasında sadece eşya gözlerindeki halılar ve direksiyon tepkisi ayırt edici oluyorsa VW de oturup bir düşünmeli yani :) Geçmişte çok beğendiğim modeller olan Focus ve Astra da benim gözümde şu anda Golf'ün gerisinde kalabiliyorsa o markalar da ciddi sıkıntılı demektir.

Bayağı uzun yazdım bu konuda ama özetleyecek olursam; piyasada marka değeri olarak geriye giden ve yükselen firmalar var. VW ise bence yerinde sayanlardan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
hocam kendi tercihiniz saygı duyarım :) her konuya yüzde yüz cevap vermesi gerekmiyor zaten. golf üzerinden konuşmayalım. bir a4 3 serisinden daha kaliteli mesela. ama totalde onu geçemiyor. ikon modellerin bir de şaşalı bir tarihi olur kendi sınıflarında. her anlamda onu geçmek zorlaşıyor o yüzden. ha ikon olmasına neden sahip olur derseniz ihtiyaca en çok cevap vermesi denilebilir, rakiplerinden daha iyidir denilebilir, tarihi denilebilir. bir sürü şey sayılabilir.
Benim vw yi birakma nedenim de buna dayanir.99 senesinde ayni paraya iki aile astra ve golf aldik. O zamanlarda golfun motoru daha eski teknoloji idi . 1.6 16 v motordan bahsediyorum. O zamanlar golf te dogus vs yoktu yani turkiyeye eski motorlarini getirdiler ve ariza cikariyordu devamli. Ben 90 dogumluguyum hatirlamiyorum babamin jettasi varmis vw sevmis sorunsuz degil ama gene iyiymis ama 99 golf ten itibaren bizimki birakti vw yi. Kendisi makina muhendisi bu arada.
 
Ho
Golf 7 gerçekten sahip olmak isteyeceğim bir araba. Ama param olsa tercih eder miyim? Bilemiyorum açıkçası. Çünkü canımı sıkan çok etkeni var.
Kapılardaki gözleri eşya değil şişe gözü, torpidosunda soğutma bile yok, bagaj kullanışlılığı namına çok ekstrası yok, benim gibi kilolu biri için sınırda genişliği var ama Mazda 3 tüm distribütör kusularına rağmen bana Golf'ten daha fazla hitap ediyorsa, Kia Cee'd ile Golf arasında sadece eşya gözlerindeki halılar ve direksiyon tepkisi ayırt edici oluyorsa VW de oturup bir düşünmeli yani :) Geçmişte çok beğendiğim modeller olan Focus ve Astra da benim gözümde şu anda Golf'ün gerisinde kalabiliyorsa o markalar da ciddi sıkıntılı demektir.

Bayağı uzun yazdım bu konuda ama özetleyecek olursam; piyasada marka değeri olarak geriye giden ve yükselen firmalar var. VW ise bence yerinde sayanlardan.
Hocam su anki mazda 3 bana gore a3 le karsilastirmak lazim zaten adamlar yapti ama servisler berbat
 
zaten o zamanlar focus golf ve astra arasında çok fark yoktu. bunlar piyasada etkindi. ama daha sonradan ya vw yükseldi ya da bu iki marka biraz geriledi bilmiyorum :)
Bana sorarsaniz motor acisindan golf oldukca kotuydu ha gidiyormuydu evet ama gunumuze uyarlarsak kimse golfu tercih etmezdi diyeyim. Zaten alanlarin cogu pismandi. Bana gore hala vw cok gerilemedi yeri focusla astra ile ayni sadece verdikleri geri donusler farkli. Ford un yol tususu golf te yoktur ama golfteki konfor da focusda yoktur gibi. Zaten cesitlilik o yuzden var insan ne bekliyorsa onu almali . Ama dedigim gibi golf segmenti belirler veya lider dememiz satis oranlarina bakarak degil verilen paranin karsiligini verirmi yada hangi kesime hitap eder ona bakmak lazim
 
hocam ben burada sizden biraz farklı düşünüyorum. eskiden bu dediğiniz olay vardı bence de. golf kaliteli, konforluydu. astra g gayet iyiydi. ama konforu biraz düşüktü. focus sürüşü çok zevkli ama kalitede eksikliği vardı. fakat günümüzde bu ikisine göre golf çok fazla doğruyu işaretliyor. focus halen sürüş keyfi çok iyi bir araba ama onun dışında sayabileceğiniz bir şey yok fazla. astra çok iyi yol tutuyor, performansı da iyi ama kalite ve konfor seviyesi ciddi düşük. golf kadar doğruyu işaretlemeye en çok mazda 3 yaklaştı bu jenerasyonunda. yoksa golf biraz açıldı diğer rakiplerine göre son 15 yılda. zaten vw marka olarak çok büyüdü diğerlerine göre ekonomik anlamda
Buyumesi alman hukumetinden kaynakli. Yoksa bugun seat ve skoda chevrolet gibi olurdu .astra ic mekan dusuk ama rezil degil buna karsin daha yavas yaslanmaya sahip. Trim sesi cok gelmez ve ic yuzeyler cabuk yipranmaz.mazda 3 bana gore 1.5 saniye gec hizlanmasi haric bir geri kalan yani yok onunda servisi az. Golf bilmiyorum cok kullandim ama bana premium hissi vermedi cok narin. Ic trimleri kaliteli ama yipranir dsg ye cok yuklenemezsiniz uzer. Hatta daha gecen forumda yeni golf sahibi nasil dert yanmis. Hani kotu araba degil ama golf alirsam kafam rahat sorunsuzca cok uzun yillar omuru oldugunu dusunmuyorum. Evet cok satar ama 3 sene onceye servisler arizali golf ten randevu alinmaz haldeydi. Su an bole bisi yok kabul ama gec kaldilar. Ben 2011 de golf tercih etmememin sebebi donanim zayifligi ve viraj kabiliyeti idi. Yoksa bende isterim az yaksin :D
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...