KAPALI GOLF ALINIRMI?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

any77

Asfalt Kurutucu
37
Merhaba;
GOLF 7 makyajlı modeller bizim dışımızdaki ülkelerde satılmaya başlandı. Yakın zamanda Şubat gibi falan 1.0 benzinli satışı başlayacak ve daha uzun periyotta 1.5 benzinli haberi kesin gibi. ÖTV durumları piyasayı allak bullak etmiş durumda. Golf 2015-2016 ikinci el almak doğru seçim olurmu kestiremiyorum. Normalde en az değer kaybeden otomobillerin başında Golf geliyor ama bu makyaj ve motor değişikliği beni çok kararsız bıraktı.
 
Ogrenciyken Golf R32 kullanmistim, ilk arabamdi, yolda birakti, motoru yag yakiyordu vs. ama motorun cok guzel bir sesi vardi.

hani cocugun cok yaramazdir ama evlat sonucta gene de her kusuruyla seversin ya. Golf sahibi olanlarda oyle seviyor,. sorunsuz oldugundan falan degil, sadece ya seviyosun ya nefret ediyorsun oyle bisey... (butun cift kavramalara prensip olarak karsiyim ama golf manuel vitesle bence alinir)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
hocam bence astranın içi vasat kalite anlamında. yıpranması olayına ben çok katılmıyorum. o zaman kalite aramamamız gerekir plastik anlamında. zaten arabayı emeğiyle alan birisi çok da yıpratmaz. hocam mazda nın da halen var bence eksiği. yol sesi yalıtımı düşük (e5 te uzun yolda sıkıntı yaratıyor biraz), performansı 1.5 saniye kağıt üzeri verisinden ziyade akıcı kullanımda daha çok fark ediyor. klostrofobik araba biraz. sorun konusu dediğim gibi iki yukarı başlıkta opel sorunu var orhan beyin. ama herkes golf te :D dsg kadar fordların manuel vites sorunu konuşulmuyor. manuel vites bile sorunlu olabiliyor yani :) sorunsuz olarak japonlar ağa babasıdır bu işin ama teknolojik olarak geriden geliyorlar baya. yani o konu bitmez :) golf ün eksileri ise bariz bir eksiği yok hakikaten. arabanın kendisi olarak söylüyorum. yoksa ben de distribitörün daha donanımlı getirmesini isterim. ama sürüş keyfi eksik olan kısmı.
Hocam 2011 model aracimda koltuk isitma kor nokta sistemi var ve japon. Golf e bu 2.5 sene sonra geldi. Sadece ornekliyorum bakin. Daha size sayisiz donanim sayarim. Mazda icin 14 :1 sıkıstirma orani var ve atmosferik. Ole hani abi bir dakika demiyor tecrube ettim. Ama tabiki cok guclu degil kabulum. Ben sedan kullaniyorum dolayisi ise sedan baktim bagaj buyuk arka diz asiri degil ama yeterli . Bas mesefesi benim boy 1 78 sinir olarak 83 85 derim. Ama mazda cx3 arka diz mesafesi iyi bagaj yok arkam cam kucucuk sozde suv ama berbat mesela.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Kendi düşüncem ki mesela Otopark testinin sonunda And da benzer birşey söylemişti... eğer donanım beklentim yoksa (ki Golf e bakan birinin olmaması, aile bütçesi için yerinde olacaktır), sessiz sakin, kaliteli bir sürüş arıyorsam orta donanım (Comfortline) ve aslında Golf 6 ile parlamış olan 122-125hp lik TSI ı alırdım ... DSG için bence söylenecek bir söz yok, şanzıman çok iyi ... gerçekten arıza oranlarına bakmak lazım .. evet arıza çıkıyor deniyor ama Golf, Jetta ve hatta Passatın DSG li satış oranı çok yüksek, bu araç zaten kusursuza yakın motor + şanzıman uyumu ile satılıyor... yoksa özellikle 1.6 TDI ların gücü "yerlerde" ...

boşverin takılmayın şu arka süspansiyon, torsiyon çubuklarına... onunda bir maksadı vardı, hem araç maliyeti azaldı hemde bagaj büyüdü..
bu araba neticede o torsiyon çubuğu ile aldı ödülü.. keza Opel Astrada bu yıl aldı... ki 2014 te 308 de o çubuk ile aldı ... bunlar C segmenti hatchbackler için kabul edilebilir şeyler olarak görülüyor... Konunun uzmanları dahi en azından Golf üzerinde farkların çok minmal olduğunu belirtiyorlar..

Neticede Golf donaım beklentisinin yüksek olmadı her durumda alınır, benim görüşüm bu şekilde... ama donanım istendiği noktada yanına bile yaklaşılmamalı (gidilip gül gibi Ceed ve hatta temiz 308 alınabilir... ).. hatta bence TSI olan bir Golf, puan tablosunda rakiplerine göre TDI dan daha çok puan toplar...

Not : VW avukatı değilim ki aslında ruh ve araç tararımları olarak bana hitap eden bir marka değil .. lakin bazı şeyleri doğru yapıyorlar.. ve otomotiv endüstrisi de onları bir çok konuda takip ediyor (çift kavrama, küçük hacimli turbo motorlar, ortak platform kullanımı (MQB) ve hatta torsiyon çubuğunun daha iyi uygulanabilirliği aklıma ilk anda gelenler)
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
yok hocam o kasa mazda 3 te ön cam ısıtma bile vardı. donanım konusunda çok güzel. fakat uzun yola çıkan da birisi olarak bir süre sonra bu donanımlardan ziyade arabanın yalıtımına, rafineliğine daha çok önem verir oldum. sıkıştırma oranı da çok güzel motorun ama elimize çok bir şey gelmedi hocam ya fark edilir ölçüde. skyaktiv yerine 120 hp normal atmosferik gelse yine bu performans verileri olurdu. turbo bence artık şart bir şey. kaldı ki japonlar 90 larda çok güzel turbo arabalar da yaptılar. öyle bir kültürleri de var normalde. ikisini de kullanmış biri olarak hala mazda 3 ü birkaç bariz eksiğinden dolayı bir çıt aşağıda görüyorum. ama sürüş keyfini de arıyorum :)
On cam isitma diger arabalarda yokmuydu ben var diye biliyordum
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Astra satış adetleri Türkiyede golf un önüne geçti. İnsanlar golf ten sıkılmaya başladılar. Opelin astra sı şuanda Avrupa ve İngiltere de segmentinde 1 numaraya oynuyor. Astra yeni kasa 2.el de bulunabiliyor artık. Golf un en büyük eksisi fiyatı fakat en büyük artısi segment üstündeki kalitesi.
 
Daha önce golf 5 kullanmıştım, şu an vw sahibi değilim ama vw nin araçları özellikle de Golf her zaman belirli bir kaliteye, ergonomiye ve sürüş dinamiklerine sahip araçlar, Japonlar kadar sorunsuz değiller, Fransızlar kadar da sorun çıkarmazlar, ama asla premium bir araç değil bizim ülkemizde çok abartılsa da lüks bir araç da değil, diğer markalara göre fazla fiyatlandırıldığını düşünüyorum o da Türkiyedeki marka algısından Doğuş bunu çok iyi yönetiyor, Golf alınır mı derseniz kesinlikle alınır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Astra satış adetleri Türkiyede golf un önüne geçti. İnsanlar golf ten sıkılmaya başladılar. Opelin astra sı şuanda Avrupa ve İngiltere de segmentinde 1 numaraya oynuyor. Astra yeni kasa 2.el de bulunabiliyor artık. Golf un en büyük eksisi fiyatı fakat en büyük artısi segment üstündeki kalitesi.
İki araca da sahip olmuş birisi olarak söylüyorum kesinlikle Golf Astradan kaliteli bir araç, alırken bunu kabul etmezseniz sonradan üzülürsünüz
 
Astra satış adetleri Türkiyede golf un önüne geçti. İnsanlar golf ten sıkılmaya başladılar. Opelin astra sı şuanda Avrupa ve İngiltere de segmentinde 1 numaraya oynuyor. Astra yeni kasa 2.el de bulunabiliyor artık. Golf un en büyük eksisi fiyatı fakat en büyük artısi segment üstündeki kalitesi.

astra satislari artiyor, golf distributorleri biraz simarik istediginiz araci almaniz zor, ellerindekini satmaya calisiyorlar, ayrica astradaki dizel motor daha iyi , sanziman daha iyi (piste cikmayan sehir icinde kullanan biri icin daha iyi)

ama sahsen ben ikisi arasinda kalsam manuel golf alirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
İki araca da sahip olmuş birisi olarak söylüyorum kesinlikle Golf Astradan kaliteli bir araç, alırken bunu kabul etmezseniz sonradan üzülürsünüz
Hangi kasa astra? Herşey parasına göre golf astra dan kaliteliyse fiyatindandir. Fakat golfüne eksisi fiyatı eğer bu kaliteyi makul fiyatta verebilseydi 1. Numara olurdu fakat astra geldi dengeler değişti ve 1.no ya oturdu.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...