Ben bazı otomobillerin aynı segment olsa bile kıyaslanması noktasında biraz hataya düşüldüğünü düşünüyorum. Bir otomobilin üretim sırasında en çok maliyet unsuru olan özellikleri metalurji ve altyapı özellikleridir. Koyulmayan ıvır zıvır donanımların bir çoğu sinekten yağ çıkarma şeklinde bir maliyet kısma politikasıdır.
Ford'un bu noktada bazı önemli eksikleri vardır; distribütör kaynaklı Türkiye pazarında kötü yönetim, iç mekandaki malzemede ve işçilikte kısıtlama ve özellikle focus modelindeki dar yaşam alanı.
Focus özelinde bu üç önemli eksik dışında ( kişisel beğeniler ve beklentiler haricinde) 36 bin km'dir bir eksik bulamadım. Bir ford kullanıcısı bu eksiklerin ve maliyet kısıtlamalarının neden yapıldığını bu markaya aşina bir yapısı varsa anlar. Çünkü en başta da bahsettiğim gibi otomobillerin üretim aşamasında en çok arge yapılan, bütçe ayrılan ve maliyet kısmaya çalıştıkları bölüm metalurji ve altyapı çalışmalarıdır. Belki bir çoğunuz beni eleştirecektir fakat bu benim kendi deneyimimdir, bugün 5.20i'nin ve 2012 c180'nin direksiyonuna geçtiğimde kullanılan direksiyon sisteminin berbatlığı beni yiyip bitiriyor. İddia da ediyorum ford'ların ve bir kaç tane markanın modelinin de sürüşüne aşina bir kişi kesinlikle bu bahsettiğim pahası daha yüksek araçların direksiyonlarını beğenmeyecektir bile. Bunlardan bahsediyorum çünkü ford, mazda, honda gibi modellerin sürücü kitlesi bellidir, otomobilden beklentileri de hemen hemen örtüşür düzeydedir. Direksiyon gibi bir sistemi elektriksel bir handikapa sahip olmasına rağmen büyük ölçüde direkt, dolaysız ve kısmen hisli yapabilmek için harcanan bütçe, donanımdan kısılan maliyet bütçesinin çok daha fazlasıdır. Aynı şekilde vw'nin golf'de kullandığı torsiyondan kıstığı maliyet ( ve iç mekan kalitesine aktardığı bu bütçe) ciddi yüksek paralara denk geliyor.
Vw günümüzde çok güzel modeller üretiyor fakat bu markanın alıcı kitlesi ve bekledikleri başka. Golf ile focus aynı segment olsalar da birbiriyle kıyaslanamaz çünkü focus'a aşina ve o sürüşü beğenen birisine golf'ün sürüşünü sevdiremezsiniz, aynı şekilde golf'ün konfor ve malzeme kalitesine aşina birisine de focus'u sevdiremezsiniz, eleştirinin mantıksızlığı burada başlıyor. Çünkü vw, golf'ü üretirken hangi noktalardan maliyet kısmaya çalışıyorsa ford, focus'u üretirken o noktalara özellikle para harcamaya çalışıyor. O sebepledir ki bu iki modeli hiç bir yorumumda kıyaslamamışımdır. Son olarak da, golf 7'yi almak için 8'i beklemenin bir mantığı olduğunu düşünmüyorum, zira 7'nin 8'den aşağı kalır bir tarafı olacağını zannetmiyorum.