Goodyear EGP vs Conti PC5 hangisi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aynen bende öyle yapmak durumundayım...hatta en geç Ağustos gibi alıcam lastik gibi görünüyor... bu gidişle ya EGP veya bir çılgınlık edip CrossClimate yapıcam..
Ben isletme mezunuyum. Bunu soyluyorum cunku simdi kuracagim cumleden isletme mezunlari alinmasin diye belirttim bunu.

4 mevsim lastikleri isletme mezunlarina benzetiyorum. Isletme bitiren birisi ortaya karisik cerez gibidir. Iktisat, maliye, ekonomi, hukuk, tarih, muhasebe v.s bulundugu bolumde akla gelebilecek her dersten biraz anlamak bilmek zorunda. Her seyden biraz anlayan hic bir seyi tam bilmez, uzmanligi yoktur ( bolum bazinda bunu soyluyorum ). 4 mevsim lastikler de tipki bunun gibidir. Her yol kosulundan ve bir lastigin yapmasi gereken her seyden azar azar anlar ve bilir ama hic bir disiplini tam yerine getiremez. Bu sebeple 4 mevsim lastige ( kisisel bazi ayrintilar haricinde ) para harcamam acikcasi. Her seyi biraz yapabilene degil, bulundugu mevsimde her yol sartinda maksimum ozellik gosterebilene parami harcamaya calisirim. O sebeple mumkun oldugunca 4 mevsim lastikten kacarim.
 
Son düzenleme:
Ben isletme mezunuyum. Bunu soyluyorum cunku simdi kuracagim cumleden isletme mezunlari alinmasin diye belirttim bunu.

4 mevsim lastikleri isletme mezunlarina benzetiyorum. Isletme bitiren birisi ortaya karisik cerez gibidir. Iktisat, maliye, ekonomi, hukuk, tarih, muhasebe v.s bulundugu bolumde akla gelebilecek her dersten biraz anlamak bilmek zorunda. Her seyden biraz anlayan hic bir seyi tam bilmez, uzmanligi yoktur ( bolum bazinda bunu soyluyorum ). 4 mevsim lastikler de tipki bunun gibidir. Her yol kosulundan ve bir lastigin yapmasi gereken her seyden azar azar anlar ve bilir ama hic bir disiplini tam yerine getiremez. Bu sebeple 4 mevsim lastige ( kisisel bazi ayrintilar haricinde ) para harcamam acikcasi. Her seyi biraz yapabilmesini degil, bulundugu mevsimde her yol sartinda maksimum ozellik gosterebilene parami harcamaya calisirim. O sebeple mumkun oldugunca 4 mevsim lastikten kacarim.
Cenk hocam bu noktada araya bir saplama gireyim. CrossClimate'ı yaz sıcağında kullandım, normal yaz lastiğinden farkı yoktu. En azından Primacy'lerden açık ara iyiydi :D Kış koşullarını bilemiyorum tabii, vasat diyorlar. Kendi arabamdaki Vector 4Seasons Gen-2 lastikleri de kışın kullandım, binek bir araba bir kış lastiği ile ne kadar ileri gidebilirse o kadar ileri gidebildim o lastiklerle. Kış performansı harikaydı. Yaz sıcakları daha tam kavurmadığı için deneyimlemedim, sıcak hava deneyimlerimi de zaten ilgili başlıkta paylaşacağım. Yazın yaşadığım bölgenin ikliminde ortalamanın üstü bir performans sergilerse bundan sonra 4 mevsim lastiklerinden vazgeçmem öyle diyeyim :)
Aynen bende öyle yapmak durumundayım...hatta en geç Ağustos gibi alıcam lastik gibi görünüyor... bu gidişle ya EGP veya bir çılgınlık edip CrossClimate yapıcam..
Nerede oturuyorsunuz bilmiyorum ama aşırı sıcak Adana, Antalya gibi bir bölgeyse 4 mevsim lastikleri yazın kendini salar diye düşünüyorum. Erzurum gibi kışın hakkını veren yerlerde de kışın mucize yaratmayabilir. Ama yukarıda dediğim gibi iyisinin performansı en az ucuz kış lastikleri kadar iyi.
 
Cenk hocam bu noktada araya bir saplama gireyim. CrossClimate'ı yaz sıcağında kullandım, normal yaz lastiğinden farkı yoktu. En azından Primacy'lerden açık ara iyiydi :D Kış koşullarını bilemiyorum tabii, vasat diyorlar. Kendi arabamdaki Vector 4Seasons Gen-2 lastikleri de kışın kullandım, binek bir araba bir kış lastiği ile ne kadar ileri gidebilirse o kadar ileri gidebildim o lastiklerle. Kış performansı harikaydı. Yaz sıcakları daha tam kavurmadığı için deneyimlemedim, sıcak hava deneyimlerimi de zaten ilgili başlıkta paylaşacağım. Yazın yaşadığım bölgenin ikliminde ortalamanın üstü bir performans sergilerse bundan sonra 4 mevsim lastiklerinden vazgeçmem öyle diyeyim :)
Hocam zaten daha önce de 4 mevsim lastiklerden bolca konuşmuştuk. 4 mevsim lastikler tamamen durumu kotarmak üzerine üretiliyor ve performans gösteriyor. Kışın bir çok yol koşulunda yaz lastiğinden çok daha iyi iş yapıyorlar haliyle ama dediğim gibi durumu kotarıyorlar. Kar ve buz kaplı bir yokuşta kaldığında kış lastiği 1-2 patinajdan sonra güvenli şekilde kalkıyor, inişinde de az bir kızaklamayla güvenli şekilde duruyor. 4 mevsim lastikten aynı yol koşullardan gerekli verimi alamadım ben yıllardır. Keza yazın da misal 30-35 derece, belki daha fazla sıcaklıklardaki performanslı kullanımlarda yaz lastiğinden aldığın verimi yine gösteremiyor. Dediğim gibi sadece durumu kotarıcak kadar bu işi yapıyorlar ve belli limitlerin de ötesine geçmemek gerekiyor. 4 mevsim lastiği kesinlikle işe yaramaz değil, ama spesifik olarak ne yaz ne de kış lastiğinin direkt sergilediği performanslardan yoksunlar. Son nesil 4 mevsimler belki biraz daha geliştirilmiştir ama dediğim gibi bu lastiklerin bir uzmanlık alanı yok. Ortaya karışık her şeyden biraz yapabilsinler diye var. Maddi durumun yetmemesi haricinde başka hiç bir sebepten ötürü bir daha 4 mevsim kullanmam. Yokuşu bol olan şehrimde kışın çok kez 3,5 atmışlığım var yani :D 4 mevsimi de yumuşak geçen, mevsimleri fazla sert yaşamayan bölgeler için üretilmiş lastikler bunlar. Ben maddi durum el verdiği müddetçe mevsimine göre lastik kullanılmasından yanayım her daim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: atoprak
4 mevsim lastikler bitse de 17 jant+lastik alsak artık :)


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Cenk hocam bu noktada araya bir saplama gireyim. CrossClimate'ı yaz sıcağında kullandım, normal yaz lastiğinden farkı yoktu. En azından Primacy'lerden açık ara iyiydi :D Kış koşullarını bilemiyorum tabii, vasat diyorlar. Kendi arabamdaki Vector 4Seasons Gen-2 lastikleri de kışın kullandım, binek bir araba bir kış lastiği ile ne kadar ileri gidebilirse o kadar ileri gidebildim o lastiklerle. Kış performansı harikaydı. Yaz sıcakları daha tam kavurmadığı için deneyimlemedim, sıcak hava deneyimlerimi de zaten ilgili başlıkta paylaşacağım. Yazın yaşadığım bölgenin ikliminde ortalamanın üstü bir performans sergilerse bundan sonra 4 mevsim lastiklerinden vazgeçmem öyle diyeyim :)

Nerede oturuyorsunuz bilmiyorum ama aşırı sıcak Adana, Antalya gibi bir bölgeyse 4 mevsim lastikleri yazın kendini salar diye düşünüyorum. Erzurum gibi kışın hakkını veren yerlerde de kışın mucize yaratmayabilir. Ama yukarıda dediğim gibi iyisinin performansı en az ucuz kış lastikleri kadar iyi.

Merhaba,

İstanbulda oturduğum için CrossClimate uygun olabilir diye düşünüyorum.. yazları ne çok çok sıcak .. kışları ise öyle çok çok soğuk değil... eğer kış performansı beni çılgın kar haricinde (o dönemde evden çıkmak zorunda da değilim açıkçası ki İstanbulda ne kadar olur ....) hafif kar üzerinde veya en azından yolda yakalanan kar yapmasında götürebilecek, yaz olarakta kendini acayip salmayacaksa mantıklı olur diye düşünüyorum ... şu anda yılda 40-45k km yapıyorum ... bir yıl kullanır atarım .. taze taze bitirmiş olurum lastiği .. ama işte Michelin olması beni korkutuyor... genelde Michelinler kolay salıyorlar ... şu anda aracım üzerindeki Dunlop sport blue response 45k da olmasına rağmen (daha önceki sahibi arada kış lastiğide kullanmış olabilir.... ) gayet iyi durumda..
 
Hocam zaten daha önce de 4 mevsim lastiklerden bolca konuşmuştuk. 4 mevsim lastikler tamamen durumu kotarmak üzerine üretiliyor ve performans gösteriyor. Kışın bir çok yol koşulunda yaz lastiğinden çok daha iyi iş yapıyorlar haliyle ama dediğim gibi durumu kotarıyorlar. Kar ve buz kaplı bir yokuşta kaldığında kış lastiği 1-2 patinajdan sonra güvenli şekilde kalkıyor, inişinde de az bir kızaklamayla güvenli şekilde duruyor. 4 mevsim lastikten aynı yol koşullardan gerekli verimi alamadım ben yıllardır. Keza yazın da misal 30-35 derece, belki daha fazla sıcaklıklardaki performanslı kullanımlarda yaz lastiğinden aldığın verimi yine gösteremiyor. Dediğim gibi sadece durumu kotarıcak kadar bu işi yapıyorlar ve belli limitlerin de ötesine geçmemek gerekiyor. 4 mevsim lastiği kesinlikle işe yaramaz değil, ama spesifik olarak ne yaz ne de kış lastiğinin direkt sergilediği performanslardan yoksunlar. Son nesil 4 mevsimler belki biraz daha geliştirilmiştir ama dediğim gibi bu lastiklerin bir uzmanlık alanı yok. Ortaya karışık her şeyden biraz yapabilsinler diye var. Maddi durumun yetmemesi haricinde başka hiç bir sebepten ötürü bir daha 4 mevsim kullanmam. Yokuşu bol olan şehrimde kışın çok kez 3,5 atmışlığım var yani :D 4 mevsimi de yumuşak geçen, mevsimleri fazla sert yaşamayan bölgeler için üretilmiş lastikler bunlar. Ben maddi durum el verdiği müddetçe mevsimine göre lastik kullanılmasından yanayım her daim.

Üstat doğru söylüyorsun..

Hatta yukarıdaki İşletme durumu, teknik bölümlerde de, Endüstri mühendisliğine denk geliyor.. az az herşeyden durumu ... lakin İstanbulu yazı belli, kışı belli.. 2 set lastiği saklamak ta bir iş (daha önce yaptım) lastikçiye söktürüp çıkarttırmakta bir iş ki ek maliyetleri geçtim, külfeti yeter .. şu an için yüksek Km yapıyorum .. yılda yaklaşık 40-45bin kadar.. CrossClimate alırsam bu gidişler önümüzdeki yaz söküp atarım ... veya en fazla kış başında... ama korktuğum nota 4 mevsimler arasında en iyisi olup, Michelin marka olması ... michelin ile yanak yarma tecrübesinden tutta.. 15-20k km den sonra biten lastik tecrübelerim oldu ... ondan korkmuyor değilim...

Aslında benimmde mantığım EGP alığ, kışında orta halli bir kış lastiği ile İstabulda durumu kotarmak .. ama sök çıkar, sakla, tak vs derken İstanbul, aşırı kış koşullarında evde tutma ve normal bir kullanım tarzı için bana iki set lastik ne avantaj getiricek pek kestiremiyorum ... konfor önemliki CrossClimate için sessiz deniyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Merhaba,

İstanbulda oturduğum için CrossClimate uygun olabilir diye düşünüyorum.. yazları ne çok çok sıcak .. kışları ise öyle çok çok soğuk değil... eğer kış performansı beni çılgın kar haricinde (o dönemde evden çıkmak zorunda da değilim açıkçası ki İstanbulda ne kadar olur ....) hafif kar üzerinde veya en azından yolda yakalanan kar yapmasında götürebilecek, yaz olarakta kendini acayip salmayacaksa mantıklı olur diye düşünüyorum ... şu anda yılda 40-45k km yapıyorum ... bir yıl kullanır atarım .. taze taze bitirmiş olurum lastiği .. ama işte Michelin olması beni korkutuyor... genelde Michelinler kolay salıyorlar ... şu anda aracım üzerindeki Dunlop sport blue response 45k da olmasına rağmen (daha önceki sahibi arada kış lastiğide kullanmış olabilir.... ) gayet iyi durumda..
4 mevsim sözkonusu olacaksa İstanbul için CrossClimate'ı tavsiye ederim. Ben sadece yaz sıcağında Qashqai üzerinde kullandım ama kış lastiği gibi bir zayıflık hissettirmedi. Muhtemelen ağır kış koşullarında yalan oluyordur :) Benim de Michelin ile çok nahoş anılarım var. 10k km sonra yolda yüzme, yanaklarda deforme olup yayılma, baloncuk çıkarma vs. Buna rağmen uzun dönem kullanımım olmamasına rağmen CrossClimate bana daha bir dirayetli gelmişti. @emreozukan hatırladığım kadarıyla İstanbul'da CrossClimate kullanıyordu. Doğru hatırlıyorsam bu konuda en iyi bilgiyi kullanıcısı verir. :)
Üstat doğru söylüyorsun..

Hatta yukarıdaki İşletme durumu, teknik bölümlerde de, Endüstri mühendisliğine denk geliyor.. az az herşeyden durumu ... lakin İstanbulu yazı belli, kışı belli.. 2 set lastiği saklamak ta bir iş (daha önce yaptım) lastikçiye söktürüp çıkarttırmakta bir iş ki ek maliyetleri geçtim, külfeti yeter .. şu an için yüksek Km yapıyorum .. yılda yaklaşık 40-45bin kadar.. CrossClimate alırsam bu gidişler önümüzdeki yaz söküp atarım ... veya en fazla kış başında... ama korktuğum nota 4 mevsimler arasında en iyisi olup, Michelin marka olması ... michelin ile yanak yarma tecrübesinden tutta.. 15-20k km den sonra biten lastik tecrübelerim oldu ... ondan korkmuyor değilim...

Aslında benimmde mantığım EGP alığ, kışında orta halli bir kış lastiği ile İstabulda durumu kotarmak .. ama sök çıkar, sakla, tak vs derken İstanbul, aşırı kış koşullarında evde tutma ve normal bir kullanım tarzı için bana iki set lastik ne avantaj getiricek pek kestiremiyorum ... konfor önemliki CrossClimate için sessiz deniyor.

Bu arada, yaptığınız km gerçekten fazlaymış. Yılda 30-35bin km civarı yolu yaz lastiğiyle yapacaksanız bu noktada Continental pc5 almanızı öneririm. Çok başarılı bulduğum bu lastiğin bence başarısız olduğu tek nokta km olarak ömrü. Rakiplerine göre dişleri çabuk bitiyor. O yüzden ortalama bir kış lastiğiyle 2-3 ay geçirip geriye kalan sürede 1 set pc5 bitirebilirsiniz :)
 
Bu arada, yaptığınız km gerçekten fazlaymış. Yılda 30-35bin km civarı yolu yaz lastiğiyle yapacaksanız bu noktada Continental pc5 almanızı öneririm. Çok başarılı bulduğum bu lastiğin bence başarısız olduğu tek nokta km olarak ömrü. Rakiplerine göre dişleri çabuk bitiyor. O yüzden ortalama bir kış lastiğiyle 2-3 ay geçirip geriye kalan sürede 1 set pc5 bitirebilirsiniz :)

Evet, bu da mantıklı ama 1 set CrossClimate alıp, yıl sonunda atıp taze lastik almakta var... yani 40-45k km de, yılda bir takım lastik değiştirilip, hep taze hamur kullanılabilir... bu da mantıklı gelmiyor değil... öteki türlü kış lastikleri KM si gelmeded hamur olarak düşüyorlar..
 
Üstat doğru söylüyorsun..

Hatta yukarıdaki İşletme durumu, teknik bölümlerde de, Endüstri mühendisliğine denk geliyor.. az az herşeyden durumu ... lakin İstanbulu yazı belli, kışı belli.. 2 set lastiği saklamak ta bir iş (daha önce yaptım) lastikçiye söktürüp çıkarttırmakta bir iş ki ek maliyetleri geçtim, külfeti yeter .. şu an için yüksek Km yapıyorum .. yılda yaklaşık 40-45bin kadar.. CrossClimate alırsam bu gidişler önümüzdeki yaz söküp atarım ... veya en fazla kış başında... ama korktuğum nota 4 mevsimler arasında en iyisi olup, Michelin marka olması ... michelin ile yanak yarma tecrübesinden tutta.. 15-20k km den sonra biten lastik tecrübelerim oldu ... ondan korkmuyor değilim...

Aslında benimmde mantığım EGP alığ, kışında orta halli bir kış lastiği ile İstabulda durumu kotarmak .. ama sök çıkar, sakla, tak vs derken İstanbul, aşırı kış koşullarında evde tutma ve normal bir kullanım tarzı için bana iki set lastik ne avantaj getiricek pek kestiremiyorum ... konfor önemliki CrossClimate için sessiz deniyor.
Benim de primacy 3'un yanaginda nasil oldugunu anlamadigim ciddi deformasyon olmustu. Ama neyse ki suruse engel teskil etmedi. Madem 1 sene sonra lastigin zaten bitecegini dusunuyorsun o zaman kis zamani geldiginde arabanda muhakka zinciri eksik etme. Zora dusebilecegin tek kisim bu olur. Eger bu km'yi full sehir icinde yapiyorsan 4 mevsim kullanilabilir ama uzun yol bu km'nin icindeyse ben 4 mevsim lastige guvenip hele ki kisin uzun yola cikmam hocam. Sehir ici oldugu muddetce sorun yok.
 
Beyler zaten Crosclimate ya da Vector 4 Season gibi lastikler ağır kış koşullarında önerilmiyor. Kışın ağır etkisininin en fazla 1-2 hafta görüldüğü ancak bol yağmur alan şehirler için ikisi de çok iyi. Ama çok sıcak iklimler ve çok soğuk iklimler için iyi değil iki lastik de.
 
Goodyear firmasinin çalisanlarinin Adalet yürüyüşünde katilan insanalare yaptiklari hareketlerden sonra Goodyear firmasindan yaptirim bekliyorum..
 
Yaz başında pc5 295-300 lira civarındaydı. Yazın ortasına geldik ya fiyat biraz daha düşmüş. Yaz sonu gibi 250'ye yaklaşır ama goodyear da ciddi indirim yapmış tabii bu fiyat 3 kanallı için mi yoksa 4 kanallı için mi bilmiyorum.

4 kanallı reis, 3 kanallı üretimi yokki elimizde yok zaten neden kanal soruyorsunuz artık hep 4 kanallı dedi. Kredi kartına da 6 taksit yapacak,çarşamba taktıracağım sanırım
 
4 kanallı reis, 3 kanallı üretimi yokki elimizde yok zaten neden kanal soruyorsunuz artık hep 4 kanallı dedi. Kredi kartına da 6 taksit yapacak,çarşamba taktıracağım sanırım
Ee iyiymiş vallahi çok sevindim. Üretim tarihine bakmayı sakın unutma hocam. Ne kadar yeni üretim olursa o kadar iyi, öyle 6-7-8 ay önce üretilmiş lastiği almamaya çalış. Taktırınca da 100-200 km kadar rodajını yaparsın. Deneyimlerini de paylaş bizimle muhakkak. Bu arada ebatları nedir ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Ee iyiymiş vallahi çok sevindim. Üretim tarihine bakmayı sakın unutma hocam. Ne kadar yeni üretim olursa o kadar iyi, öyle 6-7-8 ay önce üretilmiş lastiği almamaya çalış. Taktırınca da 100-200 km kadar rodajını yaparsın. Deneyimlerini de paylaş bizimle muhakkak. Bu arada ebatları nedir ?

tabi kiii 16 55 205 ebatları. Üzerindeki lastiklerin dişler iyi aslında yeni sayılır ama hiç beğenmedim lastikleri. Haftasonu Dalyan tarafındaydım beni üzen tek noktaydı lastikler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
tabi kiii 16 55 205 ebatları. Üzerindeki lastiklerin dişler iyi aslında yeni sayılır ama hiç beğenmedim lastikleri. Haftasonu Dalyan tarafındaydım beni üzen tek noktaydı lastikler
İyi bakalım. Egp memnun edecektir buna eminim. Ben de 17'lik janta geçmeyi düşünüyorum bakalım 16 ebatlarında hiç bir lastik bana yetmiyor. Bu yaz geçti artık seneye yazın bakacağım çaresine.
 
İyi bakalım. Egp memnun edecektir buna eminim. Ben de 17'lik janta geçmeyi düşünüyorum bakalım 16 ebatlarında hiç bir lastik bana yetmiyor. Bu yaz geçti artık seneye yazın bakacağım çaresine.

haydi bakalım valla lastiklerle ilgili detayları sayende öğrendim. Foruma girmeden önce marka falan biliyordm hangi marka nasıl diye ama hangi markanın hangi modeli nasıl sorusuna cevabı senin lastik mesajların sayesinde edindim, bugün telefonla bi kaç fiyat aldım. Çarşamba öğleden sonra halledeceğim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
haydi bakalım valla lastiklerle ilgili detayları sayende öğrendim. Foruma girmeden önce marka falan biliyordm hangi marka nasıl diye ama hangi markanın hangi modeli nasıl sorusuna cevabı senin lastik mesajların sayesinde edindim, bugün telefonla bi kaç fiyat aldım. Çarşamba öğleden sonra halledeceğim
Vallahi ben de daha çok 16'lık ebatlarda deneyimliyim. Biraz da 17'lik jantlardaki lastikleri takip ediyorum. Onun haricindeki ebatlarda yabancıyım. Şimdi lastiklerin markaları modeli aynı olsa da ebat farklı olunca aynı başarıyı gösteremeyebiliyor o yüzden ayrı ayrı araştırmak gerek. Allah'ın izniyle lastikleri bir taktır ondan sonra memnun kalırsın diye umuyorum. Özellikle benzinli ve atmosferik motorlu araçlara egp'ı daha çok öneriyorum hızlanma isteğinden dolayı. Pc5 biraz hantal bu mevzuda ama dizelin torku çok olunca fazla sırıtmıyor. Deneyimlerini merakla bekliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Vallahi ben de daha çok 16'lık ebatlarda deneyimliyim. Biraz da 17'lik jantlardaki lastikleri takip ediyorum. Onun haricindeki ebatlarda yabancıyım. Şimdi lastiklerin markaları modeli aynı olsa da ebat farklı olunca aynı başarıyı gösteremeyebiliyor o yüzden ayrı ayrı araştırmak gerek. Allah'ın izniyle lastikleri bir taktır ondan sonra memnun kalırsın diye umuyorum. Özellikle benzinli ve atmosferik motorlu araçlara egp'ı daha çok öneriyorum hızlanma isteğinden dolayı. Pc5 biraz hantal bu mevzuda ama dizelin torku çok olunca fazla sırıtmıyor. Deneyimlerini merakla bekliyorum.

ehe ehe hızlanmak istiyoruz biz :D Ön falkenler iyi de arka debica mıdır her neyse leşşşşşşşş sıcak asfaltta hamur dağıldı haftasonu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk