Hangi mobil harita uygulamasını kullanıyorsunuz?

Hangisi/hangileri?


  • Kullanılan toplam oy
    133

ahmet.kocak

Elit Apaçi
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
241
Panpa puanı
228
Yaş
33
Konum
ankara
Marka
Kia
Ben Yandex kullanıyorum. Google uygulamasına bakınca nereden dönüleceği falan tam anlaşılmıyor.
 

Berkin

Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
1,785
Panpa puanı
4,230
Yaş
22
Konum
Istanbul
Marka
Honda
Eskiden çok rahat Yandex derdim ama Google Haritalar Türkiye'de aktifleştikten sonra hep Google'ı kullanmaya başladık.

Trafik bilgisini çok güzel gösteriyor, istenirse alternatif rotalara geçiş çok kolay.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yty

Toprak38

Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,465
Panpa puanı
7,254
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Eskiden çok rahat Yandex derdim ama Google Haritalar Türkiye'de aktifleştikten sonra hep Google'ı kullanmaya başladık.

Trafik bilgisini çok güzel gösteriyor, istenirse alternatif rotalara geçiş çok kolay.
Ben son bir yıldır falan google kullanıyorum ama geçen bi hata yaptı beni çok zorlanacağım yerlere soktu o günden sonra arayışa girdim biraz. Bir de karmaşık kavşaklarda hangi yola gireceğimi anlayamadığım durumlar oluyor ara ara u çekmek zorunda kalıyorum google da. Ya da mesela sola dönmem gerekiyor ama sağdan ayrılan yola girersem dönemeyeceğim halde trafik yok o tarafta diye oraya yönlendirdiği oluyor
 
Son düzenleme:

muhammed37

Profesör
Katılım
17 Haz 2018
Mesajlar
673
Panpa puanı
611
Konum
İstanbul
Hadi bu konuyu hortlatalım :D neredeyse 3 yıl öncesinde kalmış. Uygulamalar güncellendi-gelişti buna bağlı olarak kullandığımız uygulamalar değişmiş olabilir.

Ben google maps kullanıyorum, telefonda yüklü gelir malum. Direkt bunu açtım bi sorunum olmadı ta ki 2 gün öncesine kadar :D birini bırakırken yolu bilmiyoduk bi eczaneden tarif edebilirim dedi yazdık eczaneyi bi gittik dağın başındayız etrafta hiçbir şey yok, yaklaşık 10km ye mâl oldu bana. Bu durum sonrasında sizlere de fikirlerinizi sormak isterim kim ne kullanıyor faydaları-eksileri neler? Şuan yandexi indirdim, hiç kullanma fırsatım olmadı ama benzinlik gibi şeyleri daha detaylı gösteriyor gibi
yandex navi bence daha iyi sizin eczane durumu büyük ihtimal aynı isimdeki farklı yere götürmüştür ayrıntılı adresede bakmak lazım yazarken
 

Toprak38

Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,465
Panpa puanı
7,254
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
yandex navi bence daha iyi sizin eczane durumu büyük ihtimal aynı isimdeki farklı yere götürmüştür ayrıntılı adresede bakmak lazım yazarken
Aynı isimde farklı yer olsa ben razıyım, dağın başına çıkardı etrafte ne eczane var ne herhangi bir dükkan :D çıkarken zor çıktım inerken zor indim baya bi terse götürmüş bi de niye yaptı bilmiyorum ilk kez başıma geldi
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,295
Panpa puanı
35,423
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Aynı isimde farklı yer olsa ben razıyım, dağın başına çıkardı etrafte ne eczane var ne herhangi bir dükkan :D çıkarken zor çıktım inerken zor indim baya bi terse götürmüş bi de niye yaptı bilmiyorum ilk kez başıma geldi
Bu Google ile alakalı değil, Google için Türkiye'deki mekansal bilgileri toplayıp işleyerek haritaya yüklemeye hazır hale getiren taşeronlarla ilgili bir sorun. Bölgede hatalı veya eksik bir veri girişi yapılmıştır. Öyle olunca Google'ın en kısa yol, en hızlı rota analizleri vs. bozuk veriye bağlı olarak zincirleme şekilde yalan olur :)

Yandex'in arayüzü, sesli tarifi ve grafikleri kesinlikle Google'dan daha iyi. Ama maalesef Google'a göre büyük eksileri var:
-Öncelikli olarak yol bilgileri Google kadar güncel ve doğru değil. Yani Google'da ilk kez yaşadığın bu sorunu Yandex'te çok daha sık yaşayabilirsin.
-Yandex'in trafik bilgisi yarım saat kadar geç geliyor son kullanıcıya. Google bu konuda çok daha güncel. Yarım saatlik bir süre, özellikle İstanbul gibi değişken koşulları olan şehirlerde gece ile gündüz kadar fark anlamına geliyor.

Bu iki temel konuda çok daha iyi olduğu için Google tercih ediliyor.
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Panpa puanı
835
ruslara ait yandex reklam çok ama ilk açılışta güzergahları daha iyi sunuyor , hangisini istersin diye soruyor ve yola yorum yazma imkanı var (sigara varmı diye yazan bile var ) , google da kullanıyorum bazen o da güzel fakat bazen ikiside sadece 1 dakika daha kısa diye yolu uzatıyor ve abuk subuk ara sokaklara sokuyor belki ayarlardan dolayıdır bilemiyorum
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Panpa puanı
835
bir de dikkatimi çeken yandex google a göre dönüşleri genelde çok geç söylüyor
 

Toprak38

Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,465
Panpa puanı
7,254
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
bir de dikkatimi çeken yandex google a göre dönüşleri genelde çok geç söylüyor
Yandexin sesli tarifini henüz denemedim ama Google uzun süre düz gidilse bile ara ara düz devam edin diye uyarıyor. Dönüşleri de böyle çevre yolu gibi yerlerde çok çok önce söylüyor şehir içinde ara sokakta falan hiç susmuyo zaten :D
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Panpa puanı
835
Yandexin sesli tarifini henüz denemedim ama Google uzun süre düz gidilse bile ara ara düz devam edin diye uyarıyor. Dönüşleri de böyle çevre yolu gibi yerlerde çok çok önce söylüyor şehir içinde ara sokakta falan hiç susmuyo zaten :D
çok konuşuyor evet boş konuşuyor bazen ::)9
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Panpa puanı
835
cem yılmaz ın 1 dakika süren navigasyon standup ı müthiştir izleyin derim
 

sputnik

Panpa
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
3,576
Panpa puanı
10,585
Konum
İstanbul
Marka
Gaz
Eskiden beri yandex kullanıyorum. Bazen yol ayrımlarında hatalı söylediği oluyor ama en fazla 2-3 dk yol uzadığı için bir daha kullanmama seviyesine gelmedim daha, alışkanlıklar kolay değişmiyor geçinip gidiyoruz. :)

@İstanbullu easy route önermişti bir konuda ancak pek kullanmadım. Üstteki uygulamalara ek bir de o var, o uygulamanın güzel yanı en başta aracın verilerini giriyorsunuz (marka-model-ort.tüketim) bulunduğunuz yerden oraya tahminen ne kadarlık yakıt tüketeceğinizi ve ücretli yol varsa onun ne kadar olduğunu da belirtiyor. Tabii tek rota değil, bir kaç farklı rota çıkarıp onlar için bu tahminleri veriyor.
 

Munferit

Panpa
Stage 1
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
951
Panpa puanı
3,121
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Renault
Taaa Nokia zamanından beri HERE kullanıyorum. Google maps mevcut telefonumda anlamsız şekilde donuyor ve takılmalar yaşatıyor o yüzden hiç kullanmıyorum.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,295
Panpa puanı
35,423
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Taaa Nokia zamanından beri HERE kullanıyorum. Google maps mevcut telefonumda anlamsız şekilde donuyor ve takılmalar yaşatıyor o yüzden hiç kullanmıyorum.
Oooo HERE kullanan biri. Feedback'lerini alalım hemen :)
 

yty

Panpa
Stage 1
Katılım
27 Ara 2017
Mesajlar
1,928
Panpa puanı
4,238
Google ve yandex kullanıyorum, son dönemde Google'ı daha çok kullanıyodum ama yandexin arayüzü daha güzel geliyor ve yolda giderken takip ekranı da daha kullanışlı diye düşünüyorum .

Google ile Artvinin içinde bir yere gitmem gerekti dar ve dik sokaklara soktu yavaş yavaş indim bir de çıkmaz sokak çıktı mı orası neyse döndüm zar zor, geri dimdik yol, bayağı bir ilerleyene kadar debriyajdan ayağı bile tam çekemiyorsun ufak çaplı bir stres yaşattıa ama onun dışında kullanışlı.
 

Munferit

Panpa
Stage 1
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
951
Panpa puanı
3,121
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Renault
Oooo HERE kullanan biri. Feedback'lerini alalım hemen :)
Ben en başta arayüzünü ve akıcılığını seviyorum. Ondan sonrada çevrimdışı harita özelliği olarak şu ana kadar denediklerimin en iyisi. Tüm Türkiye haritasını tek seferde indirmek falan pratik geliyor bana. Maps'te rota çizip, o rotayı indiriyordu sadece komple iniyor mu bilmiyorum ben beceremedim.

Bir de alışkanlık biraz benimki :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,295
Panpa puanı
35,423
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Ben en başta arayüzünü ve akıcılığını seviyorum. Ondan sonrada çevrimdışı harita özelliği olarak şu ana kadar denediklerimin en iyisi. Tüm Türkiye haritasını tek seferde indirmek falan pratik geliyor bana. Maps'te rota çizip, o rotayı indiriyordu sadece komple iniyor mu bilmiyorum ben beceremedim.

Bir de alışkanlık biraz benimki :D
Bu tarz şeyleri çok umursamıyorum, arayüze bir şekilde alışırım da, asıl harita-trafik bilgileri ve çizdiği rota ne kadar doğru ve güncel? Konumunu ne kadar doğru algılıyor?
 

Munferit

Panpa
Stage 1
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
951
Panpa puanı
3,121
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Renault
Bu tarz şeyleri çok umursamıyorum, arayüze bir şekilde alışırım da, asıl harita-trafik bilgileri ve çizdiği rota ne kadar doğru ve güncel? Konumunu ne kadar doğru algılıyor?
Konum algılamasında bir sıkıntı yaşamadım hiç. Hatta bu Sakarya'da kaldığım sitede, Allah'ın dağında bile, (örneğin Yandex'in görmediği bir yer) yerimi doğru olarak gösteriyor. Rota çizmek, Maps'e göre daha pratik geliyor bana. Örnek vermek gerekirse A noktasından B noktasına hedef oluşturduğun zaman, ekranı kaydırarak alternatif rotalara çok hızlı geçiş yapabiliyor. Maps'te ekranda diğer yola dokunmak gerekiyor, ona dokunayım derken ben başka bir yeri işaretliyorum, sonra oraya rota çiziyor bir anda falan ortalık karışıyor. :D Here'da bunu yaşamıyorum. Trafik bilgisi konusunda Maps kadar iyi değil, Maps kesinlikle en doğru sonucu veriyor.

İlave : Ücretli yolları kullan, kullanma olayında hiç sürpriz yaşatıp ücretli yola soktuğunu görmedim. Maps'te daha geçen hafta Kuzey Marmara Otoyoluna soktu bizi, arkadaşın aracıyla giderken. Ücretli otoyolları kullanma işaretli olmasına rağmen.
 
Son düzenleme:
Üst