Hızlı virajlarda yol tutuşu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ModaleTurk

Profesör
207
Hep aklıma takılıyordu belki bir açıklama getiren olur...

Ara sıra gittiğim bir güzergah var. 4 şeritli otoyol, hafif virajlı ve yokuşlu.

Bu yolu hem arkadan itişli araçla hem önden çeker araçla kullandım. Kıyası sadece ön çekerler arasında yapacağım:

Saatte 160 km üstüne çıkınca 2007 model Audi A6 ( 18 inch, 245 mm enli, Dunlop Sport Maxx lastikler) ve 2016 model Toyota Auris (15 inch, 195 enli, Michelin Energy lastikler) sanki artık virajı takip edemiyor.

2013 model Mercedes Benz ( 17 inch, 225 enli, Bridgestone Turanza) ve 2012 model Opel Astra ( 16 inch, 205 enli, Continental EcoContact) ile herhangi bir tutuş kaybı hissetmiyordum.

Şimdi fark nereden kaynaklanıyor? Şase, lastik, ağırlık, ... ?
 
Hocam soruyu sorup cevabı vermişsiniz zaten. Şase, lastik ve ağırlığa ek olarak o anki hava koşulları da eklenebilir. Şunu da söylemeden geçmeyeyim, m. energy ve sport maxx 5 para etmez lastikler. Benim ve çevremdeki insanların gözlemleri bu yönde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ModaleTurk
Hocam soruyu sorup cevabı vermişsiniz zaten. Şase, lastik ve ağırlığa ek olarak o anki hava koşulları da eklenebilir. Şunu da söylemeden geçmeyeyim, m. energy ve sport maxx 5 para etmez lastikler. Benim ve çevremdeki insanların gözlemleri bu yönde.
Haklı olabilirsin. Audiye Michelin Pilot Sport takınca yol tutuşu iyileşti gibi ama o hızlı virajı henüz denemedim.
 
Adı üstünde energy saver yani az yaktırsın fazla yol tutmasın hangi arabaya koyarsanız potansiyelini düşürür
 
Öyle de ilk aldığım araba Golf 4 tü. Onda da Michelin Energy lastikler vardı. Ama karda bile fena değildiler. (175 mm enli, 14 inch lastiklerdi)
Bende 195/65 r15 ebatıda var bahsettiğiniz lastikten, kuruda fena değil iyidir ama ıslakta bir anda felaket kötüleşiyor.
 
lastik ne kadar iyi olursa olsun arabanın şasesinin önemi daha büyüktür + bir araba virajda kayıyorsa bu onun yol tutmadığı anlamına gelmez, kimi arabayla girersin tutar ama sen diken üstünde olursun kimi arabayla girersin oda tutar ama sen %60 lardasındır daha da çıkarsın, birazda hisler önemli.
Ama önden çeker araçlar daha yüksek hızda da düşük hızda da daha iyi yol tutuş hissi verirler,
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
lastik ne kadar iyi olursa olsun arabanın şasesinin önemi daha büyüktür + bir araba virajda kayıyorsa bu onun yol tutmadığı anlamına gelmez, kimi arabayla girersin tutar ama sen diken üstünde olursun kimi arabayla girersin oda tutar ama sen %60 lardasındır daha da çıkarsın, birazda hisler önemli.
Ama önden çeker araçlar daha yüksek hızda da düşük hızda da daha iyi yol tutuş hissi verirler,
İzlediğim bir Nürburgring videosunda bi virajda çoğu önden çeker araba teker teker virajı alamayıp bariyerlere çarpmıştı. Ama arkadan itişli arabalar son anda arkaya hafiften açı verip kazasız bir şekilde geçmişlerdi. O videoya göre sizin dediğiniz ters düşmüyor mu? Sizin görüşünüz yanlış demiyorum öyle bir kıyaslama geldi aklima.
 
Hocam soruyu sorup cevabı vermişsiniz zaten. Şase, lastik ve ağırlığa ek olarak o anki hava koşulları da eklenebilir. Şunu da söylemeden geçmeyeyim, m. energy ve sport maxx 5 para etmez lastikler. Benim ve çevremdeki insanların gözlemleri bu yönde.
benim bugüne kadar baktığım tüm testlerde dunlop sportmaxx çok iyi bir lastik olarak gözüküyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RedLine
benim bugüne kadar baktığım tüm testlerde dunlop sportmaxx çok iyi bir lastik olarak gözüküyor.
Mesajımda da belirttim kendim sportmaxx'i kullanmadım, çevremden duyduğum yorumlara dayanarak söyledim. Ama m. energy lastiği cidden 5 para etmez bunu kendi tecrübeme dayanarak söylüyorum.
 
Mesajımda da belirttim kendim sportmaxx'i kullanmadım, çevremden duyduğum yorumlara dayanarak söyledim. Ama m. energy lastiği cidden 5 para etmez bunu kendi tecrübeme dayanarak söylüyorum.
anlıyorum. sadece test değil arkadaşım da polo gt arabasında dunlop sportmaxx kullanıyor açıkçası benim potenza re50a'larımdan iyi. keza testler de bunu gösteriyor. tabi aynı marka lastik her ebatta ve şartlarda aynı performansı veremiyor bu da bir gerçek. en azından şunu söyleyebilirim ki 215/40R/17 ebatında Türkiye piyasasındaki performans lastiği olarak en iyi lastik dunlop sportmaxx.
 
  • Beğeni
Tepkiler: maximaorhan
anlıyorum. sadece test değil arkadaşım da polo gt arabasında dunlop sportmaxx kullanıyor açıkçası benim potenza re50a'larımdan iyi. keza testler de bunu gösteriyor. tabi aynı marka lastik her ebatta ve şartlarda aynı performansı veremiyor bu da bir gerçek. en azından şunu söyleyebilirim ki 215/40R/17 ebatında Türkiye piyasasındaki performans lastiği olarak en iyi lastik dunlop sportmaxx.
Benimkilerden 245/40/18 idi. Bir kere sol ön lastiğimden küçük bir kauçuk şeridi sallandığını gördüm. Lastikci sorun değil dedi ama Sportmaxx ların çok yumuşak olduğunun göstergesidir herhalde.
 
Dunlop markasının içinde "sport" kelimesi geçen birden fazla modeli var. Karıştırmamak lazım. Ben 25.000km'dir 215/40/17 sp sportmaxx kullanıyorum ne sarma ne abs hissettim 2 yıldır...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Benimkilerden 245/40/18 idi. Bir kere sol ön lastiğimden küçük bir kauçuk şeridi sallandığını gördüm. Lastikci sorun değil dedi ama Sportmaxx ların çok yumuşak olduğunun göstergesidir herhalde.
söylediğim gibi lastikler birbirine denk değil. farklı yanaklarda bile farklı sonuçlar ortaya çıkabiliyor.
 
Bence en önemlisi lastiktir tutuşta. Şasi ve ağırlık da önemli ama. Bir de yüksek güçlü araçların şasileri daha iyi tasarlansa da güç bir anda lastiğe gidince tutuş sorunu yaşanabiliyor. O yüzden de 4 çeker oluyorlar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...