Honda CR-V yıkanınca cam tavan çatlaması iddiası

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,006
Panpa puanı
31,101
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Eger tek bir cr-v de yaşanmış bir sorunsa kullanıcı hatası denmesi çok normal. Sıcaklık veya darbeye baglı çatlamış olması muhtemel.

Reçetelerindeki farklılıkları hakkında yorum yapamacağım üzerinde çalışma yapmadım ama genel olarak öğrendiğimiz kadarıyla yan camlar sadece ısıl işlem görerek kesik olmuşturmaması için batmayacak şekilde kırılmaları için üretiliyorlar. Yinede kırılmaları çok kolay olan camlar değiller. Ön ve üstte bulunan camların en büyük ve neredeyse tek farklılığı 2 camdan oluşuyor olmaları bu 2 camın arasındada dağılmalarını engelleyecek bir film tabakası bulunuyor. Burda amaç camı kıran cismin film tabakasına takılarak içeri girmesini engellemek veya hızını azaltmak. (Ön cam yoldan gelen taşlarla kırıldığında genelde sadece dıştaki cam kırıldığı için içeriden parmak ile kırığı hissedemiyoruz veya içeriye yağmurda su girmiyor.) İsteğe göre bu camada temperleme işlemi uygulanarak daha sağlam olan temperli lamine cam elde edilebiliyor.

Ayrıca bahsettiğin kurşun geçirmez camda lamine camlar ile benzer şekilde üretiliyor basitçe anlatırsak cam kalınlığı ve araya eklenen film tabakası sayısı arttırılarak elde ediliyor.

Cam gerçekten çok farklı bir yapıya sahip düzenli kristal yapıya sahip değil bazı kaynaklarda cam için katı değilde vizkozitesi çok düşük bir sıvı denmektedir. ( Eski evlerin camlarında dalgalanma ve üst kısmın incelik alt kısmın kalınlaşması buna bir örnek).
Aciklama icin tesekkurler hocam. Bu cam mevzusu enteresan bir konu. Bu zamana kadar arastirmak hic aklima gelmemisti. Bos bir zamanda saga sola bir bakinip bilgi edinmek gerek.
 

mete069

Düz Yol Gazcısı
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
34
Panpa puanı
60
Konum
Ankara
Marka
BMW
Size basit bir örnek vereyim, apple watch katar da alındı apple watchın özelliğini menüsünden aktif etmek gerekiyor suya girileceği zaman. Aktif etmeden havuza girdik daha sonra saat bozuldu epey direndi değiştirmemek için apple, siz alırken bana bu özelliği söylemediniz ve ben memnun değilim diyerek itiraz ettik. Kabul etmediler biraz diretip apple merkezine mail vs attık eğer dediler değiştirirsek memnun olacaksanız değiştirelim bizde evet dedik ürünü değiştirip sıfır urun verdiler ve biz de tekrar apple a evet memnun oldum gibi bir mail attık. Bu gerçekten doğru bir tespit ama tam tersi olarak bence markalar şuan Türkiye de müşterilerini garanti sonrası vb. Şekilde memnun edip elinden kaçırmamak için uğraşmalı. Satış sonrası destek gerçekten önemli..
Ben de bir anımı anlatiyim. Geçen yıl aliexpressten bir araç kamerası almıştım. Markası Blueskysea. 2 3 ay sonra arızalandı kayda geçmiyordu. Ben de firmanın forumuna başlık açıp durumu aktardım. Bir link gönderip benden yazılımı güncellememi istediler. Düzelmediği takdirse ise herhangi bir şart koşmadan yenisini yollayacaklarını belirttiler. Yazılım güncellemesi sonrası kamera düzeldi. Ben de memnuniyetimi belirtip gerek kalmadığını ilettim. Yani her şeyden önce karşılıklı iş ahlakı geliyor. Belki de eksikliğimiz burdadır. Fakat bizdeki bayiler, müşterinin alım gücü düştükçe sırtına binmeye devam ediyorlar. Yani refah seviyesinden de ayrı değerlendiremeyiz malesef.
 
Son düzenleme:
Üst