Aciklama icin tesekkurler hocam. Bu cam mevzusu enteresan bir konu. Bu zamana kadar arastirmak hic aklima gelmemisti. Bos bir zamanda saga sola bir bakinip bilgi edinmek gerek.Eger tek bir cr-v de yaşanmış bir sorunsa kullanıcı hatası denmesi çok normal. Sıcaklık veya darbeye baglı çatlamış olması muhtemel.
Reçetelerindeki farklılıkları hakkında yorum yapamacağım üzerinde çalışma yapmadım ama genel olarak öğrendiğimiz kadarıyla yan camlar sadece ısıl işlem görerek kesik olmuşturmaması için batmayacak şekilde kırılmaları için üretiliyorlar. Yinede kırılmaları çok kolay olan camlar değiller. Ön ve üstte bulunan camların en büyük ve neredeyse tek farklılığı 2 camdan oluşuyor olmaları bu 2 camın arasındada dağılmalarını engelleyecek bir film tabakası bulunuyor. Burda amaç camı kıran cismin film tabakasına takılarak içeri girmesini engellemek veya hızını azaltmak. (Ön cam yoldan gelen taşlarla kırıldığında genelde sadece dıştaki cam kırıldığı için içeriden parmak ile kırığı hissedemiyoruz veya içeriye yağmurda su girmiyor.) İsteğe göre bu camada temperleme işlemi uygulanarak daha sağlam olan temperli lamine cam elde edilebiliyor.
Ayrıca bahsettiğin kurşun geçirmez camda lamine camlar ile benzer şekilde üretiliyor basitçe anlatırsak cam kalınlığı ve araya eklenen film tabakası sayısı arttırılarak elde ediliyor.
Cam gerçekten çok farklı bir yapıya sahip düzenli kristal yapıya sahip değil bazı kaynaklarda cam için katı değilde vizkozitesi çok düşük bir sıvı denmektedir. ( Eski evlerin camlarında dalgalanma ve üst kısmın incelik alt kısmın kalınlaşması buna bir örnek).