Honda Jazz 1.4 II Fun

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Güncel: Arkadaş benim elimde milli oldu. Anlık bir bitkinlikle rampada stop ettirince 2-3 cm kadar kaydı, yandaki taş duvarı kırmızıya boyadım :/
Ekli dosyayı görüntüle 49382
Güncel:

Mazda'mızın da bir yandan tamir edilmekte olduğu ustama ayna için ziyarette bulundum.
Kapak söküldü, akşama kadar bir araya sıkıştırılıp onarımı yapıldı.
1738789059711.png
1738789083061.png

Gün içerisinde idare etmesi için alınan bantlı önlem nedeniyle turuncu turuncu gezdik :d
1738789104701.png

İşlem tamamlandı. Havalar düzelince iki aynanın da kapaklarını boyaya vereceğim. Şimdilik dış etkenlerden korunsun o bana yeter.
1738789161821.png
 
Güncel:

Titreme bu sabah çıkarken sürtünmeli iğrenç balata sesiyle birleşince canıma tak dedi, önümüzdeki aya planladığım disk balata değişimlerini yaptım.
Marka seçimlerim tam olarak bunlar değildi ama ellerindeki en iyi malzemelerden bunları bulabildim.
Hitec Brake ne malıdır, nasıldır, bilen varsa aydınlatsın. Yoğun tavsiye üzerine taktım.
1739630489171.png

Arka diski de servisin elindekilerden taktırdım (Braxis)
1739630584644.png

Çil çil duruyordu, nasıl hoşuma gitti =)
1739630615509.png


Çıkan balatanın ne olduğu belli olmuyordu.
1739630644106.png


Hava yağışlı olduğu için rodaj devam ediyor, muhtemelen yarına bitmiş olur.
 
Güncel:
2 haftada 2.200 km yol yapmışım. Bu süre zarfında karda uzun yol filan gittim. Mevzubahis yolculukta otoyolda bir kazadan yola saçılan buruşmuş sac parçaları tabanda benzin deposunun üzerindeki plastik koruyucuya hasar verdi. Bir de son zamanlarda 2-3 sert frenden sonra sağa çekme yapmaya başlamıştı. Ha, bir de 10k bakımı geldi =)
1740867656901.png


Arife günü ön kaliper bakımını yaptırdım. Pistonların durumu iyiydi, onların değişimine gerek görülmedi.
1740867703475.png

1740867723049.png
1740867744776.png


Ramazanın ilk günü de 10k bakımını yaptırdım. Standart yağ&filtreler bakımına ek olarak antifrizimi yeniledim. Tercihim Total organik katkılı antifriz oldu.
1740867860761.png
1740867876670.png

Antifriz değişimi sonrası soğutma suyunun değerleri aşağıdaki gibi oldu:
1740867956739.png
1740867975688.png


En sonunda sıra tabandaki yırtığa geldi. Plastik kaynak onarımı için söylenen ücret içime sinmedi ve bir AVM otoparkına çektim, plastik bir parça bulup sağlam onarım yapana kadar dayson ile kendim sıvayarak onardım. Geçici çözümdeki sonuç: Sıvıdan korur, katıdan korumaz.
Harcanan malzemeler:
1x saatli maarif takvimi (kılavuz olarak)
1x magnum çubuğu (mala ve spatula olarak)
1x siyah dayson

Fotoğraflardan sonra biraz daha çalışıp küçük açıklıkları da kapattım.
1740868085236.png
1740868097391.png

1740868205704.png
1740868257301.png


DIY çalışması sırasında bana stepnesiyle İSG desteği veren @Otto Çevrimi 'ne buradan da teşekkür etmiş olayım.
1740868424850.png
 
Süleyman'da excel'de boğulmuştum. Bu arkadaş için Access'te bişeyler karalayıp kayıtlarını öyle tutmaya karar verdim.
1740955138344.png
 
Güncel:

2 Ocak'ta yetkili servise siparişini verdiğim klima yönlendirme klape motoru, Şubat'ın sonlarına doğru ancak geldi.

Yetkili servis hemen montajı yapalım diye randevu bile hazırladı. Parça benim gözümle gördüğüm, elimle tutabildiğim bir parçaydı. Fakat ısrarla bütün ön göğüs sökülecek diyorlardı. Konuyla ilgilenecek ustayla görüşmek istedim. Çağırdılar, görüştüm. Hiç haberim yokmuş gibi bana parçayı, çalışma şeklini filan anlattı. Ama yanlış anlattı. Sökülmesi şart diyor, ama trim sesi kalabilir km yüksek garanti vermem diyor. Pekiyi dedim, böyle böyle teyp taktım, çerçevesiyle çekin, kablolarını çıkarın, meseleyi fazla uzatmayın, montajını zor yaptım dedim. Elimizden geleni yaparız ama garanti veremeyiz dedi. Peki dedim. Servis randevusunu iptal ettim.

Daha önce arıza tespitini yapan elektrikçi ağır rahatsızlık geçirip hastaneye yatmış, telefonla parçayı aldım uygun olduğunda takalım demeye aradım, aradığıma pişman oldum, bayağı üzüldüm. Bir daha "nasıl oldun, bizim o işi halledelim mi artık?" diye aramak istemedim. Sonra kendim girişsem nasıl olur diye bir baktım, öyle baktım, böyle baktım, baktım, baktım baktım... 2 ayağı ok, 3 ayağa erişim çok sıkıntılı. Çevremde arkadaşlarım, kardeşlerim, abilerim seferber oldu, birlikte fikir yürüttük şöyle yaparız böyle ederiz dedik, ama icraate fırsat da olmadı, koşullar da izin vermedi.

Geçen gün kafayı kırdım, 1 gün uğraşıp 2 ayağı söktüm, 2. gün de 3. ayağın vidasını söktüm. Ama bir baktım en ulaşılmaz ayağa 1 değil 2 vida koymuşlar :'D o ikinci vidayı da dün öğlene kadar uğraşıp söktüm. Çünkü arabanın ön taraf iptal şekilde geziyordum. Bir de sadece öne hava verecek şekilde ayarlayıp bıraktım, rahatsız ediyordu bir süre sonra. Günlerdir içerisi bu şekilde duruyordu.
1741526839630.png


Sonra dün gece yarısından sonra arkadaş hadi bir bakalım dedi, 2.30 sularına kadar erişilebilir iki ayağın montajını yaptık fakat 3. ayağın vidalar erişilebilecek gibi değildi. Çalışmasını kontrol ettim, sorunsuz çalışıyordu ama 3. ayağın desteğinin olmaması uzun vadede sorun çıkarabilirdi. Sonra arkadaş araya bir şey sıkıştırarak desteklersen gerek kalmaz dedi, aklıma yattı. Bu sabah uygun parça bakmaya başladım. Elimde metreyle ölçerek bir şeyler yapmaya çalıştım. En sonunda abartmadan sıkıştırarak destek olacak 2 parçayı ayarladım, bunların da dışlarına bez bant sardım ki ilerleyen zamanlarda ses yapmasın.

1741526388583.png


Oldu :)
1741527049629.png


En ufak bir aksaklık veya trim sesi yok. "Torpido sökülecek abi" söylemlerinin işçiliğinin yarısı kadar malzeme masrafı yaptım, malzemelerin kalanı bana kâr kaldı, paranın yarısı da cebimde kaldı.

Edit:
Bu çalışmadaki aşamaların arasında bir ara sanayideyken dedim şu aküyü de değiştireyim. Hakikaten üzerindeki Arı Akü uzatmaları oynuyordu. Avrupalı bir araç olsa içine çoktan 3 harfliler kaçmıştı, akü o kadar zayıftı. Aradığım Yuasa ve Exide'ı İzmit'te bulamadım, AcDelco, Delphi filan zaten hiç yok. Mecburen İzmit oto sanayinin en iyi markası Varta'yı istemeye istemeye taktırdım :')
1741527470435.png
 
Son düzenleme: