Bu arabayı TR'de popüler yapmayan iki şey var:
1- Honda Türkiye'nin burada Civic Sedan üretiyor diye bayilerde Civic sedan satmak istemesiyle, Jazz'ı ya çok fazla getirmemesi ya da getirdiklerini full paketten getirip fiyatını Civic seviyesine çıkarması. Özellikle ikinci kasadan sonra az olmasının sebebi bu.
Aynı yıl baz fiestalar'da arka camlar manuel, esp yok, yan airbagler yok, manuel klima var vs iken bu arabanın baz paketinde ESP, dört cam otomatik, altı airbag, otomatik klima, katlanır yan ayna vs var. Fiyatına göre kıyas yapanların en büyük hatalarından biri de elma armut kıyası.
2- B segmenti araç olarak değerlendirip "abi neredeyse megane parası ya" diye vazgeçilir. Halbuki Focus 3 sedan kadar bagaj hacmi var. MPV ile B segmenti arası bir şey zaten, özellikle yan silüetten bakınca.
Kıbrıs'ta ustalık, işçilik yok denecek seviyede TR'ye göre. O yüzden aşırı derecede Honda Fit (Jazz) vardır. Sebebi net, periyodik bakımlar ve ekstra olarak supap ayarı hariç istediği hiçbir şey yok bu arabanın. Ne triger, ne kavrama-debriyaj, ne çift kütleli volan, ne turbo , ne yağ soğutucu, ne termostat- yüksek basınç pompası vs vs. Bujileri iridyumdur. 100-120 bin km devirir. Hiçbir sensörü arıza yapmaz vs vs.
Bunun yanında 1.4 100 hp, 3200-3500 devir civarına kadar emme supabının tekini açar. Sonrasında çift supaba geçer. Bunlardaki vtec mantığı da bu. Az yakmasının sebeplerinden biri de bu. Ford fiesta 1.4 tdci 70'likten geçmiştim. Yok dizel torkuymuş falan hepsinin yalan dolan olduğunu, tek gerçeğin güç olduğunu daha ilk haftadan fark etmiştim