Honda Jazz 1.4 II Fun

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Güncel:
Arabayla 200km boyunca dipgaz gittim, çubuğun üst sınırından alt sınırına kadar yağ eksiltti. Bakımı da gelmişti, ilgilenirim dedim. Bu sürüşte 9.1 yaktı. Eski aracım aynı sürüşte 15-16 yakıyordu. Bu ekonomikmiş :D

Bu arada arabanın devir bandı bitmemesine rağmen 200 km/h hızda kesicisi var. İğrenç bir şekilde kesiyor. Sanki aniden yakıt kesilmiş motor iptal olmuş gibi gazı kapatıyor motor gaz kesiyor, 5-10 km/h hız düşüyor, sonra tekrar gazlıyor. O iğrenç his yüzünden top speede 5 kala insan gazı kendi kesiyor.

Bugün bakıma soktum, yetkili servislere inat, önerilen 0w20'ye döndüm. Servis, yağ eksiltmenin sebebinin motorun yağ yakmasından ziyade 10w40 yağın kolayca buharlaşması olduğunu iddia etti. Doğru viskoziteyle bu sorunun çözüleceğini söyledi. Doğruluğunu zaman gösterecek.
İlk izlenim: rölantide gaz vermeden kalkamayan araba şimdi kalkabiliyor. Motor bariz daha huzurlu çalışıyor.
Fren hidroliğinin zamanı gelmiş, uzun zamandır değişmemiş. Hissiyat olarak da ayağımın altında biraz ezilme hissediyordum frene kuvvetli basınca. Onu da değiştirdim. Yüksek performans ile zorlamadım fakat ilk intiba olarak pedal hissi biraz daha direkt oldu. Yüksek km'li Honda'larda hidrolik değişiminde abs beyni arızası ihtimali olduğu konusunda uyardılar. Düşündüm taşındım, son olarak yine de değitirmekte karar kıldım :d Bu durum için de aynı şeyi söylüyorum, göreceğiz... :D
 
Son düzenleme:
Güncel:
Arabayla 200km boyunca dipgaz gittim, çubuğun üst sınırından alt sınırına kadar yağ eksiltti. Bakımı da gelmişti, ilgilenirim dedim. Bu sürüşte 9.1 yaktı. Eski aracım aynı sürüşte 15-16 yakıyordu. Bu ekonomikmiş :D

Bu arada arabanın devir bandı bitmemesine rağmen 200 km/h hızda kesicisi var. İğrenç bir şekilde kesiyor. Sanki aniden yakıt kesilmiş motor iptal olmuş gibi gazı kapatıyor motor gaz kesiyor, 5-10 km/h hız düşüyor, sonra tekrar gazlıyor. O iğrenç his yüzünden top speede 5 kala insan gazı kendi kesiyor.

Bugün bakıma soktum, yetkili servislere inat, önerilen 0w20'ye döndüm. Servis, yağ eksiltmenin sebebinin motorun yağ yakmasından ziyade 10w40 yağın kolayca buharlaşması olduğunu iddia etti. Doğru viskoziteyle bu sorunun çözüleceğini söyledi. Doğruluğunu zaman gösterecek.
İlk izlenim: rölantide gaz vermeden kalkamayan araba şimdi kalkabiliyor. Motor bariz daha huzurlu çalışıyor.
Fren hidroliğinin zamanı gelmiş, uzun zamandır değişmemiş. Hissiyat olarak da ayağımın altında biraz ezilme hissediyordum frene kuvvetli basınca. Onu da değiştirdim. Yüksek performans ile zorlamadım fakat ilk intiba olarak pedal hissi biraz daha direkt oldu. Yüksek km'li Honda'larda hidrolik değişiminde abs beyni arızası ihtimali olduğu konusunda uyardılar. Düşündüm taşındım, son olarak yine de değitirmekte karar kıldım :d Bu durum için de aynı şeyi söylüyorum, göreceğiz... :D
Öncelikle tebrikler. İlk defa Honda Jazz'a yağ yaktırmayı başaran birine denk geliyorum 😄

Kesicinin sıkıntısı şu, 200'de kestiğinde araç yavaşlıyor ve o yavaşlamayı aniden kapatabilecek bir motor da olmadığı için hığğnnn diye 195'e düşüp tekrar hızlanıyor. Normalde 6.6k, 200'de 6k'da keser 😄

Servis ise sıkmış biraz bence. Aynı tempoyla 0w20 daha fazla yağ eksiltecektir muhtemelen :)
 
  • Haha
Tepkiler: alfhonso ve bt
Öncelikle tebrikler. İlk defa Honda Jazz'a yağ yaktırmayı başaran birine denk geliyorum 😄

Kesicinin sıkıntısı şu, 200'de kestiğinde araç yavaşlıyor ve o yavaşlamayı aniden kapatabilecek bir motor da olmadığı için hığğnnn diye 195'e düşüp tekrar hızlanıyor. Normalde 6.6k, 200'de 6k'da keser 😄

Servis ise sıkmış biraz bence. Aynı tempoyla 0w20 daha fazla yağ eksiltecektir muhtemelen :)
Teşekkürler :') ilk 5000km hiç eksiltmemişti, tüm yağı son 1500km'de eksiltti.

Kesici tam olarak anlattığın şeyi yapıyor. Ama hissiyatı anlattığından çok daha kötü, çok daha sinir bozucu.

Servisin yağ konusunda söylediklerine gelirsek, daha öncesinde biraz araştırdığımda aynı sebeple aynı sorundan bahseden ustalara denk gelmiştim. Ama yine de tecrübeyle teyide muhtaç. Yine de içinde eksilen yağın PO olması bu iddiayı güçlendiriyor.

Fren hidroliği ve ABS beyni konusunda ise bir türlü ikna olmadım, olamadım.

Hepsini yaşayıp göreceğiz...
 
Güncel:
Arabayla 200km boyunca dipgaz gittim, çubuğun üst sınırından alt sınırına kadar yağ eksiltti. Bakımı da gelmişti, ilgilenirim dedim. Bu sürüşte 9.1 yaktı. Eski aracım aynı sürüşte 15-16 yakıyordu. Bu ekonomikmiş :D

Bu arada arabanın devir bandı bitmemesine rağmen 200 km/h hızda kesicisi var. İğrenç bir şekilde kesiyor. Sanki aniden yakıt kesilmiş motor iptal olmuş gibi gazı kapatıyor motor gaz kesiyor, 5-10 km/h hız düşüyor, sonra tekrar gazlıyor. O iğrenç his yüzünden top speede 5 kala insan gazı kendi kesiyor.

Bugün bakıma soktum, yetkili servislere inat, önerilen 0w20'ye döndüm. Servis, yağ eksiltmenin sebebinin motorun yağ yakmasından ziyade 10w40 yağın kolayca buharlaşması olduğunu iddia etti. Doğru viskoziteyle bu sorunun çözüleceğini söyledi. Doğruluğunu zaman gösterecek.
İlk izlenim: rölantide gaz vermeden kalkamayan araba şimdi kalkabiliyor. Motor bariz daha huzurlu çalışıyor.
Fren hidroliğinin zamanı gelmiş, uzun zamandır değişmemiş. Hissiyat olarak da ayağımın altında biraz ezilme hissediyordum frene kuvvetli basınca. Onu da değiştirdim. Yüksek performans ile zorlamadım fakat ilk intiba olarak pedal hissi biraz daha direkt oldu. Yüksek km'li Honda'larda hidrolik değişiminde abs beyni arızası ihtimali olduğu konusunda uyardılar. Düşündüm taşındım, son olarak yine de değitirmekte karar kıldım :d Bu durum için de aynı şeyi söylüyorum, göreceğiz... :D
Görseller ancak geldi
1724519878376.png
1724519898578.png

1724519923840.png


1724519981874.png
 
Bir yandan markayı öğrenmeye devam...
Meraklısına; Honda markası için tüm kodları aşağıdaki linkte bulabilirsiniz. Çok güncel değil ama özellikle eski modellerin hemen hepsini kapsıyor.
Model kodu, motor kodu, şanzıman kodu, hata kodu vs.vs.

Bizimkinin model GE6 olarak geçiyor.
Motor L13A SOHC i-VTEC
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
1 ay beklediğim Temu siparişi geldi. Araba için aldığım şeylerin hepsi içime çok sindi.
- 19 parça mı ne bütün gözler için silikon malzemeden altlık set
- Depo kapağı askısı
- çöp kutusu
- anahtar kabı
- lastik bagaj filesi
1724967099163.png
1724967127273.png

1724967152494.png
1724967169312.png

1724967208106.png
1724967240176.png

1724967260060.png
1724967274133.png

1724967305744.png
1724967318286.png

1724967340311.png


1724967366755.png
1724967378975.png

1724967393882.png
1724967406306.png

1724967419771.png
1724967430241.png

1724967446069.png

1724967470922.png
 
Güncel:
2 aydır beklediğim ön cam fıskiyesi geldi, aldım.
Sonra montaja götürdüm, parça yanlış gelmiş :'D Etiket doğru, paket içeriği yanlıştı.
Mevcut fıskiyeyi onarmayı denedik, büyük ölçüde başarı sağlandı.

Bir de kışa girerken silecekleri yenilerim, süper olur.
 
Güncel:
Farları temizleteyim dedim. Başarısından şüphelerim vardı. Nitekim uygulamayı yapacak kişiler de özellikle sağ fardaki lekelerin yarısının içeriden olduğu konusunda uyardılar. Olsun dedim yaptırdım. Başarı oranı %60'larda kaldı. Hiç yoktan iyidir :')
1726830482654.png
 
Geçenlerde kaput içi temizlik yapayım dedim. Açtım baktım, halihazırda temizdi. Hevesim kursağımda kaldı. :D Egzoz manifoldunu biraz daha beyazlattım o kadar :d. Garip şekilde bu arabada kaput içi fazla kirlenmiyor.
1728374667405.png
 
Güncel:
Bluetooth işini çözdüm. Old'lar iyi bilir, Parrot markasının müzik de aktarabilen ekransız bir bluetooth kitini aldım. Raflarda kalan, artık satılmayan premium bir ürün. Bu yüzden bayağı bayağı uyguna geldi. Saat gibi çalışıyor, mikrofon performansı da geri dönüşlere bakılırsa hiç fena değil.
Ekli dosyayı görüntüle 46972
Ekli dosyayı görüntüle 46973
Sırada park sensörü var, o da yolda geliyor.




400k km'den sonra bu konuyu ciddili bir düşüneyim. :D
Güncel:
Havalar soğuduğundan beri Bluetooth ara ara kopma yapıyordu. Son zamanlarda kullanılmaz hale gelmişti. En son sol hoparlörü de arada devreden çıkarıyordu. Yaptığım incelemelerde Jazz'ları "çok iyi bilen" esnafımızın, bluetooth kitinin ana ünitesinin giriş soketini tam olarak ayak bölmesi hava çıkışına bire bir denk getirip montaj yapmış olduğunu fark ettim. Soğuk havalarda ayaklarım ısınırken kabloların girişi de ısınmış ve sokette temassızlık yapmış. Güç bela söküp geçici olarak torpido gözünün içine aldım. Soket onarım istiyor, mümkünse baştan yapılması iyi olacak. Daha sonra da ünite için arabada uygun bir yer arayacağım. Şimdilik bluetooth iptal, radyo geri geldi. Torpido açıldığında sol ön hoparlör gidebiliyor ama kapatınca yerine geliyor :')
 
Güncel:
Hankook lastiklere bir türlü ısınamamıştım. Çok kontorlu, çok sessiz, ama yol tutuş seviyesi vasat ve yönlendirme tepkileri netlikten çok uzaktı.

Geçenlerde @OguzhanC ın Palio'sunda ilk gördüğümde çok hoşuma giden 15" jantların satılığa çıktığını öğrendiğimde bir şeyler gıdıklamaya başladı beni.

Genel olarak lastik ebatından memnunum. Motor güçsüz, başta direksiyon kutusu olmak üzere ön düzen de hassas yapıda olduğu için normalde farklı bir ebata geçmeyi düşünmüyordum. Yanak incelse ön düzene gelecek darbelerin seviyesi artacak, janttan ötürü unsprung weight artsa hem motor yükü artacak (performans kaybı + artan tüketim), hem de süspansiyonun çalışma kalitesi düşecekti. Ek olarak taban genişlerse yine motor yükü artacaktı.

Bu noktada jant ağırlığının 5,5 kg olduğunu öğrenince bu Advanti Racing jantlarına iyice yükseldim. Her zaman akroma renk şeması üzerinde radikal bir renk kullanılacaksa öncelikli olarak turuncu, alternatif olarak kırmızı/bordo renklerinin kullanımını çok doğru bulurum. Böyle böyle yükselmeye devam ettim işte =)

Kafamda tek soru işareti değişen ET değeriydi. Benim orijinal jantlar ET43, Corsa C'lerde orijinal 15" jantlar ET49, bu jantlar ise ET38 idi. Bilmeyenler için, ET değeri düştükçe jant göbeği iç tarafa yaklaşır, yani jantlar daha dışarıda durur. Sürtme konusu kafamı çok kurcaladı. Daha önceden tecrübeli bazı abilerimizin görüşleri olumlu olmasına rağmen jantları teslim aldığımda yine güvendiğim bazı lastik ustalarının fikrini aldım. Sorun olmayacağını söylediler.

Her ihtimale karşı yaygın ebat olan 195/50r15 ebatını fiyat avantajına rağmen tercih etmeyip, orijinal Corsa C ebatı olan 185/55r15 ebatını tercih ettim. Lastik olarak da Falken Ziex ZE310 Ecorun tercih ettim. Neyse ki hiçbir sorun olmadı ve açıklıklara cuk oturdu, çamurluklara tam doldurdu.

Lastikler 2021 17. hafta üretimi ama bayağı uygun fiyata aldım. Haziranda taktığım lastikle 7700km yaptığımı düşünürsek lastiğin bayatlaması konusunda pek bir kaygım olmaz. :D

Ekli dosyayı görüntüle 43610 Ekli dosyayı görüntüle 43611

İlk intibam aşırı sert olduğuydu. Tabii ki lastik havalarının deli gibi basıldığından emindim. Elle bile anlayabiliyordum. İlk akaryakıt istasyonunda lastik havalarına müdahale ettim. İkisi 38, biri 37, biri 35 psi çıktı. Hepsini orijinal olarak önerilen değer olan 29 psi'a düşürdüm.
Ekli dosyayı görüntüle 43613

Tekrardan lastiği tartmaya başladım. Henüz rodaj süresinde ama yukarıdaki fotoğraftan sonra direkt olarak Vweekend etkinliğine sürdük. İlk olarak tutuş seviyesinin daha önce kullandığım Dunlop'ların seviyesine geldiğini gözlemledim. Daha rodajda olmasına rağmen tutunma yeteneği Dunlop'larıma denk. Muhtemelen genişleyen tabanın etkisi bu. Direksiyon tepkisi ise bu arabada 10 yıldır hiç deneyimlemediğim bir seviyeye geldi. Direksiyon fazla çevikleşti. Hatta Hankook'lar beni nasıl alıştırdıysa, şerit değişikliklerindeki standart manevralarım bile makas gibi algılanacak şekilde olmaya başladı. Zaten turuncu.... :D

Yol bozukluklarında kasisler sorun olmuyor. Sadece yatay uyarı çizgileri gibi kısalarda konfor azaldı. Tabii bir de arnavut kaldırımı gibi yollarda çok daha dikkatli olmam gerekecek. Dunlop lastikleri önde 32 havayla kullanmam gibi bir hissiyat var. Tabii derin çukurlara eskisinden daha fazla dikkat etmem gerekecek. Artık baloncuk ihtimalleri tekrar açıldı. :')

Bir de bu yeni durumda çevresel etkiler değişti. Artık çok daha fazla dikkat çekiyor. 🐍 spec corcilerin daha fazla dikkatini çekiyor :D. Artık bana rahat huzur yok :'D

Özet: Aldım, mutluyum, şu ana kadar çok memnunum.

Güncel:
Corsa'dan çıkan turuncu jantlar boyaya verildi. Kırmızı arabaya turuncuyu yakıştıramadım, beyaza boyattım.
Cumartesi teslim ettim, Aynı gün astarlandı
1731702821433.png

Pazar boyandı
1731702882927.png

Pazartesi teslim aldım
1731702916206.png


Bugün de kışlık lastik alınca taktırdım.
1731703743432.png

1731703706081.png


Lastik 2024 32. hafta üretimi, Made in Korea.
1731703797493.png

Etiket değerlerine bakılırsa karlı senaryolar dışındaki gündelik yol tutuş yeterli olacak gibime geliyor. Ama aquaplanning performansından şüpheliyim. Göreceğiz. Bir de zaten panelvan seviyesindeki yalıtıma sahip arabada etiketteki 71db ve yönlü V 'den hallice bir desen yapısı bana çılgın uğultular vadediyor. :'D
1731704435345.png


Son hali böyle oldu.
1731703044773.png

Lastiğin etiket değerlerinde wet grip değerinin en az B olması tercihimdi. Bütçem premium markalara yetmediği için Hankook tercih ettim. Olmasaydı orijinal ebat olan 175/65r15 Sava alacaktım. Etiket değerleri C/C idi ve 2023 üretimiydi. Toplamda %10 kadar daha fazla vererek taptaze üretim Hankook tercih ettim. Bijon, bilezik gibi ek harcamalar üzerinden küçük bir ikram da yaptılar sağolsunlar.
 
Lastiğin etiket değerlerinde wet grip değerinin en az B olması tercihimdi. Bütçem premium markalara yetmediği için Hankook tercih ettim. Olmasaydı orijinal ebat olan 175/65r15 Sava alacaktım. Etiket değerleri C/C idi ve 2023 üretimiydi. Toplamda %10 kadar daha fazla vererek taptaze üretim Hankook tercih ettim. Bijon, bilezik gibi ek harcamalar üzerinden küçük bir ikram da yaptılar sağolsunlar.
Hayırlı olsun. Ben 205 45 17 ebatta corsa'da geçen sene RS3 satın alıp kullandım. Açıkçası oldukça memnun kaldım. Yeterli ve nispeten dengeli bir lastik imajı bıraktı bende. Senin de memnun kalma ihtimalin yüksek hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt